Annons:
Läst 1151 ggr
AnnaSD
5/5/13, 3:04 PM

Meditation/andlig kontakt

Hejsan allesammans!

Jag har under en period försökt meditera för att komma i kontakt med min skyddsängel. Eller bara för att finna svar på frågor jag ställer mig själv, mitt inre. Mitt problem är att jag ALLTID somnar. Till en början kom jag in i ett skönt flow och var vaken men nu har jag somnat i flera månader. Hur och vad kan jag gör för att häva denna, som jag uppfattar det som, blockering.  Alla tips, funderingar och frågor är välkomna!

Mvh A.SD

Annons:
AnnaSD
5/5/13, 3:21 PM
#1

Jag skulle vilja påstå att jag blir alldeles vimmelkantig och dåsig..

Loris M
5/5/13, 10:17 PM
#2

Min första tanke när jag läste ditt inlägg var: hur gör du? Sitter du eller ligger du ner? Om du ligger ner så kan jag tänka mig att det blir lätt att somna. Jag brukar alltid sitta bekvämt, fötterna på golvet, rak i ryggen. Har lite svårt att föreställa mig att man kan somna då?

Fast å andra sidan jag har lite svårt för att koppla av och inte tänka och blir kanske "för vaken" hela tiden. Så det funkar inte för mig heller men det blir åt andra hållet. 🤔

AnnaSD
5/5/13, 11:43 PM
#3

Jag brukar både sitta o ligga. Skönt och oskönt. Men det spelar liksom ingen roll till slut blir jag så trött att jag somnar ändå.. och sittet jag oskönt och jag blir sådär dåsigt trött ger jag upp o lägger mig för att 'vila' i alla fall.. Det har inte alltid vart såhär. Blir så frustrerad. Tog en paus i flera veckor och provar nu igen men blir lika trött nu oxå!

Gaiatri
5/9/13, 3:35 PM
#4

Hur ser den meditation ut som du gör?

När jag mediterar är jag närvarande i det inre men inte slö. Avslappnad men ändå fokuserad. Kroppen är avslappnad och uppmärksamheten riktad mot det inre. Det som händer runt omkring mig kanske jag uppfattar (bilar som åker förbi där ute, grannen som spelar musik, etc) men jag ger det ingen uppmärksamhet utan fortsätter ha uppmärksamheten mot det inre. 

Tankar som kommer låter jag passera och känslor kan också komma och gå. Rysningar eller energier som man kan uppfatta i kroppen (eterkroppen) kan också komma och gå.

Sen mediterar jag inte så länge, ca 15 till 20 minuter per dag. Mediterar jag längre så är det lättare att tappa fokus och tankar på allt möjligt kan börja sippra in. 

Vid meditationen så är jag samlad i min energi, dvs jag flyter inte ut i känslor eller tankar. Jag försöker direkt att vara i kontakt med själen och mitt inre. 

Man kan säga Själens Mantra innan man börjar att meditera. Det hjälper både som en fokusering för att komma i kontakt med själen och som beskydd.

Själens Mantra

Jag är Själen
Jag är det Gudomliga Ljuset
Jag är Kärlek 
Jag är Vilja
Jag är Bestämd avsikt

Sajtvärd på Andlig utveckling

Upp till toppen
Annons: