Annons:
Etikettandligt-inspirerat-texter-dikter
Läst 709 ggr
FataMorgana
4/5/21, 7:56 PM

Bara en liten dikt

Nästan ingen finns det som söker Gud
Alla vill bara klamra sig fast vid sin tro
Men vem som tror, han söker inte
och vem som söker, han tror inte
Sen kan det hända, att han som söker hittar
Men ve den som hittat vad han söker
Han ska tystas ner och låtsas som att han inget vet
Huvudsaken andra får ha sin tro i fred.
Visst lever vi i en galen värld ;)
Men det är så det är.

  • Redigerat 5/14/21, 4:43 PM av FataMorgana
Annons:
Condor
4/6/21, 2:15 PM
#1

#0:

Somliga söker det som de tror på, som bara är föreställningar av något oföreställbart och som inte existerar i form av deras föreställningar. Därför hittar de aldrig och därför tror de att andra heller inte hittar. Speciellt för att alla som tror, tror att deras tro är den enda vägen och den enda sanna tron.

Men det är just en tro på en tro, som bildar en rökridå framför det som man kan hitta. En troende kommer aldrig att tro, att någon som inte har den rätta tron (personens egen tro) kan hitta gud och i alla trosystem ingår antagandet att det är den enda rätta tron.

[sekler]
4/7/21, 5:46 PM
#2

Det finns en sanning och det är oss själv, ingen tro ingenting men en styrka är att vara i nuet.

FataMorgana
4/7/21, 6:38 PM
#3

#2: Hur definierar du "oss själv"?

[sekler]
4/9/21, 4:15 PM
#4

#3 Att vi har en sanning i oss själva, en övertygelse inte enbart en svag tro och som ingen tro någonsin kan frånta oss samt styrkan och säkerheten i nuet i vår egen andes övertygelse . Tänker på orden i din dikt : Sen kan det hända, att han som söker hittar
Men ve den som hittat vad han söker
Han ska tystas ner och låtsas som att han inget vet

Många vill tysta ner dom som vågar stå för och inte enbart har en tro utan en övertygelse det är något vi sett väldigt mycket av inom andligheten och religioner genom tiderna.

Det som är intressant inom religioner, andlighet med mera är att det egentligen går en röd tråd genom alltihop men vi talar olika språk och där skapas väldigt lätt konflikt som leder till att tysta ner.

Det finns hur mycket som helst att skriva i den frågan men om jag tar ett enkelt exempel. Kristendomens bibel säger profetia medan en Häxa använder ordet Sia, samma betydelse egentligen men olika ord och olika stavning som med T i profetia en gammaldags stavning och S i sia och här har kristenheten vart väldigt bra på att slå ner på andra som inte tror som dom, åter igen det svaga ordet tro dyker upp.

När man studerar olika religioner så är det riktigt spännande att se hur många likheter vi har om man fördjupar sig lite men just ordval där kan det ganska snabbt skapas konflikt och som din dikt säger : Han ska tystas ner och låtsas som att han inget vet
Huvudsaken andra får ha sin tro i fred.

Så sant så går det till och jag håller med dig vi lever i en galen värld.

Condor
4/9/21, 4:21 PM
#5

#4:

De som har en tro, är övertygade om att deras tro är rätt. De har så att säga en övertygelse. Men vem som har erfarit, VET.

[sekler]
4/9/21, 4:32 PM
#6

#5: Jag är övertygad om att många av oss har erfarit VET, exempel se och höra andevärlden klart och tydligt som den fysiska världen och här syftar jag inte på känsla och vaga kanaliseringar med inre seende utan andar som med fysisk röst och kropps manifestering visar och berättar där har många erfarit vet .

Annons:
Condor
4/9/21, 4:59 PM
#7

#6:

Nej, det där är subjektiva erfarenheter och jag pratar inte om en andevärld. Jag menar att ha erfarit det som vi till vår sanna natur ÄR. Jag menar det som blir kvar när det inte finns kvar ett "jag" som ser, hör eller tänker.

FataMorgana
4/9/21, 5:03 PM
#8

#4: Det är det jag menar med dikten, att vem som är så övertygad om sin tro söker inte utan klamrar sig fast vid sin tro. Då är det bättre att ha en svagare tro 😊

FataMorgana
4/9/21, 6:18 PM
#9

#6:

Jag syftade egentligen bara på det gudomliga i min dikt (gud, källan, det rena medvetandet eller vad du nu vill kalla det för) och inte på några andar eller andevärldar. Men eftersom de flesta klamrar sig fast vid sin tro / övertygelse så är det väldigt få människor som hittar gud. Det är som Jesus sa Och den port är trång, och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.

[sekler]
4/11/21, 5:18 PM
#10

Jag ser här hur vi talar olika språk, ni tror på Gud och Jesus men jag gör det inte i samma signifikation som ni.

För mig är andevärlden högsta fokus i precis allt.

Anden är och förblir den som är sann allt annat kan förkastas så som fysiska världar 🙂

Condor
4/11/21, 5:30 PM
#11

#10:

Nej, jag tror inte på någon sorts gud som människor har uppfunnit. Men jag använder mig av begreppet "gud" för det som jag har erfarit, för annars skulle jag vara tvungen att uppfina ett nytt ord. Buddhisterna använder sig av begreppet "det rena medvetandet", men inte ens det kan uttrycka det som det är, för att det är så mycket mer än ett medvetande och egentligen inget medvetande som vi kan föreställa oss.

Jesus ser jag som en helt vanlig människa, som också har erfarit sin gudomliga natur och som var mycket vis.

En andevärld existerar inte. Man kan inte ens säga "andlig värld" för i och med att man säger eller tänker det, separerar man denna från den här världen. Men det finns ingen separation. Separationen är bara förståndets inbillning.

Du kan också erfara din sanna natur, men så länge du håller på att separera och att tro på andevärldar, skapar du en rökridå framför dig.

FataMorgana
4/11/21, 5:36 PM
#12

#10: Nej inte riktigt så 😁 Jag tror inte på en gud separerad från människan och inte på Jesus så som kristna tror på honom, men vad han sa om den smala vägen stämmer bra. När jag talar om gud, talar jag om vår sanna odödliga och eviga natur, om det som blir kvar när vi går igenom den fysiska döden, men som vi kan erfara redan nu 😊

  • Redigerat 4/11/21, 5:40 PM av FataMorgana
[sekler]
4/11/21, 5:37 PM
#13

Andevärlden är allt, mer behövs inte sägas ❤️

Annons:
FataMorgana
4/11/21, 5:40 PM
#14

#12: ett litet tilllägg: I erfarandet av den sanna naturen, finns där inget jag som ser, hör och talar med andar. Det är en total frånvaro av jaget.

FataMorgana
4/11/21, 5:47 PM
#15

#13: Det är lite det jag menar med dikten, att alla bara vill klamra sig fast vid sin tro 😉 Allt förutom gud (det formlösa, oföreställbara, obeskrivbara) är en illusion.

[sekler]
4/13/21, 5:29 PM
#16

Tänk jag bryr mig inte om tro hit eller dit, övertygelse eller inte så är jag själv trygg och fast förankrad för allt som betyder något är min egen vardag med andevärlden det är det som har bäring resten intresserar mig inte.

FataMorgana
4/13/21, 6:16 PM
#17

#16: Och det är helt okey 😊

[ghostdoggy]
4/22/21, 4:16 AM
#18

Att tala med andar är ingen frånvaro av jaget snarare tvärtom,jag tror inte på andevärlden,jag vet att den finns och behöver inte söka heller för den finns alltid inom mig och runt mig,vi har alla olika gudar,men TROR inte på någon gud utan kallar det källan, och vi är alla kopplade till den själsligt..och det här inget jag tror på utan jag vet

Condor
4/22/21, 11:58 AM
#19

#18:

Det har du rätt i, att jaget inte är frånvarande om man talar med andar. 😄 Men det som man kallar "andliga erfarenheter", gör man när jaget är frånvarande. Alla erfarenheter som jaget gör är illusioner, precis som världen som vi kallar för "verklighet" också bara är en illusion.

Vi kallar det "verklighet" för att vi alla erfar samma sak. T.ex. ser himlen blå ut för alla och bladen ser gröna ut för alla. Men egentligen uppstår färger först i vårt huvud. Somliga djur som är "inställda" på ett annat sätt (rovfåglar t.ex.), och ser helt andra färger än vi, eftersom de kan se fler ljusrekvenser. Detras sinnen är annorlunda inställda.

Hela världen är bara sinnesintryck, dvs. ett resultat av hur våra sinnen är inställda och sen tolkar våra förstånd dessa sinnesintryck. Det är en evigt pågående omedveten process. Först när du kan stoppa den här processen, t.ex. i meditation eller kundaliniprocess, ser du vad som verkigen är verklighet. Då kan du erfara vad du verkligen är, dvs. det högsta gudomliga och då ser du att alla levande varelser också är det. Det är en erfarenhet utanför tid och rum, som du inte kan förmedla till en annan. Du kan bara tala om för andra vad det inte är, Inom den verkligheten existerar inget "jag", inga tankar och man kan inte ens säga att det är ett tillstånd, utan det är frånvaron av alla tillstånd. Och det existerar heller ingen "andevärld" utan bara någpnting som du tolkar som det. Som dina sinnen och ditt förstånd tolkar som en andevärld, men som inte existerar.

Jag kommer ihåg ett video av en satsang som Samarpan gjorde. En "elev" eller vad man ska kalla det sa "today i have a question about the spiritual world". Samarpan ställde en motfråga "is their any spiritual world separated från this kind of world?". Sen visste eleven inte vad han ska svara på det. Det är bara förståndet som separerar och som separerar verkligheten till olika "världar".

FataMorgana
4/22/21, 12:01 PM
#20

#18:

När jag talar om gud syftar jag på källan till allt och till alla världar. Till det som är bortom tid och rum. Den här världen är liksom alla andra världar heller inte verklig, men nästan alla människor på hela jorden ser den som ytterst verklig. Så när jag talar om gud talar jag inte om den här världens fenomen eller om några andra världar som vi kan uppleva i den här världen, utan jag syftar som sagt på det som ligger bortom alla världar. Till det som blir kvar när alla upplevda världar är borta och när alla illusioner är borta.

"There is a sphere where there is neither earth nor water nor heat nor air, for it is beyond the field of matter; nor is it the sphere of infinite space, or consciousness, for it is beyond the field of mind. There is not the condition of nothingness, neither is there the state of this world or another world, nor sun nor moon. This is the uncreated. This condition I call neither arising nor passing away, neither dying nor being born. It is without form and without change. It is the eternal, which never originates and never passes away. To find it is the end of sorrow.
—Udanna Sutta"

  • Redigerat 4/22/21, 12:02 PM av FataMorgana
Annons:
[ghostdoggy]
4/23/21, 2:31 PM
#21

#19: ja vi kan lika gärna vara uppkopplade till ett program typ sims..har funnits många funderingar angående illusioner..eftersom vi inte har ögon i nacken så kan vi inte med all säkerhet påstå att det finns där eftersom hjärnan är programmerad till att använda synen som referens punkter till det vi ser..så länge du bara ser objektet men inte kan ta på det så är det en illusion,när du kan ta på det så får man anse att det är verkligt😂

Condor
4/23/21, 3:52 PM
#22

#21:

Ur shamansk syn kan man säga att den här verkligheten bara är ett sätt att se verkligheten på. Men frågan som ställer sig är, "vad är egentligen verklighet"?

Den egentliga verkligheten är en verklighet, där inga sinnen och ingen hjärna talar om för oss vad verklighet är. Den kan man bara erfara när tankarna och våra sinnen är tysta, t.ex. i meditation eller när kundalinin stiger upp till kronchakrat. Folk kallar det "upplysning", men egentligen är vi alla upplysta, för det är vi födda som. Det är vår sanna gudomliga natur. När vi föddes fanns det inget förstånd ich inget jag som tolkade sinnesingtryck. Sen när vi utvecklade ett jag och ett förstånd, bildade vi en rökridå och vi glömde bort vem vi egentligen är.

Ett "jag" kan aldrig bli upplyst, men om jaget och tankarna är tysta, kan vi komma ihåg vem vi är, dvs. det gudomliga själv. Det är som om du drömmer och vaknar upp i drömmen för en sekund och fortsätter att drömma, fast du nu är medveten om att det som du drömmer bara är en dröm. Precis på samma sätt kan man bli medveten om att den här verkligheten bara är en illusion, precis som alla andra "verkligheter" som förståndet tolkar, även s.k. "andevärldar".

