Reiki erfarenheter
Jag bara måste få berätta om en erfarenhet som jag gjorde nyss när jag sände Reiki på distans till min mor, som drabbades av ett stroke i hjärnan för ett par dagar sedan och som nu ligger inne på sjukhus, där dom också upptäckte en hjärntumör på henne.
Jag hade just lagt händerna på hjärtchakrat för att förbinda mig med energin, men redan innan jag hann visualisera de första symbolerna så kunde jag riktigt känna hur energin i händerna sattes i gång. Det var så starka energier. Det var som att det sa ploff i händerna och sen bara flödade energin ur dem. Precis som att det gudomliga redan innan jag började sända Reiki visste vad jag var på väg att göra. Det här fick mig att tänka på vad Jesus sa, att Fadern vet vad ni behöver redan innan ni har bett honom om det.
Nå väl, sedan fortsatte jag med vad man brukar fortsätta med när man sänder en annan Reiki på distans. Jag visualiserade min mor framför mig och gav henne några symboler och bad det gudomliga om hjälp och kraft med att sända henne Reiki. Vad som hände sen var något så vackert och något som är väldigt svårt att förklara för mig. Men plötsligt befann jag mig som i ett hav av den vackra indigo-blå färgen. Allt som jag såg var indigo-blått. Den vackraste nyansen någonsin, och ur den färgen trädde det plötsligt fram en ljus "gestalt" i färgen pärlemor. Lysande stark. Gestalten påminde mig om en ängel och det kändes som att någon sa till mig, att du är inte ensam, vi är också här och hjälper till. Det fick mig att le stort och att känna en sådan kärlek inom mig. Och under hela den tiden som jag sen sände henne Reiki kunde jag riktigt känna hur nära jag var henne, som om jag hade varit direkt intill henne, som om vi var förbundna med varandra.
Nu vet jag förstås inte hur det här kommer att sluta, men jag kommer iallafall att sända henne Reiki så ofta jag bara kan och orkar och göra vad jag kan för att hon ska bli så frisk som möjligt och så får hon även hjälp av min sambo som också sänder henne Reiki.
Undrar om det finns några andra medlemmar här på iFokus, som också sysslar med Reiki och som har några erfarenheter att dela med sig av? Det skulle iallafall vara trevligt att få höra dem.
- Redigerat 2021-07-10, 12:01 av FataMorgana

Ingen erfarenhet mer än att jag själv fått reiki. Önskar allt gott till din mammas tillfrisknande! 💙
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: Tack 💜

Jag gjorde en liknande erfarenhet för över 10 år. Fata Morganas syster låg på sjukhus efter en misslyckad tarmoperation. Det utvecklades en så svår sepsis att läkarna inte sydde ihop buken utan beslöt att skicka henne i ett kontgjort koma. Hennes händer och fötter var blåsvarta och hon såg ut som en vaxfigur. Läkarna hade redan förberett familjen att hon antagligen inte kommer att överleva och hennes bror som är sjukvårdare sa att han har upplevt sånt här många ggr och att det nu är kört.
Fata Morgana och jag beslöt att göra vårt bästa och när vi fick reda på hur illa det är, började vi att behandla på distans med det samma. Jag brukar att börja med att stänga ögonen, lägga händerna på hjärtchakrat och förbinda mig med energin med DKM mantrat. Sedan ber jag om energi och healing för personen.
Men jag hade bara hunnit att stänga ögonen och lägga händerna på hjärtchakrat, utan att ens börja med symboler och mantras, när jag upplevde samma "energiexplosition" som Fata Morgana berättade om och genom mina stängda ögon såg jag hur en otrolig vacker indigoblå ljusstråle kom från vänster och en annan från höger sida av pannan och träffades i mitten av pannan, där ljuset gick in direkt i pannan. Egentligen var det ingen stråle, utan det var mer som en bäck som flöt in i pannan, en bäck som var lysande indigoblå.
Då tänkte jag också på Jesus ord, att "fadern" redan vet vad man vill be om innan man ens ber om det. Det är en stor skillnad mellan att läsa sånt och att erfara det själv. Läser man det, kan man antingen tro det eller inte, men om man själv erfar det är det en helt annan sak. Sen jag hade den där upplevelsen har det där ljuset dykit upp ibland då och då vid andra behandlingar. Men aldrig i en sån intensiv vacker färg som första gången.
Sådana här erfarenheter leder till mer ödmjukhet, för det är inte den "egna duktigheten" som är det avgörande, utan det är en direkt inblandning av det gudomnliga som man inte själv kan påverka. Tänk på det, alla ni som ser er som "duktiga healer".
Fata Morganas syster låg i koma i flera veckor, men hon blev helt återställd igen. Vi behandlade med Reiki 2-5 ggr om dagen, varje dag.
Sen kan man ju också göra fina erfarenheter medan man får en Reiki-behandling. Det kan kännas avslappnande och skönt och få en att må mycket bättre och ibland det händer det också att Reiki-behandlingen fungerar så bra att man nästan blir häpen.
Minns när jag var på jobb en gång och hade så fruktansvärt ont i axeln. Jag kunde knappt koncentrera mig på mitt jobb, så ont tog det. Sen när klockan var fem i tolv, alltså kort före min middagspaus, kände jag hur smärtan plötsligt började att släppa. Ett ögonblick senare var smärtan helt borta. När min middagspaus började ringde jag upp min sambo och han säger; Va bra att du ringde nu och inte en stund tidigare, för jag slutade just upp med att sända dig Reiki. Vid sådana tillfällen kan man bara häpna över hur bra Reikin ibland kan fungera 😊 Det var iallafall skönt att kunna jobba igen utan smärta.
Ska berätta om när jag för allra första gången fick en Reiki-behandling på distans. Jag hade på den tiden ingen aning om Reiki och hade just träffat min sambo som hade sysslat med Reiki i många år. Vi bodde alltså inte tillsammans på den tiden än, men hade kontakt via telefon och internet.
Det var också en gång när jag hade väldigt ont i axeln. Hade haft ont i den under några veckors tid och det kändes bara som att smärtan blev värre dag för dag. Kunde knappt hålla en kaffekopp i handen utan att tog väldigt ont i axeln. Sen frågade mig min blivande sambo om han får sända mig Reiki och utan att jag riktigt visste vad det handlade om tackade jag ja. Jag tänkte att det kan ju inte skada, men att det skulle hjälpa räknade jag inte riktigt med, för jag var nog ändå rätt så skeptisk till det hela. Men när jag vaknade nästa morgon var all smärta borta. Det var helt otroligt och jag tänkte bara, att det här är ju ett mirakel. Eftersom jag hade haft så ont i axeln under en så pass lång tid så kunde jag heller inte heller se det som en slump, att smärtan försvann samtidigt som jag fick Reiki. Och smärtan var verkligen helt och hållet borta, precis som att jag inte hade haft ont i den alls 😊 Det var alltså mitt första möte med Reiki.

#5:
Jag tänkte att det måste ha en tydlig effekt, så tydligt att det inte finns några tvivel, för man vill ju intge göra bort sig……. 😄 Därför behandlade jag först 2 ggr. på dagen. En gång sent på kvällen och en gång tidigt på morgonen.
Jag tänkte att det säkert ger en tydlig effekt, men var själv överraskad att smärtan försvann helt och hållet.