Sommarbilder, 2026 nr. 4
#1:
Vad fint! 🙂 Är bilderna från Sverige? Jag är överraskad att se en bananplanta på sista bilden.
#2: Jag gjorde det med flit 😉Jo, det är i Sverige och i den botaniska trädgården. Det var varmt igår och jag drömde mig bort en stund. 😇
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#3:
Det förklarar bananplantan. 😊
#4: 😂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Condor:
Det låter bra, att mina tomater bör vara mogna snart😊
Tråkigt med era tomater….😢 men vi får iaf hoppas på er vattenmelon.
40 grader…….🥵🥵🥵
Stjärnskott:
Fint. Jag måste ta mig en tur till botaniska igen snart.
#6:
Just nu klockan 12,15 har vi redan 34 grader och temperaturen kommer att stiga till 37 grader på eftermiddagen. I morgon blir det 39 grader Sen kommer 2 dagar med "bara" 36-37 grader och på måndag 38-39 grader och tisdag 40 grader. Så kommer det att fortsätta hela veckan. Först på helgen sjunker temperaturen ner till 30 grader.
Det blir inte kul. 🥵
#7: Nä, det ser eländigt ut att bara läsa dina rader..
Finns det kylvästar att köpa till människor, måntro?
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#8:
Nä, men de kylmattor som finns för hundar borde fungera för människor också. 😄
Vi har 27 grader här och jag har inte varit utanför dörren. Har fått nån lättare släng av magsjuka eller nått 🥺
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#9: 🤣 ja bättre ä n inget när värmen blir övermäktig tänker jag då
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#10:
27 grader låter trevligt, magsjukan mindre trevlig. Jag brukar göra mig te med ingefära och Kamille och ta koltabletter.
#11:
Jag vet inte hur dom där mattorna fungerar, om man måste lägga dom i frysen före?
#12: Tack för tips. Ska göra iordning lite te tror jag. Fattar inte att jag inte tänkt på det. 😇 Jag tror det är rätt behagligt ute då det ser ut att fläkta skänt.
Jag tror det finns sånna som läggs i frysen. Iallafall fanns det här för några år sedan.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#13:
Krya på dig i alla fall. 😊
#14: Tack!🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Sommar sommar sommar 🎶🎵Första veckan på semestern har inte varit så dum.
Lite dags utflykter tillsammans med sol och vind och så lite muller på himlavalvet som aldrig nådde hit. Den höll sig på behagligt avstånd.
Flera mil bort hade det jag hörde stälkt till med redig oreda. För andra.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Kan du tyda, vad som står på runstenen månne.
Någon som har satt ett avtryck av en händelse i forna tider.
Likväl kan man ana historiens vingslag.
Hur man levde och lärde, som i drömmarnas land, bortglömt ur tid.
#17: Nä jag kan ju inte det… Men visst käns tidens vingesus genom etern vid dessa möten. . . Ibland mer än annars.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Mössen finns ju till av någon anledning. Kan inte säga att jag gillar dom som katter gör.🙃
Texten på runstenen är följande om någon är intresserad.
… lät resa stenen för sin son Önds(?) ande.
Död i dopkläder i Danmark(?).
Öpir ombesörjde runorna.
Ur runkartan.se
- Redigerat 2026-08-01 10:30 av Gråeld
#16:
Det låter som en riktigt skön första semestervecka. 😊 Hur lång semester har du? Två eller tre veckor, eller kanske ännu längre? Vackra foton och vilken söt liten mus.
#19:
Vilken jättesöt mus.
#20: 😮 tack!
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
När jag kom hem idag blev jag glatt överraskad att flera av mina tomater börjar få färg…och röda är de visst också. Jag trodde nästan att även dessa skulle vara gula.
Sen så hade mina bevattningskulor fungerat också, så tomatplantan såg riktigt pigg och kry ut, trots att jag inte har kunnat vattna den på tre dygn. (förra gången så hade de bevattningskulorna allt vatten kvar i sig när jag kom hem)
- Redigerat 2026-08-01 20:38 av snowy00
#19:
Söt mus…😍
#24:
Det där ser ju riktigt bra ut. Då kan du snart skörda. Bilderna på blommorna är också fina.
#25:
Vackra foton och vilken söt katt 😍
#27:
Precis, och jag kan knappt vänta…🍅
#28:
🫤
Så tråkigt.
#29:
Tack! Ja, det är en söt katt det där. Våra grannar har haft flera svarta katter under åren. Minns även från tonåren att en svart katt "hälsade på" oss. Men det måste nog ha varit en annan katt, som ändå såg ganska lika ut.😊
Tillägg:
Det verkar som om kameran fokuserade skärpan på bakgrunden i stället för på svanarna. Det finns nog en hel del att lära för mig för att få fina foton.
Svanar är så fina😘 men så väldigt vaktiga när de simmar runt med sina ungar. En har stor respekt för dem 🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#33:
Ja, det är en fin syn att se dom simma med deras ungar. Bara synd att jag inte fick dom så bra på fotot. Nu har jag "lekt" med kameran i över en timma för att reda ut hur jag får den att fokusera på det som jag vill och inte på det som autofokusen bestämmer sig för. Jag har känslan av att jag måste studera i flera år för att behärska alla kamerans funktioner. 😄
#34: Det där att läsa sig till…. det saknar jag tålamod för ska erkännas.
Jag fick ärva en systemkamera som jag blev glad över att få…. men som jag inte blev kompis med….. otacksamt av mig viskar det i mitt inom. När jag erkänner det nu…….
Men sen dess är det mobilkameran som gäller….
Jag är fullständigt övertygad om att du kommer knäcka den där koden och bli kompis med din fina kamera inom loppet av några veckor. Inte för att du sa att ni inte var kompisar du och din kamera…. det var mitt som spillde över……
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
- Redigerat 2026-08-10 12:07 av Stjärnskott
#35:
Jag är ju inte ovän med kameran precis. 😄Men handboken är 262 sidor att läsa och det handlar inte bara om att läsa, utan att behålla det som man läser i huvudet. Jag har bara skummat igenom det viktigaste.
Sen beskrivs somliga saker bara ytligt. Man läser och har en massa frågor till det som man läser, som förblir obesvarade. Man ser t.ex. ett fokuskors som ska vara i mitten på sökaren, men som ibland hamnar på höger sida och det finns olika tricks att få den i mitten, men som inte står i handboken och som copiloten avslöjade till mig.
#36: Tack o lov för copilot.🤗
Det är lurigt när det är mycket text.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#41:
Berätta om dom var goda. 🙂
Jag kommer nog aldrig att lära mig alla funktioner som finns på kameran. 😄
Sen vet jag inte varför sajten inte visar den sista bilden utan det står att man ska klicka för att öppna till full storlek.
#42:
Ja, väldigt goda var tomaterna. Jag hade en macka med köpt icke-ekologisk paprika (som kostade hela 13 kr styck), och på den andra mackan hade jag några nyskördade tomater. Varje tugga av tomaterna var som en smakexplosion i munnen…..medan paprikan smakade mest vatten.😊
Bilden i #40 ser i alla fall jag. Och även de andra bilderna du bifogade.
#43:
Det verkar bara vara jag som inte ser bilden. Konstigt.
#45:
Fina bilder😊 gillar solrosorna.
#45: Vackra foton. 😊 Hos oss har alla solrosor redan blommat över för länge sen.
- Redigerat 2026-08-13 18:36 av FataMorgana
#46: Tack. Älskar Solrosor 💮
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#47: Här är det en stund kvar på dessa 🤗 De har stått sig bra trots vilda vindar
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#45:
Så vackert. 😊
#50: Tack! Ja det var tjusigt ute igår 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#52:
Men det blev ju fint, även humlan. Svårt att fota humlor på nära håll, för dom flyger ju iväg om man går för nära med kameran.
#52: Jätte fina foton 😊
#53:
Jo, tack.🙂
Visst är det svårt på så nära håll, ändå.
#54:
Tack!😊
#52: Väldigt fina blomster. 🌸
Rosorna med daggdropparna gör sig bra. Jag gillar tanken på dagg…. men… det kan ju vara regn droppar också 🙃
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#56:
Tack Stjärnskott 😊🤗
Jo, jag fastnade också för dropparna på rosen. Det är faktiskt regndroppar som du misstänkte..🙃
#57:
Fint. 💚 🌈
#58: Attans…. jag misstänkte det också. I vilket fall så var de finna 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#58: Tack! 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#40: wow. Det blir spännande bilder med micro och macro 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#38: wow även här. 🙃
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#57:
Fina bilder! Tack för att dela dom med oss.
#57:
Vilka fina foton 😍
Stilfullt. 💚
#63: Så klart jag gör Tack!
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#64: Tack 🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#66: Tack! 😊
#65:
Oh, jättefin makrobild.😍 Det är lätt att förälska sig i makro…😄
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bara en kort liten video från gårdagens promenad. Det var så meditativt när vinden susade i träden. Tyvärr låter det inte lika meditativ i videon 😄
#72: Wow🤗Och trollsländan du lyckades fånga🥳
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#76:
Hehe, så gick det för oss också, vi höll utkik efter djur att fota, men fick hålla till godo med trollsländor, flugor och fjärilar. 😄
#77:
Trollsländan blev det bra bildkvalitet på för den kunde jag fota på nära håll utan zoom. Fjärilar flyger dock iväg om man är för nära, så där fick jag använda zoomen ganska extremt. Annars gillar jag den första bilden i inlägg 72 för att det ser så magiskt ut med skuggorna och ljuset.
#79:
Jag tänkte också så om den bilden. Fint ljus, och fina skuggor.
#80:
När jag tog fotot, visste jag inte ens att det skulle bli så här och det var ingenting som jag syftade på. Det var en ren slump eller tur. Men man skulle nästan kunna tro att någon proffs, som syftade på det, tog fotot. 😄 Skulle jag deltaga i en fotoutställning så som du gjorde, skulle jag välja det fotot.
#81:
😄 det hade nog varit ett bra val i så fall.
#83:
Så vackert! Det var ett stort träd det. Bra bildkvalitet också.
#83: Wow vilket fint och stort träd
#83: jag älskar dessa träd och färgstarka bär. Minns att mormor brukade torka dessa och ha i en burk till vintern för att få i sig c vitamin. Om jag nu minns rätt.
Fint foto!🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
Du minns säkert rätt Stjänskott.🙂
Ja, det är mycket bär i överlag i år.
Frysen är full, och då är svarta vinbären oplockade. Så kan det gå.🤫
#87: Oj. Och barnasinnet i mig tänker svartvinbärs saft. Mums🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#83:
Mycket rönnbär i det trädet 😊
Det finns sommar kvar. Det är vad jag intalar mig. Den torra somnaren och blåsten har fått löv att gulna i förtid och det där höstliga vemodet vrider på sig där i mitt inom….
Idag regnar det, igår regnade det och i förrgår regnade det också. Mao, så är det lite grått och trist där utanför fönstret.
Men lite sommar bilder kan jag iallafall bjuda på 🙂
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#90:
Vilka fina bilder! 🙂 Ja, det finns lite kvar av sommarn. Vi får ta och njuta av den så länge den finns kvar.
#92: Vackert och det ser så rofyllt ut
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#93:
Ja, det var ovanligt lite folk ute på sjön igår och vattnet var också lugnt. Det gjorde utflykten mycket mer njutbar.
#90, #92:
Härliga sommarbilder. Tänk, nyss var det början på våren och man såg fram emot allt vad sommaren hade att erbjuda.☀️
#92:
Din första bild på det blåa vattnet, och himmelen med små, lätta moln var riktigt fin tycker jag.
#95:
Ja, jag längtar tillbaka till sjön bara jag ser bilden. 😊 Om dagens prognos stämmer, blir det 33-34 grader nästa helg och om vi kan fara till sjön blir det definitivt den sista gången som vi kan hyra en trampbåt, för sen stänger båtuthyrningen.
Vad fint ni har det, med berg i horisonten.😊