I den egentliga verkligheten finns det ingen kronologi, ingen tid och inget rum. Allt existerar som "en enda grej" utan början och slut i ett evigt varande. Allt som rör sig inom tid och rum är en del av illusionen. Allt som har en kronologi är en illusion. Det är någonting som förståndet inte kan förstå eller föreställa sig. Men förståndet är ivrig att söka förklaringar, som förstås bara kan vara fel. Alla religioner och trosystem är koncept att förklara någonting som inte går att förklara och därför bara kan vara fel.

Det leder till att folk söker det som de tror på eller föreställer sig. Det gör rökridån bara tjockare. Osho sa, att vem som ger dig ett trosystem är din fiende. Andlig utveckling innebär att göra sig av med alla dessa föreställningar, för att ha en chans att upptäcka sig själv och vad verklighet är. Men om man har upptäckt det, kan man inte förmedla det till en annan. Jesus försökte att förklara med liknelser, men folk som inte har erfarit förstod ingenting och tolkade det fel. Sen gjorde dom en religion av deras felaktiga tolkingar. Samma med olika new age läror och andra religioner.

Med andra ord, även om du kan "ta på någonting" är det fortfarande en illusion. Verkligheten kan man inte "ta på". Man kan bara erfara, men dessa erfarenheter har ingen som helst likhet med vad människor föreställer sig.

[sekler]
4/23/21, 5:05 PM
#23

Aha OK nu ser jag lite hur ni tänker Condor och FataMorgana och visst är det en illusion vi lever i men jag håller bestämt med Ghostdoggy att tala med andar är ingen frånvaro av jaget snarare tvärtom samt att vissa saker vet man för man ser hör och erfar.

Inom shamanism en väg jag vandrat i en sådär 35 år nu nånting så ser man inte på jordiska verkligheten som den verkliga världen även om vi fysiskt kan vidröra föremål här så är allt temporärt och inte den äkta verkligheten det är andevärlden och det är den vi jobbar för till 100% och är som shaman uppkopplad på 24/7 man är aldrig ledig och ingick ett kontrakt med andarna innan inkarnationen att vara dom till förfogande dygnet runt kort förklarat.

Jag ogillar skarpt att använda mig av orden jag är shaman, jag har ingen andlig etikett på mig och det är shamanismen som valde mig som redskap men ändå finns ingen etikett på det jag gör men närmast är ordet shaman. Ordet i sig är bara ett ord i jordisk form ingenting annat men ordet ger förståelse för den väg jag går när jag ska förklara för andra men allt det är bara ett ord uppfunnet av den jordiska varelsen eftersom vi har dom fysiska behoven som vi har i denna värld så behöver vi något att sätta ord på eller kunna ta på.

Jorden är högst fysisk även om den också är en illusion men våra andar besitter en fysisk kropp och vi har fysiska föremål och sjukdomar som vi möter här och ska genom lärdom och kunskap genomgå.

Vi kan ta en titt på pandemin, den är en verklighet för oss alla och ingen illusion eftersom det är här och nu vi befinner oss fysiskt och vi ska på bästa sätt rent andligt bemöta den med respekt för människor som drabbats av både sjukdom och död så ska vi ha en förståelse för en planet som går mot sin undergång tack vare människans fysiska gärningar som under alla år sett till att Moder Jord misshandlats så inte undra på att här skapas både sjukdom, naturkatastrofer och alla krig sen, allt våld alla oenigheter i både stort och smått det blir en obalans utan dess like.

Om vi nu inte vore fysiska med fysiska behov då skulle vi inte heller behöva vaccin för pandemin för då är även pandemin en illusion och ja det är den men här krävs samarbete mellan oss andar i fysisk form för att komma tillrätta med sådant som skrämmer och skapar rädsla för människor som lever i avsaknad av övertygelse om andevärlden.

Ser vi på olika ord i tråden så så som övertygad när jag använder mig av det ordet försöker jag nå fram med att jag verkligen på riktigt kan säga och vet det är ingen tro, ordet tro är svagt när man enbart tror men är osäker övertygad däremot då är man säker.

Sen är det också så att även om jag med säkerhet kan berätta eller säga saker så som ren klar kommunikation med andar där både röst och manifestering äger rum så är det inte alls det lättaste för andra att "tro" på som inte vart med om och jag kan omöjligt banka in det i dom allt jag kan göra är hoppas på att man vågar "tro" på det jag säger men det enda som kan övertyga oss alla är våra egna erfarenheter det vi ser, det vi hör med våra fysiska jordiska sinnen och här önskar jag att jag nådde fram mer till dom som känner osäkerhet kring andevärldens existens men allt jag kan göra är att försöka.

Egentligen spelar det ingen roll däremot finns det många som behöver tröst i svår sorg men när allt kommer omkring så går vi alla över en dag så alla kommer att se, alla kommer att bli övertygade och förstå att jorden är en tillfällig plats den är som en illusion även om vi är utrustade med fysiska kroppar, fysiska föremål så är den inte våran äkta riktiga verklighet den är på andra sidan och andra sidan det är vårt hem sen kan vi bortse från alla religioner, alla teorier den finns där och det är den som är verklig oavsett svag tro eller stark övertygelse.

Condor
4/23/21, 5:34 PM
#24

#23:

Men du får inte glömma, att ur en shamansk syn är t.ex. drömmar inte mindre verkliga än "den här" verkligheten. Sen är verkligheten som shamaner upplever när de tar Ayahuasca, San Pedro, Peyote osv. även lika verklig som "den här" verkligheten.

Den enda skillnaden mellan dessa verkligheter och "den här" verkligheten är att vi i den här verkligheten är ihopkopplade till det som vi förnimmar. Vi skapar den tillsammans. Det beskrivs t.ex. i Castanedas böcker som "maktens första ring", medan det andra räknas till maktens andra ring.

Om du alltså pratar om andevärldar, är det något subjektivt, som du tolkar som en andevärld, som inte är en del av "den här" världen. Men om du betraktar andra andliga läror, kan man tolka detta på ett annat sätt också. T.ex. skulle man kunna räkna sådana subjektiva erfarenheter till att ha tillgång till akasha krönikan.

Alla dessa "verkligheter" har ett gemensamt. De är inte verkliga. De tolkas som någonting. Verkligheten hittar du utanför tankarna, utanför jaget och utanför dina sinnen och den kan inte tolkas.

[sekler]
4/23/21, 5:56 PM
#25

#24: Ta och bara lägg av nu va Condor, vad tar du mig för att sitta och använda en massa jävla droger ? Ayahuasca, San Pedro, Peyote osv. även lika verklig som "den här" verkligheten.

Skärpt dig du vet bättre än så och gör du inte så har du NOLL KOLL.

Condor
4/23/21, 6:03 PM
#26

#25:

Jag pratar inte om att du tar droger, utan jag pratar om att den verkligheten som shamaner upplever när de tar Ayahuasca, San Pedro osv. ur en shamansk syn är lika verklig som vilken verklighet som helst, dvs. även "den här" verkligheten.

För att ha sysslat med shamanism i 35 år,borde du egentligen veta vad jag pratar om eller ha förstått vad de menar med "verklighet". Eller?

FataMorgana
4/23/21, 6:12 PM
#27

#23: Nej inte riktigt har du förstått mig. Jag skrev, att den här världen är liksom alla andra världar heller inte verklig och med det menar jag faktiskt, precis alla världar och även alla andevärldar och denna värld som vi tillsammans upplever. Allt förutom gud / källan eller vad du vill kalla det för är en illusion. Och bara för att man är medveten om att världen som vi lever i är en illusion så betyder det inte att man struntar i coronan och vaccinet. Jag är ju ändå tvungen att leva det här livet tills jag dör och det tillsammans med alla mina medmänniskor och dom vill jag förstås att ska ha det så bra som möjligt tills dom dör och lida så lite som möjligt :)

Annons:
Condor
4/23/21, 6:16 PM
#28

#27:

Just det! Men det går tydligen inte att förklara sånt till folk som inte har erfarit vad verklighet är och vad som är illusioner. Alla utgår ifrån att "den här" verkligheten är verklig.

Du hade det lättare att erfara, för att du liksom jag, inte hade någon sorts tro, varken news age eller religion.

[sekler]
4/25/21, 4:13 PM
#29

#26: Du skriver : Sen är verkligheten som shamaner upplever när de tar Ayahuasca, San Pedro, Peyote osv. även lika verklig som "den här" verkligheten.

Där uppfattar jag dig att shamaner tar droger så min reaktion är i allra högsta grad befogad. Om vi nu ska fortsätta på drogträsket så den som nyttjar dom oavsett shaman, annat eller en person som inte alls anser sig andlig då lever man verkligen i overklighet eftersom dessa substanser ställer till hjärnan så människor tappar omdömet helt. Tror sig se medan det rör sig om hallucinationer och har inget med andevärldens verklighet att göra.

#27 Jo jag förstod vad du menar däremot håller jag inte helt med i allt vilket är helt logiskt eftersom vi erfar olika liv du ditt och jag mitt.

#28 Just det! Men det går tydligen inte att förklara sånt till folk som inte har erfarit vad verklighet är och vad som är illusioner. Alla utgår ifrån att "den här" verkligheten är verklig.

Utgår verkligen ALLA från att den här verkligheten är verklig ? jag gör det inte däremot är andevärlden vår verkliga värld där viker jag mig inte en tum.

Du hade det lättare att erfara, för att du liksom jag, inte hade någon sorts tro, varken news age eller religion.

Alla har inte en tro, new age, religion jag har det inte och många med mig och avhåller mig från sånt vilket jag också skriver om ovan att jag ogillar att sätta etiketter på det jag gör däremot beskriver ordet shaman bra vilken riktning jag går där andevärlden är det väsentliga . Shamanism i sin tur är inte en religion vilket många tror men det orkar jag inte gå in på och känner mig klar med den här diskussionen.

Condor
4/25/21, 5:13 PM
#30

#29:

För att ha sysslat med shamanism i 35 år, vet du inte mycket om shamanska ritualer och deras sätt att se världen. Bruket av växterna som jag nämnde och många andra växter används traditionellt inom shamanism i tusentals år och det används inte bara av enstaka stammar, utan från Nordamerika till Sydamerika ända fram till Sibirien. Men för dom är det heliga ritualer, t.ex. med syfte att heala och ingenting som dom gör för nöjets skull. Därför har de inget "drogträsk", utan drogträsket motsvarar bruket i vår kultur.

De klassiska traditionella växterna för de som lever i Anderna är San Pedro och Ayahuasca. I Mexiko är det Peyote och i Sibirien flugsvamp. Sen finns det flera traditionella växter som psykedeliska svampar (psilocybin), Spikklubba, Ololiuqui (Ipomoea Violacea) osv. I boken som jag har beskrivs nästan 100 växter och där kan man läsa vilka växter som används traditionellt av vilka stammar. Men det är säket inte alla som beskrivs där.

Hur som helst är det som folk kallar verklighet bara tolkningen av sinnesintryck av våra begränsade sinnen. Den är alltså inte verklig och därför skiljer shamaner inte mellan "vår verklkighet", drömmar eller verkligheten som de upplever i deras heliga ritualer.

Det är svårt att förstå för folk som lever i vår kultur. Speciellt för dom som inte har erfarit vad verklighet verkligen är, dvs. den stora majoriteten. Andevärlden som du tror på är också bara din tolkning av sinnesintryck, medan den verkliga verkligheten ligger utanför sinnesintryck och tolkningar av sinnesintryck. Den uppenbarar sig lika för alla människor som har erfarit den och den är oföränderlig och utanför tid och rum. Där existerar ingen kronologi heller.

Hur folk tolkar sinnesintryck såg jag t.ex. i diskussionern på utomjordisk. För somliga, t.ex. dig, kan ett blinkande ljus på himlen vara en kontakt med utomjordingar. Du tror att andevärlden är "verkligheten" och det är en tro som bildar en rökridå, som hindrar dig att erfara verkligheten.

  • Redigerat 4/25/21, 5:14 PM av Condor
FataMorgana
4/25/21, 5:17 PM
#31

#29: Saken är den, att du bara pratar om andevärlden hela tiden, medan jag talar om gud /källan till alla världar och inte om en värld i sig, varken om den här världen eller om andra världar. Och du har helt rätt med att vi erfar olika liv och därför är varken ditt eller mitt liv äkta, inte verkliga, utan bara illusioner. Det verkligt verkliga är samma för alla. Det som blir kvar när alla våra olika liv är borta. När jaget som erfar olika liv är borta. Då är det endast gud /källan, som blir kvar, det oföränderliga, eviga. Det är det som är vår sanna natur och inte Jaget som erfar olika liv och inte de olika liven som vi erfar.

Condor
4/25/21, 6:40 PM
#32

#29:

Titta och lär om shamanism:

Upp till toppen
Annons: