Höstbilder 2 (2026)
Här kommer mina bilder från gårdagens promenad. Det var in fin dag igen, soligt och 27 grader.
Nu har dom ställt upp en bänk precis mellan dom 2 mäktiga stora träden brevid ån (bild 1) och där har man utsikten till vattnet (bild 2 och 3). Det har blivit vårt nya älsklingsställe att sätta oss på.
Sen promenerade vi längs ån och såg en sköldpadda. Men det var inte den sköldpaddan som vi alltid såg tidigare, utan den ser yngre ut (bild 4 och 5). För bild 4 använde jag bara den optiska zoomen. För bild 5 både den optoiskla och den digitala, men den blev ändå ganska skarp. När vi gick tillbaka på andra sidan av ån, upptäckte vi den sköldpaddan som vi tills nu alltid såg (bild 6).
Eftersom vegetationen är så tät bredvid ån, kunde man bara se och fota sköldpaddorna från andra sidan av ån.
- Redigerat 2026-09-21 09:47 av Condor
#0:
Att ni har det så grönt ännu hos er. Här börjar träden bli gula.🍂 🍁
#1:
På bild 3 ser man en hel del blad som har blivit gula, röda och bruna. Men det mesta är fortfarande grönt. Somliga träd och buskar byter färg tidigt, andra senare.
#0: Vackert så det gör ont. Fina bilder. 🤗
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼
#3:
Tack! 🙂 Ja, det är väldigt vackert där och bara 15-20 minuter att gå från där som vi bor.
Hoppas att vädret blir så fint nästa helg igen, att vi kan gå dit igen.