Annons:
Etikettreiki
Läst 513 ggr
FataMorgana
7/9/21, 7:35 PM

Reiki erfarenheter

Jag bara måste få berätta om en erfarenhet som jag gjorde nyss när jag sände Reiki på distans till min mor, som drabbades av ett stroke i hjärnan för ett par dagar sedan och som nu ligger inne på sjukhus, där dom också upptäckte en hjärntumör på henne.

Jag hade just lagt händerna på hjärtchakrat för att förbinda mig med energin, men redan innan jag hann visualisera de första symbolerna så kunde jag riktigt känna hur energin i händerna sattes i gång. Det var så starka energier. Det var som att det sa ploff i händerna och sen bara flödade energin ur dem. Precis som att det gudomliga redan innan jag började sända Reiki visste vad jag var på väg att göra. Det här fick mig att tänka på vad Jesus sa, att Fadern vet vad ni behöver redan innan ni har bett honom om det.

Nå väl, sedan fortsatte jag med vad man brukar fortsätta med när man sänder en annan Reiki på distans. Jag visualiserade min mor framför mig och gav henne några symboler och bad det gudomliga om hjälp och kraft med att sända henne Reiki. Vad som hände sen var något så vackert och något som är väldigt svårt att förklara för mig. Men plötsligt befann jag mig som i ett hav av den vackra indigo-blå färgen. Allt som jag såg var indigo-blått. Den vackraste nyansen någonsin, och ur den färgen trädde det plötsligt fram en ljus "gestalt" i färgen pärlemor. Lysande stark. Gestalten påminde mig om en ängel och det kändes som att någon sa till mig, att du är inte ensam, vi är också här och hjälper till. Det fick mig att le stort och att känna en sådan kärlek inom mig. Och under hela den tiden som jag sen sände henne Reiki kunde jag riktigt känna hur nära jag var henne, som om jag hade varit direkt intill henne, som om vi var förbundna med varandra.

Nu vet jag förstås inte hur det här kommer att sluta, men jag kommer iallafall att sända henne Reiki så ofta jag bara kan och orkar och göra vad jag kan för att hon ska bli så frisk som möjligt och så får hon även hjälp av min sambo som också sänder henne Reiki.

Undrar om det finns några andra medlemmar här på iFokus, som också sysslar med Reiki och som har några erfarenheter att dela med sig av? Det skulle iallafall vara trevligt att få höra dem.

  • Redigerat 7/10/21, 12:01 PM av FataMorgana
Annons:
Tarotstollan
7/9/21, 7:44 PM
#1

Ingen erfarenhet mer än att jag själv fått reiki. Önskar allt gott till din mammas tillfrisknande! 💙

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

FataMorgana
7/10/21, 11:34 AM
#2

#1: Tack 💜

Condor
7/10/21, 12:41 PM
#3

Jag gjorde en liknande erfarenhet för över 10 år. Fata Morganas syster låg på sjukhus efter en misslyckad tarmoperation. Det utvecklades en så svår sepsis att läkarna inte sydde ihop buken utan beslöt att skicka henne i ett kontgjort koma. Hennes händer och fötter var blåsvarta och hon såg ut som en vaxfigur. Läkarna hade redan förberett familjen att hon antagligen inte kommer att överleva och hennes bror som är sjukvårdare sa att han har upplevt sånt här många ggr och att det nu är kört.

Fata Morgana och jag beslöt att göra vårt bästa och när vi fick reda på hur illa det är, började vi att behandla på distans med det samma. Jag brukar att börja med att stänga ögonen, lägga händerna på hjärtchakrat och förbinda mig med energin med DKM mantrat. Sedan ber jag om energi och healing för personen.

Men jag hade bara hunnit att stänga ögonen och lägga händerna på hjärtchakrat, utan att ens börja med symboler och mantras, när jag upplevde samma "energiexplosition" som Fata Morgana berättade om och genom mina stängda ögon såg jag hur en otrolig vacker indigoblå ljusstråle kom från vänster och en annan från höger sida av pannan och träffades i mitten av pannan, där ljuset gick in direkt i pannan. Egentligen var det ingen stråle, utan det var mer som en bäck som flöt in i pannan, en bäck som var lysande indigoblå.

Då tänkte jag också på Jesus ord, att "fadern" redan vet vad man vill be om innan man ens ber om det. Det är en stor skillnad mellan att läsa sånt och att erfara det själv. Läser man det, kan man antingen tro det eller inte, men om man själv erfar det är det en helt annan sak. Sen jag hade den där upplevelsen har det där ljuset dykit upp ibland då och då vid andra behandlingar. Men aldrig i en sån intensiv vacker färg som första gången.

Sådana här erfarenheter leder till mer ödmjukhet, för det är inte den "egna duktigheten" som är det avgörande, utan det är en direkt inblandning av det gudomnliga som man inte själv kan påverka. Tänk på det, alla ni som ser er som "duktiga healer".

Fata Morganas syster låg i koma i flera veckor, men hon blev helt återställd igen. Vi behandlade med Reiki 2-5 ggr om dagen, varje dag.

FataMorgana
7/13/21, 6:48 PM
#4

Sen kan man ju också göra fina erfarenheter medan man får en Reiki-behandling. Det kan kännas avslappnande och skönt och få en att må mycket bättre och ibland det händer det också att Reiki-behandlingen fungerar så bra att man nästan blir häpen.

Minns när jag var på jobb en gång och hade så fruktansvärt ont i axeln. Jag kunde knappt koncentrera mig på mitt jobb, så ont tog det. Sen när klockan var fem i tolv, alltså kort före min middagspaus, kände jag hur smärtan plötsligt började att släppa. Ett ögonblick senare var smärtan helt borta. När min middagspaus började ringde jag upp min sambo och han säger; Va bra att du ringde nu och inte en stund tidigare, för jag slutade just upp med att sända dig Reiki. Vid sådana tillfällen kan man bara häpna över hur bra Reikin ibland kan fungera 😊 Det var iallafall skönt att kunna jobba igen utan smärta.

FataMorgana
7/19/21, 4:09 PM
#5

Ska berätta om när jag för allra första gången fick en Reiki-behandling på distans. Jag hade på den tiden ingen aning om Reiki och hade just träffat min sambo som hade sysslat med Reiki i många år. Vi bodde alltså inte tillsammans på den tiden än, men hade kontakt via telefon och internet.

Det var också en gång när jag hade väldigt ont i axeln. Hade haft ont i den under några veckors tid och det kändes bara som att smärtan blev värre dag för dag. Kunde knappt hålla en kaffekopp i handen utan att tog väldigt ont i axeln. Sen frågade mig min blivande sambo om han får sända mig Reiki och utan att jag riktigt visste vad det handlade om tackade jag ja. Jag tänkte att det kan ju inte skada, men att det skulle hjälpa räknade jag inte riktigt med, för jag var nog ändå rätt så skeptisk till det hela. Men när jag vaknade nästa morgon var all smärta borta. Det var helt otroligt och jag tänkte bara, att det här är ju ett mirakel. Eftersom jag hade haft så ont i axeln under en så pass lång tid så kunde jag heller inte heller se det som en slump, att smärtan försvann samtidigt som jag fick Reiki. Och smärtan var verkligen helt och hållet borta, precis som att jag inte hade haft ont i den alls 😊 Det var alltså mitt första möte med Reiki.

Condor
7/19/21, 4:15 PM
#6

#5:

Jag tänkte att det måste ha en tydlig effekt, så tydligt att det inte finns några tvivel, för man vill ju intge göra bort sig……. 😄 Därför behandlade jag först 2 ggr. på dagen. En gång sent på kvällen och en gång tidigt på morgonen.

Jag tänkte att det säkert ger en tydlig effekt, men var själv överraskad att smärtan försvann helt och hållet.

Annons:
snowy00
3/16/24, 9:45 PM
#7

Fint att få läsa om era reiki-erfarenheter så här i efterhand😊 jag har nog missat denna tråden tror jag.


Condor
3/17/24, 12:32 PM
#8

#7:

Jag hade redan glömt att vi har en sådan tråd. Kanske vi och andra kan skriva llite mer om sådana erfarenheter. Idag kanske jag inte hinner för vi ska strax börja med ett träningspass. Vore kul att också läsa om andras erfarenheter.

snowy00
3/17/24, 12:36 PM
#9

#8:

Det vore intressant. Jag har nog själv inte så många fler liknande erfarenheter att dela, som jag minns, än den om gestalten i min andra tråd. Men liknande har hänt med min nacke vid andra tillfällen, att det har känts/upplevts som en närvaro, eller gestalt har healat den och fått den väldigt avslappnad. Kanske kommer jag på något mer sen.


snowy00
3/17/24, 12:47 PM
#10

Tänker ändå på den gången jag var på ett vandrarhem (har nog berättat om den här förut) och satt i sängen på natten i meditationsställning. Satt nog där nästan hela natten vad jag minns. Men då var det precis som att en närvaro befann sig på andra sidan väggen, bakom ryggen på mig, och förde in mig i djupa meditationstillstånd. Jag kunde liksom inte resa mig och gå där ifrån, då det var som att närvaron "höll fast mig" där i meditationsställningen, och i det tillståndet. Just det var ändå en väldigt behaglig och helande upplevelse på något vis, även om det också var då jag fick och hade min djupare psykos igen. Om känslan av närvaron var en produkt av min psykos eller något annat vet jag inte, men som sagt, just den upplevelsen var behaglig. Kanske gav "något" mig någon slags healing på grund av att jag var på väg att bli sjuk? Jag vet inte. Det finns så många olika tolkningsmöjligheter för sånt här, beroende på hur man tänker och från vilket perspektiv man ser det.


Condor
3/17/24, 12:54 PM
#11

#10:

Ja, ibland kommer en gudomlig inblanding utan att man själv gör någonting.

Condor
3/17/24, 5:49 PM
#12

Tänkte att jag berättar min egen reiki historia, hur jag hittade till reiki och hur det fortsatte.

1994 fick jag lunginflammation mitt på sommarn. Vi hade en air condition på jobbet som aldrig rengjordes eller sköttes om, som var en bakteriespridare. Jag fick nästan 40 grader feber, spydde tills jag bara spydde galla men annars hade jag inga starka symptom, utan en liten smärta på vänster sida av bröstkorgen.

På sjukhuset ville dom ge mig en massa piller, utan att ens ha undersökt mig och utan att tala om för mig vad det är för piller. Jag sa att jag inte tar någonting utan att veta vad jag tar. När en läkare talade om för mig vad det är, började jag att sortera ut vad jag tar och vad jag inte tar. Det gjorde mig inte populär. 😄

Jag sa till läkarna att jag misstänker att jag har en lunginflammation, men de undersökte allt annat, utom lungorna. Först när de inte hittade något annat än att jag har en infektion i kroppen, gjorde dom ett lungröntgen. Läkaren var ganska ångerfylld när han var tvungen att tala om för mig att jag hade rätt och dom hade fel.

Efter att jag fick högdoserade antibiotika ett par dagar var jag fri från feber och ville hem igen. Läkarna sa att jag måste stanna, för att jag fick antibiotikan per spruta. Jag sa att eftersom jag inte har feber längre, räcker det om jag tar dom som piller och jag skriver gärna under att jag går hem på mitt eget ansvar. Sen släppte dom hem mig.

Jag tänkte att jag kommer säkert att vara sjukskriven i 1-2 veckor till och for därför till en esoterikshop för att köpa ett par böcker som jag kan läsa under den tiden. Det fanns med en reiki bok. Den första reikiboken och den enda som fanns på den tiden, från Bodo Baginski och Shalila Sharamon.

Efter mina negativa erfarenheter på sjukhuset, tänkte jag att om jag lär reiki har jag någonting att hjälpa mig själv med och jag kan behandla min mors ryggsmärtor. Därför anmälde jag mig till en kurs till den första graden som organiserades av esoterikshoppen som jag köpte boken i. På den tiden fanns det inte många reikilärare, så det var en kvinna som var ansluten till "the reiki alliance" som for omkring i hela landet för att hålla kurser.

Kursen varade från en fredag eftermiddag till söndag eftermiddag. Vi var 14 elever i kursen. Det lönade sig kanske inte för läraren att resa så långt och övernatta om man bara skulle ha kanske 5 elever. Därför var läraren den största delen av kursen sysselsatt med initieringar och vi fick hålla till godo med hennes assistent.

När det blev min tur att få den första av 4 initieringar sa det riktigt "plopp" i mig. Det kändes som om små nålar skulle sticka i mina händer och inte bara händerna blev heta, utan hela kroppen. När jag berättade det för dom andra tittade dom förvånade på mig, för dom kände inte mycket av den första initieringen.

Sen övade vi behandlingar. Jag berhandlade assistenten och efter ett par minuter sa hon till läraren "vad har du gjort med honom? Han glöder ju riktigt" och till mig sa hon "hur länge håller du egentligen på med reiki". Jag skrattade och sa, sen ett par minuter.

När jag kom hem var jag fortfarande full med energi. Det som hände i mig var någonting som jag inte kände till. Jag sov inte mycket första natten, för det var ju som att se en spännande film som man inte kan slita sig loss från.

Det var så att jag somnade in ett par minuter och sen var jag vaken ett par minuter. Jag var mellan sömn och vakenhet hela natten och plötsligt hände det att jag befann mig i ett stort ljus. Det var som om ljuset skulle vara en varelse som stod bakom mig, omfamnade mig och älskade mig med en sorts kärlek som jag inte kände. Men jag kunde känna glädjen av ljuset. Det var som att komma hem och någon är glad att jag är hemma igen. Ljusets kärlek blev till min kärlek och ljusets glädje blev till min glädje. Jag var ett med ljuset.

Efter kursen for jag till Teneriffa, för det hände så mycket i mig att jag var tvungen att vara för mig själv, långt borta från jobbet och min omgivning. Jag hade egentligen inte tänkt mig att jag gör kurser till de andra graderna, för dom var ganska dyra. Men nästa år beslöt jag att avstå från semestern, för att ha råd att göra den andra reiki graden.

En kollega på jobbet (en ung tjej) sa "så mycket pengar för en sådan smörja". En vacker dag sa hon att hon har en så stark spänning i nacken att hon inte kan röra på huvudet. Jag frågade om hon ville pröva ut "smörjan" och hon sa ja. När jag hade behandlat färdig sa hon "men vad är det här? Smärtan är ju borta! Jag fattar det inte". 😄 Ja, så kan det gå.

Ett år senare gjorde jag den tredje graden och 3 år senare blev jag utbildad till lärare. Reiki har blivit en del av mitt liv, en viktig del och jag skulle idag inte kunna föreställa mig att vara utan.

SolaH
3/18/24, 4:17 PM
#13

För himla massa år sedan gjorde jag första graden. Efteråt gick allt i stå på flera år, så en dag kände jag kring solarplexus en hetta. Det liksom brann i mig, och tiden kring detta hade varit upp och ner.
Mina händer var heta, då föll tanken in på reikin som jag hade gjort. Visualiserade symbolen och la mina händer på solarplexus. Vilken upplevelse det var, mycket skräp kom upp som man samlat på sig. Sedan dess använder jag för att balansera mina chakran, har lärt sig en hel del av detta fungerar i mig..

Det är min reiki historia.
Ps
Hoppas din mor tillfrisknar Fata Morgana 💚

Annons:
Condor
3/18/24, 4:28 PM
#14

#13:

Tack för din berättelse. 🙂 Ja, energin arbetar alltid i en om man är initierad, även om man inte använder sig av reiki. Den arbetar bland annat på att göra en medveten om skräpet som man samlar på sig. Som ljusenergi belyser den saker som är omedvetna (ligger i mörkret).

Jättebra att du började att använda dig av den igen. 🙂

FataMorgana
3/18/24, 4:31 PM
#15

#13: Tack Solah. Märker att jag att inte har uppdaterat och berättat hur det gick för min mor. Den här tråden är redan några år gammal. Så det var några år sedan som hon hade sin hjärninfarkt. Men hon tillfrisknade nog, eller så mycket som det nu går efter en infarkt och efter en hjärntumöroperation, dvs hon är hemma igen, men sitter i rullstol. Den ena kroppshalvan är fortfarande svagare än den andra, men med hemhjälp och personlig assistent så har hon det rätt bra hemma i alla fall 🙂

SolaH
3/18/24, 4:51 PM
#16

#15
Oj, ursäkta mig, såg inte att du skrev tråden för några år sedan.

  • Redigerat 3/18/24, 4:54 PM av SolaH
SolaH
3/18/24, 4:53 PM
#17

#14
Jag trodde inte att jag skulle använda mig av reiki igen. Men det vände🙂

Condor
3/18/24, 5:00 PM
#18

#17:

Ibland kan det hända att man får en knuff att börja använda reiki igen om man inte gör det. Undrar varför du trodde att du inte skulle använda dig av reiki igen?

FataMorgana
3/18/24, 5:14 PM
#19

#16: Ingen fara 🙂

SolaH
3/18/24, 5:52 PM
#20

#18
Jag tyckte att kursen var för intensiv med alla övningarna. Efterått kursen var vi några stycken som gav reiki till varandra, men upplevde det stressigt.

Det var därför som bidrog till att jag la reikin på hyllan.
Kanske skulle också reikin mogna fram i mig, vem vet.

Annons:
snowy00
3/18/24, 6:12 PM
#21

#15:

Fint att din mor har det ganska bra i alla fall, FataMorgana 🙂


FataMorgana
3/19/24, 7:52 AM
#22

#21: Ja, så bra som det nu går efter omständigheterna 🙂

Condor
3/19/24, 9:43 AM
#23

#20:

I första graden brukar det inte vara med så många övningar. Är du säker på att du inte gjorde 2 grader på en gång, för du skrev ju att du använde dig av en symbol? Symbolerna blir man först initierad till när man gör den andra graden. Men i alla fall bra att du använder dig av reiki igen. .

SolaH
3/20/24, 5:17 PM
#24

#23
Det är min egen symbol av ett ljus jag använder mig av.🙂

FataMorgana
3/20/24, 5:47 PM
#25

#24: Det är ju fint om du har upptäckt någonting som fungerar för dig och att du börjat med Reiki igen. Ibland kan det hända att man påbörjar med någonting som känns jobbigt för tillfället och som man kanske inte var mogen för, men som kommer fram vid senare tillfälle att man vill fortsätta med. Om du tyckte att det var för jobbigt och för mycket övningar och sådant efter den första graden, kan du ju nu se på Reiki som något som endast är för dig och för ditt välbefinnandets skull 🙂

Condor
3/20/24, 5:57 PM
#26

#24:

Menar du att du visualiserar ett ljus?

Condor
3/20/24, 5:58 PM
#27

#25:

Reiki ska ju i första hand vara för sig själv. Om det finns tid kvar att hjälpa andra kan man göra det, men i första hand ska man se till att själv må bra. Om man själv inte mår bra kan man heller inte hjälpa andra.

Annons:
SolaH
3/20/24, 6:29 PM
#28

#26
Så hette det.🙃

SolaH
3/20/24, 6:34 PM
#29

#25
Ja, precis så upplever jag det.🙂

rore
3/21/24, 11:04 AM
#30

Reiki
Minns en händelse för x-antal år sedan. Då jag såg en vackert målad tavla som målats med märkliga tecken.
Tavlan sögs in i mig och drog igång något i solarplexus området.
Jag blev alldeles förtrollad av upplevelsen. Lugn, varm, skön och behaglig inombords.

Jag kan ju inte sånt här.
Men jag fick förklarat för mig att det var ett tecken inom Reiki.
Men vad vet jag?
Det var i alla fall en härlig upplevelse.
Det är länge sen nu.
Men ibland så ploppar det minnet upp och värmer gott i inom.


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Condor
3/21/24, 11:14 AM
#31

#30:

Tack för din berättelse. Det skullle vara intressant att se den tavlan. Kan du beskriva den? Menar du att det var reiki symboler?

rore
3/21/24, 11:31 AM
#32

#31: Jag har egentligen ingen aning om vad det var för symbol. Men någon sa att det var en reiki symbol.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara den. Det närmsta i beskrivnings väg jag kan komma på är g- klavs liknande men ändå inte en g-klav☺️.
Om det nu går att få ett hum genom den beskrivningen🙈🙊


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Condor
3/21/24, 11:52 AM
#33
Entdecken Sie die Kraft des Choku Rei Reiki-Symbols und wie es helfen kann, den Fluss der Lebensenergie freizusetzen, Blockaden zu lösen und Heilung und Gleichgewicht zu fördern.
rore
3/21/24, 11:56 AM
#34

#33: Ja den var det, och är det som talar till mitt inre 😲💗


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Annons:
Condor
3/21/24, 11:59 AM
#35

#34:

Det där är kraftförstärrkningssymbolen, dvs. den första symbolen av 3 som man får vid den andra graden. Intressant att den hade effekt fast du inte är initierad i reiki. Kanske en vink för dig att lära?

rore
3/21/24, 12:01 PM
#36

#35: asså även den där bilden talar till mig som du la ut.
Jag har varit på väg att anmäla mig till reiki kurser. Men eftersom jag jobbar oregelbundet så har det varit svårt att få till det med tider.


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Condor
3/21/24, 12:09 PM
#37

#36:

Kanske det blir en ledig helg för dig nån gång för att lära reiki. 🙂

rore
3/21/24, 12:14 PM
#38

#37: Ja, jag hoppas det ska bli så🙂


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

FataMorgana
3/21/24, 12:21 PM
#39

#38: Det hoppas jag med 🤗

rore
3/21/24, 12:29 PM
#40

#39: Tack ❤️


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

SolaH
3/21/24, 4:25 PM
#41

#38 Ett tips på vägen.
Välj reiki lärare med omsorg, och som känns bra för dig.😊
Den dagen du känner dig redo.

Annons:
rore
3/21/24, 4:29 PM
#42

#41: Ja absolut. Det måste kännas genuint.
En del vill bara tjäna pengar….
Tack för Omtanken 🙂


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Condor
3/21/24, 4:41 PM
#43
Det här är en sajt menad för alla dem som är beredda att söka inåt för att bli medvetna om människornas sanna natur. Andlig utveckling har ingenting med trosföreställningar att göra, utan snarare att ge upp dessa för att kunna erfara den absoluta sanningen.
snowy00
3/21/24, 4:57 PM
#44

På tal om reiki så har jag läst klart boken Reiki Fire av Frank Arjava Petter. Jag tycker mycket om den😊 ska köpa fler av hans reikiböcker sedan.


rore
3/21/24, 4:59 PM
#45

#44: Är den på svenska?


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

snowy00
3/21/24, 5:21 PM
#46

#45: Just den jag köpte är på engelska. Lyckades inte hitta en på svenska, men kanske det går om man letar mer. Fick beställa den från engelska amazon, kunde inte hitta något exemplar att köpa här i Sverige.


snowy00
3/21/24, 5:25 PM
#47

#45: Det ska vara denna jag köpte. Åtminstone har de samma framsida.

https://www.amazon.com/Reiki-Fire-Information-Complete-2013-01-01/dp/B01K95KB9K


Reiki Fire: New Information About the Origins of the Reiki Power: A Complete Manual by Frank Arjava Petter (2013-01-01) [Frank Arjava Petter] on Amazon.com. *FREE* shipping on qualifying offers. Reiki Fire: New Information About the Origins of the Reiki Power: A Complete Manual by Frank Arjava Petter (2013-01-01)
rore
3/22/24, 3:06 PM
#48

#47: Tack för länken, men jag kommer inte in på den.


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Annons:
Condor
3/22/24, 3:17 PM
#49

#48:

Om jag klickar på själva länken i inlägget, kommer en inloggningssida. Men om jag klickar på länken efter inlägget kommer jag direkt till boken.

rore
3/22/24, 3:29 PM
#50

#49: aha. Får lov att prova igen då 🙂


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

snowy00
3/22/24, 3:31 PM
#51

#47:

Ah, kanske var det eftersom jag var inloggad när jag kopierade länken. Du får nog prova som Condor säger🙂


Condor
3/22/24, 3:34 PM
#52

#51:

Men vad konstigt. Nu fungerar plötsligt båda länkarna hos mig.

snowy00
3/22/24, 3:37 PM
#53

#52:

Hm, konstigt. För mig funkar båda även fast jag inte är inloggad på mobilen🤷


rore
3/22/24, 5:07 PM
#54

#53: Den under funkade. Det verkar inte som att boken är översatt till svenska.
Eller så fattar jag inte hir man ska söka helt enkelt. Ska ta en sväng ner på stan endera dan och höra mig för med bokhandeln. 🙂


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

SolaH
3/22/24, 5:25 PM
#55

#54
Du kan kolla på libris.kb.se först och se om den boken finns att låna till ditt bibliotek.😊

Annons:
FataMorgana
3/22/24, 5:42 PM
#56

Det verkar som att just den boken "Reiki Fire" inte är översatt till svenska, men man kan ju alltid fråga i någon bokhandel först, för säkerhets skull.

Annars hittade jag här en sida med ett par andra böcker översatta till svenska. Kan tänka mig att den första boken "Reikins själ: den kompletta handboken för Reikisystemet" är bra för alla tre författare till den är bra, en av författarna är just Frank Arjava Petter.

Den andra boken av Frank Arjava Petter, dvs "Dr Mikao Usuis ursprungliga Reikihandbok" är också bra, den har vi hemma. Men det står också en massa i den boken om Reiki som inte lärs ut här i västvärlden, tex om Gassho-meditationen, om andingstekniker och sen finns där en massa handpositioner i boken som är speciellt för olika sjukdomar och organ.

Så frågan är ju också lite vilken typ av bok man vill ha.

https://www.bokus.com/cgi-bin/product_search.cgi?authors=Frank%20Arjava%20Petter

Köp böcker av Frank Arjava Petter hos Bokus med fri frakt och snabb leverans. Här hittar du de senaste och mest populära böckerna till bra pris!
Condor
3/22/24, 5:46 PM
#57

#56:

Jag vill tillägga att allt som står i den ursprungliga reiki handboken är saker som inte skulle få plats i en reki kurs som varar en helg. Hos Usui tog det flera månader att lära det som hos oss motsvarar den första graden.

Det är nog ingen bok för nybörjare, utan för folk som redan har lärt reiki och som vill fördjupa sig i reiki och gå utöver det som man lär i kurser.

rore
3/22/24, 5:55 PM
#58

#55: Ja, men du tack! Glömmer bort att det finns bibliotek ju.🤗


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

rore
3/22/24, 5:58 PM
#59

#56: Tack för hjälp och tips


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

rore
3/22/24, 6:01 PM
#60

#57: Asså, jag gissar att de flesta som säger sig lära ut reiki går väldigt fort fram.
Och att det är väldigt mycke kunskap som får till spillo.

Det är svårt att hitta någon som lär ut reiki som käns genuin och äkta.


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

snowy00
3/22/24, 6:07 PM
#61

Då kan jag komma med ett till tips, eftersom jag, FataMorgana och Condor redan har funderat lite om det här med reikikurser (för min del då, om jag får möjlighet till det nån gång i framtiden). Denna kurs i Stockholm tyckte Condor verkade vara okej i alla fall:

https://www.phoenixacademy.se/kurser/

Jag har inte kontaktat dem, eller funderat djupare på saken, men i alla fall. Om någon här får användning av tipset.🙂


Traditionell Japansk Reiki i Stockholm, Reiki grundkurs, Reiki fortsättningskurs, Reiki Masterkurs, Chakra Healer kurs, Grundkurs i Akupressur och Kinesisk Medicin
  • Redigerat 3/22/24, 6:07 PM av snowy00
Condor
3/22/24, 6:21 PM
#62

#61:

Den ser ok ut och det verkar som om Frank Arjava Petter brukar att hålla kurser där:

https://www.phoenixacademy.se/ursprungliga-reikitekniker/

Frank Arjava Petter var den som gjorde slut på myterna om ursprunget av reiki, att Usui inte var en krist utan buddhist och hur han hittade till reiki.

Han gjorde även slut på myterna som helt allmänt spreds ut i andliga och new age kretsar gällande sjukdomars orsak. På 90-talet spreds det ut saker som att om man t.ex. har problem med ögonen, finns det saker som man inte vill se i livet eller på sig själv och på det sättet tolkades även andra sjukdomar.

Jag har alltid kritiserat det här flummet och fick en massa motstånd på den tiden. Sen äntligen, kom Petters böcker ut, där han skrev att det finns saker i varje människas liv som de inte vill se och det går helt utan ögonproblem. Han skrev vilka olika sjukdomar som upplysta och andliga mästare har lidiet av, fast de egentligen, enligt systemet som flumvärlden använde sig av, inte borde lida av sjukdomar.

Han är en människa med fötterna på jorden och huvudet i himlen, så som det ska vara.

Ursprungliga Reikitekniker med Frank Arjava Petter Varmt välkommen nu när Frank Arjava Petter kommer tillbaka till Phoenix Aacdemy i Stockholm (Tyresö). Under helgen får du lära dig ursprungliga Japanska Reiki tekniker som Arjava delar med sig av. Du behöver ha gått minst Reiki grundkurs för att delta. När: 25-27 November (fre 18-21, lör o sön 10-18)Var: … Läs mer ”Ursprungliga Reikitekniker”
Annons:
snowy00
3/22/24, 6:30 PM
#63

#62:

Ja, det märktes i boken, att han har fötterna på jorden och huvudet i himlen.


rore
3/22/24, 6:34 PM
#64

#62: Tack för tips 🤗 ska kolla lite senare.


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

rore
3/28/24, 7:37 PM
#65

#56: reiki fire kan den översättas till reikins själ?

Hur som helst så har jag beställt en bok av ovan nämnda författare och den boken är på svenska och heter just Reikins själ.
Hämtas i början av nästa vecka.


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

snowy00
3/28/24, 8:15 PM
#66

#65:

Nu frågar du ju FataMorgana, men den du har beställt är inte samma som den jag läste, Reiki Fire. Men den är säkert minst lika bra😊👍


rore
3/28/24, 8:28 PM
#67

#66: oj då. Jag är glad vem dom än svarat 🙂
Ok, det tror jag också.


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Condor
3/29/24, 11:12 AM
#68

#65:

Jag upoptäckte just att boken som du menar heter i orginal på tyska "Das Reiki Kompendium" och att jag har den boken. Den är bra!

Det är 3 författare som har skrivit dom: Frank Arjava Petter, Walter Lübeck och William Lee Rand, 3 av dom mest kända och bästa författarna.

Boken innehåller saker som: från tradition till nutid. grunder, överföringslinjer, originalskrifter, mästarskap, symboler, tekniker, behandlingar, reiki som andligt sätt att leva.

Du har beställt en bra bok.

För övrigt hittade jag en text om Petter på wikiopedia under rubriken "kritik" som jag översätter:

"*Petters första böcker skakade om Reikivärlden eftersom han rensade bort den falska informationen om Reikipraktik och historia som tidigare hade baserats på hörsägen.[13] Den första konflikten vände under åren på grund av hans noggranna forskning och den offentliga dokumentationen av hans arbete, som nu är allmänt erkänd och också ses som grunden för flera vetenskapliga arbeten om Reiki (inklusive av Jojan Jonker, Justin Stein och Liam Horowitz) *."

snowy00
3/29/24, 11:26 AM
#69

Det hade förresten varit intressant att läsa lite om det vetenskapliga bakom Reiki också, och det verkar ju Rores bok innehålla. Men vet du någon bra webbsida med sånt, Condor, eller är det böcker som gäller?🙂


Annons:
rore
3/29/24, 11:33 AM
#70

#68: Åååå så spännande. Ser fram emot att få hem den 🤗


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Condor
3/29/24, 11:37 AM
#71

#69:

Det finns en del studier om reiki. Jag hittade en sida på tyska med länkar till studier på engelska:

https://shin-reiki.de/studien-zur-wirksamkeit-von-reiki/

Studien: Funktioniert Reiki eigentlich tatsächlich? Als Diplom-Psychologin interessiert mich natürlich die Frage, ob sich die Wirkung von Reiki auch in wissenschaftlichen Studien zeigt.  Auch wenn dies durch meine beeindruckenden positiven Erfahrungen bei meinen ersten Behandlungsversuchen zunächst sehr in den Hintergrund rückte, habe ich mich aktuell noch einmal auf die Suche gemacht [Stand aller Angaben: 27.02.2023]. […]
snowy00
3/29/24, 12:05 PM
#72

#71:

Det var intressant att läsa i, tack. Ska nog läsa mer sen.


rore
4/3/24, 3:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Nu har jag den här hos mig.🤗


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Condor
4/3/24, 3:45 PM
#74

#73:

Vad kul! 🙂 Du kommert säkert att inspireras att lära reiki. 🙂

Skulle det fortfarande vara den första april, skulle jag kanske ha svarat "vad kul, har du läst den än?". 😄😄😄

Jag inspirerades också av en bok att lära reiki, fast den var inte lika bra som den som du köpte. Det var den första reiki boken som kom ut.

rore
4/3/24, 3:51 PM
#75

#74: Ja, det käns kul, intressant och den verkar lättläst. Det lilla jag nu har hunnit läsa och den liksom vibrerar 😲🙂


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Condor
4/3/24, 4:05 PM
#76

#75:

Bara det är goda vibbar. 😊 Du ska se hur det vibrerar om du blir initierad i reiki:

Annons:
snowy00
4/3/24, 6:43 PM
#77

#73:

Så kul, rore. Jag ser själv fram emot att läsa nästa reikibok som jag köper.


rore
4/3/24, 7:07 PM
#78

#77: 😃
Ja det förstår jag 🤗


Kedjor som tynger
Blir till länkar som bär

Upp till toppen
Annons: