Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2357 ggr
Choklad
0

Sant om healing??

jag läste en bok om healing, där det stod att den som healar måste själv vara frisk för att inte överföra sina ev. sjukdomar på patienten. Men; det låter konstigt tycker jag. För vem är helt frisk???Obestämdisåfall kan ju ingen vara healer??

U R us

[Mariann]
0

Jag tror inte sjukdomar i sig är överförbara, (för precis som du säger vem är hlet frisk?) däremot tror jag mer att "känslomässiga/astrala obalanser" är värre.

Jag själv är i alla fall väldigt, får jag säga kritisk, till vem jag lägger mig i händerna på.

cillaj
0

Det har jag aldrig hört, däremot som Marianne säger, om jag själv är i obalans så är det inte så bra att ge healing.

Men för min del handlar det också om att JAG som healer, är en person med mina problem och brister, men fokus ligger på patienten och när jag healar använder inte jag min egen energi, utan tar kraften uppifrån, genom huvudchakrat och leder det ner till händerna.

Vet inte hur andra jobbar men detta fungerar för mig, att separera detta.

När jag healar andra får jag även healing själv, vilket gör att jag känner mig i balans för det mesta.

kram cilla.

mayolica
0

Det finns många olika åsikter om healing, undrar oxå vad det är för healingmetod det är frågan om. Min första tanke är just som du säger att då kan ingen vara healer,men man ska ju inte ta emot och behandla någon med handpåläggning om man tex har influensa eller någon sjukdom just då som kan smitta.

Jag tycker annars att det finns många konstiga ideer och pekpinnar som skapar onödig rädsla för healing. Vanligtvis brukar man inte heller använda sin egen kraft,utan istället förmedla universums helande kraft.Det kan man göra även om man har egna fel och skavanker.

~ mayolica ~

hatchepsut
0

Jag tror inte att man har tillgång till större energi än man är utvecklad att förmedla…precis som andlig utveckling höjs energierna i takt med den utvecklingen.

mayolica
0

Jag tror att vi alla egentligen har tillgång till hur mycket helande energi som heldst,men vi behöver öppna oss för den och ha tillit. När man ger healing så aktiverar man helande kraft,då får man oxå  få healing själv samtidigt.

~ mayolica ~

cillaj
0

Håller med Mayolica, det hänger på hur mycket du vågar öppna upp och låta energin flöda igenom dig.

Jag har aldrig haft problem med att kraften inte har varit stark nog, tvärtom så säger mina klienter oftast att den är otroligt stark, och det kan vara personer som är olika långt medvetna om sin andlighet.

Choklad
0

jag tycker det verkar så spännande det här med healing, jag önskar att jag kunde. Glad

U R us

[Mariann]
0

#4 Hatschetsup har en stor piont här, för visst är det så att man inte kan ta emot mer än vad man är utvecklad till. Därför bör man vara noga med vem man väljer som sin healer, denne bör vara på minst samma nivå some en själv eller före.

Jesus som ju var 3 invigd och därmed ca 90% själ hade en helt annan ström till sitt förfogande på grund av att hans hjärteblad var 12 stycken. Vilket gör att han hade tillgång till den djupt förlösande Guds kärleken som kan gå in djupt och förlösa förvandla. Därför kunde han göra dessa healingar han gjorde. Dels var han ju överstrålad av Kristus.

Säger också lite som #2 fast jag säger inte "tar kraften" jag säger mer "öppnar mitt hjärta för kraften".

dina2
0

Själv tror jag att vi människor är väldigt benägna att krångla till saker mer än det kanske behövs. Är helt inne på #2 linje. Jag ser på mig själv som en kanal för universums energi att flöda genom, ut genom mina händer.

Precis som ni tar upp i tråden så avhöll jag mig från att ge healing, men tog emot när jag hade en psykiskt jobbig period i mitt liv, tja den var ansträngande även fysisk. Helt klart är att jag kände mig starkare, mer balanserad och klarade av att genomgå den perioden tack vare att jag fick healing.

Nej, för mig är healing ett natrurligt sätt för oss att läka oss själva och andra. En förmåga alla innehar men inte alla utvecklar medvetet.

haltalotta
0

Jag har ännu inte utfört någon healing på någon annan, förutom mina trevande försök till distanshealing, så jag har väldigt lite praktik på det hela. Det jag märker då jag läser är, att det finns väldigt många pekpinnar om en och det andra. Kan det inte vara så att det är bara en enskilds tyckande?

Jag var med om en hypnos en gång och då jag kom ur hypnosen, så hade jag en väldigt konstig känsla. Jag förstod inte varför, men jag läste i någon bok att det om inte hypnositören mår bra så kan han/hon föra över sina känslor till den som de hypnotisera. Personen som hypnotiserade mig hade problem med alkoholen och även andra problem. Jag är i vanliga fall känslig på andras "vibbar".

mayolica
0

Det är klart att pekpinnarna offta är en spegling av författarens personliga åsikter, eller vad olika människor har fått lära sej på kurser. Många gånger skapar det onödig rädsla för healing,det kan skrämma människor från att börja prova på att ge healing.

Om man mår dåligt och är i oballans brukar man känna att det inte är läge att ge healing just då.Det brukar ta emot och går trögt,det brukar då även vara svårt att aktivera någon helande kraft. Man brukar då bli blockerad så att energiflödet kommer inte igång,man kan oxå bli blockerad av alla pekpinnar och om man börjar grubbla över dom och tror att man inte duger som man är.

Jag håller med om att man inte tar emot mer healing än man behöver och klarar av att hantera,från källan med obegränsat mycket helande kraft,så man ehöver inte vara orolig att man ger för mycket energi till nån.

~ mayolica ~

hatchepsut
0

Håller med #11. Healar själv sedan 9 år tillbaka. Om jag ska gå på healing själv söker jag upp någon som så att säja matchar mig…

Shakti
0

Hur förklarar du det som sker när någon blir initierad i reiki och får tillgång till högre energier? Tror du att det är för att hon har utvecklats andligt så mycket på bara några få dagar? 

Hur skulle inte ett par som bor tillsammans kunna heala varandra oberoende på vem som är längst i sin utveckling?

Shakti
0

#7 Du kan också lära dig!

[Mariann]
0

#7 Ja precis, ingen större konst.  Konsten gäller bara att öppna hjärtat för Gud och din själ och sedan låta den strömmen strömma vidare till vad man nu vill fokusera på, människor, djur, Jorden mfl.. Glad

#13 Jag känner inte till reiki så mycket, men min syn är att ingen "initiering"  ger tillgång till högre energier än vad man själv kan uppnå. Men som sagt det är min syn det.

Sedan kan man väl inte jämföra den "man sover med" och en "vilken som helst" människa?

Jag jämställer inte det så  i alla fall.

Shakti
0

Det finns andra metoder med som man kan uppnå högre energier på. Men med reiki sker det efter fyra initieringar och utan att man har utvecklats särskilt mycket på dessa två dagar och det funkar på vem som helst. 

Jag är säkert inte så långt utvecklad som min man men ändå så gillar han att få reiki av mig. Om han inte skulle vara min man, tror du att det skulle fungera sämre då?

[Mariann]
0

Vet inte mycket om reiki som sagt. Men jag skulle nog vilja känna personen lite.

hatchepsut
0

Så här tänker jag; Innan vi inkarnerar har vi bestämt vad vi ska utvecklas i såsom egenskaper, karma som ska bearbetas etc.etc. Vi minns inget av detta men vi har alltid vårt högre själv med oss som ledsagare.Under utvecklingens gång och i takt med att vårt medvetande vaknar stärks också vår intuition som är kommunikationen melllan vårt personlga och vårt högre jag. Intuitionen är som en kompass och talar om för oss när vi är på rätt väg,dvs följer det som vi en gång bestämde innan vi kom hit. Ju mer vi följer intuitionen desto större ansvar får vi. Därför tror jag att vilken healingmetod vi än använder oss av så kommer effekten av det vi gör öka i takt med förmågan att lyssna på vårt högre jag/intuitionen. När vi ger och tar emot healing gör vi det med precis de människor som vi ska, både för att vi ska utvecklas som healers och för att de som tar emot ska utvecklas…När det KÄNNS bra då är det bra.

Choklad
0

Reiki, är det healing med hjälp av naturens krafter? jag kan ibland känna kraft från träd och stenar, eller är det något annat?

Exakt vad är en initiering?

U R us

amier
0

#18  Vad skönt det var att läsa ditt inlägg för det sätter ord på det jag själv känner är rätt. Jag har gått reiki som ett led på vägen. Nu kommer healing genom mig bara genom att öppna mitt hjärta .Händerna blir varma och känns elektriska. Det är så spännande. Och jag är inne på samma sak, följer man sin initution så blir ansvaret större, men också möjligheten att se mirakel, ökar. Och DÅ KÄNNS DET BRA.Glad

mayolica
0

#19  Reiki härstammar från en japansk metod för naturligt helande,det är universums helande kraft,när man aktiverar reiki så aktiveras universums strävan efter perfekt ballans. Det kan mycket väl vara så att du känner kraft från naturen,eftersom träd ,stenar mm är en del av universum.

När man ger reiki till någon så är det mottagarens kropp som själv drar till sej rätt helande kraft från omgivningen,så man behöver inte oroa sej att det blir fel.

Det finns olika initieringar i reiki med olika syften. En kursinitiering som man får på en grundkurs är som en invigning i reiki. Den som är reikimaster förmedlar sin upplevelse av reiki och visar hur reiki kan kännas,initieringen är en hjälp på vägen för att öppna sej för reiki. Man måste oxå bli initierad av en reikilärare för att bli godkänd reikiterapeut på olika nivåer.

~ mayolica ~

Maddo
0

#19 Det är healing du känner av,kan inget om reiki och healing.Men har upplevt det du talar om i naturen.Av träd stenar fåglar havet vinden,ja allt som hör naturen till.Det var där jag mediterade i ensamhet och endast ljudet av naturens sång.Ja det finns mycke musik i vinden,havet fåglarna träden.Att flyta bort och bli ett med naturen är de underbaraste som finns.Jag blev så lugn att tillåmed fåglar satte sig nära mig som annars flyger sin kos.Det va som att vi va ett, ett nära samförstånd.Ja de går inte att i ord förklara men har man varit där vill man hitta dit igen.  Kan inte kalla det annat en en total Gudomlig upplevelse. Var den kommer ifrån eller hur man lyckas nå dit vet jag ej. Kanske du kan förklara Marianne?? Eftersom jag inte läst om sånt här och endå nått så långt så undrar man vad det är..Glad

Lev livet, det går inte i repris.

Choklad
0

#22  Oj vad det härligt! Undrar om jag vågar sätta mig vid "mitt" träd och meditera?

# 18 Hände det bara av sig själv att du kan hela?Skrattande

U R us

[Mariann]
0

#23 klart du ska meditera vid ditt träd!! Skrattande

Choklad
0

Ok, då väntar jag och trädet på våren nu dåSkrattande

U R us

[Mariann]
0

#22 Såg inte din fråga där till mig Skäms

Svårt att säga vad det kan varit, men det finns de som får mystiska upplevelser av enhet med allt levande. Sådana man ibland kallar en gudomlig upplevelse. Ofta kommer de spontant.

Jag fick en upplevelse under en av mina förlossningar: enhet med urmodern och därmed alla kvinnnor som fött barn, det var också en helt speciell upplevelse.

Sedan att säga vilket plan det kom ifrån blir svårt, men det har väl egentligen ingen betydelse. Men det kan mycket väl vara från de högre astrala. Står ju lite om mystiska uppleveler i artikeln om Astralplanet.

hatchepsut
0

#23 Jag tror att vi alla har förmågan att heala/läka både oss själva och andra. jag  fick insikten om att jag förmedlade energi av en massagekollega som "somnade" bort  när jag masserade. Sen har jag gått kurser som de flesta men för mig har kurserna egentligen varit en hjälp att utveckla min intuition/ känsla och inte så mycket för ritualernas skull.Man ska nog mer inrikta sig på att det görs för det goda dvs man gör gott för någon annan, då utvecklar man sin medkänsla och kärleken till sin nästa genom handling.Kurserna i healing är ju ett steg på vägen,gemenskapen med likasinnade en annan. Man får prova sig fram och känna efter vad som känns bra.

mayolica
0

#23  Hur kommer det sej att du funderar över om du ska våga meditera vid trädet? Om du upplever att det känns bra för dej och får en possitiv känsla i kropp o själ av det, så finns det ingen anledning att vara orolig. Försök att lyssna på din inre känsla och ha tillit till att den är sann.

Jag känner igen känslan av att uppleva naturen fullt ut och känna helheten,att man är ett med allt och känner energin från allt i naturen och att man flyter ihop med helheten.Jag tycker nog oxå att man kan kalla det för ett gudomligt tillstånd,det finns säkert andra uttryck för det oxå. Det är en väldigt helande upplevelse,naturens kraft är läkande.

~ mayolica ~

szirius
0

# 27 Man ska nog mer inrikta sig på att det görs för det goda dvs man gör gott för någon annan, då utvecklar man sin medkänsla och kärleken till sin nästa genom handling

Det låter toppen.

#25 Träd är helt underbara meditationsplatser! Jag har själv en lind på gården som jag genast kände mig dragen till. Efter att ha googlat på lind så hittade jag allt möjligt spännande om dels linden, men också om alla möjliga träd som alla besitter olika sorters energier.Jag skulle kunna leta upp den infon och skriva här, om någon är intresserad?

Buddha satt ju under ett träd då han blev upplyst, vetja Flört

mayolica
0

#27 Jag tror oxå att förmågan att ge healing är medfödd,vi behöver bara upptäcka den och hitta ett sätt att använda den på.

På en kurs kan det vara lättare att känna kraften, eftersom man är många i en grupp som använder healing samtidigt Då aktiveras mycket helande kraft samtidigt man förstärker varandra med helande energi.

Men det går att upptäcka kraften själv oxå,jag upptäckte att jag hade den helande kraften flera år innan jag började nån kurs.

~ mayolica ~

hatchepsut
0

#29 Låter mycket spännande tycker jag. Och visst är naturen ett ypperligt ställe att känna av energier i. Har ett ställe jag brukar gå till med 100 åriga ekar bla, tittar mig försiktigt omkring innan jag omfamnar dessa bjässar och fylls med energi.(kollen är för att undvika att bli intagen för förargelseväckande beteende) =) #23 Ut o krama träd du med! Det är befriande!

Choklad
0

Hm jo trädet "pratar" med mig …jag vet att det låter knasigt men så är det. Och när jag går nära det så får jag en sån fantastisk lyckokänsla i mig. Och det liksom blir små minipyttebubblor som sprider sig inom mig. Ok skratta inte nuSkäms….men så är det. Tänker bara på om jag är redo att möta hennes väsen …jag vet att trädet vill det men ..kanske jag inte kan hantera det?

U R us

hatchepsut
0

#30 Exakt! Och jag tror att en stor del av utvecklingen sker i just steget, att våga förlita sig på sin egen förmåga. Vi lever ju kvar med den luteranska läran att ;" du ska inte tro att du är något" vilket hämmar många från att ens försöka.

[Mariann]
0

#32 Inte knasigt alls. Många kan prata med devor och naturväsen. I synnerhet inkarnerade devor! Flört

hatchepsut
0

#32 Tror att jag svarade dig lite på föregående…Gör det när du är redo, varken förr eller senare men framför allt när DU vill…

Choklad
0

Oj! Detta känns mäktigt…så …jag som trodde att jag var lite galen….Skäms då kan jag vara lugn..Tack!Skrattande

U R us

tamawi
0

Har jag aldrig hört talas om att sjukdomar kan överföras.

[Mariann]
0

I min värld kan de inte det.

hatchepsut
0

Inte i min heller…

Choklad
0
Hur kändes det när du upptäckte din kraft ? Jag känner absolut ingenting, fastän jag kan känna träden och skogen…..Obestämd

U R us

[Mariann]
0

#40 Vem riktas frågan till?

szirius
0

" Träd har alltid varit eftersökta och älskade.Man mår väl under de utskjutande grenarna.Idag vet vi orsaken till detta.Under ett stort träd befinner man sig som under en skyddande sköld.Det naturliga statiska och elektromagnetiska jordfältet neutraliseras.Utrymmet under lövtaket är fyllt med syre.Träd har en mycket fin känsla för platser där de kan växa och må bra.De känner till energilinjerna som genomkorsar jorden.På den plats där ett träd växer sig stort finns alltså speciellt starka kraftlinjer.Denna naturliga kunskap drog människan nytta av förr i tiden genom iakttagelser i naturen.Man byggde böneplatser,kultplatser och kyrkor på dessa ställen."

"Genom träden får vi budskap om vi öppnar oss för dess energier.Släpp in dem, släpp taget.Det finns inget som kan skilja oss åt, viskar trädet, för vi har aldrig varit åtskilda."

(Ur boken I samklang med naturen)

hatchepsut
0

#42 Fint…Ger ytterligare en dimension nästa gång man kramas med träden…Glad

Aldebaran
0

Läste i esoteric healing av Alice.A. Baily att det har storbetydelse om Healaren lever sunt, samt vet vilka energier som skall överföras och när. Healaren kan förbättra men åxå förvärra beroende på kunskap och utveckling..Samt egna krämpor.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

szirius
0

En trädmeditation ur samma bok:

" Leta upp ditt älsklingsträd.Ta dig tid att leta, tills du finner en plats och ett träd som tilltalar dig, där du känner dig trygg.Gå först runt det några varv, känn på barken, iakkta lövverket.Föreställ dig att dess grenar och kvistar finns där för att beskydda dig.

Du kan sedan välja att stå med händerna vilande mot trädet, kanske sätta pannan mot det, eller att stå eller sitta med ryggen mot trädet.Prova vad som känns bäst för dig.Blunda gärna.Tänk dig sedan att du går in i trädet.Känn dig som dess stam, föreställ dig att dina armar blir till väldiga grenar.Andas hela tiden med djupa ,lugna andetag.

Känn hur dina personliga svårigheter,sorger och bekymmer långsamt träder i bakgrunden, de är inte längre en del av ditt väsen.Du har då trätt in i den kosmiska cirkeln.Låt sedan upplevelsen långsamt klinga av och öppna ögonen igen -påfylld.Behåll sedan denna upplevelse i ditt hjärta.

Denna meditation kan du upprepa ofta vid ditt utvalda träd.Detta kraftflöde kan du efter en tid få kontakt med och låta strömma igenom dig, även när du inte är fysiskt nära ditt träd.Du har då byggt upp en inre relation med trädet."

szirius
0

Jag tänkte påbörja att skriva in olika träds symbolik, men jag såg att det redan finns inne på druid i fokus.Så jag rekommenderar att gå in där och läsa, för den som är mer intresserad.

kram

[Mariann]
0

#44 Det är därför oerhört viktigt att när man som healer och inte utvecklad därtill att esoterisk healing kan utföras, så ska man bara vara kanal. Ställa sig själv helt utanför och bara öppna upp till Gud.

Jag skulle tro att här har änglar och devor det mycket lättare att göra på detta viset och därmed utan att skada. De är nämligen så vana att vara ett led i en ström och inte förvränga den utan ta emot och bara låta passera.

Det är när man själv är inne och styr en sådan gång som det kan gå snett. Men då är det heller inte "healing", då sänder man ju själv från sin personlighet och då blir det väl så gott som alltid fel…

Därför bör man välja healer med omsorg, dels för att det inte finns några så långt komna att de kan utöva en esoterisk healing och man måste använda sin urskiljning till att se vilka som kan öppna upp till Gud och vilka sänder själv…

Det är i alla fall så jag utövar min urskiljning…

Deelight
0

Läs gärna Esoterisk Läkekonst av Alice.A. Baily för att lära er vilken stråle ni själva förmedlar/använder då ni Helar……

det finns för många människor idag som använder sig av healing och utövar det på andra som inte förstår djupet vad ett helande kan starta. har hör om att många sk Healers bara lägger händer på människor, är det verkligen ingen som ser eller känner in vad som kan öppnas då en människa får healing. läs gärna inlägget på Övernaturligt  Ska ont med ont fördrivas?

http://overnaturligt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ca43605c-b437-4134-ad44-0a1840cbe3a6&GroupId=d788e855-e4a2-4d44-ae32-dc1386d34eb9&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=1

det är viktig att vi känner in och förstår vad som kommer upp efter en behandling. ALLA ÄR INTE ÄMNADE TILL ATT JOBBA MED HEALING, MEN ALLA KAN……..

hatchepsut
0

#44 Om man tar "lagen" i egna händer vill säj…Är därför bättre att "verka" som en kanal för universell intelligens och önska att det som tillförs är för det högsta godas skull. På så sätt lägger man sig inte i processen…

Deelight
0

OM vi jobbar med människor så är det av stor vikt att vi vet vad som händer med den vi Helar ANARS SÅ TAR VI INTE ANSVAR FÖR DET VI GÖR. det spelar ingen roll om vi säger att vi bara är en kanal för en typ av energi VI KOMMER ALTID ATT VARA ANSVARIGA för det som förmedlas genom oss, och i te treapueftiskt sett så har vi ansvar mot klienten och oss ajälva att förstå vad som sker i en prosses för att kunna bistå klienten efter healingen.

Tack för ordet

Edgar Cayce/ genom Deelight

Aldebaran
0

Alldeles riktigt… Vi kommer alltid vara ansvariga för det vi gör. Även Karmatiskt

hatchepsut
0

Instämmer med #50,#51 men vill tillägga att det vid tillfälle då terapeut tar på sig för stort "ansvar" och klient söker upp denna terapeut också kan ligga en läxa att lära för båda parter på en omedveten nivå. Ingenting händer utan orsak…

Aldebaran
0

Förutom då att den som är "utbildad healer" har alltid ett större ansvar då hon/han just är insatt och utbildad. Ju högre man klättrar på utvecklingens stege desto hårdare faller man..

Deelight
0

Våga se våra egna brister i det vi gör, man kan aldrig ta på sig ett förstort ansvar, men att låta sig manipuleras så att man får göra jobbet åt kliente finns det många som gör. men jag menar oxå om vi kan se och känna det som kommer att hända med klienten efter Healingen så vet vi också om klienten är redo till att ta på sig ansvaret för att ta hand om det som kommer upp. kärlek till sig själv och klienten är att säga ifrån och neka klienten behandling om man ser att klienten inte kommer att klara av att ta hand om sig själv efter behandlingen…….

Deelight
0

Kan man utbilda någon till att bli Healer ???

handlar det inte om att öppna upp en människa hjärta för att lära sig att ge sig själv kärlek. Alla är inte ämnade till att vara helaer men man kan lära sig helande för att använda det på sig själv.

viktig här är att den som säger sig utbilda människor i healing också kan se vad människan är ämnad till att jobba med…..

hatchepsut
0

#53 Utbildning är för mig inte samma som insikt och vägen uppför stegen inte alltid spikrak… Läxor ska läras även på utvecklingsstegen. Både utövare och mottagare har ett ansvar att lyssna inåt…Finns alltid och kommer alltid att finnas dem som vill mer än de är mogna för.

hatchepsut
0

I gamla Egypten fanns skolor i andlig utveckling med läromästare som övervakade sina adepter ock kunde vägleda dem när och om de var redo till större ansvar. Så för oss utan dessa vägvisare är det av större vikt att se och lyssna inåt för rätt utförande. Jag vill ju ändå tro att det är fler av oss som vill gott och gör gott och kan se skillnad på när och hur vi ska utöva "gåvan" än de som vill skina i sin egen glans…

hatchepsut
0

Teori och utbildning i all ära såväl inom andlighet och andra områden, men det är ju först i praktisk handling som du vet om den kunskapen är av godo eller inte. Man kan ju sitta och pösa i all sin gudomlighet och tycka att man vet det mesta men om man inte omsätter det i praktisk handling och i syfte att hjälpa andra då är ju inte kunskapen så mycket att så att säja "hänga i julgranen".

Aldebaran
0

Jag skrev utbildad inom ""… Jag menar givetvis att har man tagit på sig rollen som healare för en annan medmänniska så har man ett stort ansvar. Mycket större än den som får healing har.

Sedan att kunna/att ha vissa färdigheter eller inte. har inget med din gudomlighete att göra.. Att vara medial/healer eller på annat sätt ha liknande förmåger betyder ju inte att du kommit så långt som många tror. Finns många som har klättrat mycket långt utan att ha "förmågor och färdigheter" Finns många sätt att hjälpa mänskligheten på..

Choklad
0

# 30 var frågan till men det intressant att höra er andras  ocksåSkrattande

U R us

Choklad
0

Få se om jag har rätt inställning då och om jag skulle kunna vara en healer: När jag ser någon ( djur eller människa eller växt) som har ont, då känns det så jobbigt för jag kan inte hjälpa ….jag vill kunna lindra smärtan omedelbart. Om jag ser någon som är skadad kan jag ibland känna hur ont det gör i mig också…( men så är det väl för de flesta) bara det att jag vill inte stå kvar och se..eftersom jag kan förnimma smärtan.(alltså är jag egoistisk)

Sedan tycker jag att det är så fantastiskt detta..att bara kunna lägga sina händer på en annan varelse och hjälpa denne…

U R us

mayolica
0

#60 Jag har lite svårt att sätta rätt ord  på känslan,men det är som att det pirrar och sticker i vågor,känner oxå som rysningar i kroppen.

Jag har alltid kännt och ibland sett energier,men det var inte förän jag läste en bok om healing som jag förstod att det var något särskilt med det,och att man kunde använda det för healing.

~ mayolica ~

hatchepsut
0

#59 Håller med om att mediala eller liknande förmågor inte defenierar hur långt utvecklad man är. Men kunskapen vilken den än är måste omsättas i handling för att göra nytta. Precis som du nu förmedlar din kunskap så att jag kan tillgodogöra mig det som stämmer in på min väg mot utveckling. Våra mål är detsamma men vägarna dit olika. Utdrag ur Legenden om Shamballa;De som strävar efter att ena mänskligheten, de som inte exploaterar andra varelser,utan tjänar och försakar, de som känner vördnad inför varje låga i varje hjärta, de som inte längre hyser några intressen av att äga eller förslava. De som inte längre är nedtyngda av fåfängan hos sin ras.nation och religion utan är öppna inför människors värden, inför intressena om En Mänsklighet- de är på väg till Shamballa.

[Mariann]
0

Änglar är naturliga healare på grund av det jag sa ovan… problem uppstår när andra tex stjärnmänniskor och liknande ger sig i kast med healing. Det är oftast de som dras till diverse tekniker och esoterisk healing.

Änglar healar ofta utan att veta om det…

hatchepsut
0

Japp…så vi Oskyldigfortsätter healingen och de andra får titta på efter stjärnor…Flört

Shakti
0

Visst kan du lära dig att heala. Reiki t.ex är en utmärkt metod som du kan lära på ett par dagar. Du får fyra initieringar och då blir ditt hjärta och dina energikanaler öppnade så att du är mottaglig för den universella livsenergin. Du kan nu kanalisera healande energi och behandla både dig själv och andra med handpåläggning. Frekvenshöjningen hjälper dig i din andliga utveckling. När du har en tid erfarenheter med den första reikigraden kan du göra vidare kurser och lära dig mentala tekniker. Reiki fungerar hos alla människor. 

Här kan du läsa mer. http://www.reikiforbundet.se/449-17-94.html

Choklad
0

Tack alla snälla ni för goda rådSkrattande

U R us