Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3081 ggr
dragonstar
0

UKU? Eller vad?

Hej skriver oftast inte här och har frågat inne på Häxor men tänkte att någon här kanske kan ge råd om detta?

Jag har flera gånger den senaste tiden haft en konstig drömm. JAg känner hur allt snurrar och som om jag sugs neråt i madrassen. Jag får panik och försöker röra mig och väcka killen det är så värkligt att jag inte kan se skillnad på värklighet och dröm. Ofta skriker jag panikslaget gråter och jobbar att vakan me nvarje gång jag väcker killen elelr likande börjar jag om på samma ställe igen. Denna slinga kan gå runt 10 gånger inna jag på riktigt vakanar och då kan jag falla in i det igen om jag sommnar. Första gågen detta hände känndes det till sist som om någon satt på minst bröst "maran rider" har fått en ny innebörd för mig. I går kväll hände det igen och jag försökte istället följa med att inte kämmpa emot utan använda det hela, men det blr bara mer mörker och sen börjar allt om igen. Någon som känner igen detta eller har nått tipp på vad jag kan göra. Känns som att det är nått jag behöver göra säga komma på men jag vet inte vad.

JAg vill gärna Utväckal tex UKU och dom senaste gågerna detta hänt har ajg kännt mig mindre rätt och mer nyfiken. Dock är jag fast inne i ett "mörkt skal".

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Cleopatra]
0

Det är inte en utomkroppslig upplevelse. Det är en ond ande av något slag. När detta händer ska du fråga om hjälp med att få reda på vem eller vad det är, du kommer att få ett svar av någon i drömmen. Och när du får svaret kommer du också veta hur du ska bli av med den onde.

Såna här upplevelser är ganska vanliga och har alltid en rot i något.

[Mariann]
0

Du har kontakt med de lägre astrala planen och  väsen som befinner sig där, följ #1 råd och be om beskydd av ditt solar plexus, vilken är ingången för de lägre världarna.

jag vet inte vad du i övrigt sysslar med, men ljusmeditation/hjärtemeditaiton bör hjälpa dig att lyfta dig upp i ljusets världar och viktigt att söka kontakt med din själ på det buddhiska planet, det är vägen….

Crowone
0

Jag blir så arg på mig själv för jag har så dåligt minne……

Så här är det……Jag läste en bok som jag har för mig var skriven av Betty Shine, men jag kan ha fel. Bokens namn är som bortblåst…

I denna bok läste jag något väldigt intressant.

En jag känner har några gånger råkat ut för "en ande" som tryckt ner honom i sängen för det tryckte på så sätt över bröstet på honom! Han vaknade av att han var nedhållen och fick göra en riktig kraftansträngning för att överhuvudtaget kunna ta sig upp….för upp skulle han till varje pris nästan panikslagen.

Detta lät ju jätteläskigt tyckte jag, men så när jag läste denna boken många månader senare stod det om sånt här, typ "mara som rider", att känna sig nedtryckt och ibland också höra burrande ljud.

Hon menade att det var själen som vandrat iväg en bit i drömmen och att kroppen vaknat till "för fort" så själen inte hunnit ner i kroppen tillräckligt snabbt och då kunde man uppleva sånt här.

Alltså skulle det inte vara någon "ande" som gjort detta fenomen.

Men då han trodde att det var en ande skyddade han sig med en bergskristall under sängen. Och då försvann det!?!

Testa med en kraftfull bergskristall, be den om skydd….det borde i alla fall inte göra det sämre, eller hur?

Lycka till!!

Mvh Crowone

dragonstar
0

Tack för alla svar. dock tro jag itne att detta är någon ond ande. Finns ju flera förkalringar vad det kan vara. Jag känner at det inte är farligt det känns bara obehagligt.  Bergskristall har ajg på mitt altare, och i min drömfångare om ajg mins rätt =)

Crowone
0

Så bra!! Använd dem under sängen….eller vid sängen nära nånstans.

Kram Crowone!!

dragonstar
0

#5 Ja jag har dem vid sängen redan. Men jag förstår inte riktigt vad det är meningen till då jag själv inte vilkl bi av med denna händelse utan vill förstärka den. Tros som sagt aatt det är någon form av kontackt och då är jag intreserad att vidareutväckla det =)

lenjon1
0

Mitt förslag om du vill ha lite lugnare nätter är att innan du ska somna be om beskydd från din guide och att det som stör dig vänligt men bestämt låter dig vara ifred.

Har själv aldrig haft sådana "hemska" nattliga upplevelser men kan ha fartfyllda nätter ändå. Men blir det för jobbigt ber jag faktiskt att nu vill jag ha ro och det fungerar.

När man väl är ledig en helg nog sjutton är det någon rackare som väcker en. Brukar då be om att inte bli väckt innan ett visst klockslag och det fungerar.

En kvinna sa till mig en gång att om man har en spegel i sitt sovrum ska man täcka för den under natten - blir lugnare i sovrummet av det tydligen. Det har jag däremot inte märkt någon större skillnad kring.

Värt ett försök

Lycka till

Kram Lena

dragonstar
0

# tack för råden =)

kanske ska skriva lite tydligare att jag…

..Inte vill bli av med detta då jag vill få kontakt med Gudinnan/guid/kraftdjur och liknande.

Alltså ber jag om hjälp mer att utcäckla dessa kontackter.

Tack för alla svar

MVH Emma

lenjon1
0

Jo jag förstår att du vill utveckla - men det är kanske ändå en fördel att få sova ifred. Kontakt med sin guide kan du ju får ändå. Mer lämpligt att göra det under meditativa former.

Läs lite här på ön om meditation. Jag känner mig som en papegoja då jag hyllar Iris Halls guidade meditationsskiva The secret garden. För mig är den guld.

Men det sker ju inte per automatik att du träffar din guide i meditation. Det kan dröja innan den visar sig. Lär dig öppna dina chakra, koll på färger, var de sitter i kroppen, hur de känns.

Hitta din plats för meditation. Sängen är värdelös för mig - jag somnar! Du får helt enkelt prova dig fram. Och ta det med ro. Man kan aldrig forcera fram något. Saker kommer till dig när det är dags, men det betyder inte att du ska sitta med armarna i kors och bara vänta.

Läs och lär! Här på ön finns massor att läsa. Utnyttja biblioteken och se vad de har. Och jag kan glädja dig med att din guide är med dig precis hela tiden.

Lycka till

Lena

dragonstar
0

#9   Jo, jag förstår din tanke att få såva i fred. Men det känns som att det är då jag är mest öppen och pågrund av skola och andra saker har ajg ite hunnit sätta mig ner och ta det lugt och mediterat. Hoppas på att kunan göra det nu mer under sommarlåvet.

Jag läser helatiden även om jag snarare läser om Withcraft och mer naturrelaterade religioner.

tack för svaren MVH Emma

[Mariann]
0

Hoppas det går bra och att du uppnår det du vill, lycka till!

[Cleopatra]
0

Jag förstår inte att du vill utveckla dessa negativa sidor av andevärlden. Jag tycker att du är fel ute när du riktar dig mot detta som ett intresse. Det kommer inget gott ut av det.

Det är som i verkliga livet också, vi har ett val mellan det onda och det goda och detta som du beskrivit hör inte till det goda, till ljuset, livet och kärleken.

Kanske du ska söka dig till likasinnade för här verkar ingen förstå ditt intresse för den mörkan sidan. Jag gör det då inte!

dragonstar
0

Ja jag har sökt till likasinnade och enligt mig är inte mörkt. varför jag frågade här var för att jag ser det so men form utav ut ur kroppenupplelvese eller likande och jag tänkte att detta forum kanske hadde några andra idder om det.

Jag håller då inte på med nått mörkt inte enligt mig. det finns flera vägar upp på berget ingen är mer rätt en den andra.

tyyppi
0

Jag vill gärna utvidga eller generalisera temat en smula.

Om en människa har skrämmande, skräckinjagande och obehagliga psykiska erfarenheter, utan att han själv har givit sin direkta eller indirekta tilllåtelse, eller själv sökt dessa erfarenheter, har den ovänliga sidan alltid sina fingrar i spel? Kan hjälpet från den goda sidan till först te sig som skrämmande?

[Mariann]
0

Jag tror nog inte de kan vara skräckingjagande.

Det är också så att många som kallar sig "häxor" är inkarnerade devor utav den experimenterande sorten och då befinner de sig ofta mellan gott och ont….

szirius
0

Jag tror nog inte de kan vara skräckingjagande.

Jag minns att jag läste om en rabbi en gång, som mött "sanningens ängel" och han sa att det var väldigt skräckinjagande…änglar är inte alltid väna och skimrande, de kan vara fullt rustade och mäktiga också…Obestämd

Även "gott och ont" är ju något man bara kan tala om ifall man håller sig till den dualistiska tankevärlden… där är inte " allt ett"… men jag förstår vad du syftar på…Flört

[Hukanson]
0

Du skriver att maran rider och du är fast i ett mörkt skal . Du vill få råd men inte förändra eller bli av med någonting . Det är otäckt men samtidigt fascinerande . Det är något okänt farligt men spännande .

Du skriver att du har ett altare och detta kan alltså vara svar på dina böner . Man får inte alltid bokstavliga svar utan mer resultataktiga svar utifrån vem man är som ber och vem man ber till .

Lagom är bäst och en känd väg är säkrare .

[Mariann]
0

#17 "Man får inte alltid bokstavliga svar utan mer resultataktiga svar utifrån vem man är som ber och vem man ber till ."

Exakt, enligt "lika drar till sig lika" principen…Glad

Just detta med änglar och deras kraft Glad, den känner jag mkt väl till, jag samarbetar ibland med Maria och hennes mer kraftfulla sida, den sida som faktiskt styr över "liv och död", därför har hon en slöja över huvudet, det är för att vi inte vet allt om henne och just om kraften…  Flört en dag blir hon avslöjad….

fast ordet "skräck" har jag svårt att se för mig, "skrämmande" däremot kan det nog vara när en enkel personlighet får uppleva sådana krafter de inte trodde fanns…
beror nog på vad man lägger i dessa ord också Obestämd

Jag själv blev rädd en gång i ett möte med en ängel/hjälpare, inte av själva mötet utan av att inse att jag var rädd för det jag inte trodde jag var rädd för…

Tänker också på Ärkeängeln Mikael och hans dödande av draken… inte något vänt där inte… och är man en förstestråle ängel så har man tillgång till krafternas kraft om man så säger…

Nä jag har nog inte några tankar om att alla änglar är "väna",  har mött för mycket kraft för att se dem så Flört

Man ska också veta att mörkrets tjänare, kan klä ut sig till ljusets tjänare och har man inte tillräcklig med urskiljningsförmåga så accepterar man vad som helst som är "utomjordiskt" och "fascinerande" utan att ens ifrågasätta från vart kommer det.

Det vi också bör veta att de allra flesta av oss (säkert 99%) får bara kontakt med de astrala planen och det är illusions planet, vilket väl borde säga allt om försiktigheten och vikten av att urskilja.

dragonstar
0

Oki har inte lärt mig så mycket om bibeln och berättelserna där dunt så jag är inte helt med överallt.. Men..

Jag har bätt om kontackt och har ordagrant utryckt att det gärna kan ske nattetid efterso att det just nu är endast då jag är avslappnad.

Jag ber till gudinnan detta är en sammanfattning av alla gudinnor. Tror detta räcker då det blri väldigt långt annars.

Jag har även bett min andlige guid att ta kontackt med mig. Så jag tror att detta är en del av detta på ett elelr annat sätt.

Håller inte på med mörk magi på något sådant sätt och kritiserar ingens tro.

Men jag tror att allas tro är sanna för dom och det är väll det viktgia?

MVH /Emma

[Hukanson]
0

Kom ihåg att vårda din kärleks/sambo relation också så kan himmelens alla välsignelser flöda över er och växa sig starka .

dragonstar
0

#20   Ja han är vid min sida och uppmuntar mig i alt presis som jag gör för honom. Själv är mer dragen åt kristendommen men han har inget emot tanken på engerier och naturen. Han finns med hela tiden.

dragonstar
0

KAn även säga att när jag säger att maran rider var det ett ytryck för hur det känndes då. Men det känndes mer behagligt senare.

Jag har bett om hjälp och kontackt. Har jag missat att svara på nått så är det bra att fråga igen. =)

Men känner att denna tråd igentligen inte leder någon vart då vi värkar ha olika uppfattingar

MVH //Emma

[Hukanson]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om du vill ha hjälp med kontakten till Gudinnan så varsogod en film från YOUTUBE :

tyyppi
0

Emma har skrivit "Jag har bett om hjälp och kontackt", och sovitt jag förstor har hon fått åtminstone någon kontakt i natten. Fungerar det verkligen so automatisk; jag får det som jag ber?

satori
0

Det är inte sömnparalys du upplever då? Att du inte kan röra dig, känner som om du knappt kan andas som nån kväver dig, kan se och känna nåt ondskefullt som är i rummet och ibland just sätter sig på bröstkorgen och försöker kväva en. Kroppen är förlamad, går inte skrika, inte röra sig, eventuellt också känslor av att starka energier far i kroppen och man kan höra sus och dus, som man hör sitt eget blod strömma genom ådrorna.

dragonstar
0

#24 jag tor inte det är lätt bara be och få.

JAg tror att jag får betala ett pris för det som man får för allt annat. Detta är något jag velat sen jag var 16 år elelr mindre. Jag tror inte att man kan få allt speciellt inte på det sätt man själv vill.

Kan ju lägga till för dom som tror att jag är galen för att det är nått hämskt, Det är nog inte en jättetrevlig upplevelse att föra ett barn elelr att ha mensen men det är inte något ont.

#25 Jag tror att det kan vara det i en form. Men det betyder inteatt det det inte kan vara nått annat också. Nu har det försvunit tillfälligt men det kann bero på mina exsrema magsmärtor.  Men det är möjligt att det är nått sånt.

MVH Emma

satori
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kolla in denna, en filmatisering av hur en SP kan upplevas. Jag tycker det stämmer ganska bra in på hur det känts för mig ibland.

[Hukanson]
0

Det är lätt att förstå ditt problem som sömnparalys men du själv tycker inte att det är det som är problemet utan det är hur du ska förstå att gå vidare trots att du har en sömnparalys. Du har dels en känsla som bromsar men en tanke som manar framåt . Så vilket är starkare ?

Du tror att du måste betala ett pris för att uppnå något . Hur kommer det sig att du tror det ? Vilken undervisning och kunskapsväg har lärt dig det? Du skriver att du vill bli häxa men tydligen en vit häxa men då borde du väl avstå från allt som ger ångest och panikkänslor .

NagChampa
0

Hallå Dragonstar!

Det låter som en klockren start på en UKU. Har du läst Resan Inåt av Camilla Persson? Hon är väl egentligen ute och astralreser varje natt, så hon vet  verkligen vad hon pratar om. Du kan gå in och fråga henne direkt om dina upplevelser i hennes gästbok:

www.camillapersson.se

Lycka till!

NagChampa
0

Inser att länkningen inte fungerar, men adressen är rätt. :)

dragonstar
0

#30 tack det ska kollas upp! nu har det lugnat ner sig. Beror nog på mitt sjuktillstånd har kommit tillbaka.

#28 Ja tor inte att man betalar ett pris på det sättet men när du rör dig går det ju åt energi så jag tro itn att allt komemr gratis om du förstår?

Ja jag är mycket inne på Häxa/Wicca tror väll inteatt det finns något typiskt gott och ont Emergi er engeri sen är det väll hur man använder det. Men jag vet itne vad jag tar för ställning där ennu. Jag  är inte ute efter att sakda människor, men jag tor ändå att presis som skratt är även gråt en del av livets gång och man behöver båda delarna. Men jag förstår helt klart ditt resonemang.

Det som har lärt mig det är mitt eget liv. korta drag jag har blivit retad mobbad lurad rånad berdragen och nu har jag endå hamnat hoss en underbar kille och jag har en framtid som ajg ser fram emot. Jag har visserligen mycket ont nu efter operationen men det är bara ett hindertill att pasera. Kanske detta gjorde dig vättigare?

MVH Emma

[Hukanson]
0

Har du skrivit upp dig på iFokus Healing´s healinglista ? Du verkar kunna behöva en dos av helande !

dragonstar
0

#32 Nej vad är det? Inget jag stött på. Men kan det bota mystiska magokommor är jag helt på. Enda sen i mars har jag lidit av exstrem magvärk som ingen kan hitta bot på. Eller iallfall inte akuten. Är blodprovena bra och man inte spyrgalla eller det syns nått på röntken är man frisk.

Sorry lite upprörd över det svänska sjukhussystemet.

Crowone
0

#33        Välkommen i gänget!!

dragonstar
0

#34 har du ochså "roliga" upplevelser? Fattar inte att det måste hända så mycket innan man får hjälp..

VarEdu
0

Denna tråden e inte skapad igår, men läser du fortfarande är jag fundersam på om dina magsmärtor började innan eller efter dessa händelser?

Har haft många otrevliga möten med den såkallade "maran".'

Maran är en skapare av illusioner och begär.

Är det någon som har några erfarenheter inom området letar jag efter er och ni antagligen efter någon med andra svar.

De ljusa stunder jag upplever är starkare och för livet vidare som meningen är.

Ta hand om varandra!

[magicadehex]
0

Gammal tråd, men svarar ändå eftersom den har ett nytt inlägg.

#36: Vilka slags erfarenheter är du ute efter? Gäller det UKUer odyl?

Vänligen.

yogflame
0

När man är i samadhi kan man vara ute ur kroppen.

Har hänt mig flera gånger men inte förstod jag det utan det var min lärare som berättade det, först då förstod jag att det var så. För jag såg en lampa tändas o släckas i 2 rum bort och jag satt med ryggen mot dörren i rummet där jag satt  och sen var det en dörr till och där  i det rummet så tändes en lampa och jag såg det som om det var framför mig..

[magicadehex]
0

Yogflame: Jag har lyckats ta mig ut ur kroppen och över till andra sidan en gång. Där mötte jag en gammal klasskompis som dog för länge sedan. Jag har tänkt så mycket på den händelsen, kan inte släppa det trots att det var så länge sedan. Jag har haft UKUer under hela mitt liv, ända sedan jag var liten, men har aldrig upplevt något som liknade den händelsen. Kan du berätta mera?

Vänligen.

yogflame
0

#39 jag har ingen erfarenhet av uku förutom då jag sett  nån lampa som tänds osv , så jag är nog inte rätt person att fråga men du påminner om nån som jag känner som också haft sånt fast hon vart rädd då det hände vilket jag antar du inte blir.

jag pm:ar.

VarEdu
0

Mina upplevelser är i och runt mig hela tiden. Situationen är ett av de mest komplexa slag jag sett, hört och läst om någon annan.

Är man med om det eller har varit, så vet man vad jag menar, då det inte finns ord.

Mariann skrev ett inlägg på andra tråden jag bugar o tackar för och hoppas stärker mer.