Annons:
Läst 999 ggr
Heddiz
2022-06-19, 20:21

Handlar den här sidan om andlighet som uppvaknandet eller om gud?

Ja det var väl bara det jag ville fråga

Handlar sidan om andlighet eller gud och religion o kanske andra religioner?

Jag trodde sidan handlade om andlighet..som i sin tur handlar om uppvaknanden, uppstigning och ev händelser.

• - - “Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och
    förvänta sig ett annorlunda resultat
  • Albert Einstein
    .
    .
  • Redigerat 2022-07-21, 09:37 av FataMorgana
Annons:
FataMorgana
2022-06-19, 22:33

Hej. Här kan du läsa vad sajten handlar om:

https://andligutveckling.ifokus.se/about

-Här diskuterar vi allt som rör den andliga utvecklingen, vilket ju i grunden är integration av själen i personligheten. Vi kommer också att försöka reda ut begreppen och skillnaden mellan personlig och andlig utveckling.
Condor
2022-06-20, 10:16

#0:

Det är din tolkning och tro att andligt handlar om att tro på uppstigning. Andligt handlar inte om att tro på någonting, utan att själv erfara.

FataMorgana
2022-06-20, 13:47

#0:

För att förtydliga lite, så är det inte ett sådant uppvaknande som Rexmark talar om i sina klipps som den här sajten handlar om. Egentligen har det uppvaknandet som hon talar om inget med ett andligt uppvaknande att göra. Vi på den här sajten följer den urpsrungliga defintionen av andligt uppvaknande, vilken är att vakna upp ur hela den här illusionen som vi lever i. Det handlar om att erfara och komma till insikt om hur hela världen bara är en illusion som uppstår i vårt eget sinne och att allt vad som händer i den bara är vidare illusioner i illusionen. Det handlar om att erfara att man inte är sin kropp och sitt förstånd, utan det som blir kvar när kroppen och förståndet är borta, dvs om ett direkt erfarande av vår sanna eviga och odödliga natur, som somliga kallar för Gud och andra för det rena medvetandet eller för Källan. Det har inget med religioners gudar att göra.

Rexmark har en helt egen defintion av ett uppvaknande, en defintion som man egentligen inte hittar något om i någon andlig litteratur alls och som inte har något med den usprungliga definitionen att göra. Hon använder sig av andliga beteckningar, men ger dessa en helt annan betydelse än vad det ursprungligen handlar om. Så får hon sen folk att tro att det som hon talar om har med det andliga att göra. T.ex tror hon att ett uppvaknande handlar om vad som händer där ute i den yttre verkligheten (i illusionen). Hon tror att det handlar om „makthavarna“ och vad dom skulle syssla med. Hon tror att man är andligt vaken när får reda på „sanningar“ som andra skulle ha hållit undangömda för dig. Hon identifierar sig med sin kropp och med sitt förstånd och tror att hon ska stiga upp någonstans tillsammans med sin kropp, fast ett andligt uppvaknande inte handlar om att stiga upp någonstans, utan snarare om att erfara att det inte finns ett ställe att stiga upp till eftersom vi till vår sanna natur redan befinner oss på det högsta stället, eller bättre sagt bortom tid och rum. Ett andligt uppvaknande innebär att upptäcka vår sanna natur, det som vi redan är och att erfara var vi redan befinner oss.

Här finns också en kort beskrivning över det andliga som jag skrev en gång. Jag citerar det viktigaste:

Spiritualitet / Andlighet (från latinets spiritus 'ande, andetag' eller spiro 'jag andas' - som antikgrekiska ψύχω eller ψυχή, psyke) är sökandet, vändningen, det direkta betraktandet av den transcendenta verklighet som ligger bakom den materiella världen och som icke kan förklaras rationellt. Andliga insikter kan kopplas samman med frågor om tillvarons mening och värde, med ett erfarandet av världens helhet i dess samband med den egna existensen, med den absoluta sanningen, högsta verkligheten samt med integrationen av det gudomliga

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1536450/skillnaden-mellan-spiritualitetspiritismockultism

Och här är ett annat inlägg som jag också skrev en gång, som du gärna kan läsa, för att få en lite bättre förståelse för vad den här sajten handlar om.

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1503492/vill-du-vakna-i-drommen-eller-upp-ur-drommen

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
  • Redigerat 2022-06-20, 13:50 av FataMorgana
Condor
2022-06-20, 14:06

#3:

Ibland tvivlar jag på att Rexmark verkligen själv tror på det som hon sprider ut.

Mitt intryck är att alla QAnons förvillare bara har gjort en snabbkurs i new age flum för att få en viss målgrupp att nappa på den politiska manipulationen som deras propaganda egentligen handlar om.

Först lägger man ut ett bete som folk ska nappa på, att vara en av de "högfrekventa" och "uppvaknade" och de får en helt falsk föreställning om den andliga vägen och sig själva. Sen tror somliga verkligen att massmördare som Putim ska vara "ljusarbetare".

Det finns QAnon beten för alla möjliga målgrupper, inte bara för dom som vill gå en andlig väg. Det är som ett smörgåsbord där alla kan ta för sig vad dom vill. Det har ingenting med en andlig väg att göra att tro på tokiga konspirationsteorier.

Heddiz
2022-06-26, 03:43

#4: Vad har Rexmark med mig och min fråga att göra?

Jag tror inte på en gud!
Att tro på att man kan förändra sig till något ännu bättre än vad man är, kan osv är bara nyttigt…man blir aldrig full lärd…det är bara roligt att kunna må bra som man är, men samtidigy ha som mål att lära sig mer och det är väl ingen tro/religion.

Det mesta hon pratar om-till 90%- är att man ska jobba med sig själv och sin egen andlighet och hur energierna kan påverka folk under uppstignings processen.
Jaget och egot..och triggers pratar hon om och hon råkade väl säga något som satte igång triggers hos er pga oläkta trauman eller pga egot…man måste ha ett öppet sinne för att inte bli triggad och ha stigit i frekvens…
´Vad man kan göra för att må bättre fysiskt och psykiskt genom bättre mat, kosttillskott och typ av healing, bodycode via datorn el ev besöka en skicklig naturterapeut..
Att man måste jobba med insidan som nr ett och inte agera på vad som händer runtom…

Hon har inte sagt något om det ni rabblar om vad jag har hört och hon pratar aldrig om meditation, reiki, healing - utan det är något jag sysslar med…

Annat ni tror bara kom från henne kom från mig och jätte många andra ljusarbetare som säger samma sak om galaktiker osv att vi reinkarnerar ner till jorden där det är lägre frekvens pga minnesförlust av tidigare liv och att vi kan heala oss själva, prata med djur, osv, osv, men en del kommer ihåg såna saker och föds med att tex se igenom saker, känner på sig saker som händer och vi har då INTE samma frekvens som källan eller gud som ni vill kalla det…
Det är jätte många som pratar om liknande saker och alla inklusive Rexmark säger att upplysning är något som måste komma inifrån i första hand…

Precis som ni fast dom försöker ju hjälpa folk och försöker göra så folk mår bättre fysiskt och psykiskt…Men flera av dom har pratat om att ljusarbetare har börjat bråka sinsemellan, men jag vet inte så mycket om det och dom vill ju inte bråka med andra ljusarbetare, men ni kanske inte vill jorden och allt levande väl?
Jo det tror jag nog så varför motarbeta andra ljusarbetare…genom att sprida falska rykten om en person ni sett ngr klipp från…

Quanon?? Skulle dom alla jobba för ett politiskt parti - den var rolig, men inte alls trolig!😊🐕🤔

• Albert Einstein
    .
    .
Condor
2022-06-26, 09:51

#5:

Nu undrar jag om du inte har läst vad jag har svarat dig i inlägg 19 i den här tråden:

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1542723/bara-nagra-tankar-om-sjalen

Där har du svaret på det mesta som du tar upp i det här inlägget. Vi tror heller inte på gudar, för den andliga vägen handlar inte om att tro, utan att erfara.

Om du läser den här artikeln av mig, ser du hur vis ser på gud:

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1504640/vad-ar-gud

Men du tror på en hel del saker. Du tror på uppstigning till en annan dimension. Du tror att massmördaren Putin är en ljusarbetare. Du tror på "galaktiker", reinkarnation, själar och sen vet jag inte om du även tror på falskinformationerna som Rexmark sprider om viruset och vaccinet och resten av den politiska manipulationen som har sitt ursprung i QAnon drops.

Att hon inte pratar om meditation, reiki och healing stämmer, för det har hon ingen aning om. Skulle hon bara ge råd om det som du skrev, äta nyttigt osv. skulle det ju vara ok. Men problemet är att hon sprider ut flum, vilseleder människor och ger folk en faschistisk syn på politik.

Det där med frekvenserna är så. Om du har erfarit din sanna natur (erfarit samadhi, haft ett andligt uppvaknande), ser du att du inte bara har samma frekvens som källan, utan att du ÄR källan. Om du inte har erfarit samadhi, dvs. inte har haft ett andligt uppvaknande, identifierar du dig med ditt ego oc kropp och tror att du har en annan sorts frekvens. Då separerar du och klassar människor som mer eller mindre högfrekventa.

Om du vill veta hur det där med energier och frekvenser fungerar, kan du läsa mitt inlägg 1 i den här tråden:

https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1543188/energi-har-och-energi-dar

Vi har sett mer än "ett par klipps" av Rexmark. Men du verkar inte ha läst mycket på vår sida och inte ens svaret som jag skrev till dig, som jag länkade till i det här inlägget. Jag har gjort mig möda att skriva en lång förklaring till dig, men nu skriver du som om du inte skulle ha läst ett ord eller har du inte förstått vad jag skrev?

Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
  • Redigerat 2022-06-26, 09:54 av Condor
Annons:
FataMorgana
2022-06-26, 09:54

#5:

Jag är ledsen men allt det här snacket om uppstigningar till femte dimensioner och om frekvenshöjningar har ingenting med andlig utveckling att göra. Andlig utveckling handlar inte om att tro på en gud, utan om att upptäcka och erfara vår sanna essens / vår sanna natur, dvs vad vi redan är och var vi redan befinner oss, om man sen vill kalla vår sanna natur för gud, källan, det rena medvetandet, alltet eller för "the self" spelar ingen roll. Det är bara olika beteckningar för en och samma sak, för vår eviga och odödliga natur som faktiskt redan nu består av den högsta frekvensen. Vi består alltså redan nu av den högsta frekvensen. Frågan är bara vilka frekvenser som vi för tillfället uttrycker. Uttrycker vi hjärtats energier eller egots energier? Att se sig som högfrekvent och andra som lågfrekventa är ett uttryck av egots lägre energier och att se sig själv som en ljusarbetare är också ett uttryck av egots lägre energier. Vi sysslar inte med ego-utveckling på den här sajten, utan med andlig utveckling, vad som innebär att man slutar se sig som mer högfrekvent än andra och att man slutar se sig själv som mer speciell än andra. Rexmark har inte kommit så långt än att hon har slutat se sig själv som mer högfrekvent än andra och därför är hon ingen bra andlig vägledare, utan snarare kan hon bara leda folk vilse.

• Redigerat 2022-06-26, 09:55 av FataMorgana
Condor
2022-06-26, 10:20

#5:

Tillägg:

QAnon är för övrigt inget politiskt parti, utan anonyma nazister som är utspridda över hela Nordamerika och Europa. Rexmark sprider ut propagandan som hon läser i QAnon drops:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Qanon

och sen säger hon att hon har "kanaliserat" det från sina "guider".

Heddiz
2022-06-26, 14:55

#6: Ok sorry jag ska läsa den lite senare..måste bara ut med vovven.

Ville bara skriva att ni missuppfattade mig eller rättare jag uttryckte mig klumpigt, men jag menar inte att jag står över er alls.
Alla är/har lika mycket värde och ordet ljusarbetare använder man/ jag för att beskriva folk som spelar in youtube klipp eller låånga klipp som tex han som har kanalen "Himlen på jorden" och han pratar inte om galaktiker, men allt annat.. tex har han bjudit in många gästpratare allt från "dom som bara tycker det är fel på hela systemet till kändisar som "vaknat"
Han har tagit reda på hur det ligger till/alla lögner osv och
Sen finns det en hel lista på människor som pratar om galaktiker..
Och andra som pratar om liknande och kör reiki healing, osv
Och jag menar inte heller att dom som vaknat är bättre på något vis än dom som sover - människor som tycker allt sådant här prat är flum om att man är en andlig varelse eller har en själ, dom tror inte på reiki, healing eller något sådant.

Ja ni har rätt vi eller vår själ har samma frekvens som källan, men inte våran köttkostym som den kallas - kroppen alltså.
När vi dör så dör kroppen, men inte själen som återförenas med alltet/gud.

• Albert Einstein
    .
    .
FataMorgana
2022-06-26, 19:06

#9: För mig är han som har kanalen "himlen på jorden" (Björn Lundberg) ingen ljusarbetare, utan en charlatan som tigger pengar utav folk. Ljusarbete är för mig att sprida ljus i mörker, som t.ex när man hjälper gamla och sjuka människor. All sjukvårdspersonal som under pandemin har jobbat tills dom nästan inte orkade längre är för mig äkta ljusarbetare. Att arbete med energier som man gör när man ger Reiki kan man förstås också se som ljusarbete, men då det gäller bara för den stund som man ger reiki. Men inte ens det gör Lundberg. Han bara skrämmer sina lyssnare med att tala om för dem att vem som tar vaccinet kommer att gå ett fruktansvärde öde till mötes medan han ritar glorior ovanför sitt eget huvud. Det som han kallar för Qigong är helt vanliga gymnastikövningar och meditationerna som han gör i slutet av sina youtube klipp är heller ingen meditation utan det som kallas för visualiseringsövningar. Det är inte riktigt det som är ljusarbete enligt mig, utan snarare för han folk bakom ljuset, dvs skrämmer upp folk och vilseleder dem.

Sen är faktiskt vi människor galaktiker allihopa och jordens alla levande varelser. Vi kommer alla från en galax och är inte mer eller mindre i rymden än någon annan.

Till sist, vad som gäller vakna människor och sovande människor, så slutar man med tiden som man utvecklas andligt att se människor som endera sovande eller vakna och man slutar att se människor som endera lågfrekventa eller högfrekventa. Om vi tar Buddha eller Lao Tse som exempel, så skulle dom aldrig ha sett på sina medmänniskor på detta vis.

[snowy_]
2022-06-26, 20:44

#5, Heddiz: Jag undrar, vem/vad är det som bevittnar allt detta? Alla ord som skrivs, och läses. Alla trosföreställningar om galaxer och ljusarbetare. Vem/vad bevittnar egot som av identifikation av tankar och känslor består… Är det inte Du, ditt Medvetande och Själv? Kanske verkar det för enkelt, men det är nog inte svårare än så. :)

• Redigerat 2022-06-26, 20:45 av [snowy_]
Heddiz
2022-06-27, 05:08

God Morgon 😊

Jag verkar ha sett mer än ni av himlen på jorden för han utger sig inte för att vara expert inom något område…Vilket en sådan ni kallade honom?? låtsas vara.
Han har sett igenom systemet precis som alla andra…och hjälper folk..har redan hjälpt folk hemma hos honom t.o.m och självklart massor med folk på kanalen.

Det jag läste om hur ni såg på gud det lät lite rörig - gud är alltså inom er…ok, men ni säger samma som jag menade att vi alla kommer från galaktiker, men nu finns det inga andra galaktiker/aliens från andra solsystem--hur kan ni vara så säkra på det?..men egentligen tror ni inte på någonting alls för gud finns inte annat än i i er, men då har ni ju en tro…Att ni/vi alla är gud samtidigt…Ursäkta men det låter rörigt.

Det uppvaknande Jag och alla dom jag lyssnat på handlar om är att vi har "vaknat" upp och vet/ser jorden som den ser ut och funkar på riktigt/och skulle funkat för alla! Svårt att förklara alla saker i ett inlägg. Men vi har blivit lurade när det gäller allt eller 90% av allt media, banker, REGERINGEN, tv, radio och SKOLAN har inte lärt ut om vilka vi egentligen är…Fick vi lära oss att vi är galaktiker och att det finns andra solsystem med galaktiker och framför allt att vi var andliga varelser på något sätt som kan läka genom alternativa metoder, mat/tillskott, osv--

NEJ jag fick inte lära mig det, Ingen av dom som spelar in youtube videos och pratar om vilka vi verkligen är heller.Här vill dom speciellt inte säga sanningen i det värsta landet (med det värsta korrupta styret och lydigaste folket i världen är lilla Sverige (svenska lagen är jante lagen).

Det är det som kallas ljusarbetare- det är såna som stigit i frekvens- VILKET INTE BETYDER ATT VI ÄR BÄTTRE _ ÄN EN GÅNG Alla har lika värde - vaken/sovande, stigit i frekvens/inte stigit i frekvens, osv är BARA NAMN o beskrivning för att förstå vad jag menar Att hjälpa andra..är mål nr 1 för ljusarbetare eller stjärnfrön..

Enligt folk så är dom bara människor och har INGEN typ av gud inom sig…det är inget jag tror, utan vet av egen erfarenhet då hela min familj -systrar och min man t.o.m inte tror på någonting - varken inom eller utom oss. Och jag ser ingen skillnad på min familj bara för dom inte har vaknat! Eller kalla vakna för nr2 och sovande för nr1 istället.

Folk mår dåligt, men dom vet inte varför…dom vet inte att dom kan vända sig inåt och vara trygga i sig själva..

• Albert Einstein
    .
    .
FataMorgana
2022-06-27, 07:24

#12: Nu vet jag inte vad du talar om. Jag har då aldrig kallat Lundberg för expert och det är inte så jag uppfattar honom heller, utan tvärtom uppfattar jag honom som väldigt okunnig inom det andliga, som en som inte kan skilja mellan gymnastikövningar och Qigong och mellan visualiseringsövningar och meditation och som tror att ett andligt uppvaknande skulle ha att göra med systemet som vi lever i och till att vakna upp till vad som händer där. Ett andligt uppvaknande har verkligen ingenting med systemet att göra, utan vad ett andligt uppvaknande handlar om skrev jag om i mitt inlägg #3 Det verkar som att du inte har läst det. Så läs gärna det och förklara gärna sen vad det direkta betraktandet av den transcendenta verklighet som ligger bakom den materiella världen och som icke kan förklaras rationellt har med systemet att göra?

Annons:
FataMorgana
2022-06-27, 10:10

#12:

Sen har du förresten missförstått det som jag skrev om att man slutar se människor som endera vakna eller sovande eller som lågfrekventa och högfrekventa. Vad jag menar är att den andliga utvecklingen leder till att man slutar upp att klassa in folk till att vara endera det ena eller andra. Du ser ju också folk som endera sovande eller vakna och Rexmark talar hela tiden i sina klipps om hur högfrekventa somliga är och hur lågfrekventa andra skulle vara. Lundberg benämner sig själv som vaken hela tiden medan han kallar folk som tagit vaccinet för sovande. Det är detta det handlar om och inte om vilket värde ni skulle ge människorna. Även om ni skulle tycka att alla har lika värde, så ser ni vissa som sovande och andra som vakna och vissa som högfrekventa och andra som lågfrekvetna. Ni delar in människor till "vi och dom", som t.ex „vi är vakna och dom sover“, „vi är högfrekventa och dom lågfrekventa“. Detta är ett beteende som man upphör med på den andliga vägen och i takt med att man utvecklas andligt.

• Redigerat 2022-06-27, 10:12 av FataMorgana
Condor
2022-06-27, 11:02

#12:

Du har helt och hållet missförstått vad "det andliga" handlar om och därför tycker du att det som vi skriver är "rörigt". Vad som händer i den yttre världen (illusionen, maya) eller att tro vad som händer där, har ingenting med ett andlig uppvakknande att göra, utan det som du skriver om är politik. Om man har en viss föreställning av politiken och tror på konspirationsteorier är man inte "andlig uppvaknad", utan manipulerad. Alla dessa konspirationsteorier ger enkla förklaringar för komplexa frågor. Om du vill veta var och hur vi blir lurade, ta reda på hur många lobbyister som det finns i Bryssel och hurvida de påverkar politiken. Skaffa dig insiderkunskap om politik i stället för att tro på galenskaper.

Syftet med manipulationen är att få folk att bli till höger, att få folk att rösta på högern och det gör ju de som tror att de är uppvaknade. I USA är det Trump, i Ryssland är det Putin, I Frankrike är det Le Pen, I Österrike är det FPÖ och i Sverige är det Sverigedemokraterna som "de uppvaknade" förtror och röstar på. Perfekt politisk manipulation förpackad i new age föreställningar för new age-maintream människor.

Vad ett andligt uppvaknande innebär kan du läsa i inlägget som jag redan rekommenderade att läsa "andligt uppvaknande/samadhi". Var det för svårt för dig att förstå? För rörigt?

Alla människor är faktiskt födda som upplysta. Det är vårt naturliga tillstånd och vår naturliga frekvens. Sen när förståndet och egot utvecklas bildar de en rökridå så att människor inte ser deras naturliga tillstånd, deras sanna natur och lever i en sorts illusion, en dröm. På så vis hamnar de längre bort från det naturliga tillståndet. Att tro på konspirationsteorier och sen tro att det skulle vara andligt leder inte till ett uppvaknande, utan leder dig ännu lägre bort från dig själv, bort från ditt naturliga tillstånd. Det är den drömmen som man kan vakna upp ur och se vem man är och var man befinner sig utanför illusionen. Det kallas andligt uppvaknande. För det behövs det ett tomt sinne, utan tankar.

Det som du pratar om är egoutveckling (motsatsen tilll andlig utveckling). I stället för att tömma sinnet, proppar vilseledarna (Rexmark, Lundberg t.ex.) era (ni som tror på dom) sinnen fulla med tokigheter och polerar upp era egon (vi ljusarbetarna, de högfrekventa, de uppvaknade).

På så vis utttrycker ni lägre frekvenser (mer ego, mindra hjärta) än folk som inte bryr sig om en andlig väg. I stället för att förlora er viktighet, tar ni er själva för viktiga och vem som tar sig själv för viktig tar andra och hela illusionen för viktiga och ni utvecklar bara era egon. Om du kallar folk som inte har din tro för "sovande" så kallar jag folk med din tro för "medvetslösa".

Reiki är inte bara healing, utan en väg att leva och kan vara en väg till sig själv, om man "flyter med energin". Det innebär även självreflektion och om du "flyter med energin" reflekterar du t.ex. om följande. Hur viktigt är det för dig att kalla dig "ljusarbetare"? Hur viktigt är det för dig att andra ser dig som en? Hur viktigt är det för dig att känna sig som något speciellt? Vad väger mer för dig, att människor blir hjälpta eller att det är du med ditt "ljusarbete" som hjälper människor? Hur viktiga är beteckningar för dig? Hur mycket styrs du av egot och hur mycket av hjärtat? Sen kommer det svåraste, att vara ärlig till dig själv. Vem som inte är ärlig till sig själv, är det heller inte till andra människor och lever i en osaanning.

De som verkligen är ljusarbetare, bryr sig inte om hur de betecknas. De har inte fokus på sig själva, utan på att hjälpa andra. De har inget "skyltfönster" för andra människor där det står upplyst, uppvaknad, ljusarbetare, mästare osv. Det är bara egoister som har det, ytliga människor som aldrig har gjort andliga erfarenheter.

Sen det där med "uppstigning". Vad är det som du tror stiger upp? Köttkostymen, som du kallar det för eller är det egot? eller en annan "del av illusionen?" Din sanna natur befinner sig på ett ställe där det inte finns något högre, utan bara lägre. Det är bara egot som inte ser det och därför vill stiga upp någonstans. Charlataner låter den moroten dingla framför era näsor och sen springer ni efter den och ju längre ni springer, ju längre springer bort från er själva, ert naturliga tillstånd och er sanna natur.

Det där med gud har du fortfarande missförstått. Vi pratar inte om människors föreställningar om gud som finns i t.ex. bibeln som man måste tro på. Vi pratar om det som man kan erfara och som du erfar om du erfar samadhi, dvs. ett riktigt andligt uppvaknande. Sen spelar det ingen roll om du kallar det för gud, det rena medvetandet, källan eller alltet. Det är ingenting som du har erfarit, utan du har bara erfarit att människor tror på föreställlningar av gud och dessa har givit dig en föreställning som du inte tror på. Du tror i stället på andra föreställningar som du har fått av andra människor.

På så vis är du konditionerad. På en andlig väg gör man sig dock av med sina konditioneringar. Det handlar inte om att tro, utan att erfara. Men din tro blockerar dig precis som dom som tror på religionernas gudar blockerar sig själva. Du har stängt dörren till att göra andliga erfarenheter och lever en illusion i illusionen.

Ta och titta på Lundbergs och Rexmarks community med öppna ögon. De upprepar bra vad de hör av dom, precis som inspelningar på bandspelare. Du kan ställa upp dom på rad, precis som smurfar och alla upprepar samma smörja. Ingen har gjort erfarenheter utan det är bara en tro på det som charlatanerna säger, som de upprepar.

Lundberg skapar bara sin egen himmel på jorden, att låta sina troende betala för att han kan leva på en solig medelhavsö, ligga på stranden, ta droger helt lagligt och inte behöva att jobba. Han lever på sin youtube kanal och på pengarna som folk donerar för att de tror att han även skapar en himmel på jorden för andra.

Pinsamt blir det när han pratar om energier och energiarbete. Man ser, om man själv har erfarenheter, att han varken har egna erfarenheter eller ens är påläst. Men det värsta är att han rekommenderar droger för andlig utveckling. Kanske för att göra folk mer flummiga, så att de tror på smörjan som han sprider ut.

Du vet, Osho har kallat "vanlig mainstream new age" för "esoteric bullshit". Men det som Lundberg, Rexmark och liknande charlataner sprider ut kan man inte ens kalla för "esoteric bullshit", utan det är bara bullshit. Det är mainsteam new age blandat med politisk manipulation med etiketten "andligt".

Till slut uppmärksamade jag att du pratar om att "tro på reiki" och undrar varför du ser reiki som någonting som man "tror på". Det kan man ju helt enkelt erfara, så varför "tro"? Du måste ju heller inte tro på smaken av ett äpple, utan du behöver bara bita i äpplet. Har du inte "bitit i reiki"? Tyvärr säljs reiki initieringar idag som om man säljer en biobiljett till folk. Initieringrna kortas av, och erbjuds till och med via internätet. På tiden som jag initerades i reiki fick man bara traditionella initieringar. Man kunde inte köpa graderna, utan reiki läraren bedömde om man var mogen för nästa grad. Det fanns regelbundna träffar mellan lärarna och eleverna där man bytte ut erfarenheter och kunde prata med sin lärare om det.

Idag erbjuds alla grader på ett par helgar och det handlar bara om pengar. Det gäller förstås inte för alla reiki lärare, utan det är den "nya trenden" att tjäna pengar. Idag är det mycket svårt att få en seriös utbildning och det är svårt för oerfarna att bedöma vem som är seriös. När nån som säger utövar reiki tror på konspirationsteorier tänkar jag mig, "jisses hur har den människan blivit utbildad". Varför flyter den människan inte med energin? Har den människan över huvud taget fått riktiga initieringar på traitionellt sätt? Reiki passar inte ihop med din tro i alla fall.

Condor
2022-06-27, 11:44

#12:

Tillägg:

Här finns en länk, som du kanske kan ha nytta av:

https://podtail.se/podcast/mellan-oss/spirituell-narcissism/

Avsnitt 43. Om spirituella narcissister. Om att vara styrd av sitt ego. Om att falla in i att använda sin spiritualitet som ett övertag i en relation och om att tro sig överlägsen spirituellt pga narc... – Lyssna på Spirituell narcissism av Mellan Oss direkt i din mobil, surfplatta eller webbläsare - utan app.
FataMorgana
2022-06-27, 18:09

#12: Vad som gäller galaktiker och aliens från andra solsystem (den frågan hann jag inte svara på tidigare) så har jag faktiskt ingen aning om hur det står till på den fronten och för mig är det inte så viktigt att veta det heller när hela jorden är full av gudomliga varelser. Det gudomliga är ju inte mer närvarande i andra solsystem än här på jorden och finns det några andra galaktiker där ute någonstans så är dessa inte mer gudomliga än vad vi människor är. Att jorden befinner sig i en galax fick jag visst lära mig i skolan och därför är vi människor alla galaktiker 😉

Condor
2022-06-28, 09:46

#17:

Ja, det finns nog ingen varelse i hela universum som inte lever i en galax. Vi är alla galaktiker. Eftersom vår galax befinner sig i rymden, är vi alla rymdvarelser.

Sen kom jag att tänka på att både Rexmark och Lundberg också pratar om gud i deras klipps. Lundberg tror till och med på den kristna guden, eftersom han har pratat om att "stå inför gud" och har hotat med gud i sina klipps, precis som den katolska kyrkan gjorde för 500 - 1000 år, under kristendomens mörkaste tider. Skrämsel fungerade på den tiden för att manipulera människor och hos somliga fungerar det än idag, dvs. för Lundbergs lärljungar.

Heddiz
2022-06-29, 03:03

#15: Först JAG är ingen ljusarbetare , jag har ingen youtube kanal där jag hjälper människor! Jag vill däremot hjälpa människor i min närhet när jag och om jag kan, men jag vill speciellt hjälpa hundar att må bättre.
Då dom också mår lite dåligt - pga bla lurendrejeri -torrfoder industrin, läkemedel, osv istället för RAWFOOD, naturlig läkning/behandlingar, osv..men dom SER mer än oss människor och dom behöver inte veta saker som människor, dom vet ändå- vilket jag vet..
Så jag håller på med hundar.
Vilket jag gör i mindre skala, men jag kallar mig inte ljusarbetare för det neej inte riktigt utan andra saker..

Sen tror JAG bara på kärleken jag känner.

Ni tror ju på JÄTTE MYCKET mer än mig - det dravlet - ja dravlet ni pratar om är inte gud utan satan som ni dyrkar som är utklädd till gud - och DÄR - inom någon av buddismens religion är det ju -- skräms dom om ett fängelse ??
och så tror du att du känner mig bara för att jag håller med ngr grejer dom säger som jag lyssnar på..varav dom 2 bara var exempel.
Jag brukar inte lyssna på himlen på jorden annat än när han pratat med gäster som tex Agneta Sjödin och många många andra och ni har fått helt fel bild av honom - han är ute efter sanningen och ni har ingen aning om vad han har fått erfara innan han bosatte sig på en solig ö- Ni är fast i egot och SÅ avundsjuka för att ingen skulle lyssna på eran you tube kanal…

Nu var jag bara ÄRLIG med vad jag tycker att ni verkar behöva jobba med- ERAN AVUNDSJUKA - för det är inte vackert eller gudomligt att vara avundsjuk.
Typiskt svenskt jäkla JANTE LAGEN som ni kryper efter som om ni var kommunister - ni kallar mig nazist fast ni inte känner mig ALLS..för ni har inte prickat rätt/haft rätt en endaste gång om hur jag är, tänker och gör ens.
Eller vad jag har för ERFARENHETER Alls::

Sen tror ni er veta allt om dessa ljusarbetare och om mig så jag häpnar.
Ni skulle ju snacka skit som det heter om alla jag skulle ge som ex.
tex Light at the centre-SE

Jag har nog erfarat saker själv långt innan jag såg deras klipp…vilket inte stämmer med beskrivningen som ni beskriver dom ALLS..

Jag har varit medvetslös på riktigt och dog ett tag sen låg jag på sjukhus i koma i flera månader och efter när jag vakna så kunde jag inte röra mig alls för mina muskler hade förtvinat.
Jag fick börja om som en nyfödd att lära mig sitta, stå, gå, lyfta saker och det var jobbigt som i helvetet, men jag klarade det.
Och det BÄSTA med detta var att jag kände "gud" eller kärlek är ett bättre ord i mig själv och ALLt såg annorlunda ut och jag började se igenom saker som var rena lögner som dom spottade ut sig…

Jag tror på en ljus framtid och det är det som skiljer oss.

Ok om ni är ufos på jorden så är ju inte jag det jag är själen i en kropp på jorden… Ufos har vi närmare oss än ni tror..och dom kan givetvis göra mer än människor.

Tycker inte man har hittat gud eller riktig kärlek inom sig om man "tror" sig veta allt om någon som skriver ett inlägg.

Jag kallar mig inte ljusarbetare överhuvudtaget..Jag är ingen ljusarbetare än…men jag gör det jag älskar - träna hundar-

Hur får ni in pengar om ni inte kallar er något?
Ni har alltså ff 8-5 jobb och reiki då som ni skröt om - vilket inte en upplyst person gör-skryter om vad man kan.
Ni har ingen aning om mina gåvor jag kan ge till djur, men jag behöver inte bli kallad något för det är inte det viktigaste. Det är viktigare för MIG att hjälpa 1 Djur att må bättre - dom är redan mer vakna vissa djur 2 folk att vakna - UTAN att kalla sig något - för man ska inte kalla sig något för att kunna hjälpa dom som behöver veta sanningen..

NEJ vi fick inte lära oss ATT VI VAR UFOS vi fick lära oss att vi bodde på jorden som låg i universum som var en galax och inte att vi hade släktingar som var andra ufos från andra galaxer…
Sen skrev jag och SPECIELLT fick vi inte lära oss att vi har gud/kraften/jaget osv som jag vill kalla KÄRLEK inom oss som vi kan finna i oss själva och förlita oss på. Eller att vi har speciella gåvor som att heala, osv osv DET fick vi inte lära oss!
Bara religionen där man skulle tro på jesus -en gud som vi skulle "följa" typ och be till för att få, när det funkar tvärtom.

Jag är väldigt intuitiv och har varit det hela livet, men efter nära döden upplevelsen så ökade den och även andra positiva känslor ökade medan jag blev mindre ego - tvärtom än er så fick jag mindre triggers. Det är inte mycket som gör mig upprörd längre…så jag blir bara trött när ni inte läser vad Jag skriver, men själva klagar på att inte jag har läst…Jo, men jag har t.o.m tittat på samadhi video och det är ju budda tro.

Ni verkar ha så många triggers så man blir mörkrädd…jag beh bara nämna 2 namn och sen är man nazist..jahapp. trevligt.

Dom människor ni tycker illa om exploderar snart på youtube och ni har fel om dom och om mig..det är mycket humor med i flera av " namn" kanalerna och mycket igenkännande skratt.. Vi är optimister, men ni verkar följa någon konstig tro - om att ni sitter i ett fängelse eller nej ni är ett fängelse så länge ni inte viker av och finner er själva och det är där ni fann ro?? Nej ni kan inte ha vaknat när ni tror att ni är bättre än alla andra -utan att veta ett dugg om mig eller någon av era andra hat objekt - ni kallar dom namn och tror på allvar att dom och jag är förklädda nazister..🤣

• Albert Einstein
    .
    .
FataMorgana
2022-06-29, 07:19

#19:

Klart att vi inte fått lära oss att vi har gud / kraften inom oss i skolan. Hur skulle man kunna lära sig det när det finns så få som går en andlig väg och som har upptäckt denna kraft? Inte ens Rexmark och Lundberg har upptäck denna kraft inom sig än för annars skulle Lundberg inte skrämma sina tittare med att dom skulle hamna att stå inför gud när dom dör. Han ser gud som någonting utanför sig själv och har alltså inte upptäckt sin sanna natur och det är inget som jag är avundsjuk på, men jag har all rätt i världen att kritisera folk som försöker sig på att vägleda andra om jag märker att dom leder folk vilse och sen ännu tigger pengar av dem genom att spela på folks känslor.

Sen har vi inte kallat dig för nazist, du läser våra inlägg väldigt selektivt. Att vi är ufos på jorden har jag heller inte sagt, utan jag skrev att vi är galaktiker och det för att vi befinner oss i en galax och jag är helt säker på att om det finns liv på andra planeter så är det också lika galaktiskt som vi människor är. Ufo är bara beteckningen för oidentifierade flygande föremål och det är vi väl ändå inte eller hur 😉 Förresten har du inte triggat mig heller, jag kan faktiskt skriva på olika sajter och diskutera med folk, utan att bli triggad, men du kan förstås inte se i vilken sinnesstämning som jag skriver mina inlägg utan du kan bara göra dig föreställningar och vilka föreställningar man har om folk brukar inte alltid stämma överens med hur det verkligen är.

Satan är förresten ett begrepp som kommer från religioner och du säger att du inte tror på religioner. Hur kan du då tro på satan? För mig existerar satan inte. Eftersom bibelns gud inte finns, finns inte heller satan.

• Redigerat 2022-06-29, 07:28 av FataMorgana
Annons:
FataMorgana
2022-06-29, 07:35

#19:

Sen vill jag ännu säga, att det ju är du som tror på allt möjligt som på t.ex satan, ufos och på uppstigningar till den femte dimensionen. Men den andliga vägen handlar faktiskt om att befria sig från alla sådana trosföreställningar och att tömma sinnet. Det är faktiskt det som samadhi filmen handlar om.

Condor
2022-06-29, 09:23

#19:

Först ett par aker om den här sajten. Det här är en sajt för andlig utveckling och inte för new age mainstream. Du måste inte ha våra åsikter, så som på Rexmarks och Lundbergs kanal, där man inte får ifrågasätta någonting. Men det ska vara en saklig diskussion. Om vi t.ex. hänvisar till att Rexmark gör nazistiska uttalanden, ska du inte förtala oss och säga att vi har kallat dig nazist, utan du skulle kunna argumentera mot det som vi skrev och förklara varför du tycker att det inte är nazistiskt att kalla folksmordet i Ukraina som en "nödvändig utrensning" som Rexmark gjorde. Du ljuger om oss och skriver om "sanning". Vet du förresten hur många tusentals hundar i Ukraina som har blivit övergivna pga "utrensningen"?

Argument ska man bemöta med argument. Men att skriva att man tycker som man tycker för att man är avundsjuk är en barnslig och omogen diskussionsstil, som inte har att göra i ett andligt forum. Vi har inte ens en youtube kanal och om vi skulle ha en, är vi medvetna om att vi inte skulle ha lika många lyssnare som Lundberg eller Rexmark, helt enkelt av den anledningen att vi inte är mainstream och att det inte finns lika många människor som går en andlig väg som det finns folk som tror på new age mainstream. Vad finns det att vara avundsjuk på? Mainstream?

Det här forumet handlar heller inte om utomjordingar eller UFO´s. Det finns andra forum på iFokus där du kan diskuter om det. Om du tillskriver oss att skryta, ska du åtminstone referera till vad det är som du uppfattar som "skryt om Reiki". Att vi informerar om Reiki? Jag tror att du projicerar väldigt mycket av dina egenskaper på oss och kanske borde reflektera över dig själv.

Här tror vi förrtesten ingenting, men du verkar att tro på själar, satan, uppstigning, femte dimensionenm reinkarnation, dvs. en blandning av flera religioner där du bara har tagit bort gud och missat att Lundberg också pratar om gud, men han tror inte på en gud som man kan erfara, utan på en gud som man "står inför". Du är bara inte medveten om dig själv och din tro.

Nästa gång du skriver här kan du ju försöka att bemöta våra argument i stället för att släppa ut din frustration för att vi inte tror på charlatanerna som du tror på och för att vi kritiserar dom.

• Redigerat 2022-06-29, 13:50 av Condor
[Thunder Storm]
2022-06-29, 15:53

#22: Det är lite intressant det där med avundsjuka och andra gången på kort tid som det nämns från en konspirationsteoretiker, kanske lär dom sig det på kurser och kanaler att alla är avundsjuka på dom, mera egotrippar vi är bäst vi besitter sanningen alla andra har fel och alla ödlor är efter oss som inte är inne på flummet 😂

Märkligt det där för det krävs väl ändå något att vara avundsjuk på och som jag skrev på den andra sajten existens så lider jag själv inte av avund och bryr mig föga i om folk tjänar pengar eller ej så länge det är seriöst och ärligt så finns det inget att reagera på.

Men det här vem i allsinadagar kan vara avundsjuk på konspirationsteorier 😂 det är tvärtom man mår illa och trillar inte dit på sånt flum tvärtom ifrågasätter vad tusan dom håller på med.

FataMorgana
2022-06-29, 16:28

#22:

Just det. Det här är egentligen ingen sajt som handlar om ufon och sånt, utan anledningen till varför jag kallade oss människor och alla jordens varelser till galaktiker vara bara för att lyfta fram vår egen storhet / vår egen gudomlighet. Tänker, att vad ska man med andra galaktiker till när hela jorden redan är full av kosmiska varelser? Vad ska allt detta snack om kosmiska hjälpare från andra solsystem eller om reinkarnerade utomjordingar och om guider från plejaderna och sirius osv vara bra för, som mainstream så ofta talar om? Som om det vore dåligt att leva som människor på jorden och som om jordens varelser inte vore gudomliga nog, för att kunna ses som kosmiska varelser och guider. Varför inte se sina medmänniskor och alla jordens varelser som sina guider, som högt gudomliga varelser som man kan lära sig någonting om sig själv av? Varför vända blickarna till skyarna när gud finns inom oss själva och i våra medmänniskor? Varför inte lyfta upp alla jordens varelser i stället?

FataMorgana
2022-06-29, 16:33

#23: Det där om att vara avundsjuk är något som speciellt Lundberg brukar säga i sina videon, dvs att alla som kritiserar det som han säger eller som inte håller med honom bara är avundsjuka på honom. För enligt honom är allt som han säger så bra och vist att om någon kritiserar honom, så kan det bara vara pga avundsjuka. Dom lär sig tydligen att tänka på det här viset.

[Thunder Storm]
2022-06-29, 17:42

#0 Gå över på den här sajten där har du mer utbyte än här.

Lämna nu fredliga människor ifred som sprider andlighet på ett äkta vis.

https://existens.ifokus.se/

Välkommen till Existens iFokus! Detta forum är till för dig som är sökande, som funderar på detta med livet. Är man en sökande person så finns där alltid många olika frågor, svar och "sanningar". Det är absolut inte fel att prova på olika läror och livsåskådningar. Däremot är det viktigt att man känner efter i sitt hjärta vad som är ens egen sanning. Ibland måste man också vara beredd på att ändra på sina "sanningar" efterhand som man utvecklas och erfar nya upplevelser och insikter. Vi är här på jorden av olika skäl, men ett gemensamt mål är att vi ska leva vårt liv här i våra kroppar oavsett varför vi gick ner här i denna vår nuvarande inkarnation. Här på sajten är det fritt att diskutera och utbyta erfarenheter och upplevelser. Själv är jag Teosof och är med i Teosofiska Samfundet av Adyar, (driver Logen i Göteborg). Men det är givetvis inget krav att man ska vara teosofiskt inriktad, för det finns inga färdiga paketlösningar - vi är alla här för att lära, och det på olika sätt! Hjärtligt välkommen hit! Aldebaran/sajtvärd
[snowy_]
2022-06-30, 04:21

När jag var yngre var det en period när jag kanske betedde mig lite som TS här. Och det var för att jag inte gjort tillräckligt djupa, andliga erfarenheter ännu. Vilket ju bara betyder att ens ytliga tankar upphör för en stund. Men tills dess är man ju fast i sin föreställningsvärld, och försvarar den gärna till slutet.

Annons:
Condor
2022-06-30, 09:34

#23:

TS skrev att vi är avundsjuka för att vi inte skulle ha så många tittare som Lundberg & Co om vi skulle ha en youtube kanal. Men det är ju bara viktigt om man syftar på att tjäna pengar. Lundberg, Rexmark och andra svamlare nöjer sig inte med pengarna som de får för klicks på deras klipps, utan de tigger om pengar.

Lundberg är den värsta. Han har inte bara en text där det står vart man kan donera pengqr, utan det som han gör är aggressivt tiggeri. Han spelar på människors känslor och försöker att få dom spm inte spenderar pengar att ha ett dåligt samvete om dom lyssnar på klippen utan att spenderar pengar. Han pratar om skuld och karma osv. och sen betecknar han sig som ljusarbetare, ljusbärare och ljuskrigare. Otroligt att det finns folk som nappar på sånt bondfångeri.

Vi har ju bara en sajt och vårt syfte är inte att tjäna pengar eller att lura av folk pengar, utan vi skriver intressanta artiklar och inlägg som folk kan ha nytta av, helt gratis. Men bara för det kallar vi oss inte ljusarbetare. Vi styrs inte av pengar och struntar i "fina beteckningar" för oss.

Condor
2022-06-30, 09:37

#26:

Ja, existens iFokus är den omodererade sajten för konspirationsteorier. Om det kommer en till konspirationsteoretiker som sprider goja, kanske iFokus äntligen stänger ner sajten.

Condor
2022-06-30, 09:38

#27:

I börjn av en andlig väg är nog de flesta lite flumminga, för att de inte vet vad andligt handlar om. Men sen borde man ju utveckla sig om man inte blir hjärntvättad.

Condor
2022-06-30, 14:04

#19:

Det här vill jag svara på.

"ni kallar dom namn och tror på allvar att dom och jag är förklädda nazister."

Jag tror inte att du är en förklädd nazist. Jag tror du har ingen aning varifrån konspirationsteorierna kommer i från och du trodde till och med att QAnon är ett politiskt parti. Du är bara ovetande.

Vad som gäller Rexmark och Lundberg, tror jag att dom mycket väl är medvetna om att vad det är som dom sprider ut. Allt det där med Putin, Trump, vaccinet osv. som dom sprider ut kommer från högerfaschister, det mesta från QAnon.

Här en liten artikel för dig att läsa:

https://www.motherjones.com/politics/2022/03/pro-putin-disinformation-on-ukraine-is-thriving-in-online-anti-vax-groups/

"Since the beginning of the pandemic, we’ve seen how conspiracy theories can overlap and collide. I’ve documented how anti-vaccine groups embraced QAnon disinformation about liberal elites conspiring to unseat Trump, and how white nationalists find willing audiences for their racist ideology in anti-mask groups. Over the last week, a new disinformation hybrid has appeared, as online anti-vaccine groups have become a hotbed of pro-Russia conspiracy theories about the conflict in Ukraine—and some of the most prominent anti-vaccine activists are actively promoting geopolitical falsehoods."

Detta leder inte bara till vilseledning, utan dödar människor.

All the usual themes: Secret government alliances, anti-Semitic tropes, and nefarious scientists.
Heddiz
2022-07-16, 06:50

#31: Då jag är andlig så ser jag att det dom tillskriver ljusarbetare eller ljusbärare eller andligt vakna , andligt medvetnakärt barn har många namn som en REN LÖGN!

Det finns många andligt medvetna och dom flesta ser man inte online.. dom lever och jobbar på "vanliga" jobb så som Läkare, sjuksköterskor, poliser, väktare, lärare - dom grupperna är vanligt bland dom som nyss blivit andligt medvetna - varför? Kanske för att dom jobbar med människor som mår jäkligt dåligt..

Det är fler människor som tar livet av sig NU än vad NÅGON sjukdom gör och ni tycker att det är fel att hjälpa människor och visa att det finns något mer än den kropp vi har..
Eller är ni inte andliga…

Jag är en ande i en kropp, men jag har också en kropp i min ande…då anden utanför kroppen är mycket större än den kropp jag har nu är.
Det finns instrument som kan se mig och det kan förklaras som flera lager av energifält..
Det andliga uppvaknandet är på gång och det finns ingen återvändo och det finns många ljusarbetare som inte har förstått att dom är en ande ÄNNU…
Det ni har missförstått eller så förklarade jag det dåligt…det är att man behöver inte stå och prata på youtube och hjälpa andra för att vara en ljusarbetare..
OM en person försöker så gott dom kan i vardagen trots att dom vet att hela systemet i Sverige är korrupt så är det en ljusarbetare!

Fler och fler människor runt om i hela världen, men framför allt i USA och Svenskar med blått blod blir andligt medvetna varje dag NU!
Och med det menar jag att dom blir ANDligt medvetna att dom är en ANDE och att vi har blivit lurade på ca 90% av vad som hänt i världen och vad vi lärt oss i skolan o att sjukvården, banker, regering, osv är korrupta..

Svenskar är trötta på bland mycket annat att behöva betala ca 65% i skatt + på det blir det andra utgifter speciellt om man är egen företagare för då blir det ca 75 % som man får betala till skatteverket, etc som tex min man som tjänar mycket…men han får ju bara behålla 25% vilket räcker och blir över, men det är ändå fel!!!

För att allt statligt, banker osv, osv är korrupt och det är DOM som har hjärntvättat folk på jorden i tusentals år…men nu börjar folk förstå att vi har chakran som tex vårt tredje öga och har man utvecklat sitt tredje öga och så ser man igenom deras lögner.

Andligt medvetna vill inte någon något ont så som ni verkar tro…utan dom vill så gärna hjälpa andra människor så att dom t.o.m dränerar slut på sin egen energi på deras jobb, osv där många möter andligt omedvetna som mår skit…

Och en gång för alla så är inte någon "grupp" bättre eller sämre än andra- men det är la märkligt att ingen annan svensk upplever sin ANDlighet svart..

Nej just det…det var inga svenskar här och det var därför ni med lätthet skrev att "det finns ingen svensk som är så klok som dom här" 😏🙃😊
dom ni länkade till tillhör en tro från buddismen det kanske ni inte är medvetna om då ni verkar vilja gott.

Inlägget redigerat pga falskinformationer om Covid vaccinet. Jag vill verkligen inte ha QAnons högerfascistiska skrämselpropaganda utspridd här på den här sajten.

https://svenska.yle.fi/a/7-1496596

"Den i grunden högerextrema och antisemitiska konspirationsteorin rekryterar nu anhängare till "kampen mellan ljus och mörker”. Av de som delar QAnons innehåll vet knappast alla vad innehållet egentligen handlar om"

// FataMorgana - Sajtvärd!

• Albert Einstein
    .
    .
  • Redigerat 2022-07-16, 11:59 av FataMorgana
[RasaNebulis]
2022-07-16, 07:06

Har läst igenom tråden, och blev lite förbryllad över termen "ljusarbetare".
Vad menas med det?

FataMorgana
2022-07-16, 11:07

#33: De finns många olika föreställningar om vad en ljusarbetare är. För mig är en ljusarbetare någon som sprider ljus i mörkret, någon som får en ledsen människan att le igen eller som hjälper gamla och sjuka, då kan man säga att denna människa sprider ljus i mörkret. Det har alltså inte att göra med det som man kallar sig för, utan det handlar om hur mycket vi lyser upp tillvaron för de i livet som har det svårt och hur mycket vi hjälper andra. Ibland hjälper vi andra mer, ibland mindre och ibland är det vi själva som behöver hjälp. Så hur mycket ljus var och en sprider avgörs inte av det man kallar sig för, utan mer av handlingen i sig och av det som vi för tillfället sprider.

Annons:
Condor
2022-07-16, 11:29

#32:

För det första är man inte "andligt medveten" bara för att man vet att politiken är korrupt. Det visste jag redan som tonåring, på en tid som jag inte var medveten om människornas sanna natur. Det är ingenting "sensationellt nytt" som man måste vakna upp till.

Andligt medveten är du heller inte om någon talar om för dig att vi människor är ande, utan när man själv har erfarit det, dvs. erfarit samadhi. Det är ingenting som man kan förstå med förståndet. Men det kommer du först att förstå när du själv har erfarit det, men med tanke på hur du proppar ditt sinne fullt med QAnon skräp är du långt ifrån ett andligt uppvaknande..

Sen ska du inte tillskriva oss att vi tycker att det är fel att hjälpa människor. Vi hjälper ju själva människor, men vi tycker inte att vi hjälper människor om vi skulle sprida ut QAnons konspirationsteorier och skrämselpropaganda. I så fall skulle vi vilseleda människor och hjälpa nazisterna.

Jag vet inte vad du menar med att "uppleva sin andlighet svart". Andlighet "uppöever" man inte, utan den erfar man och det är allt annat än svart.

Det här som händer nu är att vi lever i en svår tid, precis som människorna gjorde mellan 1928 och 1938 i Österrike, när fattigdom, arbetslöshet och svält härjade. Hitlers propaganda var bland annat "arbete och bröd för alla". Folk trodde honom och de var inte medvetna om vad som skulle hända. Idag blåser QAnon i samma horn och ger folk en föreställning att det skulle vara andligt om de tror på smörjan som de sprider ut. Du är inte andlig om du tror på deras propaganda, bara hjärntvättad. Andlig är din sanna natur, men dit förstånd och ditt ego kommer aldrig att vara andlig, precis som mitt förstånd och ego (och alla andra människors) heller inte kommer att vara det.

För korruption inom politiken fins det andra forum än andlig utveckling, t.ex. politik iFokus. Konspirationsteorier kan du sprida ut på existens iFokus. Där finns det redan en som ingen på hela iFokus tar på allvar längre. Om du vill kämpa för politisk rättvisa kommer du inte att vara framgångsrik om ingen tar dig på allvar och skrattar ut dig. Om du vill kämpa för politisk rättvisa kan du bli medlem i ett socialistiskt parti och du måste lära mycket mer om politik, lära att diskutera och att resonera logiskt. Men du kan ju inte ens bemöta argument. Du skriver att vi tycker att det är fel att hjälpa människor, fast det som vi skriver är raka motsatsen. Du måste lära att läsa och förstå och sen bemöta argument om du vill vara framgångsrik i politiken och hjälpa människor.

Du måste också lära att respektera andra människor. Vi har redan talat om för dig att vi inte vill ha det här skräpet i ett andligt forum men du respekterar det inte. I det här tillståndet som du nu befinner dig i, kan du inte hjälpa någon människa.

Condor
2022-07-16, 11:42

#33:

Begreppet "ljusarbete" myntades när Barbara Ann Brennans första bok kom ut 1987 "Hands of lights". Det översattes till många språk med ordet "ljusarbete".

https://www.amazon.de/Hands-Light-Healing-Through-Energy/dp/0553345397#:~:text=OK-,Hands%20Of%20Light%3A%20A%20Guide%20to%20Healing%20Through%20the%20Human,–%20Illustriert%2C%201.%20Februar%201990

Det handlade så klart inte om det som QAnon och dom som blir hjärntvättade av QAnon tolkar det som idag. Boken handlar om healing med kroppsegna energifält. Där beskrivs t.ex. människornas energifält och på vilka sätt som de interagerar med varandra. Chakrasystemet beskrivs på mycket djup nivå, t.ex. vilka sorters blockeringar och deformatoner som det finns. Sambandet mellan personlighetstyper, karaktärer och energifält beskrivs. Det beskrivs olika övningar att öppna sina energikanaler och chakras och mycket mer.

Idag har begreppet blivit "kidnappat", dragit ur sitt sammanhang och används för helt andra saker än vad det står för. När QAnons vilseledare pratar om energier ser man att de inte har en aning om vad energiarbete eller ljusarbete innebär. Idag används begreppet för att polera upp sitt ego och betrakta sig som ljusarbetare.

• Redigerat 2022-07-16, 11:43 av Condor
FataMorgana
2022-07-16, 11:46

#32: Först av allt vill jag säga att alla människor är andliga varelser och att jag inte mer andlig än någon annan levande varelse i hela världen. Sen är jag mycket väl medveten om att vi lever i svåra tider med pandemier, krig och fattigdom, så det är klart att också självmorden ökar bland folk och därför skulle jag aldrig ha hjärta att sprida ut falskinformationer om viruset och vaccinet som bara syftar till att skrämma upp folket ännu mer och därför är falskinformationer och skrämselpropaganda inte välkomna här. Här skrämmer vi inte upp folk så som Lundberg, Rexmark & Co gör, utan tvärtom är det här en sajt för alla dem som intresserar sig för den andliga vägen och för allt vad det innebär, som t.ex för meditation, yoga, energiarbete och psykologiskt arbete. Sajten handlar inte heller om politik, så om du vill diskutera politik var snäll och gör det någon annanstans.

[Thunder Storm]
2022-07-16, 16:37

#32 Ser att inlägget är redigerat av admin men jag förstår vad som skrevs och jag är den som inte brukar ta emot vaccin men inte pga några konspirationsteorier det är snarare jag som valt att låta kroppen få ett naturligt immunförsvar.

Men, håll i dig jag som är så emot tog emot samtliga tre sprutor mot Coronan för plötsligt hade vi med ett nytt virus att göra och där kände jag att både för min egen del och för andras att kan jag på något vis hjälpa till att bidra till att smittspridning går ner med ett nytt allvarligt virus så gör jag det.

Inget konstigt har hänt efter mina tre vaccinationer, tveksam var jag om fjärde dosen men allt har gått så smidigt visst lite biverkningar som dom flesta så inget nytt under solen där inte och den fjärde kommer jag också att ta.

Det är fritt fortfarande här i Sverige att välja men hur det ser ut i andra länder just nu har jag inte koll på men flera har väl fortsatt tvångsvaccination.

Den här falskpropagandan ni för er med den kan faktiskt orsaka en enorm skada om folk tror på den och där måste vi reagera men också respektera dom som inte vill ta emot vaccin men sprida falsk propaganda i syftet att få folk att avstå det är riktigt allvarligt vidrigt agerat.

Sen vad gäller att vara andlig där går vi alla olika vägar, min väg stämmer kanske inte för exempelvis en Kristen och den Kristnes väg stämmer inte för mig men oavsett vilken väg vi valt så har vi ett gemensamt mål evigheten så ingen går fel, ingen är mindre eller mer andlig än någon annan vi gör enbart våra personliga resor som för oss känns rätt men andra sidan den är öppen för alla oavsett vilken väg du valt att gå dit.

Ingen behöver varken en religion eller en tro, man kan rata det här helt och hållet och säga andevärlden finns inte allt är dött och slut när vi dör och även den/dom kommer över en dag så hur man benämner sig spelar ingen roll för det finns ingen annanstans att ta vägen och det är till ljuset på andra sidan.

När man spider skräck och skrämsel det vore ju grrrr om vi inte reagerar. Vi behöver inte en massa upplysningar, vi behöver inte en massa prickar i himlen , vi behöver inte sjuttioelvatusen olika reinkarnationer allt vi behöver är att ta hand om oss efter bästa förmåga och ta hänsyn till våra medmänniskor så gott vi kan mer kan vi faktiskt inte göra på den här planeten.

Ingen är perfekt och det är inte heller meningen att vi ska vara perfekta för vi är bara enkla andar i en människokropp en kropp som vi har som vårt färdmedel att ta vara på jordelivet och leva det fullt ut.

När jag 2008 kom med på i fokus för första gången så var forum helt nytt för mig och öppen och spontan som jag är berättade jag nästan allt om mitt andliga liv för jag full av förväntan och hade ett stort hopp om att dom som inte är medveten om andra sidan skulle våga tro och ta till sig men en dag insåg jag att den enda som kan göra det är jag själv som är på plats det kan jag inte föra över på någon annan. Ta det här med att se och höra andarna precis som vi hör människor det var något som en gång i tiden kändes viktigt för mig att få berätta.

Varför ? jo för att jag ser och hör dom som vilken människa som helst och för att jag så från hjärtat ville få folk att förstå det finns men till slut insåg jag att det är enbart jag själv som har kontakten med hörsel och seende som faktiskt kan förstå för andra kan det låta hur flummigt som helst.

Så att vara andlig har för mig med tiden blivit något jag idag inte pratar lika öppet om som förr för jag behöver det inte och ska andra bli övertygade så ser andra sidan till den saken det behöver inte jag hjälpa till med hur god avsikt jag än månne ha så är det faktiskt inte mitt jobb och är jag mer upplyst än andra som inte ser och hör andevärlden inte alls jag är bara människa som råkar ha dom sinnena inget märkvärdigt med det.

Med åldern så bryr man sig inte heller lika mycket som man gjorde som ung och man landar i sitt där det inte längre är viktigt att förmedla saker som andra sidan galant klarar av själva det behöver dom inte mig för eller någon annan heller det fixar dom så snyggt själva när det behövs.

Andlig, man kan vara vem som helst och den här upplysningen som driver egon den är skrämmande för många svaga sökande som hamnar i saker dom absolut ska hålla sig från för alla är vi ande och vi gör alla våra personliga resor oavsett vi tror på något eller fått övertygelsen så har vi alla vår ande i vår jordiska kropp.

Alla behöver vi då och då höra att vi gör något bra, egot behöver känna den känslan och bli upprymd att nu klarade jag något men när det kommer till falska läror med upplysningarnas alla löjliga nivåer då har vi enbart men charlataner att göra och sånt måste vi få stopp på eftersom det gör mer skada än nytta där människor hamnar i fördärv.

Kan du förstå det Heddiz ? och här tänker vi även på dig för du sitter med en lära som på riktigt ljuger för dig. Var dig själv och styr ditt liv som du vill låt inte andra styra in dig in dig i fördärvet.

Låt mig säga så här enkelt, att är du verkligen medvetet andlig ja då behöver du ingen annan än din egen ande och du behöver inte andra som berättar för dig om nivåer, du behöver inga videos eller Rexmark, Lundberg allt vad dom nu heter du klarar dig helt på egna ben utan andras inblandning om du är stark i din egen ande.

[Thunder Storm]
2022-07-16, 16:57

#33: Det här med ljusarbetare var en gång i tiden något fint som var ämnat för människor som gör allt för sin omgivning gärna inom andliga eller religiösa kretsar men idag har det tyvärr och tragiskt nog blivit mer ett slagord att använda sig av mellan "andliga" vem som är mest. Skitjobbig utveckling som jag surnat till på riktigt ordentligt ☹️

Lite av att vara för mer än andra och visst låter ordet fint det gör det men idag har det tragiskt nog förlorat sin betydelse för när man ser på världen så är det en omöjlighet att bara leva i ljus och lever man enbart i ljus då stänger man dörren för alla dom som drabbas av svårigheter som på riktigt skulle behöva "ljusarbetarens" kraft och man lever istället i förnekelse för hur världen ser ut.

Ingen kan vara perfekta ljusarbetare på jorden men vi kan göra vårt bästa.

FataMorgana
2022-07-16, 17:57

#32:

När jag skriver om att tömma sinnet, så har det ingenting att göra med att uppleva svart, utan det handlar om ett direkt erfarande av människornas sanna gudomliga essens. Om sinnet är fullt med skräp, dvs med föreställningar, förutfattade åsikter, tankar, bilder, trossystem och konspirationsteorier, så har vi ingen chans att upptäcka och erfara källan / gud, dvs vår sanna gudomliga essens inom oss. För allt det där som sinnet är fullt av bildar en rökridå som hindrar människor att se vad som finns bakom den. Att erfara källan / gud ger inre frid, harmoni, kärlek och lycksalighet. Andlig utveckling handlar alltså om att tömma sinnet och att tysta ner den inre dialogen, så att det gudomliga kan träda fram och erfaras.

Vad Lundberg, Rexmark & Co gör, är inte att hjälpa människorna att tömma sina sinnen, så att dom kan erfara gud / källan, utan vad dom gör, är att dom fyller på folks sinnen med en massa saker att tro på, så att dom inte kan erfara sin sanna gudomliga essens och inte ha ett andligt uppvaknande. Dom hjälper alltså inte människor, utan dom leder folk vilse.

Condor
2022-07-16, 18:04

#39:

Därför skulle jag aldrig beteckna mig som ljusarbetare, för att inte klassas i samma kategori som flummarna som säger att de är ljusarbetare. Bäst är att inte beteckna sig som någonting. Det finns kategorier för alla beteckningar.

Det är Rexmark, Lundberg & Co. som delar upp människor som mer eller mindre andliga eller högfrekventa. För mig är det ett säkert teckan att personerna inte har erfarit människornas sanna gudomliga essens. Det finns bara ett enda ljus som vi alla består av. Men folk som sysslar med egoutveckling i stället för andlig utveckling ser sig gärna som de mer andliga och högfrekventa. Vem som verkigen har haft ett andligt uppvaknande, har erfarit att vi alla är lika andliga, både människor och djur. Ingen är mer andlig pga kunskap, erfarenheter eller intelligens än en annan.

Annons:
FataMorgana
2022-07-16, 18:27

#32:

Ännu en till sak: Att jag ofta hänvisar till buddhism är för att det finns mycket mer visheter hos buddhister att hitta än vad man gör hos Lundberg & Co. Buddha visste att meditation och självreflektion är vägen till insikt om tingens och människans sanna natur.

För övrigt så är varken Osho, Krishnamurti, Mooji, Gangaji eller någon av de andra som jag också ofta brukar hänvisa till inga människor som skulle tillhöra en viss tro från buddhism, utan tvärtom säger de att man inte ska ta emot trossystem och att man inte ska tro på religioner, utan att man ska tömma sitt sinne från allt sådant för att själv kunna göra egna erfarenheter. Det var samma sak som Buddha också lärde ut. Men det finns många visa uttalanden av buddhister som jag gärna hänvisar till och så utövar vi ju själva också Reiki, utan att vi för den sakens skull skulle vara buddhister eller utöva någon tro.

När du säger att du också utövar Reiki, så undrar jag om du är medveten om att Reiki har sina rötter inom Buddhism?

Här är ett inlägg som handlar om Buddhas undervisning som jag skrev en gång som du gärna kan läsa. https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1502892/buddhas-undervisning

[RasaNebulis]
2022-07-16, 18:57

Tack för alla svar angående "ljusarbetare".
Nu blev jag (hoppas jag iallafall) lite klokare. 😊

[snowy_]
2022-07-16, 19:29

Behövde bara säga… Det här med QAnon låter mer som en dålig film än något annat. 🙄

Intressant och bra artikel du länkade till i alla fall…FataMorgana (den om QAnon)

• Redigerat 2022-07-16, 19:30 av [snowy_]
Heddiz
2022-07-16, 21:43

#33: Den betydelsen har många namn som jag skrev ovan det är en person som har blivit andligt medveten och då vet dom att dom egentligen är en ANDE och i och med det så vet dom också att dom kommer från en annan planet för att vakna andligt och då ser dom igenom alla lögner vi har blivit matade med..

• - fast skräp länken har jag absolut inte satt in !!
  • Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-16, 21:49

#44: Det är ju bara lögner att dom som blivit andligt medvetna skulle ha någonting med dom att göra..

OM ni nu skulle ha rätt VARFÖR PRATAR DOM INTE OM POLITIK…ALLS.

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-16, 22:10

#42: Vad spelar det för roll var reiki kom ifrån, men ja det är klart att jag vet det..

Men reiki är ju inte någon tro det är som ett verktyg som vi kan använda oss av och som fungerar…

Jag vet ju hur och varför det fungerar, men vet inte ni det undrar jag som kör reiki så som det var menat..

Det fungerar bara för att man får hjälp av gamla andar från olika ställen o sitt högre jag … så när man ska köra reiki så kopplar man/jag ju upp mig eller så kopplar andarna ner sig genom mitt crown chakra och ner i händerna och djur som är mer medvetna om en energi värld än människor vet precis var man ska lägga händerna och hur nära för att det kan vara varmt och smärta för mycket om man håller för nära direkt…

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-16, 22:52

#42: Förutom reiki så är jag inte intresserad av någon buddistisk tro eller Icke tro _Vilket ni inte verkar förstå också icke tro ÄR ju en tro.

Kan ni inte glömma Lundberg eller…jag vet att det finns mycket klokare svenskar än dom ni länkar till som inte tar betalt ((Lite rasistiskt att säga att det inte finns kloka svenskar=varför bor ni i Svergie när ni tycker illa om alla svenskar som blivit andligt medvetna))

• Albert Einstein
    .
    .
Annons:
Heddiz
2022-07-16, 23:07

#41: Nej men grattis du lever alltså på luft eller ?

Du vill inte kalla dig något, men det gjorde du ju förut att du var reiki master
och om du jobbar/jobbade med reiki - tar/tog du ingeting i betalning då?

Om du tog eller tar betalt så är du i precis samma kategori som Lundberg och co som erat hat objekt C.Rexmark som INTE tar betalt eller erbjuder ngr one to one sessions ens -det borde hon väl ha gjort om hon arbetade för quanon ---vilket hon inte gör ett dugg mer än du!

Hon pratar inte om politik utan om energier..

• Albert Einstein
    .
    .
[snowy_]
2022-07-17, 00:06

#46: Det var ju en väldigt bra artikel som FataMorgana länkade till. Sen menade hon väl bara att detta är ett forum för andlighet, inte politik. Och det får vi väl respektera.

#32: Förresten, jag är svensk men har rött, inte blått blod, precis som alla människor.

[RasaNebulis]
2022-07-17, 01:38

#45: Ja, och just den kommentaren hade jag inte sett.

[Borttaget]
[Borttaget]
2022-07-17, 05:12

Inlägget är borttaget

[Borttaget]
[Borttaget]
2022-07-17, 05:15

Inlägget är borttaget

Heddiz
2022-07-17, 05:56

#35: Nej jag kommer aldrig bli som dig i alla fall för enligt dig själv är allt som du upplever det enda rätta eller hur reiki master - namaste

Så ni hälper folk gratis alltså för annars säger du emot dig själv!

En sak jag är bra på är svenska och uppleva =erfara

Nej jag behöver inte höra på y-t föratt må bra ALLS…

Det enda jag behöver är mina hundar för DOM får mig att ha kul och inte ta allt så allvarligt….

Den här trådn startade ju jag, men ändå får ja inte skriva vad jag upplevt ok- det är alltså erat flumm som bara får tas upp här erat buddistiska - ni ska inte tro = EN FARLIG TRO..-

Ni har förbjudit att alla andra här bla den enda vettiga här som ser andar inte får skriva om det, men dom vill tydligen höra på erat buddist - flum…

Själv är jag hundtränar mästare o pratar hellre om hundar på iFokus - där jag blivit Bra behandlad och bemött och (ingen har fixat med mina inlägg någonsin som någon gjorde här -och ta bort inlägget helt istället för jag har inte satt in länken) och där hjälper jag folk med råd om hundar och tittar hellre på hundtränings videos ---och jag lovar dom tar inte betalt och jobbar inte för hitler!

• Albert Einstein
    .
    .
[Borttaget]
[Borttaget]
2022-07-17, 06:13

Inlägget är borttaget

Annons:
Heddiz
2022-07-17, 06:27

#38: Det du berättar om att du ser och hör vad andra inte ser låter inte ALLS flummigt för mig..

Och det är ju synd att du inte får berätta mer om det..vilket låter mer verkligt än att se svart och att ha en tro där du inte ska tro

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-17, 06:55

Ja nu kom jag på vad eran icke tro kommer ifrån …Den svenska jante lagen låter exakt likadant::

Du får icke tro att du är något!

MEN vi svenskar från sverige vill få kunna tro att vi visst kan bli någon som kan mer än andra inom ett område och det finns många områden att täcka och om jag är bra på hundar eller jäkligt bra på hundar så är det ju bra att folk som är mindre bra vet det IRL

Annars vet dom ju inte vem dom ska kontakta vid såna tillfällen när det gäller att välja mellan att avliva hunden som blivit för aggressiv eller prova en speciell hund tränare m specciala metoder..🐕🐕🐕

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-17, 07:13

Svårt att sova i natt ….ja det kan ju bero på att min pappa dog i går natt??

Men jag känner mig inte så jätteledsen, mer arg faktiskt…

min man var ledsnare än jag, men han sa att du är bara i chock och kommer bli ledsnare när du fattat vad som hänt på riktigt…

Ja jag får väl se om jag klarar att inte bli ledsnare än vad jag är..

• Albert Einstein
    .
    .
Moon AppleGrey
2022-07-17, 07:20

Får man fråga varför du spammar tråden?

'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland

Värd för Musik, Sagan om Ringen & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, Te & Vikingar

"If only I could be a merman" / Billy 🧜‍♂️

Heddiz
2022-07-17, 07:25

#59: VA Vad menar du??

Får jag inte skriva i en tråd jag startat ens 😏

• Albert Einstein
    .
    .
Moon AppleGrey
2022-07-17, 07:28

#60: tror du förstår vad som menas med spam.
Att du är ts har inte med saken att göra.

'We're All Mad Here'

Heddiz
2022-07-17, 07:37

#59: OM inte det räcker som svar så har inte jag satt in en länk i ett av mina egna inlägg och det BORDE INTE FÅ GÖRAS…

Nej jag vet inte vad spamma sin egen tråd är --

Det är väl när man mixtrar och sätter in länkar som man spammar::
i vanliga forum

• Albert Einstein
    .
    .
Annons:
Heddiz
2022-07-17, 07:45

har du gillat ditt eget inlägg eller

• Albert Einstein
    .
    .
Moon AppleGrey
2022-07-17, 07:56

#63: Nej, det har jag inte. Vilke f.ö är en orättvis beskyllning.
Har aldrig gillat mina egna kommentarer, men jag kan väl inte hjälpa att det finns fler som läser vad som skrivs här inne?

'We're All Mad Here'

Heddiz
2022-07-17, 08:04

Nej jag förstår inte vad ni/du menar med att spamma i en tråd jag har startat…

en ts kan inte spamma sin egen tråd…

däremot kan tydligen "värden" spamma hej vilt genom att sätta på rena skitlänkar på andras inlägg utan ngr problem..

då kunde den personen lagt in länken i sitt inlägg och hellre tagit bort vad jag skrev längst ner som var så pass sant så det inte fick vara kvar--eller tagit bort hela inlägget..

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-17, 08:08

#64: Jag skojade med dig om att du gillat ditt eget inlägg::::

det finns såklart dom som bara läser::

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-17, 09:23

NU testar jag bara och vill inte spamma - 20220413_222436.jpg

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-17, 09:28

#66: som inte vågar trotsa

• Albert Einstein
    .
    .
FataMorgana
2022-07-17, 09:44

@ Heddiz

Jag tycker inte illa om människor som blivit andligt medvetna, men jag gillar inte att det sprids falskinformationer om vaccinet på vår sajt. Dessutom handlar sajten om andlig utveckling och inte om vacciner eller om vilka lögner vi skulle ha blivit matade med, så var snäll och respektera detta och övergå till sajtens ämne. Jag vill inte höra ett ord av dig mer om vaccinet och kommer att ta bort vartenda ett inlägg som handlar om det.

Annons:
[Thunder Storm]
2022-07-17, 09:48

#56: Det är ingen som förbjuder mig något sådant det är enbart jag själv som insett att för en riktig övertygelse behöver människan själv vara på plats och vara med om det och det är något jag eller någon annan aldrig kan göra åt andra det måste andevärlden helt och hållet sköta om.

Den här sajten har mycket buddistiskt och det är en väg som för mig personligen inte alls känns rätt men läsa och lära om andras vägar är alltid spännande och intressant men min väg en shamansk en väg jag på allvar klev in i på tidigt 90-tal och Condor snälla vi tar inte diskussionen igen om shamanism ha ha ha så många trådar som vi nästan satt eld på i den frågan så det faktiskt är riktigt komiskt 😂

Heddiz jag såg du skrev om din pappa, beklagar sorgen och bilden på hunden så jättefin ❤️

FataMorgana
2022-07-17, 09:54

#44: Ja det är faktiskt som en dålig film. Jag kan inte förstå att det finns dom som verkligen går på det där och som inte förstår vilken rörelse det är som ligger bakom.

FataMorgana
2022-07-17, 09:58

#45: Som jag skrev i ditt inlägg redigerade jag det och lade in länken för dig att läsa. Jag hade hoppats på att du skulle komma till insikt om vilka falskinformationer som du sprider ut och vem det är som ligger bakom dessa. Men jag inser nu att det var naivt av mig att tro att länken skulle få dig att vakna upp.

Condor
2022-07-17, 10:05

#46:

Vi har inte sagt att "dom som är andligt medvetande skulle ha med QAnon att göra". Men vi har sagt att dom som sprider ut QAnon propaganda och QAnon falskinformationer har med QAnon att göra. Jag antar att du är långt ifrån självinsikten, att du inte är "andligt medveten" utan bara en som har låtit sig luras av bondfångare.

Det där som du skriver har absolut ingenting med Reiki att göra. Du har blivit lurat igen.

När man ger reiki kurser måste man faktiskt deklarera sig som Reikimästare/Reikilärare, men det är ingenting som jag själv har utnämt mig till. För "Reiki" har jag aldrig tagit betalt. Men däremot hade jag själv en massa utgifter. Det kostar pengar att hyra ett rum för kurser. Det kostar pengar att printa ut böckerna som eleverna fick. Det kostar pengar att beställa diplom. Det kostar pengar att köpa ett massagebord. För dessa kostnader har jag tagit betalt, för annars skulle jag inte ha haft råd att lära ut reiki.

Skillnaden mellan mig och Lundberg/Rexmark är att jag är ärlig, att folk har nytta av det som de lärde dom och att de kunde hjälpa både deras kära människor och detras djur. Men hos Lundberg och Rexmark blir du bara hjärntvättad och lurad.

Det har du rätt i, att du aldrig kommer att bli som mig. Jag ser världen med mina egna ögon, medan du ser världen så som QAnon vill att du ska se den.

FataMorgana
2022-07-17, 10:10

#54: Det enda vi tills nu har förbjudit på den här sajten är utspridning av falska informationer om covid och vaccinet. Sen har vi inte förbjudet alla andra som ser andar att skriva här, men eftersom sajten inte handlar om andar utan om det som står skrivet under rubriken om sajten, så ber vi förstås att folk ska hålla sig till det. Är det så svårt att förstå?

-Här diskuterar vi allt som rör den andliga utvecklingen, vilket ju i grunden är integration av själen i personligheten. Vi kommer också att försöka reda ut begreppen och skillnaden mellan personlig och andlig utveckling.
Condor
2022-07-17, 10:27

@ Heddiz

Helt almänt. Ska du vara glad att du inte har fått skrivförbud ännu. Om man talar om för någon att vi inte vill ha diskussioner om vaccinet, inga QAnon falskinformationer, varken om kriget, vaccinet eller andra konspirationsterier, så är det kognitivt mycket enkelt att förstå. Men antingen är du oförmögen att förstå det eller respekterar du det inte.

Jag skulle ha stängt av dig för länge sen, men Fata Morgana vill ge dig en chans och tror att du kan komma till insikt. Själv har jag mer kunskap i psykologi än Fata Morgana och jag tror att du redan är så hjärntvättad att du inte är mottaglig för argument och fakta. Jag tror att du inte har någonting som du kan bidraga med på en andlig sajt. Jag tror att du behöver professionell hjälp. Du har tills nu bara skräpat ner sajten och spridit dålig energi.

I morgon och hela nästa vecka kommer Fata Morgana att vara på utbildning, så jag kommer till den största delen att själv sköta om forumet och om du skriver ett enda ord om vaccinet eller sprider andra falskinformationer, konspirationsteorier, QAnon propaganda eller annan högerfaschistisk propaganda kommer jag att stänga av dig.

• Redigerat 2022-07-17, 10:27 av Condor
Heddiz
2022-07-17, 11:34

#72: Jag läste ;men det handlar ju om en kvinna som träffade någon som var med i quanon ??????

Jag är inte med i quanon Vilktet jag sagt hela tiden:

• Albert Einstein
    .
    .
Annons:
FataMorgana
2022-07-17, 11:39

#76: Men du har gått på falskinformationerna som QAnon sprider ut. Du har lyssnat på Rexmark, Lundberg, Grossi med flera, som sprider ut QAnons falskinformationer om kriget, om Putin och Trump, om vaccinet, och om pandemin. Och dom har tutat i dig att man är andligt uppvaknad om man tror på de här galenskaperna. Vi vill inte att dessa galenskaper som inte har med sajtens ämne att göra ska spridas ut här.

• Redigerat 2022-07-17, 11:39 av FataMorgana
Heddiz
2022-07-17, 12:00

#73: Jag märker att du tror visst_massor av saker om mig som inte är sanna
och du höjer dig själv till skyarna:::

Det om något att du tror att du är bättre än alla andra som måste niga och buga för master visar på att du är full av ego

Sen är du varken bättre eller sämre än andra människor -vad dom än får pengar från och jobbar med som egen företagare..

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-17, 12:06

#77: Varför skulle dom sprida ut saker och vilka saker?

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-17, 12:28

#77: Lundberg har jag aldrig hört att han ens har nämt någonting om putin och trump, men jag har nästan bara tittat när han har haft gäster..

föressten så får väl folk själva välja vem dom vill supporta:
jag har inte o kommer inte ge pengar till lundberg eller någon likn::

men jag supportar gärna små butiker

• Albert Einstein
    .
    .
FataMorgana
2022-07-17, 18:52

#78:

Nu är det inte Condor som höjer sig till skyarna, för det är inte han som kallar sig för högfrekvent och andra för lågfrekventa och sig själv för vaken och andra för sovande så som Rexmark, Lundberg & Co gör, utan tvärtom har Condor otaliga gånger skrivit att alla människor är precis lika andliga. Sen har han aldrig presenterat sig som någon stor master heller, utan bara hänvisat till att han är en Reiki lärare med lång erfarenhet. Det är inget fel att låta sin kunskap lysa igenom. Men Condor har så mycket mer kunskap än vad han låter lysa igenom. Här kan du läsa Nelson Mandelas berömda tal:

”Det vi fruktar mest är inte att vara otillräckliga. Det vi fruktar mest är att vi har omätliga krafter. Det är vårt ljus, inte vårt mörker, som skrämmer oss mest. Vi frågar oss, vem är jag att vara briljant, underbar, begåvad och fantastisk? Men hur skulle du kunna vara något annat? Du är ett av Guds barn.

Världen är inte behjälpt av att du låtsas vara obetydlig. Det finns inget upplyst i att krympa, så att andra människor i din närhet slipper känna sig osäkra. Vi är skapta för att briljera, så som barn gör. Vi är födda för att förverkliga den Guds härlighet som finns inom oss. Den finns inte bara i några av oss, den finns i alla. Och när vi låter vårt eget ljus skina, ger vi omedvetet andra tillåtelse att göra detsamma. När vi har frigjorts från vår egen rädsla, frigör vår närvaro automatiskt andra.”

Condor anser inte att kunskapen och erfarenheten som han har skulle göra honom till en bättre människa. Han befinner sig bara på ett annat stycke på vägen där han hade tiden att samla på sig kunskaperna och erfarenheterna. På den andliga vägen handlar det inte om att vara bättre än andra, utan om att komma till insikt om att man inte är bättre än andra pga längden på den andliga vägen som man gått. Varje väg börjar med det första steget och även Condors väg började med det första steget.

Att veta var man själv står är viktigt på den andliga vägen. Har man gått vägen i t.ex ett halvt år är det självklart att man inte har hunnit samla på sig lika mycket kunskaper och att man inte har haft lika många erfarenheter som en som gått vägen i t.ex 40 år och det är saker man måste göra sig medveten om, dvs var man själv står på vägen.

Sen till sist ber jag dig att försöka läsa inläggen lite bättre och att du slutar påstå att vi skulle ha skrivit saker som vi inte har skrivit.

För att ta ett par exempel:

1. Varken jag eller Condor har skrivit att vi skulle vara av åsikten att svenskar inte är kloka. Utan jag skrev att jag inte känner till några svenska personer på youtube och att det inte finns så många personer i världen som är lika visa som t.ex Buddha, Krishnamurti och Lao tse. Det är en stor skillnad på vad vi skriver och vad du snedvrider det till.

2. Sen vet jag inte varför du pratar om att uppleva svart hela tiden. Jag skrev om erfarenheter av sin sanna natur som ger kärlek, lycksalighet, inre frid och harmoni och har ingenstans nämnt något om svart. Ser du inte skillnaden mellan kärlek och att se svart?

Du ska veta att både Condor och jag börjar bli lite trötta på att behöva försvara oss från dina snedvridningar. Den tiden som vi behöver för att rätta till alla dina påståenden om oss hade vi gärna lagt ner på att skriva intressanta inlägg på sajten som hör till sajtens ämne och om du inte skärper dig snart, så kommer Condor snart att stänga av dig. Jag tror också att läsarna här på sajten hellre läser intressanta inlägg om det som sajten handlar om.

• Redigerat 2022-07-17, 18:54 av FataMorgana
Heddiz
2022-07-18, 09:20

#77: Då läste jag fel då han skrev att jag inte kommer kunna låta bli att skriva om något jag inte fick skriva om pga att "du är så hjärntvättad att du inte kan låta bli typ…

Jag är inte hjärntvättad och har inte skrivit vad jag inte fick skriva om--eller har jag det nu-och tänker inte skriva ett ord mer om något som tydligen är väldigt känsligt för er.

Jag tycker bara att det inte är hans buissness vad folk vill lägga pengar på och jag tycker inte man ska snacka skit om andra egenföretagare - Om det är att folk vill ha healing behandling, gå på kurs, betala för att få hjälp med sin hund, att man hellre handlar i en liten butik, stödjer någon som har en y-t kanal osv, osv..

Eller ni kanske inte är egenföretagare?? Då var det bara jag som fick för mig att ni var egenföretagare som höll på med reiki..
Ja då skulle jag förstå varför ni inte gillar egenföretagare som jobbar som andra fast med det dom vill mest..och gillar o då slipper man 8-5 jobb dag ut och dag in- been there , men inte nu längre och jag kommer aldrig mer göra det.

Varför skrev han att jag hade blivit lurad igen om reiki då?? om han inte tror han vet bäst- jag skrev hur det funkade för mig bara och det funkar ju genom universiell livskraft=från universum och sen är man bara ett verktyg när man utför healing så aktiveras hundens egen läkning- enkelt beskrivet.

Det finns dom som kan köra reiki fast dom inte ens tror på en universell livskraft och det är väl så han jobbar då!!

• Albert Einstein
    .
    .
FataMorgana
2022-07-18, 09:35

#82:

Det handlar inte om vart folk lägger sina pengar, utan det handlar om att vi inte vill att det ska hänvisas till personer som tigger pengar genom att skrämma upp folk med konsekvenser om man inte skänker dom en slant. Vi vill helt enkelt inte att det ska hänvisas till så manipulativa människor som till Lundberg med flera. Sen har det ingenting med andlig utveckling att göra det som dom sprider ut på sina klipps. Det är inte att snacka skit om dom att säga det här.

Vad gäller Reiki har det ingenting med andar att göra, utan när man arbetar med Reiki energin är det med den inre livsernergin som man jobbar med, med Qi eller med andra ord med Prana som somliga också kallar energin för.

Annons:
Heddiz
2022-07-18, 10:12

#83: Det är väl inte alla som ber om pengar av dom jag skrivit om, men jag förstår att det inte får vara ngr svenskar som man får skriva om…

Vad konstigt reiki betyder ju universiell livskraft och jag skrev inte att det kom från andar …nej från universum som sen går in i kroppen som livskraft -

men eftersom vi är alla en så kan man ju också säga att man redan har den livskraften i sig .

Men man är ju bara som ett verktyg sen är det ju kroppen som healar sig själv

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-18, 10:18

Det finns ju distanshealing som funkar också

• Albert Einstein
    .
    .
Heddiz
2022-07-18, 10:19

distans reiki healing menade jag

• Albert Einstein
    .
    .
Condor
2022-07-18, 10:26

#82:

Det är faktiskt en stor skillnad mellan att avslöja och kritisera Lundberg och Rexmark att de lurar och hjärntvättar folk med QAnon propaganda och att "snacka skit". Det är t.ex. inte företagaren Lundberg som vi kritiserar, utan lurendrejaren Lundberg som hjärntvättar och manipulerarr folk och till och med propagerar droger för andlig utveckling.

Att jag skrev att du är hjärntvättad står jag till, för du upprepar bara vad bondfångarna har tutat i dig. Du ser inte världen genom dina egna ögon, utan du har den åsikten om hela värklden (det andliga, kriget i Ukraina, Putin, Trump, pandemin, vaccinet) som QAnon har programmerat dig med att tro. De har gjort dig till deras verktyg utan att du själv är medveten om det. Det är typisk hjärntvätt!

Du kan ju fortsätta att leva i paranoiavärlden som de förmedlar till folk och tro att du är högfrekvent, andlig medveten medan de andra som inte låter sig luras är sovande får. Lundberg och Rexmark talar precis om det för dig som du vill höra och som du kan polera upp dit ego med, medan vi talar om sanningen för dig, att du varken är andlig medveten eller högfrekvent, utan du har bara låtit dig luras av bondfångare. Klart att vi inte är poppis hos dig för det, men vi har ett rent samvete och en rak rygg.

Sen ska du veta att jag skulle ha stängt av dig för länge sen. Fata Morganas argument att inte stänga av dig är att du i så fall inte har tillgång till våra artiklar i forumet längre och bara läser flummet och hjärntvätten som dina bondfångare tutar i dig. Mitt motargument är att du ändå inte tar till dig någonting av det som vi skriver. Du svarar ju inte ens på det som vi skriver, utan snedvrider det till någonting som vi inte har skrivit och vi måste slösa vår tid på att försvara oss mot dina dumheter. Nu har du igen skrivit dumheter om "att gilla eller inte gilla egenföretagare". Det är just det som vi är trötta på och jag har kommit överens med Fata Morgana att jag kan stänga av dig om du fortsätter i den här stilen och det gjorde du nu. Du har alltså inte hennes skyddande hand över dig längre och jag ska fundera på om jag stänger av dig.

Sen ska du veta att jag inte "tror att jag vet bäst" om Reiki, utan jag lever med Reiki i 27 år och vet var jag står.

Att Reiki inte har med andar att göra utan med det som Fata Morgana skrev lär man redan när man gör utbildningen till den första graden. Därför ser jag att du i alla fall inte har en riktig reiki utbildning och om någon har lärt dig att det har med andar i chakras att göra har du blivit lurad.

Sen verkar det att störa dig att jag har kunskap och lång erfarenhet. Det måste du räkna med om du går in på en andlig sajt, att det är möjligt att dom som sköter om sajten är kunniga inom det som sajten handlar om. Om du skriver på hundar i fokus, har dom som sköter om sajten säkert också stor kunskap om hundar och pga din erfarenhet med hundar har du mer kunskap om ämnet än jag. Precis så är det också här. Jag är inte bra på allt, men det här är "min gata", "mitt hem", mitt område". Jag har byggt upp min egen relation till den universiella energin under många år. Energin har visat och lärt mig saker som man inte lär i kurser och som du inte har en föreställning av.

Och visst skrev du om reiki och andar. I inlägg 47 skrev du: "så när man ska köra reiki så kopplar man/jag ju upp mig eller så kopplar andarna ner sig genom mitt crown chakra och ner i händerna"

Jag hoppas att du inte har betalat för den där "utbildningen".

FataMorgana
2022-07-18, 10:34

#84:

Svenskar som talar om andlig utveckling får man naturligtvis länka till, men det finns inte så många av dem där ute på Youtube. De flesta på youtube sysslar med New Age eller sen använder dom sig av andliga begrepp som usprungligen står för helt andra saker än för det som dom talar om. Tex har inte det uppvaknandet som Rexmark och Grossi talar om någonting att göra med den usprungliga beteckningen av andligt uppvaknande och med det att göra som andligt upplysta personer talar om.

Vad som gäller Reiki, skrev du att det fungerar för att man skulle få hjälp av gamla andar, men så fungrerar Reiki inte. Det enda vi behöver är att bli initierade i Reiki och sen behöver vi bara våra händer till hjälp. När man sänder Reiki med distans behöver man heller ingen hjälp av andar, utan energin flyter dit som man lägger sin uppmärksamhet.

FataMorgana
2022-07-18, 10:53

Och om nu någon skulle råka länka till ett youtube klipp om New Age eller om något annat ämne som vår sajt egentligen inte handlar om, så blir jag inte sur bara för den sakens skull. Det är inte alltid enkelt, speciellt om man är ny på den andliga vägen, att kunna skilja mellan det ena och det andra. Så ingen behöver vara rädd att posta något olämpligt här.

Det enda jag inte vill ha här på sajten är att det länkas och hänvisas till människor som springer QAnons ärenden, dv till människor som sprider ut falskinformationer om vaccinet, pandemin och om kriget och till människor som ser Trump och Putin som ljusarbetare. Där går min gräns. Det tolererar jag inte.

(bara som ett tillägg, och så att alla ska förstå vad som är okej på sajten och vad som inte är okej)

Ragatans Naturande
2022-07-18, 11:01

#76:

Men du har uppenbarligen inte läst vad Condor och Fate har skrivit, utan fortsätter att tjafsa om Q, politik, vaccinmotstånd, konspirationsteorier och farao vet allt. Vi har inget med Q och annat att göra här, så kan du inte diskutera hundavel, genetik och brindlade färger eller något annat som inte har med den här sidan att göra i stället.

Jag blev medlem på i fokus igår!!! Ja i går.. och jag läser alla sidors regler, där jag bokmärkt favorit och respekterar vad admins säger och tjafsar inte emot.

Hur vore det om du växte upp, kom till insikt och ett andligt uppvaknande om du ska diskutera på mogen nivå i den här gruppen.

Förlåt Admins… Men jag blev lite trött… <3

fixar en stor kopp kaffe och väntar på att Condor gör något bra i veckan.

Jag ber om ursäkt på förhand, att jag redigerar mina inlägg då och nu. Tack vare min funktionsnedsättning hänger inte fingrarna med alla gånger på tangentbordet, utan det blir ofta stav- /syftningsfel pga borttappade bokstäver.

Jag är född sån här, vad har du för ursäkt? :)
http://www.naturande.com

• Redigerat 2022-07-18, 11:06 av Ragatans Naturande
Annons:
Condor
2022-07-18, 11:07

#90:

Du behöver inte be om förlåtelse. Vi admins håller med dig om det här. 😊

Säkert skulle ingen sajt här på iFokus varq glad om det sprids QAnon propaganda. Skulle hon skriva om sånt på hundar iFokus tvivlar jag på att dom skulle bli glada.

FataMorgana
2022-07-18, 11:16

#90 Tack för det och välkommen hit 😊

#91: Precis 😊

Men nu väntar vi alla (eller åtminstine jag) på att du ska skriva nya och intressanta inlägg här på sajten. Hur var det med akash-intelligensen som vi talade om igår? Skriv gärna om det. Skulle göra det själv, om det inte vore för att jag sitter här på mitt utbildningsställe och är upptagen med helt andra saker.

Ragatans Naturande
2022-07-18, 11:39

#91:

Ja men jag tänkte hon kunde tala om hundar, hundgenetik och brindlade färger på den HÄR sidan om hon ska prata om allt som INTE handlar om vad den här sidan handlar om och önskar diskutera…

oskyldig min

Jag kan prata om katter, kattgenetik och himalayaanlag, även om jag själv föder upp Sveriges nationalkattras - Europé…

Jag ber om ursäkt på förhand, att jag redigerar mina inlägg då och nu. Tack vare min funktionsnedsättning hänger inte fingrarna med alla gånger på tangentbordet, utan det blir ofta stav- /syftningsfel pga borttappade bokstäver.

• Redigerat 2022-07-18, 11:40 av Ragatans Naturande
Condor
2022-07-18, 11:47

#92:

Kanske jag hinner skriva om det där i morgon. Just nu håller jag på med min träning och tittar bara in här när jag gör en kort paus. Sen ska jag äta och om inte ens 4 timmar måste jag fara iväg för att hämta dig. Sådana där inlägg blir bara bra om man inte måste begränsa sin tid.

Condor
2022-07-18, 11:52

#93:

Ok, jag förstår. För hundar och katter finns det ju andra sajter här, precis som det också finns forum för politik och corona. Jag vet inte vilket problem hon har att skriva om rätt ämne i rätt forum.

Heddiz
2022-07-18, 13:32

#90: Välkommen till iFokus och du har rätt jag pratar hellre hund så här ska jag inte vara något mera-någonsin så ha det så bra.

• Albert Einstein
    .
    .
Condor
2022-07-18, 13:42

#96:

Det var det bästa inlägget som du någonsin har skrivit här. Därför gav jag dig ett gilla.

Annons:
Ragatans Naturande
2022-07-18, 13:42

#96:

Om du hade hållit dig till frågan, handlar sidan om andlighet som uppvaknandet eller om gud? då hade allt varit frid och fröjd.

Men när du började dra in Q, politik och diverse konspirationsteorier, gick du ju grovt över sidans regelgränser som admins för sidan flera gånger lugnt förklarade för dig, och du fortsatte stampa runt som en elefant i ett porslinsbutik Då måste du förstå att man blir lite ledsen. <3

Ha en fortsatt fin vecka.

• Redigerat 2022-07-18, 13:43 av Ragatans Naturande
[Thunder Storm]
2022-07-19, 16:17

#96: Lycka Till Heddiz, har skrivit ett litet pm till dig med ett par tips om sajter på i fokus.

Dom kanske inte passar dig alls den risken tar jag men en liten tanke från mig till dig att kanske kan dom ge dig mer än Andlig Utveckling som har en helt annan inriktning.

Jag passar inte in här heller men ibland kan det komma upp ämnen som är intressanta om än jag inte håller med och går min egen valda väg ändå så är det alltid intressant att ta del av andras andliga vägval.

Önskar dig all Lycka Till och välgång 🤗

FataMorgana
2022-07-19, 18:29

#99:

Den enda anledningen till att man som person inte passar in på sajten är om man inte håller sig till sajtreglerna. Sen beror det förstås på vilket ämne man vill diskutera. Vill man t.ex diskutera om andar, så finns ju spiritualism i fokus. Vill man diskutera om spiritualitet så är det här rätt sajt. Om vi vill diskutera om någonting som inte har med vår sajt att göra, så gå vi ju också till andra sajter och skriver där. Du skrev ju själv att det ibland finns saker som intresserar dig och i så fall är det väl något som har med sajten att göra och då är du välkommen att diskutera om det.

Ragatans Naturande
2022-07-19, 19:44

Jag är inte intejpad i en liten box med fyra väggar, botten och lock. Utan jag vågar se utanför väggarna och "plocka russin ur kakan", för att skapa mitt eget sammanhang även om risken finns att det blir väldigt spretigt. Men anledningen till att jag gör det, är att jag vill få helheten och se omvärlden även ur andras ögon, även om jag inte alltid delar deras insikter och åsikter.

Men då försöker jag även ta diskussionerna i samklang med regler och admins för sidan.

<3

Condor
2022-07-20, 09:45

#101:

Det är alltid bra att se saker från olika perspektiv.

Det är ju inte så att vi är så stränga att man inte får röra sig en centimeter utanför ämnet, men om det finns någonting som vi absolut inte vill ha på den här sidan så är det AQnon konspirationsteorier som Heddiz ställde in. Ok, hon visste det inte och hade en egen föreställning om "andligt", men sen talade vi om det för henne flera gånger och hon slutade ändå inte upp med det. Nån gång tröttnar man på det.

Ragatans Naturande
2022-07-20, 09:49

#102:

Precis och sådant perspektiv och andra konspirationsteorier, är inget som jag kallar "russinen ur kakan" heller.

Condor
2022-07-20, 10:25

#103:

Konspirationsteorier är inte ens en del av kakan. 😄

Annons:
Heddiz
2022-07-20, 11:59

#99: Tack så mycket för pm-t jag förstår vad du menar…💖😊

Jo jag såg det försent att det fanns saker som jag pratade om tex frekvenshöjning…

Att det får vara här är ju lustigt för det menas med att man stiger i frekvens..

#103: Kan du inte sluta - jag sitter inte fast i någon box --men du försöker förstås vara så duktig nu …bra och du är en toppen member of this pack…

men det måste väl finnas roligare trådar än den här…

• Albert Einstein
    .
    .
Ragatans Naturande
2022-07-20, 12:34

Kära söta Heddiz, jag ber om ursäkt. Men nu vet jag inte vad du pratar om, jag talar inte om dig i det inlägget. där pratade jag med Condor om hur vi tänker. Jag vet inte vad du har emot mig, men du behöver inte tro att allt jag skriver handlar om dig personligen. Jag har inget emot dig personligen.

Jag har inte emot konspirationsteoretiker och andra personligen heller, så länge de låter mig tänka själv. Jag har flera facebookvänner, som är rasister, agnostiker, ateister, icke-spirituella, spirituella, scientologer, wicca, djävulsdyrkare, naturvetare, muslimer, hårdrockare, dansbandsälskare och what so ever. De är mina vänner oavsett vad de tycker och tänker. <3

• Redigerat 2022-07-20, 13:09 av Ragatans Naturande
Heddiz
2022-07-21, 04:01

#106: Ok…Jag har ingenting emot dig faktiskt..Det är lugnt 😄

konspirationsteoretiker -Ja det är ju faktiskt TVÄRTOM 🤣
o
Jag drog inte in quanon- jag vet ff inte vad quanon är ens - det är inte såna y-t klipp jag kollar på - det handlar mest om hundar, healing o energier…o mystiska spännande saker - man är aldrig fullärd..

Om du inte sett kanalen Gaia än så kolla in den om du gillar spännande saker som handlar om jorden..🤔

• Albert Einstein
    .
    .
FataMorgana
2022-07-21, 09:33

#107:

Redan det att du kallar pandemin för plandemi och frågar oss saker som att om vi också tror på kriget så visar du ju oss bara att du har gått på det här som QAnon sprider ut och att du tror på en komplott eller sammansvärjning, som syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte, så som det står här. https://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration

Det var inte mitt syfte med den här sajten när jag tog över den, dvs att det skulle föras sådana diskussioner här, så därför låser jag den här tråden nu och ber om att vi övergår till det som sajten handlar om.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: