Etikettkärlek
Läst 2601 ggr
[Lynx1]
2013-05-22, 21:23

Bön ikväll kl 22

Hej på er,

Ikväll kl 22 dvs om ca 40 minuter kommer ett antal personer från forumet Övernaturligt i fokus att skicka goda energier till de ungdomar som har ställt till det för sig i Husby/Fittja etc med stenkastning, bilbränder m.m.. Det kommer vara en bön i kärlekens tecken då de i allra högsta grad är i behov av det.

Skulle vara tacksam om några av er kunde haka på i det.

I all välmening

/Lynx1

Annette
2013-05-22, 21:25

Det är väl snarare andra de ställer till det för.

Hoppas de får hårda straff.

Gaiatri
2013-05-22, 21:39

#0 Det var ett bra initiativ. 🙂 Jag försöker skicka lite goda energier till situationen.

#1 Hjärnan är inte färdigvuxen förrän vid 25-års åldern, ej heller är mognad fullt utvecklad och förståelse för ens gärningar och de konsekvenser det kan få.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Michaela-N
2013-05-22, 21:55

Äh, hjärnan är kanske inte färdigutvecklad - men man behöver inte vara 25 år för att inse att bränna bilar, kasta stenar och slå ner poliser är helt vansinnigt. Det förstår de flesta småbarn till och med, att ursäkta ungdomarnas agerande med att de inte har färdigutvecklade hjärnor är förkastligt.

Hoppas man får tag i de som gjort det här, och skickar tillbaka dem eller sätter dem i behandlingshem/ungdomsvård.

Annette
2013-05-22, 22:01

#3. Instämmer. Sluta pjoska med dem och låt dem få ta konsekvenserna av sitt handlande.

Jag förstår inte varför det skall vara mer synd om gärningsmännen än om alla oskyldiga som drabbas.

Gaiatri
2013-05-23, 07:21

Jag läser inte in att det skulle vara mer synd om gärningsmännen för att man vill skicka goda energier. 

Jag har heller inte skrivit att jag ursäktar ungdomarnas beteende när jag skriver att hjärnan och mognaden inte är färdigutvecklad förrän i 25 - års åldern. Jag konstaterar faktum och i det lägger jag också indirekt ett ansvar på den vuxna och känslomässigt mogna delen av samhället. 

Det är vi tillsammans som utgör samhället. Finns det obalanser och frustration någonstans i vårt gemensamma samhälle så påverkar det indirekt hela samhället. Hur ska vi komma till rätta med problemet utan att använda oss av kärleksenergin och god vilja? Frustrationen försvinner inte för att man enbart straffar eller begränsar personernas frihet. Det kommer då ändå ligga där som en pyrande underliggande frustration som inte balanseras och transformeras. 

Självklart behövs det åtgärder, jag menar inte att enbart ljus och kärlek är det som behövs, däremot att det som kan transformera situationen är att man utgår från god vilja och kärlek i både tanke, känsla och handling.

Sajtvärd på Andlig utveckling

[Lynx1]
2013-05-23, 07:55

Tack Gaiatri för ditt väl beskrivande inlägg och för din kärlek. Kram /Lynx

retep
2013-05-24, 13:01

❤️

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2013-05-24, 23:50

#5 Det är vi tillsammans som utgör samhället. Finns det obalanser och frustration någonstans i vårt gemensamma samhälle så påverkar det indirekt hela samhället. Hur ska vi komma till rätta med problemet utan att använda oss av kärleksenergin och god vilja? Frustrationen försvinner inte för att man enbart straffar eller begränsar personernas frihet. Det kommer då ändå ligga där som en pyrande underliggande frustration som inte balanseras och transformeras.

❤️✨

se även: http://alexandrapascalidou.damernasvarld.se/2013/05/21/husbytankar/

Det finns ingen annan väg ut ur våld och vansinnesdåd än genom att gå djupare. Dessa ungdomar projicerar ut delar av samhällets känsla av vanmakt, ilska och total hopplöshet. Det är inte ungdomarnas straff som det behövs läggas fokus och krut på, utan vi behöver lägga fokus på att förstå vad som behöver förändras MARKANT i samhället för att detta inte ens ska ske.

Centaurus
2013-05-25, 04:05

Människors beteende och även våldsamheter sägs ju öka vid fullmåne, kanske stämmer :/

Annette
2013-05-25, 06:47

Trams!

Hörde ungdomar uttala sig på radion, det är skrämmande vilken inställning de har. Och ni tror att böner och pjosk hjälper.

[Lynx1]
2013-05-25, 07:47

#10 det är samhällets avvisande attityd som skapat detta beteende. Det är det sista de behöver mer av. Läs en psykologibok då istället om du inte tror på böner.

Knorran
2013-05-25, 19:34

Anette om du nu tycker att detta är sånt trams varför i hela fridendagar orkar du ens skriva på en sånhär tråd? Om andra vill gå ihop för bön och be om en lugn kväll istället för våld så måste väll vi få göra det. Tycker du då att du har rätt att komma hit och försöka idiotförklara? Sen kan du bara vara lugn, dom kommer få sina staff på ett eller annat sätt. Dethär handlar inte om att vi daltar med dessa människor. Detta handlar om att be, skicka god energi och hoppas och tro om en lugn kväll. Men passar det inte dig så kanske du borde skriva någon annantans…

Dessa killar på bilden har gått ihop och gjort detta, dom menar Lämna en sten, plocka en korv!!! Vem vet dom kanske lyckades att stoppa en människa som hade tänkt att kasta en sten eller varit på väg att förstöra något. Visst det är inte mycket men det är bättre än ingenting. Ikväll ska jag iaf be, be om en lugn kväll be om att fler sånhär människor går ut på gatan och lyckas lugna ner människor.

[Lynx1]
2013-05-25, 19:44

#12 Underbart Knorran! Sköna killar på bilden förresten :-) Trevligt initiativ!

Upp till toppen