Drömtolkning
Hej!
Jag håller på med drömtolkning, och har du upprepande en dröm, haft en jobbig dröm nyligen, eller bara undrar allmänt vad en/flera av din/dina dröm(mar) kan betyda så får du mer än gärna förklara så tydligt som möjligt här nere så ska jag försöka tolka din dröm!
Har fått otroligt bra feedback vid tidigare drömtydningar och jag går **enbart **efter min egen intuition och sjätte sinne, inte google eller böcker.
Hör gärna av er här eller via PM om drömmen är privat/jobbig så du inte vill att andra ska se.
MVH,
Limbo
(Jag hjälper dig att tyda din/dina dröm(mar) och komma i kontakt samt förstå ditt undermedvetna. Jag kan hitta ledtrådar genom drömmarna om vad som behövs i ditt liv just nu. En dröm betyder absolut oftast någonting, och jag kan hjälpa dig tyda dessa. Kanske har du en upprepande dröm, specifika mardrömmar, konstiga diffusa dröm(mar), eller bara dröm(mar) överlag du är nyfiken på? Jag hjälper dig!)
Limbo Nieminen, drömtolkare

Drömmar är aktiva i drömmars realitet
drömmar saknar logik, rationalitet, tidsuppfattning
och är helt utan kausalitet.
Sömn-drömmar är sanna,
" tanke-mönster " och " sann information.
Skriv ner dessa upplevelser innan drömmarna glöms,
försök tyda informationen.
Jag som skriver detta, laddar ner
sann-drömmar i mitt dags medvetande.
Är alltid redo med pennan.
Jag är både en " stalker och dreamer" samtidigt.
Hade
Vid dagsmedvetande, varför har vi känslor?
Vad är känslornas funktion vi känner ju
känslor, kan de tydas vad orsaker känslor?
Ändå finns de med oss, de vaknar till
liv när vi kliver upp på morgon.
När vi går till sängs vaknar vårt dröm spel.
Vid drömmars medvetande är situationen
snarlik dag drömmars, de upprepas som
dag drömmars känslor, samma information,
samma känslor. Båda dröm tillstånden
bör undersökas inte sopas undermattan.
Det är orsaken till varför de förföljer oss
" stalkers" de vill så gärna berätta deras
" story" tyvärr de saknar intellekt.
De vill lära oss något vi har intellekt
det är liksom vårt "mission impossible".
Absolut de är meddelanden som
bör åtgärdas som misstag exempel vis.
De är andligt utbildande allt vi
upplever är andligt utbildande.
Historien över svämmas av
överens komna lögner.
Hade.
#0:
Skrev ned lite av en dröm nyligen. Egentligen vet jag nog vad denna dröm "symboliserar" och beror på, men du får ju prova tolka den om du vill😊
Jag hade en konstig dröm inatt, men inte så konstigt egentligen om man tänker på nyhetsinnehållet som vi har nuförtiden.
I min dröm valde Amerika att invadera mitt hemland (vilket jag inte tror att de någonsin skulle göra i verkligheten). Jag blev förvånad och rädd på samma gång… Vilken chans har lilla vi mot ett så stort land?
Det kändes faktiskt bra att vakna upp från den här konstiga drömmen på morgonen. Det räcker att läsa om krig i Europa i nyheterna… Så jag drömmer helst inte om det på natten när jag sover.
- Min fotoblogg: Perceiving Photography

#4:
Jag tror att TS har tappat lusten att tolka drömmar här. Hon har inte varit inloggad på 4 dagar, men var inloggad efter att jag skrev mitt svar till henne. Undrar om hon bara hade kommersiella intressen?
Jag hade också en intressant dröm för 2 dagar. Fata Morgana och jag var i huset där vi bodde förr och i källaren befann sig ett monster. När jag såg att vägen till utgången var fri, tog jag Fata Morganas hand och sa att vi måste skynda på. När vi väl var ute, sa jag att vi måste springa til bilen och fly. Men fast jag försökte att springa, kom jag ingenstans. Men monstret var hack i häl på oss. Jag sa till Fata Morgana att hon skulle springa iväg utan mig. Sen var monstret precis bakom mig och jag kände att nu tar det mig. Men det var inget monster, utan Fata Morgana som väckte mig för jag sprattlade med fötterna. 😄
#5:
Det kan nog vara så att TS kom och gick… Nåväl.
😂 Vilken lustig/intressant dröm du hade. Du verkar som du sade förr ofta slåss med monster i drömmarna… Tur att monstret bara var FataMorgana denna gång😄
Jag drömde för ett par nätter sedan, eller egentligen vet jag inte om jag drömde eller var vaken, för det var lite konstigt. Men det var som så att jag just hade gått och lagt mig och inte hade stängt ögonen ännu, utan jag låg i sängen och lät blicken vila på något föremål i rummet som jag ofta brukar göra innan jag somnar. Efter en stund insåg jag att kunna få materian att lösa upp sig om jag bara vilar blicken på ett föremål på ett speciellt sätt. Det kändes helt otroligt och som om jag hade knäckt ett av livets stora mysterier för mig själv. Det var så klart och tydligt hur materian försvann eller att den på något sätt återgick till sin minsta beståndsdel och jag kände mig totalt klarvaken, mer vaken än någonsin. Sen inser jag plötsligt att någon ligger bredvid mig och sprattlar med sina fötter och det var också det som fick mig att komma tillbaka till "den här världen igen". Tänkte att jag måste ha drömt iallafall.
Undrar hur en drömtolkare skulle tolka detta? Men som Condor skrev verkar TS ha tappat sitt intresse.
#7: det jag kommer på som liknar det du beskriver är att jag när jag var yngre låg i sängen på dagen och fokuserade blicken på några gardiner… Försökte få de att röra på sig med tanken. Men jag var ju helt vaken, och det fungerade naturligtvis inte. Hehe.
#8: Fast, för mig fungerade det 😁 Materian var som borta helt på riktigt, men inte för att jag försökte det med tanken, utan bara för att jag råkade ha blicken på ett visst sätt och det helt oplanerat. Men hur som helst antar jag att det var en dröm även om jag just då insåg att jag var helt vaken 😀

När jag var ungefär 4 år gammal, försökte jag med tankekraft få lampan att sväva ner, flera ggr. En gång lyckades det, men det var nog en dröm. 😄 Men jag trodde verkligen att lampan svävade ner på riktigt.
#9: Ok, man brukar väl prata om tillstånd mellan sömn/dröm och vakenhet. Men jag är inte så bra på sånt, och har knappt upplevt det själv. Vet att du inte frågar mig om något, jag bara reflekterar lite😊
#10: såg att du skrev det nån annanstans. Själv var jag i någon "medial period" (eller kanske rättare sagt, nära min första stora psykos).
#9: du vet säkert att det finns nåt som heter sömnparalys. Men det är ju alltid en fråga hur man tolkar saker…😛
#12: Jo, men snarare skulle jag tro att det handlade om en helt vanlig dröm 😊 Eller att jag befann mig någonstans mellan sömn/dröm och vakenhet så som du skrev här ovanför. Vid en sömnparalys ska det handla om att man känner sig paralyserad och det brukar ofta vara förknippat med skräck och med en känsla av att inte kunna andas. För mig var det dock en väldigt behaglig och fridfull känsla. Kände mig inte det minsta paralyserad, utan snarare gränslös.
Jag är kvar. Haft en helvetes-vecka därav inget inlogg, ursäkta så hemskt mycket………
Vill ni att jag tolkar er dröm, skicka iväg den i ett PM till mig för just nu orkar jag inte med negativiteten kring mig i denna tråd.
#1: Du får gärna skicka drömmen i ett PM. :)

#14:
Du måste förstå att vi inte känner dig och att vi som tar hand om sajten bara ser att en för oss okänd person ställde in ett inlägg som mycket väl kan ha ett kommersiellt syfte, specielt för att inlägget hamnade på 3 olika sajter. Med jämna mellanrum hamnar alltid spam här, som vi brukar att ta bort. Ditt inlägg har också blivit anmäld av personer som betraktade det som spam. Men eftersom vi inte var säkra på det, har vi inte tagit bort det. Så mycket till "negativiteten" i den här tråden.
Eftersom vi inte känner dig, behöver du inte ta någonting personligt, utan förstå att det är helt normalt att man har sådana funderingar. Det existerar egentligen inget negativt i sig, utan det är bara egot som uppfattar saker antingen som positiva eller negativa och vi skulle även kunna uppfatta det som en negativitet att du klassar våra inlägg som negativa.
Det här är en sajt för andlig utveckling och även om du tolkar drömmar gratis, som du skrev i en av de andra sajterna där ditt inlägg hamnade, så är det inte meningen med den här sajten att man ställer in ett inlägg och sen skriver att resten gör vi per PM. Meningen med den här sajten är ju att vi som går en andlig väg diskuterar om sådana här saker, lär tillsammans och utvecklar oss tilsammans. Om vi tar det via PM, skulle kanske värdefull information gå förlorat för andra och vi är ändå så pass anonyma att man inte behöver skämmas inför andra. Dessutom är drömtolkning alltid bara en förklaringsmodell för drömmar, som man kan fundera över, diskutera över, men ingenting som man kan betrakta som den absoluta sanningen. Det är ditt val om du vill diskutera här med oss eller inte.
- Redigerat 2022-11-23, 16:38 av Condor
#13: Jo det var nog mer åt det hållet för dig. Tycker själv det är så intressant med drömmar, även djup sömn utan drömmar är på något sätt intressant.😊
#15:
Tolka gärna drömmarna som vi skrivit om här i den här tråden. Det är ju det som är meningen med diskussions sajter, att man diskuterar många tillsammans och inte att man för privata konversationer 😊
Sen är det ju som Condor redan skrev helt normalt att man ibland funderar på andras syften och vi vill ju inte att vår sajt ska utnyttjas kommersiellt, så själv tänker jag att det bara är positivt och bra att man ställer sådana frågor. Eftersom du inte hade varit inloggad på ett tag och inte heller svarade på Condors inlägg så tänkte jag även att du kanske tappade intresset och försvann som en hel del andra också gör. Det är ju inte helt ovanligt att folk blir medlemmar på iFokus, skriver ett inlägg och sen försvinner igen. Så vad vi har skrivit här har alltså inte varit illa menat utan bara lite funderingar som vi haft 😊
Hoppas iallafall att din vecka vänt till det positiva nu.
#17: Javisst är drömmar och sömnen intressanta ämnen 😊
Okej. Ber om ursäkt för mitt korta kalla svar men jag är extra känslig just nu bara, heh. Och självklart ska jag ju tolka drömmarna här och inte i PM, tänkte mig inte för när jag skrev dedär haha.
Jag återkommer imorgon med tolkningar av era drömmar! Ha det fint sålänge <3
#20: Det är okey. Ta ingen stress bara. 😊

#20:
Drömmar är dessutom ett intressant diskussionsämne, eftersom de fortfarande är en stor gåta. Den berömda psykoanalytikern C.G. Jung hade ju en teori om att drömmar kan komma både från det personliga omedvetna och det kollektiva omedvetna och att man kan möta arketyper i form av arketypiska bilder i sina drömmar.
Inom shamanism finns det också helt vanliga drömmar som inte har en betydelse och "stora drömmar" som kan vara ett meddelande från det egna undermedvetandet.
Jag tänker att drömmen som jag har drömt sen 40 år i olika variationer är en utmaning för varje drömtolkare och det är säkert en dröm som man kan klassa under "stora drömmar". Att spana efter symboler i form av arketypiska bilder i drömmen funkar inte, eftersom symboliken varierar i de olika variationerna av drömmen.
Men drömmen om monstret som jag berättade om i den här tråden är nog ingen av de "stora drömmarna" och den har nog sin orsak i att Fata Morgana och jag gillar att se skräckfilmer. Sen skulle jag nog inte ha drömt att monstret fick tag på mig om inte Fata Morgana skulle ha väckt mig, eftersom jag uppfattade det som om monstret skulle ha tagit mig när hon tog tag i mig när hon väckte mig. Men det är intressant att se hur undermedvetandet kopplar ihop saker. Ämnet är så härligt outforskat att det finns mycket som man kan upptäcka själv.
#22:
…själv tycker jag allt detta med medvetandet, och dess olika "tillstånd" är väldigt intressant. Det är ju något vi alla upplever, och erfar, och blir därför inte bara massa teorier.
Sådant man lätt kan utforska och fundera på, på egen hand, som du skriver😊

#23:
Ja, man kan iaktaga drömmar och kolla om det finns något samband mellan drömmarna och det som händer i livet. C.G. Jung ansåg att vi har en medfödd tendens att strukturera livserfarenheter i olika kategorier och dessa kategorier kallae han för arketyper. I drömmar kan man erfara dessa i form av arketypieka bilder.
Sen tror jag att det är svårt att tolka andra människors drömmar, eftersom man kanske inte vet mycket om andra människors livserfarenheter och psyke. Arketypen i sig kan man inte definiera och den kan uttrycka sig i olika sorters arketypiska bilder, beroende på personens livserfarenheter och föreställningar.
Alla kännande varelser drömmer utan undantag
Alla drömmar existera i en annan verklighet
drömmars boning kallas sinnet eller psyket
Alla alldagliga spörsmål utgår inifrån sinnet
eller psyket. Vi utför alla dessa göranden
med vår fysiska kropp alltså utanför sinnet
eller psyket detta kallas dagdrömmar.
När vi natt drömmer befinner vi oss inne i
sinnet eller psyket dessa drömmar är svårt
att minnas de är totalt ologiska.
Nästa steg för alla mänskliga varelsers
andliga utveckling är att drömma dag
och natt drömmar i dags medvetande.
Det existerar ytterligare ännu en högre intelligens
bortom logiken. Till detta behövs en totalt ren
intuition. Via intuition kommer vi åt alla
abstraktioner.
Då sker det sanna skapandet.
Livets existens en beteende fråga?
Hade

#25:
Det som du menar med att drömma nattdrömmar i dagsmedvetande kallade C.G. Jung för aktiv imagination. Shamanska resor är också något liknande, liksom sessions med en mind machine:
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1502870/mind-machines
Utifrån synvinkeln av somliga shamanska läror är det om vi uppfattar som verklighet bara en uppsättning av perceptuella tolkningar. På så vis är dröm och "vanlig" verklighet samma sak, med den enda skillnaden, att vi drömmer den "vanliga" verkligheten tillsammans. Vi är så att säga anslutna till samma dröm. Detta förklaras i Castanedas böcker som den ordinära och icke ordinära verkligheten.
Utifrån den "icke ordinära (imaginära) verkligheten" kan vi också påverka den "ordinära (vanliga) verkligheten". Ett exempel är reiki distansbehandlingar.
Man kan också lära allt det där utan att utvecklas andligt. Andlig utveckling inkluderar lite mer saker.
Detta behöver bli en slags liknelse
så att förnuftet begriper.
Två tankar. En tanke med tillhörande skal som en lök.
Skalen har funktioner så som logik, rationalitet, linjäritet,
tid eller konkret form tanke, designers arbetar med
konkreta tanke mönster eller med förnuft.
Den andra tanken är totalt skal lös rena abstraktioner
inget av den första tankens funktioner.
Primitiv är tiden
Konflikt sämre bra.
Allt trängande är genom.
Hårt ignorant arbete.
Vise har ett mun hjärta.
Hade
Jag nästan glömde, i ett tidigare skede under mitt
leverne, innan jag blev sant hängiven skedde detta.
Någon knacka på mitt skallben, knackade
ytterligare en gång och sade du där nere
är du ute eller inne jag stammade öh,öh,öh jaa.
Lyssna! Om du är mer inne kan du vara mer ute.
Den vises ord.
Den här separat. Försök att låta bli att läsa
andras tankar använd er egna.
Hade