Annons:
Läst 829 ggr
FataMorgana
2021-05-13 15:43

Välkommen till Andlig utveckling iFokus

Jag är den nya sajtvärden här och Condor min Medarbetare.

Från och med nu kommer sajten inte mer att ha en teosofisk inriktning, utan den handlar om andlig utveckling iofs, oavsett vilken väg man går. Alla är hjärtligt välkomna att diskutera med oss om allt som har med andlig utveckling att göra, som t.ex om meditation och energiarbete, om kundalinikraften, om våra rädslor och ångest och hur vi bemöter dessa, om egot och hur man hanterar det, om den här världens illusioner och om olika andliga vägar osv. Läs gärna mer här, så att ni vet vad sajten handlar om innan ni skriver: https://andligutveckling.ifokus.se/about
Hoppas att ni alla kommer att trivas 😊

-Här diskuterar vi allt som rör den andliga utvecklingen, vilket ju i grunden är integration av själen i personligheten. Vi kommer också att försöka reda ut begreppen och skillnaden mellan personlig och andlig utveckling.
  • Redigerat 2021-08-28 13:25 av FataMorgana
Annons:
[Urskog]
2021-05-15 17:12
#1

All lycka till med sajten båda två 👍🏻

Har läst lite i trådarna och det här är inte mina salonger att medverka i men jag vill önska er båda all lycka till och hoppas att sajten får gå bra för er 😎

FataMorgana
2021-05-15 17:39
#2

#1: Tack! 😊 Men jag förstod nästan det, att det här inte skulle vara en sajt för dig, så det är helt okej. Det är ju inte så många som går denna väg, men åtminstone kan jag nu ägna min tid till det som jag verkligen tycker om och som jag brinner för att skriva om, utan att klampa in på andras sajter. Jag märker ju att vi går så skilda vägar, att jag fann det bäst så här. Och vem vet, kanske dyker det upp några andra likasinnade hit någon gång 😊

Condor
2021-05-15 17:55
#3

#1:

Det finns ju egentligen bara 4 nya trådar, så man kan ju ännu inte dra allt för många slutsatser om allt som sajten handlar om. Den gamla sajtvärden var ju mer inriktad åt det teosofiska hållet. Sen när sajten var så gott som omodererad, hamnade det en massa inlägg här som inte hade mycket med andlig utveckling att göra. Från folk som söker ett medium fram till kanaliseringar. För sådana ämnen finns det egentligen andra sidor.

Vi har fattat beslut att ändå låta alla inlägg stå kvar och bara sortera dom i andra etiketter, för vi vill inte vara respektlösa mot dom som har skrivit dom. Inläggen hamnar med tiden i takt som nya inlägg kommer ändå längre tillbaka.

Egentligen kan man skiva här om allt som har med andlig utveckling och andliga vägar att göra. Vi vill bara inte ha konspirationsteorier eller saker som utomjordingar eller "kanaliserade budksap", utan det ska vara ett diskussionsforum för folk som intresserar sig för den andliga vägen eller som går på den.

I alla fall är du välkommen att också skriva här.

Pyttelite
2021-05-15 20:47
#4

Lycka till med sajten båda två - vill gärna lära mig mer om kundalinakrafterna så jag ser fram emot nya friska diskussioner.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Urskog]
2021-05-16 04:48
#5

#3: Nu syftade jag inte på dom senaste trådarna utan genom åren har jag mest läst här inne och sällan deltagit så det är toppen att ni tar över och sparkar nytt liv i sajten 👍🏻 det behövs för den har sovit så länge så det är jättebra att ny ledning har tillkommit och redan är det ett par trådar ni lagt in som intresserar mig 😎

  • Redigerat 2021-05-16 04:58 av [Urskog]
FataMorgana
2021-05-16 11:55
#6

#4:

Vad kul 😊 Och jag som just funderade på vad jag ska skriva om till näst och så säger du kundalini. Då ska jag ta och skriva en artikel om det (men det kan ta ett tag innan jag blir klar med den artikeln).

Tills dess kan du gärna se på den här videon, om din tyska är tillräckligt bra och om du har tid och intresse. Ungefär från och med minut 19.30 förklarar Edgar Hofer vad kundalini är ganska bra. Han är en spirituell lärare som själv haft en kundaliniresning.

https://www.youtube.com/watch?v=djwZSJ6hMGQ

I den här videon handlar det mycket om kundalinin, men videon varar i en timme. Den är också med Edgar Hofer.

https://www.youtube.com/watch?v=6Qdqojc6c3c&t=1100s

Besuche unser Onlinemagazin #MYSTICA: ► http://www.mystica.tvKennst Du schon unsere Onlinekurse? ► https://www.mystica.tv/akademie/ Hier findest Du den erste...
Annons:
Condor
2021-05-16 12:11
#7

#5:

En hel del av dom gamla trådarna är inte representativa för det som sajten står för. Vi skulle också ha kunnat göra en total "reboot" och starta med endast de nya trådarna, men det känns konstigt att helt enkelt ta bort hela sajtens historia med alla inlägg som folk har tagit sig tid för att skriva. Därför får vi väl se till att skriva nya inlägg så att de gamla trådrna hamnar längre bak. Annars kanske man "skrämmer iväg" folk, som vill diskutera seriöst om andlighet och andliga vägar.

Hela social media översvämmas ju för tillfället av "5-D uppstigare", "QAnon-hjärntvättade, självutnämnda "högfrekventa" och liknande, som tror att det där är "andligt". Vi vill vara ett alternativ för människor som verkligen går en andlig väg eller som intresserar sig för den. Vi får väl se om vi lyckas att väcka upp sajten ur dess "törnrosasömn".

Condor
2021-05-16 12:15
#8

#4:

Tack för det! Sen vi tog över sajten är du den första som har anmält sig som medlem. 😊 Välkommen!

Kundalinin är FataMorganas "specialitet", eftersom hon själv har gått igenom den processen.

Edgar Hofer är bra. Det är en som står med båda fötterna på jorden.

Pyttelite
2021-05-16 15:04
#9

#8: , #6 Tack för välkomnandet och länkar.

Ska se om jag kan ta mig igenom dom - det kommer att ta lite tid.

Roligt att ni vill satsa att driva en egen sajt.

Självklart kommer vi att fajtas i kommande diskussioner.

Har kanske en annan infallsvinkel på andlighet.

Oavsett vilka stenar man använder är lugn och ro viktigt.

I en värld full av fart är era tips väl värda att fundera över även om man inte har den ”rätta” tron.

Lycka till!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Condor
2021-05-16 15:11
#10

#9:

Man ska ju heller inte tro. Det är mer spännande att pröva ut. Fata Morgana håller på med sitt kunalini inlägg, men eftersom hon är "perfektionist" kommer det nog att ta lite tid. Här har vi äntligen en solig och fin dag igen, så nu ska vi ut i naturen och promenera. Det jordar också. 😊

Pyttelite
2021-05-16 15:18
#11

#10: Man sk inte underskatta den tid det tar att skriva artiklar även om de kan vara snabblästs så jag väntar gärna.

Tar gärna emot passande länkar under tiden. 😊


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


FataMorgana
2021-05-17 16:08
#12

#11: Men nu är den ändå redan klar 😊 Och sen måste jag be om ursäkt om jag är en dålig artikelförfattare. Men jag hoppas att den ändå går att läsa och att du vet lite mer om kundalinin nu 😊

testbilden
2021-08-20 19:10
#13

Jag kan ha lite svårt att skilja andlighet från personlig utveckling eller psykologi . Tycker det är som lärande och erfarenheter och sätt att tackla existentiella saker ibland går in på nivåer eller idéer som sträcker sig bortom psykologin. Men det rör sig i en våggång.
Ni som driver den här sajten - har ni tydliga skiljelinjer mellan detta?

Annons:
Condor
2021-08-21 09:31
#14

#13:

Personlighetsutveckling är en del av den andliga utvecklingen, fast man kan arbeta på sin personlighet med psykologi även utan att bry sig om det andliga. Det går inte att dra en skarp gräns mellan andlig utveckling och personlighetsutveckling, för det ena flyter ihop med det andra. C.G. Jungs psykologi går t.ex. också in på det andliga.

Men andlig utveckling går djupare än bara personlighetsutveckling. Man funderar på de grundläggande andliga frågorna vem man är, varifrån man kommer och vart man går. Man mediterar och kan erfare sin sanna gudomliga natur. Man lär känna energier, t.ex. med metodet som reiki, qigong, yoga osv.

Om du läser mitt huvudinlägg "att leva som en krigare" ser du att det är med en massa psykologi med där också, men sen går det djupare, t.ex. hur man "rör sig i världen" och hanterar sitt liv på ett visst sätt.

Men även om man bara intresserar dig för "det psykologiska" är man förstås välkommen här för det är en viktig del av den andliga utvecklingen.

testbilden
2021-08-21 11:48
#15

#14: det var ett intressant inlägg, det där om att leva som en krigare. Jag funderade lite på det du skrev . Ska läsa det igen sen och återkomma.

Det andliga är nog svårt att undvik om man är en tänkande människa och vill utvecklas . Renodlad psykologi räcker inte hela vägen tycker jag.

[snowymountains]
2021-08-21 17:08
#16

Jag tänker att andlig utveckling går bortom psyket och personligheten, att erfara sin sanna natur, att bli mer Medveten. För att använda de orden.

Men jag förstår att det kan låta lite flummigt om man inte brukar tänka i de banorna 🙂 men det är en bra frågeställning.

Condor
2021-08-21 19:08
#17

#15:

Du får gärna ställa frågor till inlägget om det är någonting som du funderar på. Psykologi är som sagt bara en del av den andliga vägen. De verkliga andliga erfarenheterna hittar man så klart inte i böcker och har ingenting med ren kiunskap att göra.

Condor
2021-08-21 19:13
#18

#16:

Nej, det är inte alls flummigt. Den andliga vägen är olika för alla människor. Somliga erfar sin sanna natur efter att de har arbetat på sin personlighetsutveckling längte tid. Andra som t.ex. erfar sin sanna natur pga en spontan kundalineresning börjar att reflektera över sig själva och sätter igång en process där personligheten utvecklas.

[snowymountains]
2021-08-21 19:15
#19

#18: Det är sant. Alla kommer vi från olika vägar med olika utgångslägen som du så klokt skriver. :) ett intressant ämne…

T
2021-10-30 08:26
#20

Ska bli intressant att följa. Hoppas att detta fortfarande är ett aktivt forum

Annons:
FataMorgana
2021-10-30 11:28
#21

#20: Hej. Vad kul att du hittade hit 😊 Javisst är vi fortfarande aktiva här. Men det går lite i perioder har jag märkt. Ibland skrivs det mer och ibland mindre. Hoppas du kommer att trivas här.

FataMorgana
2021-11-16 20:44
#22

Vill bara saga att jag har rest ivag, for att besoka min sjuka mor och darfor Inte kan vara sa aktiv har pa sajten just nu. Men om ca en vecka, nar jag ar hemma igen, sa kommer jag att skriva mer igen 🙂 tills dess far ni garna underhalla er med Condor, sa att han Inte behover kanna sig allt for ensam har.

Pyttelite
2021-11-16 23:03
#23

#22: Ha en trevlig resa och hoppas din mor piggar på sig.🌺🌸🌼


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Condor
2021-11-17 12:13
#24

#22:

Med tanke på aktivitetsindexen är tydligen du mer poppis här. 😁

[Urskog]
2021-11-19 18:11
#25

#22: Hoppas allt ordnar sig för din mor och så fint av dig att åka till henne ❤️ jag har själv en sjuk mor med många omständigheter som tar all kraft och tid sen många år.

All styrka till dig FataMorgana ❤️

Ni brukar ju inte gilla hjärtan så mycket här på sajten men nu får ni ett i alla fall och många därtill ❤️❤️❤️❤️

Kram på er med hjärtan och allt 🤗

Condor
2021-11-20 12:10
#26

#25:

Eftersom Fata Morgana just inte kan svara, får du väl hålla till godo med mig, fast jag vet att jag inte är lika poppis som min sambo. Sen hon är bortrest har vi nästan ingen aktivitet här.

Jag får väl svara som jag tror att Fata Morgana skulle ha svarat, att hon tackar för dina ord och sånt.

Men jag vill säga att det inte är så att vi inte gillar hjärtan här, utan vi kritiserar ibland folk som framställer sig som kärleksfulla genom att skicka en massa hjärtan, utan att de egentligen visar och lever riktig kärlek.

Men i det här fallet tror jag att dina hjärtan verkligen kommer från hjärtat och Fata Morgana skulle nog ha skickat dig ett par också. Men eftersom hon inte är aktiv i forumet för tillfället, får du nöja dig med att jag skickar hjärtat i stället för henne. ❤😊❤

FataMorgana
2021-11-20 21:05
#27

Tack pyttelite och the Wolf. Jag har nog last, men Inte hunnit svara. Det ar sa jobbigt att se sin kara mor sa har sjuk. Hon fick ju en hjarninfark med halvsidig forlamning och sen upptacktes annu en stor hjarntumor som dom opererade bort och efter det en massa komplikationer. Mitt hjarta brister 😭 men nu verkar det ga at ratt hall och hon far snart fara pa Reha. Sjalv har jag besokt henne varje dag och sa har jag stadat upp i hennes lagenhet och Inte hunnit skriva har. Men hon har varit sa glad att se mig. Jag hoppas och tror att det gjorde henne gott och att jag fick henne motiverad till att kampa pa 🙂

Annons:
Pyttelite
2021-11-20 22:15
#28

#27: Jag hoppas att din mor får ett gott liv efter infarkten.

Det tar tid och blir inte samma som innan men hjärnan ör fantastisk och klarar mycket.

Ta hand om dig - som anhörig behöver man styrka - det tar kraft.

Sen önskar jag kraft till din mor - att hon orkar att kämpa!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Urskog]
2021-11-21 16:13
#29

#27: Ni har det tufft nu men jag hoppas hon får ett bra liv och återhämtar sig men allt sånt här är jobbigt för både den sjuka och anhöriga som pyttelite skriver så tar det kraft.

Skönt att det verkar gå åt rätt håll och att hon får komma till rehab. Håller alla tummar och tår för hennes återhämtning.

All styrka till er ❤️

Condor
2021-11-21 17:12
#30

#28: + 29:

Tack för era goda önsknngar från Fata Morgana och mig. Hon har läst era inlägg, men det är krångligt för henne att skriva efetsom hon bara har sin smartphone med sig.

FataMorgana
2021-11-24 13:03
#31

Tillbaka igen och tack för era önskningar 🙂❤️ Men eftersom jag reste iväg på natten så har jag inte sovit alls än, så det kan nog ta ett litet tag till tills jag piggnar till och orkar bli aktiv igen.

Condor
2021-11-24 13:07
#32

#31:

Huvudsaken att forumets hjärta är tillbaka igen. 😊

Pyttelite
2021-11-24 14:56
#33

#32: Du får vaka över din ängel! 🧚🏼‍♀️


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 2021-11-24 14:56 av Pyttelite
Condor
2021-11-24 16:46
#34

#33:

Jovisst, äntligen är hon tillbaka.

Annons:
FataMorgana
2022-03-19 12:09
#35

Bara för information är jag och Condor fortfarande här även om vi inte syns till så mycket just nu. Eftersom man inte kan vara arbetslös för alltid så har jag börjat plugga igen, för att så småningom skola om mig och förhoppningsvis den vägen få nytt jobb. Så därför kan jag inte riktigt vara lika aktiv som förr, men jag tittar in dagligen och skriver när jag hinner. Ni som läser här och som intresserar sig för ämnet andlig utveckling får hemskt gärna skriva egna inlägg, ställa frågor, puffa upp gamla inlägg eller dela med er av era egna erfarenheter, tankar och funderingar, så att vi tillsammans kan hålla igång sajten 😊

Pyttelite
2022-03-20 10:36
#36

#35: Lycka till med studierna- det kan behövas extra styrkekrafter att göra något nytt.

Är övertygad om att det kommer att gå bra och att ni kommer att förvalta sajten väl.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


FataMorgana
2022-03-20 11:16
#37

#36: Tack. Det är ganska ansträngande att sätta sig på skolbänken igen, men det är det nog värt 😊

Condor
2022-03-20 11:57
#38

#36:

Tack för dina ord. 🙂 Just nu har vi ju inte så mycket att förvalta och vi kanske inte hade så mycket inspiration till nya inlägg på sista tiden, med tanke på hur det ser ut i världen just nu. Kriget, pandemin, stigande priser på energi, livsmedel och all galenskap på jorden är ingenting som man bara kan knuffa undan ur medvetandet hur som helst. Kanske det går så för andra också.

L
2022-05-19 10:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

#0:

Ser framemot att ta del av era tankar !

Redan som mycket liten föddes jag !

Condor
2022-05-19 11:58
#40

#39:

Välkommen till sajten! Det finns massor av intressanta artiklar och inlägg här, som du kan ta del av, kommentera och öppna nya diskussionstrådar. Vi är alltid glada över nya medlemmar och hoppas att du trivs.

FataMorgana
2022-05-19 18:43
#41

#39: Vilken fin bild du la in 😊Hoppas du kommer att trivas här

Annons:
F
2023-12-27 15:52
#42

Andlig utveckling, hjälp mig med det,

Upp till toppen
Annons: