Deeksha: Gudomlig energi
Jag är ju "brukare" av både Övernaturligt , Andlig utveckling samt Astrologisidan..
Ingenstans har jag sett nämnas om boken eller DVD:n"Från hjärtat" av Anette Carlström eller om den Deeksha hon ger som ska vara en överföring av gudomlig energi.
Gudomligheten som vi alla har i oss och som vi ganska enkelt kan förstå och komma åt….verkar ju vara alldeles förträffligt bra…eller? se gärna på www.anette.carlstrom.se
Någon här som känner till mer?
Jag träffade Anette Carlström och upplevde hennes varma deeksha och inspirerande berättande och blev hänförd och glad. Köpte hennes cd med mantras och boken. Ser henne dock mer som en terapeut än andlig lärare.

Har också varit på dedksha hos Anette. Hon hade en väldigt mjuk framtoning, verkade vara väldigt harmonisk och deekshan var som en handpåläggning. Jag kände inget speciellt, mer än att det var behagligt. Jag har läst hennes två böcker och det verkar vara en spännande resa, men inget nytt framkommer ur undervisningssyfte, så där håller jag med dig Hukanson att hon är mer terapeut än andlig lärare.
Däremot blev jag sugen att åka till Indien, genom hennes beskrivningar.
Kram
Tack Mariann din hänvisning sade mig att inom ramen för ljusarbete är en kombination av vipassana och deeksha en mycket fin kombination.

Tack #1 och #2 för att ni delar med er av era erfarenheter angående Anette och Deeksha.
Marianne. Läste faktiskt lite om det när du la ut tråden tidigare men fattade nog inte det hela riktigt då.
Det är onekligen nåt som jag skulle vilja ta del av
Det är bara ett par saker om bromsar impulsen lite..
Kommer jag att kunna förstå vad de säger och avståndet, fast sträckan är väl mindre problem.
Bor i norrland, och har inte någon träning på att förstå danska.
Kram

Hehehe Danska kan vara svårt 
Men det brukar att funka ändå.
Satyat Nasti Paro Dharmah
Sajtvärd på Existens och Filosofi.
Jag använder mig av deeksha i min personliga och andliga utveckling :-)
Och vil lockså åka till Indien och bli initierad. Jag vill kunna använda det på familjen och vänner som som önskar. Ungefär som jag använder reikin.

Har ingen personlig erfarenhet av Annette Carlström, mer än att jag läst någon av hennes böcker, vilka jag finner intressanta att läsa och ta del av övningar osv.
Deecha har jag därimot gått och fått sedan hösten 2004. Den har hjälpt mig i min andliga och personliga utveckling. Under några tyngre perioder i mitt liv, då min bror dog och jag genomgick en cancer diganos, så blev jag mycket hjälpt av att få deecha. Jag tyckte jag kunde slappna av mer, blev mer fokuserad, koncentrerad och jag blev hjälpt att bearbeta de känslor, tankar och reaktioner jag gick igenom. Har därför bara positiva erfarenheter av att ta emot deecha, även om det inte alltid varit lätt när blockeringar av olika slag "släppt" eller ska bearbetas, men det är ju det som är bra så därför upplever jag det iaf positivt.
Jag har fått deksha många gånger under många år, hade för några år sedan det hemma hos mig med min väninna som är deksha healer.
Det är en fantastisk upplevelse efter ett antal gånger.
Gick även på en öppen workshop kvällstid.Där fick vi deksha upp till 4 gånger per kväll + andra avslappningsövningar, frigörande andning m.m.
Deksha rensar ut mycket fortare än vad annan healing gör, sägs det, och jag kan bara hålla med, min ryggsäck var väldigt tung när jag började, idag känns den lätt som en fjäder.
Jag rekommenderar verkligen att gå på det om ni har en chans.
Det kan hända att man inte känner av någon effect efter första gångerna, men jag lovar det kommer sen. Jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Man reagerar ju olika på healingen, jag skrattar, en annan gråter, en tredje blir bara trött.
Enligt vad som sägs och står i informationen är energin så stark att den måste fara sicksack genom universum för att vi ska kunna ta emot den.
Man kan gå inpå livinginjoy.se och titta, där finns alla olika healers över hela landet.
Kram cilla.
Måste rätta lite, livinginjoy.com.
Den andra hemsidan är tydligen borttagen.
Då jag inte längre bor i närheten av min väninna som utför deksha, har jag ingen uppdaterad koll längre.
Kram cilla.
Hjälper till litet http://www.livinginjoy.com enjoy.
Apropå #11 hjälpen som blev litet reklam, kanske till god vän ?
Intressant att titta in i den ryska healingtraditionen : Sibiriskt Ljus.
Bättre än trafikljus och fasadljus kan man tro.

Som #8 och #9 beskriver verkar Deeksha vara ett jättebra sätt att komma åt sina inre blockeringar.. och värt att prova.
Men jag känner mig lite förvirrad..
Är Ljushealing och Deeksha samma?
Och på sidan jag gick in på var det "bara" en som utförde detta och hemsidan var inte uppdaterad för 2009.
Skrevs också om Aliyah som reser runt i olika länder och utför readings ….men det är också nåt ganska okänt för mig.
De enda readings jag hört talas om tidigare är i Edgar Cayes böcker…
Oj vad jag känner mig ovetande
#13 Inga problem, man kan inte veta allt, fullständigt omöjligt ju!
Man ska prova det som man genom hjärtat känner sig dragen till och "vibrerar ditt hjärta" för deeksha så prova det en gång och se. 

Tack Marianne 
Jag känner sig så dum ibland när jag läser om olika "fenomen" som jag inte haft en susning om. Ändå har jag alltid varit sökare och läst allt möjligt..
Deeksha och kraniell terapi (som jag inte hört om tidigare)skulle jag dels vilja prova själv, för min själslga utveckling, men främst till dottern som för 13 år sen opererade, strålade och fick cellgifter för tumör i lillhjärnan. Känns som om hennes kvarvarande komplikationer efter den behandlingen skulle kunna bli bättre så att hon får ett mer fullvärdigt liv och komma i mer harmoni.
Får hon må bra så mår jag också bättre…navelsträngen klipps liksom aldrig riktigt av…
Så jag ska kolla upp och känna efter vilket som känns bäst då
Kram

Andra perspektiv
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/existentiellt/artikel_458453.svd
Är det så bra att bli beroende av något yttre? Finns det något i detta som hjälper en att bli självgående? Jag vet inte, jag har aldrig prövat men är skeptisk mot dyra kurser.
Googlar man på hennes namn så kan man hitta lite intressant info…
Alltid bra med andra perspektiv. 
Helt klart fyller Amman o Baghavan ett syfte i att väcka folk precis som Eckart Tolle gör, de två rörelserna är mest till för att lyfta människor in i första invigningen.
jag är också lite skeptisk till sådana dyra kurser…

#16. Det är naturligtvis aldrig bra att bli beroende av någonting tycker jag. Att få deecha är att starta och sätta igång din egen inre process av växande och läkande. Eftersom deecha är en healingform så får jag hjälp att starata min egen inre healingprocess, ingenting "tillförs" eller något jag blir beroende av, som jag ser det iallafall. Allt "jobb" med mig själv, får jag utföra själv.
Om jag skulle försöka tänka mig in i hur man kan se det som beroendeframkallande att få tex healing, så skulle det kanske kunna uppfattas så när jag "fastnat" eller känner att jag inte kommer någonstans i min utveckling, då känner jag iaf att det är dags för en dos healing eftersom jag vet att det "sätter fart" på processen igen. Fast jag kallar inte det för beroende. Beroende för mig är när något blir ohälsosamt för mig,fysiskt, psykiskt eller andligt.
Att gå utbildningen till deechagivare är dyr , men jag behöver inte själv bli deechagivare för att ta emot deecha. På tex bokhandeln Vattumannen i stockholm erbjuds deltagande i mulitdeechagivningar må, to och lö, som håller på i ca 2 timmar för 100 kronor.
Som med allt finns det en dubbelhet även i deecha healing. Jag har valt att gå och få deechahealing, eftersom det hjälper mig och jag mår bra av det men jag köper inte hela kittet sas. För mig är all healing förknippat med en energi från universum ´som också finns inne i mig,naturligt. Allt gud…går bort, att energin är gudomlig, nej, för mig är den universell därför kan jag inte ta till mig att Amman och Baghavan finns som några "mellanhänder" mellan den universella energin och mig. Varför det?
Ljusöverföring eller deecha är, som jag förstått det, samma sak, dvs en energiöverföring, vissa kallar den gudomlig energi andra, eller jag iaf
, kallar den univerums energi. Vissa ger deecha genom handpåläggning andra genom att den som mottar och den som ger gör det via ögonen.

Det där med att det finns att prova på Vattumannen lät både rimligt i pris och att enkelt ta sig dit med. Absolut att vi tar en tur till Huvudstan framöver så att vi får prova
Precis som ni andra skrivit tycker jag inte att det ska kosta massor av pengar för att kunna utveckla sig på den andliga resan. Sen förstår man ju att de människor som arbetar enbart med liknande, såklart behöver pengar för att själva kunna leva i dagens samhälle givetvis.

100 kr var ju inget, jag har sett betydligt högre summor i "andliga sammanhang" och många många går därifrån utan att ha fått uppnå något.. Att t.ex stå i ett medborgahus och släppa in 150 till 200 personer för 300-400kr/st utan kassaapparat eller kvitton, då kan man ju börja undra…
Att få en deeksha brukar väl vara rimligt, det är väl att åka ner till Indien som är dyrt, har hört summor på 40 tusen för en veckas sådan kurs. 

40 000 är en smärre förmögenhet indiskt sett.
Vad jag vet kostar det ca 50.000 för att bli initierad av Baghavan, man bor där i 1 månad och har mat, boende + tolk tillgängligt hela tiden. Man gör först en väldigt kraftig utrensning som kan ta flera dagar att genomgå.
Om det är värt det? Är väl upp till var och en.
50 för en månad är ju billigare än 40 för en vecka, jag har säkert hört fel. 

Vi har en fabrik i Bangalore (södra indien) Tolkar är väldigt billigt för oss som åker dit finns iöverflöd människor som pratar engelska. Mat o dryck kostar kanske inte så lite som ingenting men inte så mycket mer…Det är säkert jättebra dessa kurser och dom ger säkert massor för en del människor.. Men vi behöver ju inte hymla om att allt detta kostar en hel del pengar och är väldigt dyrt…
Jag har med intresse läst denna sidan idag , och känner igen denna lätta förvirring. Jag har ägnat mig åt olika saker såsom meditation i grupp,reiki kraniosakral behandling, healing på annat sätt kanalisring (som också kan vara helande om rätt energi förmedlas) m.m. Jag har gått på pumpen flera gånger,och fått mig en och annan läxa, SÅ min rekommendation är: känn i hjärtat, det finns så många som utnyttjar människans utsatthet.Jag håller på att bli stark själv utan att blanda in andra, i detta. Mina guider finns med hela tiden och hjälper mig att ge mig kraft till det som ska göras. Att meditera 1 timme är så skönt. Be om hjälp så kommer den.
Det är en stor förberedelse som är på gång för många nu. Så vi är inte ensamma även om det kan kännas så ibland.
Sov gott!
#26 Då har du fått träna dig i urskiljning!