Bara några tankar om själen
Hur gamla själar har ni och hur många gånger har ni inkarnerat på jorden är frågor som man ofta möter på, på nätet. Men vem säger, att vi skulle ha individuella själar? Vem säger, att själen har en ålder? Vem säger att vi inkarnerar fler än en gång?
Tänk om det inte finns en separation i det gudomliga, tänk om där varken finns tid eller rum, ett du eller jag. Hur skulle själen kunna vara ny eller gammal i så fall och hur skulle jaget kunna ha en själ om det inte finns ett jag i det gudomliga?
Tänk om det bara finns En Gud, En Själ, En Ande eller vad ni vill kalla det för och tänk om det är denna ENA som lever i oss alla människor samtidigt, om det är som med vågarna i vattnet, att de inte är skilda från vattnet utan att de tillsammans Är vattnet. I så fall har vi inga individuella själar, ingen själ som gammal eller ny och inget som kan inkarnera fler gånger.
Det här är verkligen intressanta frågor att ställa sig själv i tystnad och att fundera och filosofera över. Ju mer vi frågar oss sådana här saker, tittar inåt och söker efter svaren i oss själva, desto mer medvetna om vår sanna essens blir vi och medvetna om hur det inte kan vara 😊
- Redigerat 2022-06-17, 17:09 av FataMorgana

Intressanta inlägg!
Kommer på någon fråga till er som inte har föreställningen om reinkarnation. Jag har nog mer eller mindre haft den föreställningen… Men jag vill samtidigt varken tro det ena eller det andra, eftersom jag inte ser någon större mening att tro på något som man ändå inte kan vara säker på hur det egentligen är.
Men undrar, hur tänker ni om detta med att man utvecklas i livet, att man kan erfara sin Sanna Natur, och sedan gå vidare i den utvecklingen. Om man dör och inte har erfarit sin Sanna Natur, händer precis samma sak för denna människa, och för en människa som har erfarit Gud/sin Sanna Natur i sitt liv? Vad finns det i så fall för mening med att utvecklas här i livet.
Detta:
"Tänk om det inte finns en separation i det gudomliga, tänk om där varken finns tid eller rum, ett du eller jag."
Blir väl egentligen först ens sanning när man har haft en riktig andlig erfarenhet? :) Eller har jag fel…
- Redigerat 2022-06-18, 02:12 av [snowy_]

#2:
Jag ser det som att den gudonliga gnistan i oss, som kallas själ, inte behöver att utvecklas. Gud är ju perfekt.
Det enda som kan och behöver att utvecklas är personligheten, medvetandet och kunskapsnivån. Den utvecklingen gör oss dock inte mer gudomliga. Vår sanna gudomliga natur är evigt varande i en tidslöshet som våra förstånd inte begriper och inte ens kan föreställa sig, medan det "drömmer" oss i en fysisk värld med tid och kronologi som våra förstånd uppfattar som verklighet, men som är en illusion. När vi dör slutar illusionen upp, medan den sanna naturen fortsätter att existera. Kroppen ruttnar och jaget slutar upp att existera, oavsett hur vi utvecklas inom illusionen.
#2:
Om inte innan, så erfar vi ändå vår sanna natur i ögonblicket som vi dör eller kanske bättre sagt, när vi går igenom det som kallas för den kliniska döden. Då finns man ändå inte kvar som människa längre som det kan hända något åt. Illusionen löser upp sig och det som blir kvar av oss är den sanna naturen, som är evig och odödlig och som inget kan hända. Därför skulle jag säga, att det inte handlar så mycket om vad som händer efter döden, utan att det snarare handlar om vad som händer nu, om det som vi här och nu kan erfara, om illusioner som här och nu kan försvinna, lösas upp eller som vi kan se igenom.
Kanske meningen inte är att vi ska utvecklas, utan kanske meningen är att komma till insikt om att där inte finns något som behöver att utvecklas, att vi till vår sanna natur redan är perfekta och att det är helt okej att i sin mänskliga form ha fel och brister. Att det slutar på samma sätt för alla, att vi alla blir den vi verkligen är i ögonblicket som den kliniska döden sker. I så fall spelar vår utveckling, våra kunskaper, erfarenheter och insikter som vi gjort och gör här i livet verkligen ingen roll längre, utan endast för hur vi mår här och nu, för vår nuvarande inre frid och harmoni. Sen är vi ändå i frid och harmoni, när vi dött 😊
Men ta inte mina ord på för stort allvar, för jag kan ju också ha fel, totalt fel 😄Så därför är det bättre att lämna sakar och ting öppna och att varken tro på det ena eller andra och att själv utforska det, precis som du skriver att du gör 😊
Man kan också se det som så, att om livet som människa på jorden bara är en illusion, dvs att om vi i verkligheten inte existerar som människor (bara skenbart), så betyder det att både födseln och döden också bara är en illusion, för hur skulle något som på riktigt inte existerar kunna födas och dö? Bara illusionen kan försvinna.

#5:
Då måste jag tänka på vad Osho lät skriva på sin gravsten:
"Never Born – Never Died Only visited this planet Earth between December 11, 1931 and January 19, 1990."
Ja, även om det är intressant så blir det ju mest tankar och funderingar eftersom ingen av oss har erfarit den kliniska döden (än). Men jag förstår ju hur ni menar.
Tolle brukar säga att man inkarnerar så fort man identifierar sig med den fysiska verkligheten typ, oavsett om man dött eller inte (alltså även här i livet). Det är ju också ett sätt att se på det.
#7:
Jo så kan man nog också säga det, så som Tolle brukar säga, tänker jag. Sen kan man förstås vända och vrida på det i all oändlighet och fråga sig vem det då är som identifierar sig med verkligheten om jaget är en illusion? (jag älskar att vända och vrida på allt) 😄
Och visst är det så, att vi inte erfarit den kliniska döden än och därför är det bara dumt att tro sig veta allt gällande vad som händer sen och att göra sig föreställningar om det. Men på något sätt kan våra förstånd inte riktigt låta bli att fundera och spekulera över det och det är ju okej, så länge man är medveten om att föreställningar bara är föreställningar 😊
- Redigerat 2022-06-18, 19:17 av FataMorgana
#8: Ja vem tycker inte om att vända och vrida på allt 😁😉
Precis, därför jag valt att inte tro så hårt på mina föreställningar om reinkarnation, för de är ju bara föreställningar som du säger.
Nu kunde jag inte låta bli att bifoga denna video med Sadhguru jag såg nyss…men det är inget jag rakt tror på som sagt.
Han säger till och med själv på slutet typ att han kanske "går lite för långt" i det han säger
#0: Först jag är ingen expert utan nyvaken men …
Det kallas gamla själar bara för att dom själarna har inkarnerat så många ggr..
Själen eller ditt högre jag som bor i kroppen -är vad jag har hört den som inkarnerar i ett fosters kropp här på jorden i mammas mage..Själen eller anden har då tydligen bestämt med andra själar tidigare (som sina föräldrar? det låter konstigt, men vem vet egentligen) och planerat hur man ska leva sitt liv..Vi bestämmer alltså själva vad vi vill UPPLEVA då som människor..
Och att det är många själar som från början kan ha varit galaktiker som inkarnerat så många gånger - i hundra tusen tals år och då bara kallas gamla själar..
Sen finns det nu många starseeds - själar från andra solsystem som inkarnerat för att väcka människorna vid denna tid 2000-talet men nu 2022-- då det är fler och fler människor som vaknar - alltså vaknar från minnesförlusten och kommer inse vilka vi egentligen är.. Vi har levt i en värld som inte är sann och det sanna är tydligen att det Rika/mörka/onda tog över jorden och gjorde oss till "slavar" under tiden och vi skapade själv brist, krig, svält, osv pga dom lågfrekventa tankar vi hade då.
NU börjar fler occh fler människor vakna och många av dom pratar om att dom har fått kontakt med sitt högre jag och Den högre livskraften (gud) som inte har någon tid. Det är bara här på jorden vi har tid -tror jag-och saker som händer tydligen occh därför inkarnerade vi hit in i en "köttkostym" för att uppleva saker och nu speciellt ska vi jobba på att stiga i frekvens till 5D -där allt kommer bli bra att leva utan fattigdom mm, men då kommer man vilja hjälpa varandra och djur ses på ett helt annat sätt
Jag förklarar inget bra, men om ni kollat på youtube och tex Charlotta Rexmark så förklarar hon väldigt bra.
- - - “Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och
förvänta sig ett annorlunda resultat - Albert Einstein
.
.
#9:
När jag var barn trodde jag att reinkarnation innebär att man föds till samma liv om och om igen och det gjorde mig nog ganska så olycklig. För mig fanns det på den tiden bara den här verkligheten och bara den här kroppen och det här jaget. Det fanns inte på min världskarta på den tiden, att det skulle finnas någonting bortom, något evigt och odödligt 😄
Även om jag gillar Sadhguru hemskt mycket, så tycker jag att han ibland är lite präglad av de indiska religionerna. Att föra över det till oss i västvärlden gör mycket av det han säger till obegripligt för oss, på något sätt. Jag lämnar också hellre allt öppet, men känner mig iallafall trygg med den vetskapen som mina erfarenheter gett med sig om att den sanna naturen är evig och odödlig och att det därför inte finns något att frukta.

#10:
Det är bara förståndet som separerar "det gudomnliga". Inom det gudomliga är ingenting separerat. Det exsterar så att säga inga individuella själar, utan det existerar bara gud som uttrycker sig i alla varelser. Individuela själar är alltså bara en föreställning av försåndet. Denna föreställningen löser upp sig om man erfar samadhi (ett andligt uppvaknande). Här kan du läsa mer om samadhi:
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1533840/andligt-uppvaknande-samadhi
Det är alltså samma gud som finns i dig, mig och som finns i alla människor. Ingen har en egen gud och ingen har "en bit av gud". Det finns inga "bitar av gud" eftersom det inte existerar separation i det gudonliga och separationen är bara förståndets illusion, dvs. "maya".
Det existerar heller inga olika gudar/själar i olika delar av universum. Vi alla, oavsett vilken planet vi lever på har vårt ursprung utanför den fysiska skapelen, i det gudomliga. Man kan säga att vi är guds dröm eller guds dans.
Om du någon gång erfar ett riktigt andligt uppvaknande (samadhi) och erfar din sanna gudomliga natur, ser du också att du redan befinner dig i det högsta gudomliga, att du är ett med gud och att det inte finns ett ställe för dig att stiga upp till som skulle kunna vara något högre. Detta gudonliga uttrycker alla dimensioner och alla dessa dimensioner är maya, dvs.en del av illusionen. Att byta ut en tredimensioneal illusion till en femdimensional illusion är ingen uppstigning. Men förståndet är helt omedvetet om var vi i vår sanna natur befinner oss och eftersom egot längtar efter "något högre" vill det gärna stiga upp til ett ställe, där allt är bättre, mer kärleksfullt osv.
Men egot är bara en process i hjärnan, som förståndet förnyar varje bråkdels sekund. Egot är en illusion som inte kan stiga upp någonstans. Du skriver om "ingen fattigdom och att man vilja hjälpa varandra och djur ses på ett helt annat sätt. Det finns faktiskt människor som hjälper varandra och ser djur på ett annat sätt. Vi lever i en mångfaldig värld, där både gott och ont existerar. Men egentligen är gott och ont också bara förståndets sätt att tolka världen. Om ingen skulle klassa saker som antingen gott eller ont, skulle det inte existera. Utan gott skulle det inte finnas ont och utan ont skulle gott inte existera. Det ena kan inte existera utan det andra. Gott och ont är bara 2 olika sidor av en och samma sak.
Jag känner Charlotta Rexmarks klipps och har konstaterat att hon bara upprepar new age myter som jag redan hörde för över 40 år och som jag har kastat i soptunnan för 30 år. Men hon sprider också ut det som finns att läsa på "QAnon drops" och sen säger hon att hon har "kanaliserat" det från hennes guider.
Efterson hon delar upp människor i mer eller mindre högfrekventa, visar hon att hon aldrig erfarit att vi alla till vår sanna natur består av den högsta gudonliga frekvensen. Hon visar att hon aldrig har erfarit samadhi = ett andligt uppvaknande och att hon inte ens har förstått den delen som förståndet kan förstå, att det enda som skiljer oss i frekvenser är vilka frekvenser som vi just uttrycker. Det kan vi själva välja. Vi kan uttrycka kärlek och medkänsla, men vi kan också uttrycka ilska och egoism. Det kan alla människor.
Men det som stör mig mest, är att Rexmark betecknar folksmordet på det Ukrainska folket för en "nödvändig utrensning". Att hon har Trump och Putin som hennes "ljusarbetare" just dom människorna som uttrycker de lägsta frekvenserna på jorden, är inget tecken på att själv uttrycka höga frekvenser.
Om du vill lära är det bättre att lyssna på verkligen visa människor, som själva har erfarit samadhi. Osho sa att man måste glömma allt vad andra människor talar om för en om det andliga och se med egna ögon. Jesus sa, att man måste bli som barnen för att komma i himmelsriket. Barnen är inte fulla med föreställningar som de har fått av andra. U.G. Krishnamurti sa till folk "varför kommer ni till mig? Jag kan inte ge er någonting. Jag kan bara ta ifrån er någonting". Då menade han också föreställningarna som de hade fått av andra. Alla upplysta säger samma saker, med olika ord.
Allt det där som du skriver om själar, högre jag, 5D, osv. är saker som jag har hört i många år och det är just dessa föreställningar som är det största hindret för ett äkta andligt uppveknande. Men nästan allla har börjat sin andliga väg på det här viset. I början krävs det kanske någonting att tro på, för annars ser förståndet ingen anledning att gå en andlig väg. Sen kommer det svåraste, att släppa loss allt det där igen och inse att man har gjort fel med att tro på vad andra har talat om för en. Många klarar inte av det, eftersom det är den trånga porten som Jesus talar om.
Men om du lyssnar på verkligen visa människor, t.ex. Sadhguru, Moji, Osho, U,G. Krishnamurti, J. Krishnamurti osv. ser du att ingen av dom ger en förklaring för det gudomliga, om själar, uppstigning, inkarnationer, ett högre jag och annat som religioner har uppfunnit. Alla dessa föreställningar är fel och om man tror på dom har man alltid en morot dinglande framför näsan som man springer efter. Människor som är verkligen visa och som har erfarit samadhi ger folk ingen morot att springa efter. De hjälper att bli av med alla dessa föreställningar. Sanningen som du erfar i ett äkta andligt uppvaknande kan du inte förmedla till en annan. Förståndet får fortfarande inget svar på frågorna om "livets hemligheter", men ser att frågorna är ställda utifrån en illusion.
#11: Jag känner mig också trygg i att det inte finns något att frukta. :)
#10:
Men om det i det gudomliga varken finns tid eller rum och heller ingen separation, dvs inget jag och inget du. Vem är det i så fall som bestämmer vad vi vill uppleva som människor och vilka är då "vi" som bestämmer oss för att inkarnera i köttkostymen?
Har du någonsin funderat djupare över dessa frågor, tittat inåt och frågat dig vem den där "den" är som skulle inkarnera? Tänk om där inte finns någon, alltså om där inte finns en "den" som inkarnerar, utan om det är Gud själv som lever i varenda en människa, som äter genom miljarder med munnar och som arbetar genom miljarder med händer. Tänk om vår sanna natur är det högsta gudomliga själv…
Vem säger att vår sanna natur skulle vara ett från Gud separerat väsen som måste jobba på sig själv och på sina frekvenser för att stiga uppåt i dimensioner? Tänk om vi är det gudomliga som bara är här för en kort tid för att göra mänskliga erfarenheter, som att uppleva tid och rum (3D och 4D).
- Redigerat 2022-06-19, 16:42 av FataMorgana
#10:
Jag skulle också kunna fråga dig hur du definierar själen eller det högre jaget som du också kallar det för? Ser du den här själen som det gudomliga inom oss eller som någonting som är skilt från Gud? Om du ser själen som Gud eller med andra ord som det gudomliga inom oss, så undrar jag varför Gud skulle behöva stiga upp i frekvens? Men om du inte ser själen som Gud, utan som ett helt annat väsen, så undrar jag varför du tror att vi är separerade från Gud?
#12: Jag tror inte på gud-jag är andlig och inte kristen.. och skulle inte ha skrivit (gud) och jag tror inte på olika religioner heller då alltet är ett - ja och vi är alltet..
Jag trodde den här sidan handlade om andlighet och det är INTE samma sak som gud..
Alla själar, galaktiker och alltet där "uppe" eller rättare i hela alltet eller kalla det själen är ett som är delad till flera och om vi alla har varit ett som delar oss på jorden så är det klart att vi har en själ och framförallt ett högre jag-en figur från ett annat solsystem eller/och en gammal själ (någon av dessa kan bli sovande eller hjärntvättade och inte vakna upp nu, en annan kanske en starseeds kan vakna upp fort och vissa är redan i 5D =lever helt fritt från samhället och skatter som dom stulit av folket genom åren…
Det blir mycket pengar till alla goda människor som vill leva i ett samhälle som är bra.
Det finns ingen gubbe =gud som "delar ut små bitar av sig" till oss på jorden??
Vi är alltet även om vi är delade - för vi kan egentligen göra ALLT..Så vi delar oss ibland ner till människorna på jorden för att UPPLEVA lite mer än att bara sväva runt.
Djur tillhör alltet och har alltså också ett högre jag en själ o reinkarnerar också ner igen.
Vi är egentligen ljusvarelser och allt är energier också vår själ och därför ser man inte dom med våra 3d ögon, men det kallas vårat energifält och det är där vi har problem när vi blir sjuka…just därför hjälper reiki heiling eller healing från en healer eller t.o.m en maskin./dator.
Har ni inte läst om med beds - det har gömts undan för folk - för den kan bota sjukdomar som cancer , mm bara av att lägga sig i en sådan..
Det är bara mörkret som inte kan leva utan ljuset, då det är så dom får sina energier- genom att äta på svaga, rädda o lurade människor som forts med sitt 3d liv som om inget hänt?? Dom mörka skapade pandemin och gift i vaccinet + kriget i ukraina som inte alls handlar om det nyheterna säger.och lägger skulden på fel person, men men.
Vill man stiga bör man ju hitta sin livsväg-Om det inte är deras livsväg såklart att jobba 8-5 betala 70% i skatt-HELT SJUKT att man får 30% tillbaka på lönen, kolla på tv 4 nyheterna och förfäras ((tror jag - jag har slutat med alla 3d saker som jag kan-kolla på tv 4 nyheter, jobba, betala skatt, osv och har ändrat min kost, mitt tankesätt, mina behandlingar och mår bara bättre o bättre- stiger i frekvens (det känner man faktiskt o alla kan göra så om dom vill) men man måste bara ha vilja o tro på att (man kan göra det man brinner för)..
Så ljuset kan självklart leva utan mörker och ondska. Det behövs inga motpoler -
Tvärtom om man följer attraktionslagen så får man det man sänder ut..Denna "lag" funkar och har alltid funkat för mig…
30-40 år sen ja då var det illa, men då var det inte ALLS lika många som hade vaknat -alltså stigit i frekvens.
Det fanns inte alls lika många ljusarbetare som vilel få fram sanningen vare sig det är i
Vi hade ingen dator då och visste inte om att vi skulle kunna göra sådana otroliga saker man kan med datorn IDAG - så …
Om man tänker 5D som en dator (som man ska förklara för människor från 1900-talet-så skulle dom nog inte ens tro på det)så är det med 5d för vissa -svårt att förstå för alla
Varför skulle det inte funka att leva i harmoni med djur och natur utan fattigdom och sjukdom…I början var det högfrekvent liv för oss på jorden, men så hände något och dom mörka tog över…
Angående Trump och Putin så är dom ljusarbetare i det dolda för att förminska att dom blir avrättade som flera ljusarbetare har blivit av dom onda/dom rikaste på jorden som också köpt människor och också "jobbar" med reptiler…
I och med det så hör jag att du lyssnar och tror på nyheterna tv 4 och vem äger media? Jo dom rika som säger skriv si skriv så =lögn lögn lögn-varför säger/visar/skriver dom lögner =för att dom vill skrämma folk så att dom inte kan stiga i frekvens..
En som tvivlar på sig själv och är rädd, arg, osäker, osv sänder ut det och det dom sänder ut får dom tillbaka..
Samma sak för en ljusarbetare och kommande ljusarbetare som inte är rädd för saker och lever i harmoni och inte känner brist utan bara kärlek för allt -sänder ut det och får det tillbaka ---hur förklarar ni det?? och det på vägen till 5d vad som än händer i världen och det du skriver om C.Rexmark stämmer inte…du har inte lyssnat ordentligt på vad hon har sagt och hon är väl upplyst och dessutom svensk - jag hör inte vad vissa från indien tex säger om dom inte pratar ren engelska…
Hon pratar om andliga universum saker inte GUD……och inte jag heller!
Det här har inte med någon religion att göra - varken kristen tro eller indisk tro - glömt bort vad den kallas…
Men det bra i det här är väl att alla får tro på vad dom vill…men det många har sagt även för lääänge sen sa bla maya indianerna är att jorden och dess människor kommer stiga i frekvens upp till verkligheten (vilket är 5d) mer och mer speciellt 2022 och fram…
Jag tycker det bara är positivt att vara positiv och fortsätter den väg jag påbörjat.
.
.
Du får ett utförligare svar i morgon, men tills dess kan du ta och fundera på varifrån begreppen själ och reinkarnation kommer ifrån. Själ förekommer i både kristen och indisk tro och reinkarnation förekommer i indisk tro. Men föreställningarna av dem är olika och reinkarnation ses också på olika sätt. Dessa begrepp är delar av olika trossystem med olika gudar. Vi på den här sajten tror inte på religioner och på deras gudar men använder oss av begreppet Gud för att det inte finns ett riktigt ord för det som finns. När vi alltså använder oss av ordet Gud menar vi inte det som religioner menar och tror på, utan det handlar om det som vi har erfarit själva.
#16: Jösses, tror folk på allt detta du skriver. :-S det låter lite galet om jag ska vara ärlig.
Du kanske skulle titta inåt i stället för att tro på vad allt möjligt folk säger om alla möjliga saker? Detta du beskriver är för mig inte andlighet.

#16:
Här kommer det mer utförligare svaret. Vi hade inte mer tid igår än ett kort svar. Vi på den här sajten har en annan föreställning av andligt än du. För det första anser vi att alla människor är lika andliga. För det andra är en andlig väg för oss ingen väg där man tror på någonting. Det är för oss ingen skillnad att tro på det som religioner sprider ut och det som du tror på. Allt handlar bara om att tro. En andlig väg innebär för oss dock att inte tro, utan att erfara och lära av sina erfarenheter.
Om du tror på själar och reinkarnation och vad Rexmark säger om det, tar du byggstenar från kristendomen, hinduism och andra religioner(trosystem och bygger ihop en egen tro av det. Gud är för oss ingen "gubbe" utan det som du kallar "alltet". Det är bara det att vi inte tror, utan vi erfar.
Sen är det riktigt gulligt att du förklarar för oss saker som healing, reiki, energier osv. 😊 Det får du gärna skriva om på den här sajten, för det har ingenting med tro att göra, utan det är andliga praktiker. Jag sysslar med Reiki sen över 25 år och har initierat hundratals människor i Reiki och utbildat tiotals reikimästare och lärare, bland annat min sambo Fata Morgana. Dessutom har jag över 40 års erfarenhet i energiarbete med andra andliga praktiker och healingmetoder, så jag vet vad jag pratar om pga egna erfarenheter och inte för att jag tror vad andra talar om för mig.
Sen vad du skriver om "mörker" så är det faktiskt ingen motpol till ljuset, utan det är bara en beteckning för frånvaro av ljus. Ljus består av frekvenser och fotoner, medan mörkert bara är "ingenting". Du kan inte göra någonting med det, som du kan göra med ljus. Något som är "ingenting" kan inte vara en motpol till någonting.
Sen till den där "läran" som Rexmark sprider ut, som du tror på. Som jag tidigare har skrivit, så har den här tanten ingen aning om energier, energiarbete, utan hon sprider bara ut new age myter i en mycket flummig form. Men hennes "andliga" lära är egentligen bara etiketten på förpackningen, för att vända sig till en viss målgrupp som går eller vill gå en andlig väg. Egentligen syftar hon på att förmedla något helt annat. Innehållet i förpackningen kommer genom bakdörren.
Innehållet i förpackningen kommer från QAnon och handlar om politisk manipulation. QAnon är en högerfaschistisk nazist rörelse med mål att manipulera människor med deras ideologi. Du har redan tagit över vad de sprider ut om pandemin, Putin, Trump och på så vis manipuleras folk till höger. Syftet är att högern ska få makten och att tagga upp folk mot allt annat.
Men en andlig väg har ingenting med politik att göra. Vi ser inte Putin som en "ljusarbetare", utan som en psykopatisk massmördare och faschist. För oss är QAnon, Rexmark, Trump, Putin "dom mörka" som du talar om. Vi vill inte att den här sajten ska bli till en plattform för att sprida faschistisk propaganda som maskeras med en andlig mask och vi vill heller inte att andliga sökare ska bli vilseledda. Om det är det som du vill skriva om, är jag rädd att det här är fel sajt för dig.
Mitt intryck är att du är mycket ung och oerfaren inom det andliga och upprepar vad du hör av andra. När du t.ex. säger att "du har en själ" är det som om loppan på hunden skulle säga "jag har en hund". Jaget är en del av illusionen (maya), och är bara en process i hjärnan, dvs. jaget är inget substansiellt och kommer att dö med kroppen. Den gudmliga gnistan i oss som somliga kallar själen är dock evigt varande. Hur kan en temporär illusion "ha" det evigt varande?
Egentligen har du inte ännu börjat en andlig väg och början skulle vara att glömma allt som andra har talat om för dig. Glöm vad Rexmark säger, glöm vad du har läst om attraktionslagen, glöm dina föreställningar om själar. dimensioner, uppstigningar osv. Börja om på nytt och var öppen. På den här sidan finns det massor av artiklar och inlägg där du kan lära.
Att börtja med reiki är alltid bra, men din föreställning om energifält och sjukdom motsvarar inte riktigt realiteten. Det är sammanhanget mellan kropp, psyke och energifält som du först måste förstå och hurvida dessa påverkar varandra. Det är lite mer invecklat än hur du föreställer dig det och det krävs lång erfarenhet och kunkap om både energifält, psyke och kropp för att förstå. Som jag skrev, är mitt intryck att du är mycket ung, så det är ditt val vad du gör med resten av ditt liv. Vill du lära, göra erfarenheter och utveckla dig andligt eller nöjer du dig med att du tror på ett koncept som består av byggstenar av alla möjliga religioner och trosystem?
Jag ser nu den tredje generationen vänta på någon sorts uppstigning. Tills nu har ingen stigit upp. En del av dom som väntade redan på 80-talet har dött precis som alla människor gör. En del har insett att dom har trott på flum och en liten del väntar fortfarande, men kommer att dö precis som alla andra, utan att inse att dom har kastat bort sitt liv.
#18: Det där är faktiskt mainstream, dvs sånt som majoriteten tror på 😉
#20: Okej. Jag är nog inte känd för att direkt följa mainstream, så har ingen vidare koll på det :D
Men det är väl därför det mest är vi som skriver här…
Ps. Det är OK om du inte orkar svara på allt. En gilla duger jättebra emellanåt :)

#20 + 21:
New age mainstream bjuder på enkla förklaringar för komplexa ämnen. T.ex. ingen holistisk syn på healing, utan det anses vara någonting som man trollar bort sjukdomar med. Vem som t.ex. får diabetes pga fel kost och övervikt kan fortsätta med sin dåliga livsstil, äta för mycket skadlig mat och inte röra på sig bara han får healing.
Men det som Rexmark sprider ut är det värsta av allt. Putin ska vara ljusarbetare "i det dolda". Massmorden på civilbefolkningen, kvinnor och barn döljer han inte, utan bara "ljusarbetet". Sådana här exempel visar att folk som tror på det som sprids ut förlorar förmågan att se världen med sina egna ögon och sen tror dom att dom är "speciellt andliga".
Allt går efter samma mönster. För att folk ska nappa, får de någonting som egot känner sig bra med, t.ex. "vi de speciella, vi de uppvaknade, vi de högfrekventa, vi de ljusa och goda". Sen får de något att sträva efter, dvs. moroten som dinglar framför näsan som de springer efter = uppstigning till den femte dimensionen. Till slut kommer den politiska manipulationen.
Det finns ju beten (morötter) för alla möjliga av QAnons målgrupper, alltså inte bara för dom som vill gå en andlig väg. Dessa beten skiljer sig, beroende på målgruppen. Det enda som är precis samma sak för alla målgrupper är den politiska manipulationen. Folk ska tro på en ond agenda som styr världen, som bara vill folk illa och har ingent annat att göra än att tänka ut sig på vilket sätt de kan skada människorna. Folk ska taggas upp.
Men "de goda, ljusa, högfrekventa, uppvaknade" genomskådar allt och har just dom som "ljusarbetare" som är massmördare, psykopater och egoister som går över lik (många lik) för den egna makten och pengarnas skull. Just de som bara lever energierna ur deras lägre chakror. Och det ska enligt mainstream vara "andligt".
#22: Läste lite om QAnon på Wikipedia. Det låter illa, man kan knappt tro att det är sant.
😒

#23:
Det som står på svenska wikipedia är beskrivningen av konspirationsteorierna som även sprids på iFokus. Den djupa staten och Trump som kämpar mot den, 5G, kontrollera människorna osv. Det är den politiska manipulationen som är lika för alla QAnons målgrupper. Sen förpackas det i olika förpackningar passande för varje målgrupp. Det finns en "new age förpackning", en annan förpackning för de som redan före pandemin war vaccinmotståndare, en för folk som är höger, en för folk som är vänster och de som är vänster blir till höger utan att de blir medvetna om det.
Det som är förpackat för new age scenen sprids ut av Rexmark och andra inom wake up rörelsen. Bara i den förpackningen betecknas Trump och Putin som "ljusarbetare". I andra förpackningar är dom helt vanliga politiker som kämpar mot den djupa staten.
Många tror vad charlataner som Rexmark säger, utan att veta att det är QAnon som ligger bakom och vilka det är. De blir hjärntvättade, manipulerade och sen blir de inte motagliga för fakta som talar emot deras tro. En del börjar att leva i en paranoiavärld. Men de tror att de är de högfrekventa och uppvaknade. På så vis stänger Rexmark & Co dörrar för andliga sökare, som får en helt falsk bild om vad en andlig väg handlar om. I stället för att tömma sinnet för att erfara, blir deras sinne fyllt med skräp.
Men om man bär den övertygelsen med sig i flera år måste det vara hårt om man inser att man har blivit lurat med billiga bondfångarmetoder. Då känns det bättre för egot att tro att man är speciellt andlig, högfrekvent och uppvaknad. Man vet inte riktigt om man ska skratta eler gråta.

#23:
Tillägg:
Här har du ett skrämmande exempel på vad QAnons manipulation kan göra med människor.
Jag citerar ur inlägget av en "uppvaknad":
https://existens.ifokus.se/discussion/1542958/det-morka-sallskapet
Maktvarelserna är dock livrädda för att människorna ska upptäcka vad som pågår och bryta sej ur illusionen. Maktvarelserna använder därför media, tidningar, vetenskapliga institutioner mm, för att kontrollera befolkningen. Nu sker samtidigt ett Uppvaknande, vissa har inte vaknat alls eller väljer leva kvar i lögner, me vissa har kommit långt.
Maktvarelserna försöker motverka Uppvaknandet på alla sätt, med lögner, auktoritetstro, falskflaggor, DNA-manipulering, 5G, mikrochop i injektioner och olika sorters gifter som sänker själens vibrationsnivå. Maktvarelserna tror sej därmed kunna ta kontrollen över själar och troligen är målet att fortsätta förslavningen in i ickefysisk verklighet.
- Redigerat 2022-06-21, 15:38 av Condor
#21: Det finns nog inte mycket som du har missat genom att inte läsa på dessa sidor😊
#24, #25:
Det var på engelska Wikipedia jag läste, den kändes mer objektiv. Valde Wikipedia för vill inte gå in på om de har en egen webbsida. Om inte annat för att inte ge dem ett "klick".
…Jag håller mig till er sajt 😁
#26:
Nej, som Condor skriver är ju tanken att man ska tömma sinnet inom andligheten. Inte fylla den med diverse vanföreställningar och lögner…

#27:
Jag vet inte om QAnon har en egen hemsida. Eftersom dom blir raderade på social media, sprider dom deras goja anonymt.
#28: okej 🙂
Har inte läst alla svaren men jag blev påmind om detta
#30: Ja det var en fin liknelse som påminner mycket om det som jag skrev i huvudinlägget. Jag är varje människa som någonsin levt och som någonsin kommer att leva.😊

#30:
Det var verkligen en fin och vis liknelse. 👍

#31:
Du skrev redan en gång ett inlägg som påminner mig om det här klippet, länge före vi tog över det är forumet.
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1462274/vivekananda
"Jaget är Atman, vars substans är allestädes närvarande, evig. Så eftersom jag är allestädes närvarande, evig - vart kan jag försvinna! Var finns jag inte redan! Därför skall jag inte dyrka någon annan än mitt eget Eviga Jag, Gud inom mig. Jag är Han, och Han är Jaget. Ingen annan än jag är Gud - och det lilla jaget har aldrig funnits till, för det finns blott En. Därför är det felaktigt att säga ni, de och jag - säg endast jag. Det är jag som äter genom miljoner munnar, jag som arbetar genom ett oräkneligt antal händer. Det är jag som lever hela världsalltets liv - hur kan jag då dö!"
#30: Fin video🙂
Gillar din signatur förresten
"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker."
😉
#16: Vilken otrolig massa goja som du låter dig luras att ta in men värst av allt är nog det här :
Angående Trump och Putin så är dom ljusarbetare i det dolda för att förminska att dom blir avrättade som flera ljusarbetare har blivit av dom onda/dom rikaste på jorden som också köpt människor och också "jobbar" med reptiler…
Du store tid 😮 det där var det mörkaste av det mörkaste när en man som Putin startar ett så vidrigt krig mot oskyldiga Ukrainare och du kallar honom för ljusarbetare du borde faktiskt på riktigt skämmas ☹️ Trump tar jag inte upp eftersom han inte startat ett krig och han är ett samtalsämne för sig men människa vet du vad det är du sitter och skriver för något ? Inser du vilket hån det är mot alla drabbade i Ukraina att säga Putin är en ljusarbetare. Usch säger jag bara.
Vart finns medmänskligheten hos konspiratörerna, jag kan inte förstå vad det är för tok ni förmedlar och då är jag en gammal tant med mångårig erfarenhet andligt och det finns endast ett sätt att finna sin andliga balans det är den dagen man litar på sig själv och inte lyssnar till självutnämnda gurus då först kan man börja komma en bit på väg.
Den som lyssnar till människans predikningar oavsett religion eller andlig väg man valt att vandra den kommer sitta fast i andras föreställningar och utvecklas inte när det istället handlar om tilliten till sig själv och till dom på andra sidan för dom om några kan ge oss direkta svar på hur det är det kan inte fysiska gurus göra så länge dom är fast i sin fysiska kropp där bjuds bara en massa falska profetior som andevärlden tar stora avståndet från.
Reinkarnationsteorier åter en sån sak som predikas och är falskt vi behöver inte göra flera liv varför skulle vi det och vem vill komma tillbaka när han eller hon är hemma i härligheten på andra sidan. Det är att dumförklara våra andar och det är enbart teorier som kommer från jordiska röster enbart för att skrämma och få betalt för sina falska profetior.
Lyssna på din egen ande inte till vad gurus säger, lyssna till dina guider inte till gurus som bara förmedlar skrämsel och mörker för att tjäna sina pengar på andras olycka genom att sprida sina vanföreställningar som enbart lurar och skrämmer folk helt i onödan.
Men det här med Putin nu får ni faktiskt lägga av, det här är inte första gången jag ser det från konspirationsteoretiker att han skulle vara en ljusarbetare tvi vale jag mår riktigt illa för jag tror ärligt ni inte inser vad det är ni säger för något.

#35:
Tack för det här inlägget! Ja, det där med Putin går lite över gränsen om vad som ska hamna i ett andligt forum. Har inte tid att skriva mer nu, för nu ska jag iväg för att hämta mitt fjärde covid vaccin.

#35:
Nu är jag tilbaka igen och har tid för ett längre svar. Enligt Lundberg skulle jag ju ha dött för länge sen och ha "gått ett fruktansvärt öde tillmötes". 😁
Det där som du skriver om Ukraina och Putin är mitt i prick. Det visar vilken människoföraktande syn på världen som Rexmark har och sen kallar hon sig "ljusarbetare". Alla dom där, Lundberg, Rexmark och andra som blåser i samma horn kallar sig för alt möjligt, t.ex. ljusarbetare, ljusbärare och annat. Dom pratar om sanning men sprider lögner och manipulerar folk. Dom pratar om kärlek, men beteer sig okärleksfulla. Man behöver bara ifrågasätta vad dom säger, så gör dom kommentaren osynlig för andra eller tar bort den helt. Det är ett hyckleri som stinker ända upp till himlen.
Jag tänker att skriva ett nytt huvudinlägg så snart jag hinner om det där med beteckningarna som somliga kallar sig för, hur det ser ut ur ett andligt perspektiv.
#36: Lyckans dig som fått fjärde dosen jag får vänta till 1:a september då kan jag få min fjärde dos och jag som så gärna vill ha ett fjärde chipp i kroppen tycker det känns som evigheter till september 😂
Var faktiskt ner till lokalen där dom har drop in för jag läste för snabbt och trodde jag kunde få den för ett par veckor sedan eftersom jag fick min tredje i januari men icke folkhälsomyndigheten har bestämt att den som vill får en fjärde från och med 1:a september. Ja ja det är bara att vänta tålmodigt på den goda lille dosen 💉
#37 Ja det är tragiskt och jag förvånas över att man inte ser den ondska som Putin förmedlar och att där bara finns hat och inget ljus alls det är oerhört skrämmande och allvarligt när folk på fullaste allvar tror att krig, död och tortyr är något gott .

#38:
Jag funderade på att vänta med det fjärde sticket till hösten, när uppdateringen för omikron kommer. Men uppdateringen gäller bara för BA1 och 2. För BA 4 och 5 skyddar uppdateringen inte bättre än det nuvarande vaccinet och eftersom vi har höga stigande nyinfektioner, beslöt jag att inte vänta. Man får åtminstone ett skydd mot svåra förlopp, även om skyddet mot smittning är lågt.
Mig gav det fjärde sticket den starkaste reaktionen. De 3 tidigare sprutorna medförde bara ont i armen, trötthet och ont i magen. Men i natt kände jag mig som om jag skulle ha en flunsa. Nån gång vaknade jag upp och frös, fast vi har en otrolig hetta och sen växlade det med att jag ibland svettades och ibland frös. Tog jag bort täcket för att det var så hett, började jag att frysa. Nu känner jag mig ganska slö i huvudet, men jag tänker att det borde vara över i morgon. Smärtan i armen har redan blivit bättre.
Det där med Putin visar hur hjärntvättade Rexmarks lärljungar är. Även om de ser med egna ögon att han är en massmördare, så räknas det inte lika mycket som när Rexmark säger att han är en ljusarbetare. De ser inte världen med egna ögon längre.
#35: Jag vet att "allt är inte alltid så som det ser ut att vara"
Har ni hakat upp er på Rexmark och Lundberg??
Ni drar upp något ni egentligen inte har en aning om..
Vem man än skulle skriva om- så hittar ni säkert saker att klaga på för att ni inte vill /vågar veta sanningen..
Att det finns ANDRA galaktiker som vi också är egentligen, men det vet inte dom flesta människor.
Skillnaden mot förut är att NU vaknar fler och fler människor än någonsin förut.
Är hon här nedan också nazist/lurendrejare eller ?
Har ni inte ngr som ni lyssnar på ibland
.
.
Inlägget är borttaget

#40:
Vi vet mycket väl vad Rexmark och Lundberg håller på med. I stället för att skriva att vi inte har en aning, skulle du ju kunna svara på våra argument. T.ex. vad du har för en förklaring till att dom sprider ut QAnons konspirationsteorier och ger dom etiketten "andligt".
Men i stället för att framföra argument, tillskriver du oss att vi skulle hitta på saker och tänker ut dig att vi inte skulle våga se sanninge. Det är inte bara omoget, utan blottar dina obalanser.
Det gör vi inte, men vi kanske har sett fler klipps av dom än vad du har gjort och vi har ingen anledning till att hitta på saker om någon. Men vi tycker att det som han säger är vilseledning, bedrägeri och vi äcklas för högerfaschistiska rörelser som QAnon.
Det här är ett andligt forum och ingen soptipp för flum och fantasier om utomjordingar. Klippet som du just ställde in passar inte in i ett andligt forum. Du kan ju försöka på existens iFokus eller utomjordiskt iFokus. Här blir dom borttagna, som det här.
Nu hann jag ändå se klippet. Och det första jag tänkte på var att man inte brukar försöka ta emot budskap i meditation. Det är inte det meditation handlar om.
Sedan kan nog vissa ha lätt att uttrycka sig, och få fram sitt budskap till andra av olika anledningar. Men det betyder ju inte att de har något som är värt att lyssna på, eller som är värt att ta till sig.
Jag har ingen aning om vad quanons konspirationsteorier är, men jag gissar att ni menar någoting som har med nazister att göra___för att ni skrivit det flra ggr::
Eller Carlataner?
Det är inte vad jag hört dom prata om alls..
Så du menar att du har tittat på flera av deras videor än mig trots att du hatar dom?
Det är en trigger att hata och då är man kvar på en lägre frekvens..
Lite skrämmande att någon anser sig andlig och så lätt hatar.
För mig och många andra är det andligt att vakna ur villfarelsen/matrixen vi lever i och att icke hata.
Du råkade inte se något annat dom pratade om under snart ett år som jag följt dom + fleeera andra ljsarbetare..som det du tog bort??- och jag skrev inte bara att ni inte vågar jag skrev eller så vill ni inte veta först.
Andliga betecknas dom som vet saker som att vi inte bara är den här kroppen utan ett medvetande i den här kroppen. Och ser en myccket större bild än vad tv-nyheterna för medlar…
Plus att vi vet att vi är grundlurade på det mesta - vilket kommer uppdagas inom ngr år uppåt/nedåt…så vi får väl la se då.
.
.

#44:
Nu projicerar du ditt hat på mig. Jag hatar ingen människa, men gillar inte folk som skadar andra och både Lundberg och Remark skadar andra människor, t.ex. när de manipulerar folk med falsknyheter om vaccinet. En manipulation som kan var dödlig för andra.
Om dju vill veta vad QAnon sprider för konspirationsteorier och falskinformationer, behöver du bara lyssna på Lundberg och Rexmark. Rexmark säger att det inte är Ryssarna som bombarderar Ukraina, utan Ukrainas egna styrkor. Det är politisk manipulation.
Det här är som sagt ett andligt forum. Vi vill inte ha QAnon här. Vi vill heller inte ha flum om galaktiker. Det finns jättemånga flumforum på nätet, men inte många forum som det här, där det handlar om andligt. Vi vill vara ett alternativ till flummet som kommer från mainstream new age träsket.
Grundlurade är bara dom som tror på det som Rexmark, Lundberg & Co. sprider ut. För oss är en ljusarbetare ingen som manipulerar och skrämmer människor på youtube med falskinformationer, utan vi har andra föreställningar.
#43: Det håller jag helt och hållet med dig om, att det inte är det som meditation handlar om 😊
#45: Jag hatar ingen… kallar inte folk nazister, kommunister eller annat även om vissa läror inom buddismen - därav en liknar er tro o inte alls resonerar med mig..
Jag vet ärligt talat inte vad du har fått allt ifrån gällande R eller L, men jag gav dom som exempel av flera andra.
R gillar jag mest för hon har bra råd gällande kost och hälsa…vilket hon enbart pratade om förut - innan 2020..
Om man bara ogillar någon så behöver man kanske inte ta i så det verkligen låter som om du hatar…
.
.
#46: Konstigt, men enligt Wikipedia står det…
Meditation är inom västvärlden ett sammanfattande begrepp som innebär metoder för kroppslig och mental avslappning i kombination med koncentration på något föremål, föreställning eller företeelse. Det kan bland annat vara ett ord man uttalar tyst, ett så kallat mantra, eller en punkt att iaktta, sin egen andning, uppmärksamheten på ljud som finns runtomkring, fokus på den egna kroppen som en helhet, energicentra i kroppen, så kallade chakras, färger, former, ljud, bön eller en vägledd meditation. Man sitter vanligen men det förekommer också att man ligger ner. Även meditationsformer finns där man promenerar eller på annat sätt rör sig.
.
.
#47: Qanon är en höger fascistisk rörelse som sprider ut falsknyheter om vaccinet, om Trump och om Kriget i Ukraina osv och dessa falsknyheter snappar Rexmark upp på twitter som hon sen påstår ha kanaliserat från sina guider. Det är inte att hata, att berätta för folk hur dom blir vilseledda och lurade. Det är inte många som nu vaknar, utan det är många som blir vilseledda och lurade. Sen vet jag inte vad du menar med "liknar er tro"? Det andliga har inget att göra med att tro, utan det handlar om att erfara.
#48: Meditation handlar om att tysta ner sinnet och inte om att fylla på det med "budskap från guider eller utomjordingar"
#50: Så wikipeda har fel då alltså…
Att inte veta hur det verkligen ligger till - genom att typ bara ta en mening utav 100 000 meningar occh efter det berätta för andra - Att hon gör minsann så o han gör minsann si…dom är dumma, osv så vill ni varna för någon/några…
Så alla är högerextremister - skulle inte tro det..
Jag har alltid haft bra intuation.
.
.
#51: Ingenstans i Wikipedia artikeln står det något om att fylla på sinnet med "budskap från guider" 😉
Men här är en bättre förklaring på vad meditation är. https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1450994/oshos-tankar-om-meditation

#47:
Eftersom kost och hälsa är ett av mina områden som jag är expert på, vet jag att Rexmark bara har ytlig kunskap om det. Men det är inte det som stör mig. Det som stör mig med både Rexmark och Lundberg är vilseledningen och manipulationen och att det är en sorts manipulation som kan vara dödlig för somliga.
Det första klippet som jag såg av Lundberg var när han presenterade 2 olika sorts vägar, den ljusa och den mörka vägen. De som tar vaccinet skulle enligt honom gå ett "fruktansvärt öde" till mötes. De skulle dö inon 1-2 år, förlora kontakten till sin själ och annat trams, medan de som inte tar vaccinet stiger upp till den femte dimensionen. Kan hända att majoriteten av hans följare är unga människor, som inte tillhör en riskgrupp och inte dö av covid. Men risken för ovaccinerade att sprida viruset till dom som dör av det är stor. Vem vet hur många människor som har dött pga hans manipulation och skrämsel?
Vad som gäller Rexmark, så frågade du mig vilka konspirationsteorier som det handlar om. Men senare gav du ett exempel på vilka konspirationsteorier som du tror på, att vi alla är grundlurade och sen vet jag inte hur manipulerad som du redan är, om du även tror på resten vad hon förmedlar, om den "djupa staten", lydmedia och de andra galenskaperna i hennes paranoiavärld som hon förmedlar.
Hur får du det egentligen att gå ihop att massmördaren, barnmördaren och hundmördaren Putin skulle vara en "ljusarbetare i det dolda". Ljusarbetet döljer han, men inte morden som han begår. Och sen pratar du om "en mycket större bild än vad tv-nyheterna för medlar". Det som Rexmark förmedlar om Putin ÄR faktiskt TV nyheter, men inte från vår fria media, utan från Putins statlig styrda ryska media (Pravda, Russia today), dvs. hans propagandamaskin.
Man är faktiskt inte uppvaknad bara för att man tror på de här galenekaperna. Alla ni som tror Rexmark och Lundberg är manipulerade och konditionerade på samma sätt. En andlig väg har dock ingenting med politik eller TV nyheter att göra. På den andliga vägen gör man sig av med sina konditioneringar. Du har falska föreställningar av en andlig väg och dessa har du fått av såna som Lundberg och Rexmark.
Men jag förstår att du hellre ser dig som uppvaknad och högfrekvent än en som har blivit lurad av charlataner. Till slut, så vill jag säga att vi inte "tror", eftersom du skrev "er tro". Den andliga vägen handlar inte om att tro, utan om att erfara. Men för dig verkar det att vara en tro och du tror på såna galenskaper som att stiga upp till den femte dimensionen.
Vem som tror kunna stiga upp någonstans och strävar efter det, identifierar sig med sitt ego eller kropp och ser sig som en fysisk människa på jorden som strävar efter något högre, mer andligt.
Vem som har erfarit samadhi ser sig som det andliga som är här på jorden i det fysiska på ett kort besök.
Den förstnämnda strävar och blockerar sina energier, lever i en fantasivärld, känner sig separerad från sin sanna natur, är inte nöjd och befinner sig på den lägsta frekvensen.
Den sistnämnda lutar sig bekvämt tillbaka, slappnar av och är medveten om sin sanna natur. Han strävar inte, utan är nöjd. Han behöver inte tro, för att han vet. Energierna flyter bra och frekvensen är hög.
För vem som verkligen är uppvaknad är det inte svårt att se att dom som tillhör den förstnämnda kategorin (Lundberg, Rexmark och deras följare) inte är det. Ni lever i en fantasivärld.
- Redigerat 2022-07-06, 10:01 av Condor

Sen vad som gäller meditation, så finns det tekniker som syftar på att tömma sinnet. Att fokusera på ett föremål eller mantra tjänar till att tankarna inte ska flyga iväg. Men till slut måste man även sluta upp att fokusera. Meditation har ingenting med att "göra" att göra, utan med att "inte göra".
Dom på Wikipedia har säkert varken den kunskapen eller erfarenheterna som Osho, en meditationslärare har.
Jag märkte till slut att när jag slutade försöka fokusera på mantrat i meditationen, det var då jag sjönk djupare. Men det var okej om mitt sinne ville fokusera. Det kanske var som att ta ett steg tillbaka (och låta vad som ville, ske). I övrigt är det ju precis som skrevs i #50.
Också, Wikipedia har inte alltid rätt :)
- Redigerat 2022-07-06, 18:51 av [snowy_]
#55: Den här diskussionen om att "inte göra" något påminner mig lite om Gangaji som berättar i den här videon om hur hon började praktisera "icke görande" efter att Papaji hade sagt till henne att hon inte ska göra någonting 😁
#52: Det står inte det specifikt så klart -det skulle ju bli en jätte lång beskrivning om det stod om alla olika meditations former, men om man kan läsa mellan raderna så kan det betyda just det…
Som den här meningen…Meditation är inom västvärlden ett sammanfattande begrepp som innebär metoder för kroppslig och mental avslappning i kombination med- koncentration på något föremål, föreställning eller företeelse…
Det är ingen som heller säger att andlig utveckling är någon trosföreställning..
Andlig utveckling går också hand i hand med medial utveckling…
Har ni inga svenska personer som pratar på you tube om det ni pratar om-säger är andlig utveckling?
För det hade varit intressant att lyssna på..och inte bara läsa.
🙃😊
.
.
.
#53: Så du har inte sett nyheterna om dom så kallade vaccinerna där det kommit fram att moderna och pfeizers vaccin förbjuds i danmark-tror jag det var..
Och om man tagit det så är det inte troligt att personen dör på en gång, det är om man fortsätter ta sprutorna man tillslut dör tidigare än väntat..antagligen…
Men det har jag hört ifrån Christina Grossi
.
.
#57:
Medialitet har snarare att göra med spiritism än med spiritualitet.
Att fokusera på ett föremål eller att upprepa ett mantra, så som det står i Wikipedia kan ibland leda till att den inre dialogen tystas ner. Det är det som är meditation, dvs att tysta ner den inre dialogen och sitt sinne och inte att kommunicera med "utomjordingar" så som Pernilla gör. Och nej, tyvärr känner jag inte till några svenska personer på YouTube 🙁
#58: Tro inte på allt vad dom där new age mainstrem personerna säger. Dom har ingen aning.
- Redigerat 2022-07-06, 20:00 av FataMorgana
#56:
Vilken bra video. Papaji var väl Moojis "lärare"/guru också. Har sett något klipp med honom (Papaji), men inte mycket. Har heller inte sett Gangaji förr, kanske man skulle se lite på. :)
#59:
Ja, för om man skulle fokusera hårt på något i meditationen, så kanske det händer att man inte orkar fokusera längre till slut och att man går djupare därför. Att gå djupare är ju inget som kan forceras. Ju mer man forcerar, destå svårare blir det ju att gå djupare…
#57:
Om man lyssnar på ett klipp på YT med ett språk som man har svårt att förstå så kan man ofta låta YT automatiskt översätta det pesonen säger till svenska t ex. Som i videon i #56, om man först trycker på "Undertexter/textning (c)" bredvid det lilla kugghjulet, sedan väljer vilket språk den ska översätta till när man tryckt på kugghjulet.
Det blir ju en automatisk översättning, så den är inte alltid helt riktig. Men det kan ju bli lite tydligare i alla fall. Om du inte redan visste detta.
Men jag vet nog heller ingen svensk på YT som pratar i ämnet.
- Redigerat 2022-07-06, 23:15 av [snowy_]
#60: Hur vet DU att dom inte har rätt…
Jag uttalar mig inte om att jag vet allt och det är skillnaden mellan dom jag lyssnat på
och er-ni är super säkra på att ni har rätt och att ni inte tror-ni tror ju på massa saker?..
Jag litar på min egen intuition…den brukar alltid stämma..Jag känner direkt jag ser en person IRL hur personen är, mår, osv + djur har jag occkså väldigt lätt att läsa.
Jag förstår engelska mycket väl..men jag ser bara en svart ruta?
MEN eftersom ni säger att ni har rätt och jag fel - Varför finns det inte en endaste svensk som pratar om det ni tror på- eller nej det ni erfarar…
.
.
För att jag är tillräckligt kunnig inom medicin för att kunna bedöma deras medicinska kunskaper som väldigt låg och att dom inte har en aning om ämnet.
Sen är det inte vi på den här sajten som tror på utomjordingar och på uppstigningar till femte dimensioner och på att folk som låter sig vaccineras skulle gå ett fruktansvärt öde till mötes så som Lundberg skrämmer sina tittare med och inte tror vi heller på att hamna att stå inför gud när vi dör så som han också påstår.
Sin sanna essens kan man faktiskt erfara. Man kan erfara att man varken är sin kropp eller sitt förstånd, utan att man till sin sanna essens är det högsta gudomliga som finns, källan, det rena medvetandet eller vad man nu väljer att kalla det för. Man kan erfara den inre stillheten och tystnaden i meditation och har man gjort det vet vad man äkta meditation är. Man kan erfara att vi inte är några människor som är här på jorden för att göra andliga erfarenheter, utan att vi är det gudomliga som bara är här på jorden en kort tid för att göra mänskliga erfarenheter och man kan erfara att egot / jaget bara är en illusion och att hela världen bara är en illusion som uppstår ur det egna sinnet. Det är erfarenheter som Lundberg, Grossi, Pernilla & Co aldrig har haft.
Och varför det inte finns en enda svensk som talar om detta beror nog på att det inte finns så många människor där ute i världen som är lika visa och som gjort lika många andliga erfarenheter som t.ex Budda, Krishnamurt eller Lao Tse. Majoriteten av alla youtuber är new agare som går en helt annan väg än på den andliga vägen och då måste man förstås räkna med att majoriteten på Youtube är new agare som inte har en aning om det andliga.
- Redigerat 2022-07-07, 08:21 av FataMorgana
#61:
Ja, Gangaji var en elev till Papaji. Hon har många bra videon på Youtube 😊

#58:
Där ser man vilken smörja som Grossi sprider ut. Sanningen är:
Danmark stoppade först Astra Zeneca, eftersom det visade sig att risken för blodproppar är större än hos de andra vaccinen. Astras vaccin är inget modernt mRNA vaccin, utan ett mer gammalmodigt vektorvaccin.
Sen beslöt Danmark att inte vaccinera unga människor med Moderna, utan med Pfizer. Unga människor har större risk för hjärtmuskelinflammation om de vaccineras med Moderna. Men man ska inte glömma att risken för hjärtmuskelinflammation är ännu mycket högre om man får covid.
I April var redan 81 % av alla Danskar vaccinerade. Danmark hade låga nyinfektioner och sommaren stod framför dörren. Därför beslöt Danmark att det inte behövs en vaccinationkampanj förrän till hösten igen. Men de 19 % ovaccinerade kan fortfarande vaccinera sig. Bestämmelser om avstånd mellan sprutorna finns i alla länder och om de flesta redan är vaccinerade i April behövs det först en ny boostervaccination till höst.
En viss risk finns det alltid med alla vacciner, men de nya mRNA vaccinerna är de säkraste vaccinerna som någonsin har tillverkats. Man klarar sig utan adjuvanter och det finns heller inget kvicksilver i mRNA vaccinerna. I relation till antalet vaccinerade människor är därför antalet vaccinskador mycket lägre än hos tidigare vacciner.
Man måste väga upp vilken risk som är störst, vaccin eller sjukdom. T.ex. vaccinerar jag mig inte mot influensa, för influensan klarar jag av bra och det blir inge blivande skador. Influensa får jag i genomsnitt 1-2 ggr på 10 år.
Influensavaccinet innehåller adjuvanter och man behöver det en gång om året. Därför anser jag att det är en mindre risk för mig om jag får influensa 1-2 ggr. på 10 år än att jag vaccinerar mig med ett vaccin som innehåller adjuvanter varje år.
Med covid är det en annan sak. Risken att dö är stor och till och med unga friska och vältränade människor har dött av covid. Risken att få long covid ligger på 10 % och risken för blivande skador är också relativ stor. Det nya mRNA vaccinet innebär en signifikant mindre risk för hälsan än att få covid. Därför valde jag att vaccinera mig.
Sen de där dumheterna om att alla vaccinerade dör eller möter ett fruktansvärt öde inom 1-2 år:
Eftersom folk inte dog i massor, som Lundberg, Rexmark & Co. sa, verkar det som om de nu säger det som du skrev, att man skulle "dö tidigare". Allt det där är lösa påståenden rakt ut i luften, som det inte finns vetenkaplig evidens för. Det är bara skrämselpropaganda som också kommer från QAnon. De säger ju inte ens vad man skulle dö utav och mRNA sekvenserna befinner sig bara i kroppen i ett par dagar.
Det bästa skyddet mot falskinformationer är kunskap. På internätet kan man läsa på om medicin, virologi, cellbiologi och det ger dig mer än att lyssna på svamlare som inte har en aning och bara skrämmer och manipulerar människor.

#62:
Till det som Fata Morgana svarade vill jag tillägga ett par saker. För dig kan det verka som om vi "tror" för det verkar som om du inte känner något annat än att "tro". Men vi är inga svamlare som bara upprepar vad vi hör eller läser av andra, utan vi befinner oss väldigt länge på den andliga vägen.
När t.ex. Fata Morgana skrev om att erfara den sanna essensen i inlägg 63, pratar hon om egna erfarenheter och det är inga inbillningar. För de flesta människorna börjar den andliga vägen utan erfarenheter och efter tiotals års meditation, "kanske" de erfar samadhi. Men för ett mycket litet antal människor börjar den andliga vägen för att de har erfarit samadhi. Fata Morgana är en av dessa. Hennes andliga väg började med att hennes kundalini började att stiga upp i ryggraden och när kundalinen når kronchakrat erfar man den intensivaste formen av samadhi / andligt uppvaknande som finns.
Hennes personliga historia kan du läsa på hennes blogg:
http://evigvishet.bloggo.nu/Min-kundaliniresning/
och hon har också skrivit en artikel här på sajten som handlar om kundalinikraften:
https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1502355/kundalini
Själv har jag slutat att läsa böcker om andligt, energier osv. för länge sen, för de som skriver böckerna brukar inte ha lika lång erfarenhet som jag och de skriver inget som är nytt för mig. Lyssnar jag på klipps av Osho, Moji, Sadhguru, Krishnamurti, lär jag bara att de tänker som jag själv gör och det är heller inget nytt för mig. Det enda som är nytt för mig är mina egna erfarenheter.
Osho sa att en trodd sanning inte blir till den egna sanningen ens om den stämmer. Han sa "tro inte ens på det som jag säger, för jag kan också ha fel". Han uppmanade folk att inte tro och sa att vem som vill ge er ett trosystem är er fiende. Tänk vilka fiender som folk som Lundberg, Rexmark eller Grossi är, som bara vill få folk att tro på saker som t.ex. uppstigning till 5D.
Det där uppstigningstramset hörde jag för första gången på 80-talet och ingen av dom som väntade har stigit upp någonstans. Jag har sett flera generationer som väntade, men ingen har någonsin lämnat den tredimensionala dimensionen, dvs. rumsdimensionen som hela universum befinner sig i.
Och det är sannt som Fata Morgana skriver, att det finns väldigt få visa människor som verkligen har gjort riktiga andliga erfarenheter. Men intenätet och youtube är full med människor som sprider ut deras föreställningar om andligt, som försöker att få folk att tro att de är visa, kloka och kunniga. De som inte själva har erfarit, kan inte bedöma om de pratar sanning. Men vi som har erfarit kan det.
Jag vet själv ingen svensk på youtube som är erfaren, vis och kunnig. På Engelska klipps hittar man t.ex. Osho, Moji, Sadhguru, J. Krishnamurti. Av U.G. Krishnamurti finns det ingenting, bara av folk som har intervjuat honom. Om du letar efter läsmaterial på svenska, vet jag faktiskt inget bättre än vår egen sajt. Här finns det massor av artiklar och intressanta inlägg.
#62:
"Jag förstår engelska mycket väl..men jag ser bara en svart ruta?"
Hittade denna video som visar hur man slår på undertexter på svenska. Det är svårt att försöka förklara detaljer i text.
#67: Tack men jag behöver inte översätta till svenska, men videon som är ovan såg jag bara som en svart ruta igår och jag vet inte varför??
För NU ser jag den..😊
.
.
#68: Okej, då förstår jag. Men bra att du ser videon nu iaf :)
#68: Den där videon varar bara i några minuter och vet man inte vad det handlar om så ger den en nog inte så mycket. Men det finns andra videon av henne på Youtube som är längre som man också kan lyssna på, som tex denna video. Undrar om du förresten kan tyska?
Hur många är ni som erfarar den här flummet…hon pratade om att inte tro att bara leva nu och vara lycklig..
Jag har sagt förut att det jag pratar om ÄR INGEN TRO utan det handlar om att hitta sig själv/gud här också och det finns väl många namn för det om ni nu ska vara petiga..
Ni mediterar och tror …tror att ni måste sitta eller ligga och meditera och så tror ni att ni hör ert högre jag eller att bilder visas för er..men
Man kan meditera när man går ut och går..
Och ni vet inte ett dugg om mig och tror massor med saker.
Jag utvecklade förmågor för ca 20 år sen och har inte "vaknat" pga era hat objekt utan det kom till mig när jag höll på med hundar och efter nära döden upplevelsen så blev min intuition o medialitet ännu starkare och gör man healing tex på en hund som jag gör och gjort i ca15 år - så "visar" dom var man ska lägga/hålla händerna..
Snälla blanda inte mig med alla ljusarbetare, men jag varnar för att ta vaccinet och min man ska INTE ta han fattade att det var något fuffens när dom inte svarade i telefon där han skulle ta giftsprutan för PLANDEMIN ..
Ha ha ni vet inte mycket Vaccinet tillverkades INNAN covid bröt ut och den är totalt ofarlig för en normal människa
Flera människor dör av säsongsinfluensan.
Men ta vaccinet om ni inte bryr er om er hälsa, men det KAN ju vara så att 1 av er ska åka hem och dom andra får stanna kvar på jorden utan sin sambo tex…
För då får ju den personen som är kvar ERFARA sorg eller ?
.
.
Man kan ju inte höra sitt högre jag. Inte heller mediterar man för att se bilder. När tankarna tystnat för en stund, då existerar inga tillstånd, bilder, högre eller lägre jag. Det är därför heller inte flummigt. Flum blir det ju när det är fina ord, som egentligen inte har någon verklig innebörd.🙂
Podd/video med Agneta Sjödin och ja vi har väl alla utom ni 3 blivt tokiga vi får väl se Under tiden ska jag NJUTA av "filmen" som utspelas, men framför allt ska jag bara vara med mina vovvar och jag känner mig iaf lycklig varje dag UTAN att meditera i flera tim - jag gör det en liten stund ibland.
Man kan meditera var/när/hur som helst om man har den förmågan och intuitionen..
som ni kanske har ettfinare ord för
Om ni är arga så ska det inte gå ut över någon sa eran flummiga tant på videon, men sen har jag fått skit för vad andra gör..
Du har ju INTE fått kontakt med ditt högre jag -för ditt högre jag kan ta kontakt på flera olika sätt tex en tanke, en rysning osv och mina hundar kan visa bilder för mig och andra hundar…
Flumm är alltså fina ord???? Ni som kör med SÅ fina ord som ERFARA istället för att säga jag var med om tex..Så då är ni flummiga som använder fina ord !? Okej du sa det! 🤣
.
.
Här ska den få vara kvar eller är det bara tant videon med sluta leva tema sluta med det ena och det andra - bra att sluta vara ego, men ni eller paret här tror ju att dom är bättre på allt och bättre människor än alla andra och SÅ ser inte jag på andra..
Får Agneta Sjödin vara kvar eller är det bara flumm som gäller
.
.
- Redigerat 2022-07-09, 10:47 av Condor
#73:
Man behöver inte meditera flera timmar varje dag. Man behöver inte ens meditera alls, det är ju helt valfritt.
Om videon i #74 får vara kvar eller inte kan inte jag bestämma. Det får väl morgondagen visa…
Tanten på videon är ju en skojare hon med för hon VILL HA PENGAR och visade ju på videon Swish nr…Herregud ni sa ju att dom som ev gjorde något på youtube och visar sitt Swish nr osv
.
.
forts följer ;-))
och visar sitt swish nr osv sa ni var en Charlatan (kanske fel stavat)
.
.
#75: Jag förstår att det är HELT valfritt, men har man inte "vaknat" så blir nog allt svart - det kan vara första tecknet på att du är på väg att få kontakt faktiskt.
Allt är ju energi och det du ser/hör är av energi som inte alla kan se..svårt att förklara tycker jag…
Jag har jobbat med djur hästar och hundar i ca 25+ år med träning och healing på hundar och dom vet var dom vill att man ska hålla händerna på dom och var man INTE ska hålla händerna..Det är alltså ingen placebo när djur behandlas..
Nej men videon får nog inte vara kvar, men det spelar ngen roll jag tycker bara det är synd att ni ska ta livet av er med sprutan..Det KAN gå bra 1a ggn men det kan också ge en blodpropp i hjärnan och jag vill e varna om det bara och sen passar nog spirituell typ av grupp här mig mycket bättre..
Tack för mig - nu får ni det lugnt och skönt igen 🙃😊❤️
.
.
Vill inte råka jaga upp dig igen, men jag söker inte kontakt med någon/något på min andliga väg. Undrar vad jag egentligen ska få kontakt med, som inte redan finns här hos mig.
Ja, du kan nog hitta en sajt som passar dig bättre än denna. Och att du tycker om att hålla på med djur…är ju bara fint…🙂

#78:
Du kan tacka Fata Morgana att du bara får "gult kort" för det här som du håller på med, för om bara jag skulle bestämma, skulle du ha fått rött kort.
Anledningen till att du har fått det gula kortet och nästan ett rött kort är:
Du sprider ut QAnon propaganda, QAnon konspirationsterier och falskinformatiner.
Du länkar till Lundberg, fast vi har talat om för dig att vi inte vill ha den här manipulativa sortens vilseledning här.
Du är tydligen inte här för att diskutera och svarar inte på våra argument, utan tillskriver oss dumheter som vi aldrig har skrivit och projicerar dina fel och brister på oss.
Du ska veta, att på Lundbergs eller Rexmarks social media kanaler blir du avstängd bara om du ifrågasätter någonting som dom säger eller ställer en fråga som skulle få människor att reflektera (tänka själva) över det som dom säger.
Här diskuterar vi gärna, men en diskussion förutsätter att man bemöter varandras argument. Om du inte vill eller kan diskutera sakligt kommer du inte att skriva länge till på den här sajten.
Att hata är din personliga egenskap. För oss är Lundberg och Rexmark inte så viktiga att vi hatar dom, men vi kritiserar att dom vilseleder och hjärntvättar folk. Vi tystar inte ner kritik som Lundberg och Rexmark gör. Vi vill heller inte ha den här dåliga energin på sajten och tills nu har du inte gjort något annat än att skräpat ner den.
Att "tro" är också din egenskap. Du tror på alla falskinformationer som QAnon och dess vilseledare sprider ut. Du tror på uppstigning, att vaccinet är giftigt, att det redan existerade före pandemin. Du har själv ingen medicinsk kunskap för att bedöma om det som du sprider ut stämmer. Du bara "tror" på de här galenskaperna.
Vi känner till alla dom här konspirationsteorierna, så du berättar inget nytt för oss. Men om du inte kan eller vill argumentera för din sak är det meningslöst att diskutera med dig. Berätta varför du tror att vaccinet är giftigt, vilket gift som skulle befinna sig i det och hur det biokemiskt verkar i kroppen. Då ska du använda dig av vetenskapliga medicinska termer och inte upprepa det som du har blivit hjärntvättat med utan att argumentera eller bemöta argument.
Att du sen tror att du skulle vara intuitiv, medial osv. när du bevisar oss att du sväljer den här gojan med hull och hår och inte ens kan se världen med dina egna ögon, utan med QAnons ögon, går inte riktigt ihop. Det är fantasivärlden som du lever i.
Nu får du en chans till att bevisa att du kan diskutera sakligt, att du kan bemöta det som vi skriver och inte tänka ut dig någonting som vi inte har skrivit som du svarar på. Ingen av oss har t.ex. skrivit att man måste sitta eller ligga och meditera. Det är dina egna fantasier. Du som tror att du är medial bör först lära att läsa och förstå det som vi skriver och sen svarar du helt enkelt på det. Är det verkligen för svårt för dig?
- Redigerat 2022-07-09, 11:32 av Condor
#73:
Eftersom jaget bara är en illusion finns det inget jag som skulle kunna ha kontakt med ett högre jag. När jag talar om vår sanna essens talar jag alltså inte om ett högre jag, utan snarare om det som blir kvar när jaget /egot är borta, om källan / Gud eller vad du vill kalla det för. Men det har inget med ett personligt och individuellt jag att göra och har inget med en kontakt till något att göra. Vår sanna essens är det som vi verkligen Är och det som vi verkligen Är kan vi inte ha kontakt med, för annars skulle vi inte vara detta, utan i så fall skulle vi vara separerad från det. Du resonerar alltså utifrån separationen och vem som resonerar utifrån separationen kan inte ha vaknat upp ur den heller.
Sen ska du veta, att skillnaden mellan din meditation och mellan Gangajis meditation är att du bara mediterar en liten stund ibland och mellan dessa stunder är du inte i meditation, medan Gangaji hela tiden befinner sig i meditation förutom när hon för en liten stund ibland hamnar ut ur meditationen. Meditation betyder egentligen inget annat än vårt allra naturligaste tillstånd och vårt allra naturligaste tillstånd kan vi erfara när vi diskar, lagat mat, städar och t.om när vi är på jobb kan vi erfara och leva ur vårt allra naturligaste tillstånd. Man behöver alltså inte lägga sig ner eller sätta sig ner för att meditera, utan i meditation kan vi även vara när vi gör vilka sysslor som helst och när vi är ute och promenerar i naturen. Du kan inte ha läst så många av våra inlägg här på sajten eftersom du gör dig en massa konstiga föreställningar om den andliga vägen som den här sajten handlar om. Ett tips är att läsa på en sajt innan man börjar skriva där.
Till sist vill jag att du också ska veta att jag inte känner någon ilska inom mig, men jag har all rätt i världen att kritisera människor som vilseleder och lurar andra och varna andra för dessa. Det kan man faktiskt göra utan att känna hat eller ilska inom sig. Så om du ser ilska eller hat hos någon av oss, så kan det bara vara din egen ilska och ditt eget hat som du projicerar på andra. För inom mig existerar det som sagt inte.
Sen vet jag inte vad du menar med det här som du skriver i inlägg #74 "men ni eller paret här tror ju att dom är bättre på allt och bättre människor än alla andra"
Det är ju inte vi som kallar oss för högfrekventa och andra för lågfrekventa och som kallar oss för vakna och andra för sovande, utan det är dom du länkar till som gör det. För oss är alla människor lika gudomliga och av de högsta frekvenserna. Egot / jaget kan inte vakna och vår sanna essens (vår sanna gudomliga natur) är alltid vaken i all evighet.
#76:
Angående Swish, så ska du veta att Gangaji samlar in pengar för olika välgörande projekt, t.ex för ett fängelse projekt som går ut på att främja människor i deras andliga utveckling som sitter inlåsta. Till vilka välgörande projekt går Lundbergs pengar?
Skillnaden mellan Gangaji och Lundberg är den, att hon inte tigger efter pengar och inte försöker att manipulera folk till att donera pengar och att hon inte spelar på folks känslor så som Lundberg gör. T.ex visade Lundberg en gång upp en bild på en vågskål och påstod saker som att det inte bara handlar om att ta utan även om att ge och om folk lyssnar på hans klipp utan att ge honom något tillbaka, så blir det en obalans i vågskålen som leder till karmiska följder och att man sen kommer att måsta försvara sig inför Gud när man dör och att det inte blir några trevliga konsekvenser. Det är saker som Gangaji aldrig skulle göra och ingen annan upplyst heller, dvs att skrämma och manipulera folk så där.

#82:
Pengarna som Lundberg får går till det välgörande projektet "betala min heltidssemester på Malta". 😄 Egentligen ljuger han ju inte ens när han säger att han skapar himlen på jorden, för det är väl hans personliga himmel att ligga på stranden och låta andra betala det.
Om han själv skulle tro det som han säger om vågskålarna, borde han ju inse att han har ganska mycket att försvara sig inför gud med. Det som han ger är vilseledning och manipulation som kan vara dödlig för somliga. Men pengarna som han får duger till att betala sin personliga himmel.
#74:
Bara så att du ska förstå vilka regler som gäller på den här sajten och varför Condor valde att bort dina videon vill jag förklara för dig att den här sajten inte är en plats för människor som tror på uppstigningar till femte dimensioner, på kontakter med utomjordingar och på konspirationsteorier om att vaccinet skulle vara giftigt och pandemin fejkad osv. Den här sajten har ingenting med det "uppvaknande" som Lundberg, Grossi, Rexmark, Pernilla och Björklund m.m talar om i sina klipps, utan vad den här sajten handlar om står ganska såväl definierat under rubriken "om sajten". Sajten är menad för alla dem som intresserar sig för den andliga väg som beskrivs där och inte för det som dom som du länkar till talar om. Uppvaknandet som vi talar om här har ingenting att göra med det som dom som du länkar till pratar om. Att kräva att dina videon ska få stå kvar är lite som om du skulle gå in på en fotbollsmatch och kräva att det skulle spelas handboll i stället för fotboll och att domaren ska vissla efter handbollsregler. Vem som vill se på handboll måste söka efter en handbollsmatch att se på i stället, precis som att om du hellre vill du se på Lundberg & Co, så får du också göra det någon annanstans än här. För som sagt, har den här andliga vägen som den här sajten handlar om inget gemensamt med det som Lundberg & Co talar om. Jag ber dig respektera detta.
- Redigerat 2022-07-09, 16:18 av FataMorgana
Jag tänker som Condor, att Heddiz nog borde fått ett rött kort.😕 Efter 20 år på den andliga vägen borde man kunna bete sig bättre.
#84: Jag sökte mig hit för att Alla dom andra som känner som mig vilket är många fantastiska människor som inte är ego och som inte trycker ner andra människor och det kallar det ANDLIG UTVECKLING.
Så det är ju ni som har totalt fel namn och därför är det inte många som är med här.
Ett fullgott vaccin tar ju flera år att bara ta fram…
Jag har aldrig hört om att man når "gud" genom att se svart? ingenting - jaha Ni ser ingenting och har ingen kontakt ok - det låter ENSAMT och betyder ju att ni inte har utvecklats andligt..
ANDLIGT=Ande man utvecklas ANDligt och är inte ensam när man träffar sin högre ANDE=sitt högre jag o "gud"o KÄRLEK- är viktigast eftersom om du inte ser/känner kärlek till dig/i dig själv så känns allt meningslöst och det är då egot tar över och det är bara en själv som kan göra något åt sitt ego - som avundsjuka för att någon bor vid en strand och får pengar - men ni vet inte hur mycket han varit med om och hur mycket han gräver för att få fram sanningen, men det spelar ingen roll vem det är man ogillar man ska inte ogilla för du vet inte vad den personen gått igenom och sen är det något att bara strunta i om man ogillar någon-dra inte upp personen alls, men en ska väl inte bestämma vad andra får titta på för den här sidan heter Andlig Utveckling och den videon handlade om andlig utveckling …Eller är det här en special sida..
På andra sidor typ hund så får man tycka olika utan att någon blir upprörd av en video som jag mest visade för Agneta Sjödin var med och låter hon som en quanon anhängare - vad det är vet jag inte,, men jag känner att det är något nazist jox- Jag gillar inte att bli kallad nazist när det är det sista jag är..Varför gräver ni och gräver om andra -
Tror inte "paret" att ni är bättre än andra jo - En skrev "jag kan allt eller jag vet allt om medicin…och den andra klappa mig på huvudet typ- lilla gumman jag är reiki själv och har hållt på med det i 20 år och är expert på vad man ska äta..
Jaha och det är jag med expert, men jag ville inte skryta egentligen för det är inte jag att hålla på och säga hur duktig jag är till någon man aldrig träffat el pratat med förut.
.
.
Här kan ni lyssna/läsa på en sida från Expressen om vaccinerna som ger blodproppar - Sen finns det mer info om man söker duktigt. men jag och inte ens min man eller någon här i stockholm som vi känner ska ta en 4e spruta då dom börjar vakna.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sverige-pausar-inte-trots-grannlandernas-besked/
Ni kommer få se att jag har rätt om ett tag men fram till dess…tänk på vad du ska säga till dig själv och till andra som mig och andra….om ni inte har tagit 😏😏😏
.
.
#85: Ja mig gör det detsamma jag är expert på datorer så no problema, men jag tycker besserwisern som ni ser som er andliga ledare började ju kalla mig nazist och massor med saker så han kan ge sig själv ett SVART kort…
Sen-ser ni svart= satan som ni har fått kontakt med för satan finns eller rättare demoner i 4d där vi är nu --det är när allt är kaos krig här och giftsprutor där och dom enda som inte mår dåligt av vad andra pysslar med är alla ljusarbetare för vi får hjälp av vårt högre jag -vår ANDE som är bland andra andar och galaktiker, jesus osv och vi alla är egentligen en så….
Karma är en bitch
Men ni tror väl inte på karma heller..
.
.

#86:
Det är just det som dina bondfångare som du tror på gör, trycker ner dom som inte tänker som dom. Det är dom lågfrekventa, de sovande fåren och samtidigt höjer dom upp sig själva. Vi skriver bara sanningen om dom så att inte fler människor blir så manipulerade och hjärntvättade som du.
På deras social media kanaler får man inte ifrågasätta någoning , för det tas bort och man blir avstängd. Bara hyllningar får stå kvar och sen pratar dom om "kärlek". Det där med kärleken har du missuppfattat totalt. Att känna kärlek till sig själv och andra innebär att man lär att känna sig själv, se sig själv och andra som de är. Du projicerar alla dina oönskade egenskaper på andra, t.ex. din avundsjuka och du kan inte älska dig själv som du är, med alla dina fel och brister. Du måste inbilla dig att du är uppvaknad, högfrekvent, kärleksfull, andlig och det är just det som dina bondfångare talar om för dig att du är, bara du hyllar dom.
Vem som projicerar sina oönskade egenskaper på andra, ser varken sig själv och andra som det som de är. Allt som man förtränger projiceras på andra och du älskar bara din föreställning av dig själv. Eftersom du inte kan acceptera och älska dig själv som du är, kan du heller inte älska andra. Du älskar bara din föreställning av dig själv. Ta och läs lite psykologi i stället för flum. Det där kan du läsa om i C.G. Jungs bok "Von dern Wurzeln des Bewusstseins".
När vi kritiserar dina bondfångare gör vi det pga kärlek till människorna. Vi vill inte att människor ska vilseledas och luras. Vi vill inte att människor ska dö bara för att de tror på falskinformationerna om vaccinet. Vi vill inte att människor ska bli manipulerade att rösta på högern och vi vill inte att människor ska leva i den paranoiavärlden som dina bondfångare förmedlar.
Ingen av oss har skrivit "jag kan allt eller jag vet allt om medicin", så nu ljuger du igen och jag tvivlar på att du kommer att få skriva här länge till om du ljuger om oss. Är det kärleken som du tror att du har i dig? Du har ingen aning vad kärlek är. Vi har heller inte kallat dig nazist, utan att du sprider ut QAnons högerfaschistiska propaganda. Jag vet att du inte är medveten om vad du sprider ut, men det ändrar inte på att du sprider ut det.
Vad som gäller vaccinet, så är det riktigt att det i vanliga fall tar det längre tid att utveckla ett vaccin. Det har en hel del orsaker. För det första är det en fråga om hur mycket pengar som investeras i utvecklingen. När det här vaccinet utvecklades, fick vaccintillverkarna en massa pengar av EU. De betalade vaccinet som de köpte redan i förväg.
I vanliga fall gör man först alla studier i 3 faser och sen skickar man resultaten till EMA. Men den här gången använde man sig av "rolling reveiw", vad som betyder att man inte väntade tills alla studier är färdiga, utan när den första studien av 3 faser var färdig, skickade man resultatet till EMA och så gjorde man också med de andra studierna.
Dessutom samarbetade alla forskare och experter på att utveckla vaccinet. Man la alla resurser, forskning och ekonomi på att snabbt få fram ett vaccin. mRNA tekniken fanns redan, så man behövde bara ta ett par sekvenser av viruset och tillverka vaccinet. Det är anledningen till att det gick så snabbt.
#86:
Anledningen till att många inte skriver här är för att vi inte är mainstream. De flesta går hellre en väg där man fyller på sitt sinne med en massa saker att tro på, som t.ex på uppstigningar till andra dimensioner och på guidade samtal med utomjordingar. De flesta vill se sig som något speciellt, som mer högfrekvent än andra, som mer vaken än andra och som någon som skulle vara här i speciella uppdrag och syften osv. Det är ego-utveckling och ingen väg som den här sajten följer. Vägen som den här sajten följer är samma väg som Mooji, Osho, Krishnamurti, Gangaji, Buddha, Yogananda, Lao Tse och som andra visa och upplysta personer pekar på. Det är en väg där man bland annat befriar sig från alla sina föreställningar och från allt vad man någonsin trott på. Krishamurti förklarade det så här:
Krishnamurti menar att man skall överge alla färdiga läror och utgå från noll, så att ingenting - ingen tanke, ingen förutfattad mening står mellan iakttagaren och det iakttagna. Att se direkt är hans metod, bara se, inte tänka människotankar kring det man ser, inte tolka, försöka förklara, bara "ta in" verkligheten precis som den är. Fri är man först när man ställt alla färdiga trossystem åt sidan och beslutat sig för att söka själv, utan ledare, utan auktoriteter.
Det gäller att se bortom alla föreställningar om världen, om hur den bör vara, fri från alla begränsande och förvanskande tankar om världen. I den djupa inre stillheten, där sinnet är tomt, tankarna utan syfte, kan människan se klart och sant hur det verkligen är. https://mirror.paranormal.se/sokaren/www.sokaren.se/INDEX382.HTML
Sen vet jag inte varför du skriver om att nå gud genom att se svart? Den tomhet och tystnad som andligt upplysta personer talar om har ingenting med färgen svart att göra. Men om sinnet inte är tomt från inre dialoger och från olika föreställningar, så kan vi inte se klart och vi kan inte erfara den inre frid och den gudomliga kärlek som gömmer sig bakom. Som de upplysta brukar säga, är den inre tystnaden fullhet på samma gång.
Sen handlar det heller inte om att nå gud, utan om att vara det vi verkligen Är, dvs vår sanna essens. Att med hela sitt innersta väsen erfara att man inte är sin kropp eller sitt förstånd, utan det högsta gudomliga som finns ger snarare en känsla av lycksalighet än av ensamhet.
Till sist ogillar jag ingen, men jag ogillar att folk blir vilseledda och lurade och jag är heller inte avundsjuk på Lundberg, men det tar ont i mitt hjärta att se hur han manipulerar och skrämmer folk och hur han leder folk vilse. Hans videon har ingenting med andlig utveckling att göra och har ingenting att göra med det som den här sajten står för och därför är hans videon inte välkomna här. Som jag redan har skrivit till dig, använder han, Charlotta, Grossi och alla de andra som du hänvisar till sig bara av begrepp som i den andliga litteraturen står för helt andra saker. Det skrev jag till dig här i inlägg 3 https://andligutveckling.ifokus.se/discussion/1542868/handlar-den-har-sidan-om-andlighet-som-uppvaknandet-eller-om-gud

#87:
I ditt inlägg 58 skrev du:
"Så du har inte sett nyheterna om dom så kallade vaccinerna där det kommit fram att moderna och pfeizers vaccin förbjuds i danmark-tror jag det var."
Jag svarade dig:
"Sanningen är: Danmark stoppade först Astra Zeneca, eftersom det visade sig att risken för blodproppar är större än hos de andra vaccinen. Astras vaccin är inget modernt mRNA vaccin, utan ett mer gammalmodigt vektorvaccin.
Och nu länkar du till expressen, där det står precis det som jag skrev:
"Norge, Danmark och Island – alla stoppar nu tillfälligt vaccineringen med Astra Zenecas vaccin efter misstankar om allvarliga biverkningar."
Vet du inte själv vad du skriver?

#85:
Va? 20 år? Men i hennes första inlägg skrev hon att hon är "nyvaken". Men om hon är vilseledd sen 20 år, förklarar det varför hon inte är mottaglig för argument och inte kan se världen med egna ögon längre.
#88:
Det där om att vaccinet skulle vara en giftcocktail och att pandemin skulle vara planerad är desinformationer som den högerfascistiska rörelsen QAnon spred ut för att tagga upp folket. Du kanske inte är medveten om det själv men när du använder dig av sådana ord så visar du oss bara att du har gått på QAnons lögner om vaccinet. Vi har inte kallat dig för nazist, men du sprider faktiskt ut deras desinformationer. Vill verkligen inte vara delaktiga till utspridning av QAnons desinformationer här på den här sajten och vi vill heller inte att det ska hänvisas till videon (som till Lundberg, Rexmark m.m) där deras desinformationer sprids ut. Så var god och sluta sprida ut QAnons desinformationer om vaccinet på den här sajten. Annars får du verkligen ett rött kort.

@ Heddiz
Egentligen borde jag ha stängt av dig pga att du igen ljuger om oss. Anledningen till att jag inte gjorde det ännu är, för att du i så fall inte skulle kunna läsa svaren som vi gav dig. Men jag säger dig att det bara behövs en enda lögn till för att du blir avstängd.
Om du inte är nöjd med vad det här forumet handlar om, kan du ju själv ge dig iväg och skriva i ett av de många new age mainstream flum forum som finns på nätet. Du kan ju stanna hos dina bondfångare. Om du hyllar dom, talar dom precis det om för dig som dtt ego vill höra, att du är högvrekvent, uppvaknad, kärleksfull, andlig, medial, intuitiv. Men vi ger dig ingenting att polera ditt ego med. Vi kan bara hjälpa dig att komma till insikt om dig själv, men det är väl ingenting för dig, för du sysslar ju inte med andlig utvecklking, utan med egoutvecklkng.
Det imponerar oss inte om du skriver hur medial eller intuitiv du är, om det andra som du skriver pekar på att du bara är grundlurad av bondfångare och inte ens kan se världen med dina egna ögon. Du bara upprepar vad dina bondfångare säger, precis som en bandspelare. Osho kommenterade den sortens beteende som att vem som bara upprepar saker som en bandspelare, får den respekt som man ger en bandspelare. Det är den respekten som du får på den här sajten i alla fall.
#92:
Jaså…men här står det 20 år.(#71)
"Jag utvecklade förmågor för ca 20 år sen och har inte "vaknat" pga era hat objekt utan det kom till mig när jag höll på med hundar och efter nära döden upplevelsen så blev min intuition o medialitet ännu starkare och gör man healing tex på en hund som jag gör och gjort i ca15 år - så "visar" dom var man ska lägga/hålla händerna.."
#95:
Ber om ursäkt först och vill bara förklara att det var djuren som hjälpte mig att hitta min inre kärlek och inte NÅGON annan!
men det står CA 20 år och det var för jag räknade från när jag började jobba med hundar..
Men egentligen om man ska dra hela historien så började jag förstå djur mer än andra redan när jag var barn/ungdom, men jag JOBBADE ju inte med djur som barn.
Jag höll på med både hundar och hästar sen jag var ett litet barn och när jag var barn trivdes jag bäst med djur och jag älskade och älskar djur..Jag kände något speciellt när jag var med djur redan då, men det var inte förrän jag blev äldre som jag visste att jag och djur (hästar o hundar mest, ja o även marsvin ) kommunicerade på ett sätt som inte andra gjorde eller klarade/klarar göra..
Det började med min kusins häst som hon inte visste vad hon skulle göra av för att hästen var ilsken/aggressiv och skulle varit tvungen att slaktas om inte någon som kunde hantera en ilsken häst tog honom och hon frågade mig om jag kunde se om jag kunde hantera honom (för att vi hade ridit ihop sen barnsben och hon hade sett att jag var bra med djur) Jag kunde hantera honom utan problem och tog över hästen..
Det var ju inget JOBB i den bemärkelsen…men hade inte jag tagit honom så hade han blivit slaktad..
Sen tävlade jag den hästen t.o.m i hoppning flera ggr och han var jätte snäll mot mig, men mot andra var han livsfarlig?
Inger en som hade sin häst i samma stall råkade ha munk jacka på sig en dag och gick för nära min häst och hästen bet tag i hennes huva vid halsen och lyfte upp henne så hon höll på att kvävas..
Som ett ex på vad han tyckte om andra som kom för nära.
Sen så pluggade jag och jobbade en kortare period med hästar 2-3år år innan jag bytte till hundar helt och hållet och pluggade lite till under tiden som vi skaffade vår första hund 98 och så började jag jobba med hundar ca 2002.
Så det blir väl ca 24år om man räknar ihop det, men jag tänkte mest på mitt jobb med hundar som jag jobbat med mest o är min största passion.. att hjälpa hundar att läka och även ägare vid mina träningar.
För mig är alla hundar jätte enkla att få lydiga tex utan tvång och bara genom glädje och förståelse och genom att läsa dom o snacka med dom, men det är svårt att lära ut så jag får ju förklara på ett annat sätt så att dom förstår vad jag menar.
Men alla KAN ju lära sig att läsa en hund - tror jag 🤔
Eller så är det svårt.
Allvarligt så älskar jag hundar så mycket att det gör ont…och det är det enda jag känner kärlek för och det var hundar som gjorde att jag hittade mig själv och ingen annan.
.
.

#95:
Lekmän och andligt oerfarna tror ofta att den andliga vägen har med att "utveckla förmågor" att göra. Men egentligen har vi blivit födda med alla våra förmågor. När man t.ex. initierar någon i Reiki, ger man den som blir initierad inga nya förmågor, för Reiki är ju en gudomlig gåva och inte en Reiki lärares gåva. Reiki läraren hjälper eleven bara att upptäcka den och att ta emot den och lär grundprinciperna i hur man kan använda sig av den.
Att lära en teknik är dock ingen andlig väg. Somliga betraktar Reiki bara som en healing teknik, medan den för andra är en andlig väg. Om man betraktar Reiki som en andlig väg, "lever" man också Reiki. Energin tar fram mycket till ytan och man reflekterar över det och sig själv. Andlig utveckling går hand i hand med personlig utveckling och psykologisk reflektion.

#96:
Det där med djuren förstår jag. Men eftersom du skrev det där med att älska sig själv, var du inne på C.G. Jungs analytiska psykologi (individuationsprocessen), utan att förstå att det handlar om att integrera sina skuggor.
Vi människor pratar om kärlek, men sen är det förståndet som avgör vilka man älskar och varför man älskar dom. Förståndet sorterar ut människor till mer elle mindre älskvärda. Människor pratar om att ge och att ta emot kärlek, precis som om det vore en sorts "deal". Men det är en annan sorts kärlek än den kärleken som du bara kan upptäcka i dig själv, dvs. den gudomliga kärleken som inte ställer några vilkor. Om människor säger "jag älskar dig" vill dom ha kärlek tillbaka. Den gudomliga kärleken känner inte till detta. Den lyser som en lampa över alla och i alla.
Det finns en artikel av Osho där han pratar om den gudomliga läreken, som jag bara har hittat på tyska. Men kanske du har en översättningsknapp på din browser.
#96:
Jag har varit kattägare i över halva mitt liv och har både älskat mina katter ur hela mitt hjärta och kommunicerat med dem och kan bara hålla med alla som säger att vi kan lära oss en massa av våra djur. Jag skulle t.o.m säga att vi kan lära oss mycket mer av dem än av alla dessa självutnämnda ljusarbetare på Youtube och av deras påhittade guider.
Djur är precis som vi människor gudomliga varelser och har man upptäckt det gudomliga inom sig själv ser man även det gudomliga i alla levande varelser och djur. Efter en sådan erfarenhet letar man inte längre efter gud där uppe i skyarna eller i några andra dimensioner, när man ser att det gudomliga redan finns inom en och mitt framför en, dvs i växterna, djuren, insekterna och i bergen och i haven och t.om i luften är det gudomliga redan närvarande 😊
#97: Vad menar du med utveckla förmågor?
Jag var född med mina förmågor…jag har inte lärt mig någon teknik jag inte redan kunde…och jag upptäckte den själv genom det jag skrev.
Hästen som var galen kunde bara jag hantera pga mina "konstiga" förmågor…
Hundar som varit aggressiva är inte det med mig..
Hästar förut och hundar dom senaste 20++ åren vill ha healing på vissa ställen och dom säger var och om det är för nära och om dom är mina egna hundar så vill dom OFTA vara nära och kommer och vill ha healing och det är ingen som lärt mig att prata med djur…
Jag ser deras energier och dom är precis som oss -andliga väsen och DET visste jag redan som 5 åring, men det trodde ju ingen annan förut iaf.
.
.
#99: Ja jag håller med och jag har alltid sett att djur är som oss som också har en själ, en ande är energier som man kan kommunicera med på ett enklare sätt än människor ibland..
Jag söker inte efter någon gud där uppe i himlen - det har jag inte sagt.
tvärtom jag tror inte på NÅGON religion..
Jag tror på att göra det som gör en lycklig och för mig är det djur och dom har hjälpt mig att också älska mig själv min inre själ--
det är svårt att sätta ord på det tycker jag.
Men jag Blev än mer medveten om allt efter jag hade legat på sjukhus 2019 och efter en nära döden upplevelse där man sen inte kan röra sig eller prata pga en tub i halsen liggandes i ca 3-4 månader DÅ lär man sig ha än mer tålamod och att uppskatta det man har ännu mer..
Och att man inte behöver jaga efter något.
.
.
#100:
Att Condor skrev det där, beror nog på att du själv skrev i ett av dina inlägg att du utvecklade förmågor för 20 år sedan.
Inom New Age är det rätt vanligt att folk strävar efter att utveckla en massa förmågor och att folk strävar efter att bli det ena och det andra som t.ex mediala och clairvoyanta osv, att vi nog därför är ganska så försiktiga med användandet av sådana termer här på den här sajten. Det här är ju ingen New Age sajt där vi sysslar med sådana saker. Men Condor förklarar nog saken närmare i morgon. Just nu är han upptagen med annat 😊
#101: Det där med att söka gud uppe i himlen eller i en annan dimension skrev jag bara för att det är därifrån de flesta söker efter gud som t.ex Lundberg och dom andra som du länkande till. Jag syftade alltså inte på dig och att du söker gud där uppe någonstans 😊
Jag förstår att det måste ha varit väldigt jobbigt för dig att ha varit så där sjuk och jag uppriktigt glad över att du nu mår bra igen. Min syster har också legat i koma i flera veckor en gång, så jag förstår vad du har gått igenom.
#103: Det med att jag skrev utvecklade mina förmågor för 20 år sen var väl ett finare ord för att jag fick ju gå en utbildning FÖR att kunna jobba med det jag redan kunde och lite lärde man sig ju på vägen..Some skills
Eller rättare sagt så lär man sig mer om sig själv som kan vara små saker under hela ens livs väg som man inte riktigt är helt medveten om förrän man kollar i backspegeln ett eller fler månader el år senare hela livet igenom tycker jag.
Genom olika erfarenheter man är med om och det kan vara olika erfarenheter som att gå en utbildning eller ligga på sjukhus som din syster och jag gått igenom är ju en erfarenhet man inte vill vara med om när man ligger där som om man är helt"förlamad" (musklerna var helt förtvinade heter det tror jag) så man kände sig förlamad och sen kunde man inte prata pga tuben i halsen..men efteråt när man lärt sig allt från början som en bebis -att sitta, stå, gå, lyfta något som tex en vattenkokare (som tog ca 2 mån till efter jag kommit hem innan jag orkade lyfta en med vatten i 😮😏😊)
Om man känner någon som varit med om det som mina systrar och min man och som du gör så vet ni ändå inte RIKTIGT hur det känns (om du inte provat att ligga helt stilla-fastspänd med munkavel i en vecka åtminstone) - brukar jag säga till min syster på skoj att DÅ kanske du vet hur det känns 😁
Men samtidigt så har ju ni/ dom anhöriga det jobbigt på ett annat sätt om dom får veta att det är ca 50% chans att man överlever först och lever med det i ngr veckor och sen blev det ju pandemi och besöksförbud när jag låg på IVA så ni/anhöriga får ju andra erfarenheter och lär man sig inget om sig själv alls då så är man väl fullärd.
Jag gillar att lära mig nya saker som kreativa saker som ex bara att dreja, renovera gamla möbler och måla..
.
.
Tycker eller känner ni att tiden går fort eller långsamt?
Jag känner det som om tiden går jättefort och tiden bara försvinner för mig varje dag..
Jag tittar sällan på klockan, men när jag gör det så blir jag bara VA är klockan redan 10 på morgonen typ men jag gick ju nyss upp -nej jag gick upp kl 6 och så är det hela tiden..
Tiden försvinner och det känns som man inte hinner med att göra allt roligt man vill 😊
.
.
#97:
"Att lära en teknik är dock ingen andlig väg. Somliga betraktar Reiki bara som en healing teknik, medan den för andra är en andlig väg. Om man betraktar Reiki som en andlig väg, "lever" man också Reiki. Energin tar fram mycket till ytan och man reflekterar över det och sig själv. Andlig utveckling går hand i hand med personlig utveckling och psykologisk reflektion."
Jag skulle säga att mitt mediterande ("andlig teknik") för mig är en andlig väg, och jag lever med och i den andliga vägen. Den hjälper mig otroligt mycket. Sen om du eller någon annan anser det vara rätt, eller en "andlig väg", det spelar mindre roll för mig faktiskt. Jag kommer utöva denna "teknik" resten av livet skulle jag tro, eftersom jag mår bra av det.
- Redigerat 2022-07-10, 23:57 av [snowy_]
#104:
Klart att det inte är samma sak som att själv vara drabbad. Men min syster fick precis som du också lära sig allt från början, så till en viss del förstår jag nog vad du har fått gå igenom 🙂

#100:
Det där med förmågorna har du redan fått svar av Fata Morgana. Men vad jag ville säga är att du gärna får berätta om dinna erfarenheter med att behandla djur. Men var snäll och gör upp en egen tråd för det, för den här tråden börjar att handla om helt andra saker än om själen.
Själv har jag inte behandlat djur så ofta, men mina reiki elever har berättat en hel del. Jag hade en elev med en häst som haltade och som blev frisk av reiki behandlingarna. Sen kom hennes vänner till henne, som också hade hästar, varje gång som nåns häst hade ett problem. Till slut lärde vännerna också reiki bara för att själva kunna behandla deras hästar.
En annan av mina elever hade en kanin. Det är en vanlig sjukdom bland kaniner att de får bölder i munnen, som de för det mesta dör utav. Killen med kaninen var hos vetrinären som ville avliva kaninen, men han beslöt att försöka att behandla med Reiki och kaninen blev faktiskt frisk.

#105:
När man har mycket att göra, när man har det roligt, när man har ledigt, då går tiden snabbt.
Men när man sitter i ett väntrum, när man sitter i bilen och väntar att bommarna ska gå upp, när man är på jobb och har inte mycket att göra, då går tiden långsamt.
Men ju äldre man blir, ju snabbare tycker man att tiden går. När jag var tonåring tyckte jag att ett år varar en evighet. Nuförtiden tycker jag att ett år flyger snabbt förbi.

#106:
Jag säger ju inte att du inte ska utöva andliga tekniker. Det är ju klart att man mår bra av de flesta sådna tekniker. Men vad jag menar är att det inte är utövandet av tekniker som är den andliga vägen. Snarare är teknikerna ett hjälpmedel för den andliga vägen.
För att ta en liknelse som exempel. Det är inte bilen, motorcykeln, cykeln, skorna som är vägen som man går eller kör på, utan det är vägen som är vägen och man kan gå på den barfota, med skor eller köra med en bil eller cykel. Det finns inget som är rätt eller fel, men man kan köra på fel väg med en bil eller gå fel väg med skorna, precis som man kan gå eller köra på rätt väg. Frågan är vart vägen som man går på leder. Teknikerna är bara fordonet som man använder sig av för att gå på vägen.

#104:
Vi har alla våra personliga historier. Jag har en gång i tiden varit så sjuk att jag inte visste om jag skulle vakna upp nästa dag igen. Fata Morgana har också sin personlig historia och för hennes syster gick det så dåligt att hennes läkare sa till familjen att dom ska ta avsked från henne, eftersom hon kan dö när som helst och chansen att överleva är minimalt liten. Men ändå lever vi alla.
Den personliga historian är bara en börda. Det är en del av det förflutna och det förflutna är inte riktigt realt. Den personliga historian är något som omgivningen använder som måttstock för att se och bedöma den berörda personen på ett visst sätt. Därför har jag raderat ut min egen personliga historia så gott jag kunde. Det finns inget förflutna och ingen framtid, utan det enda som existerar är här och nu.
#110: Ja det kan jag ju förstå och hålla med om. Är för tillfället så spänd i typ nacken så har lite svårt att skriva och reflektera för tillfället. Därför är jag nu lite kort.

#112:
Det är ok. Kanske du kan göra en sån där meditation som hjälpte dig en gång.
#113: Jo det gör jag rätt ofta, flera ggr om dagen. Det är bättre än Treo.
Men skrev ett PM till FataMorgana…och då började saker kännas bättre igen. Som vanligt.
Hon kan vara lite som en Treo ibland 😁😉. (Skojade)
Heddiz !
Jag måste säga det här till dig att Condor och FataMorgana dom har en egen väg att gå och för mig stämmer det inte alltid och vi har kommit i konfrontationer genom åren ska gudarna veta på både ont och gott.
Men en sak har jag sett och man behöver läsa det dom skriver på rätt sätt och det är att dom båda vill väl det är deras mål och dom har båda två en oerhörd ambition att människor inte ska råka illa ut.
Jag håller inte med i allt dom skriver men det finns också saker om dom har rätt i och det här är deras sajt så vi som tittar in vi får ta seden dit vi kommer.
Jag har opponerat mig till förbannelse kan jag lova men jag känner ingen som helst agg och vi är olika i våra vandringar det är ju det fina med livet och det andliga att vi alla går vår egen personliga väg den kan ingen ta ifrån oss.
Jag är Tysk och moderatorerna på sajten är Österrikare och språk kan vara svårt det kan ställa till som fan men intentionen den är den viktigaste och ibland önskar jag att vi skrev på Tyska för tänke vad enkelt det skulle vara att bara förstå varandra det skulle vara GULD 😎
#115: Egentligen är jag född i Finland, så vi är riktigt multikulturella här på den här sajten 😀 Men jag har ändå bott så länge i Österrike att jag nästan känner mig som en äkta österrikare 😊Men tack iallafall för dina fina ord
#115: För mig gör det egentligen inget om det blir lite "gnabb" och missförstånd ibland. Då får man se till att "reda ut det", så känns det bättre sen igen. Och det kanske är just då man lär sig som mest om sig själv och andra egentligen.
Tänker också på när jag såg Mooji förr i tiden. Kunde känna "stick" ibland av det han sade, och ibland blev jag nästan lite provocerad. Men det var ju bara mitt ego som blev det. Och nu för tiden lyssnar jag på honom helt utan sådana känslor…
Vissa plockar fram det lite mörkare i en ibland. Sådant som ändå måste komma till ytan nån gång. Och det är väl då man får en chans att växa och göra något åt det… :)

#115:
Jag tackar också för det här inlägget. Du har helt rätt att vi är ambitionertade att vilja människors bästa. Vi har ju inga kommersiella intressen. Vi har den här sajten för att hjälpa människor på den andliga vägen och det gör vi helt gratis. Det finns inget kontonummer någonstans och vi ger gärna utan att vilja ha någonting tillbaka eller förvänta oss att få någonting tillbaka. Om vi glädjer oss att ha kunnat hjälpa någon räcker det för oss.
Det är väl ingen som får betalt här på i fokus för att man ger tips till folk på ett forum:::vad det än handlar om::eller ::
.
.
#119: Nä inte här på iFokus, som tur är 😊
Jag har lite problem att skriva ordentligt för min ena hand är som lite bortdomnad _ vaknade så:::jag måste ha sovit på armen och det är svårt att bara ha en hand att skriva med :))
.
.