Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 4128 ggr
[nidlo1]
0

Tidigare liv

Jag har diskuterat lite med andra om tidigare liv. För mig är vissa upplevelser väldigt påtryckande, och jag ser mer och mer. Vad som man funderar på är varför man får se detta, hur man finner sanning i det?! Kanske någon vet riktlinjer för att förstå sig på ett minne, eller en förnimmelse av annan tillvaro?

Speciellt är det en upplevelse jag inte gärna delar med mig av hur som helst, men det är också just det som nu är mest påtryckande. Som att någon pickar på ryggen, och vill att jag ska ta reda på allt om detta!

Har någon erfarenhet, och kan hjälpa? Vad jag vet så har det ju med karma att göra, men är det alltid så?!

Vänligen

[kajmal--]
0

det enda jag vet är att mina andliga vänner sagt att jag varit död tre gånger.

[nidlo1]
1

#1 Jag vet inte hur många gånger man brukar återfödas, men tror att det ofta tar lång tid för en själ att utvecklas.

Hur som helst har jag fått lite ordning på upplevelserna nu. Skrev ned det som visade sig, de glimtar jag har fått.

Vet inte vilka som är intresserade, men skickar med en PDF på några A5-sidor.

Gaiatri
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Intressant läsning.

Jag har bara en upplevelse som jag tror kommer från ett tidigare liv. Det var lite konstig för när jag fick kontakt med denna upplevelse och minne så var det jag sa eller tänkte på engelska men samtidigt så ifrågasatte jag och tänkte (dvs min nuvarande personlighet) på det som skedde och det jag upplevde på svenska.

[nidlo1]
1

#3 Roligt att läsningen var givande!

Angående din upplevelse har jag läst i en bok där författaren beskriver en patient som under regression pratar ett främmande språk han/hon egentligen inte kunde…

Hälsning

yamher
0

behöver inte att ha med karma att göra det beror på vad du ska lära dig. Bara för att du e rik i ett liv betyder inte att du har förstått hur det e att vara fattig (att du måste leva ett fattigt liv)

Alis volat propriis Oskyldig

[nidlo1]
0

#5 Jag hänger inte helt med på hur du menar… Det kanske ändå inte har med vad man upplever i liven att göra. Medvetenheten är nog central.

Karma kan ju tolkas olika. För mig är ordets innebörd i så fall orsak och verkan.

"Det man sår får man skörda."

"Som man bäddar får man ligga."

Lärdommen…till slut…att bli Medveten om…

patronsaint
0

Jag tycker det intressanta med att höra om andras individers tidigareliv upplevelser får mig att känna mig som om jag var där. Som om någon spelar upp allt som en film. Är otroligt lite andligt utvecklad.

Men har en stark inre kännsla/minne av att jag har levt i kloster. Kan känna det kalla väggarna och grova kläder mot huden. Har ett "minne" av att jag kände mig uppfyld av ett stort lugn och trivdes mycket bra.

I want to be like the patronsaint of reality.

[nidlo_1]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

(jag har ett nytt konto, därför annorlunda namn)

#7 Är det något som har hänt kan man nog plocka upp händelsen ur alltet, beroende på hur känslig man är för sådant.

Tack för att du delar med dig… Liv som munk, både kristen, och buddhistisk har jag minnen av.

Niklas

[nidlo_1]
0

Jag knuffar upp denna gamla tråd, om någon vill läsa.

Vänligen,
Niklas

[nidlo_1]
0

…är främst pdf-filen i #2 jag tänker på alltså.

[rose-m]
1

Kanske är det så att man återföds inom släkten. Kanske man byter könssida också, och födelsetal till det motsatta. Kolla om du känner igen någon mormorsmor eller någon som du kan ha något gemensamt med. Yrke? Om något stämmer. På mig stämmer allt men  jag vill ändå  inte tycka något om mitt förra liv i och med att jag inte riktigt vet. Man kan gissa mest.

yamher
1

naturligtvis är det komplext, vilket liv du kommer ner o gör, men då o då följer man en släkt

jag tex var min farfars mamma, som dog ca 12 år innan jag föddes. Vi är lika till sättet. Min farfar som dessvärre också har gått bort följer mig ganska ofta :)

[nidlo_1]
0

rose-m: Angående släkt så är jag lik min kusin med motsatt kön, i alla fall. Hon och jag har samma intressen, något som fick oss att tävla lite sist vi hade kontakt.

Howliten
0

Jag tror att vissa bitar som vår själ inte har bearbetat eller löst återspelas i nya liv tills själen utvecklats på just det området.

Jag är glad. Är du?

patronsaint
1

#11 intressant tanke gång. Jag vet att jag är född exakt 100 år efter min mammas morfar och genom det kanska ha ett band till honom?

Men det glimtar jag fått från tidigare liv visar mig som ung kvinna i olika tidsåldrar.

I want to be like the patronsaint of reality.

[nidlo_1]
0

#15: Bandet du har är nog att du är född 100 år efter honom… Om man inte hittar annat det vill säga.

[kliinda]
0

Har ni träffat någon från erat tidigare liv i detta liv?

yamher
0

ja, jag har.

[civicc76]
0

då får man
nog tro på
ufo:n också.

yamher
0

varför?

Eliiza
0

Då en planet är normalbefolkad så vilar ens andeform 1.5 gånger så lång tid i andesfären gentemot den tid den levt i sitt senaste mareriella liv. Dvs. om man lever i 80 år så vilar man (eg. ingen vila i sig) sedan i 120 år i andesfären innan man pånyttföds in i nästa materiella liv. Med vänlig hälsning, Eliiza

yamher
0

beror väll lite på? Jag vet med i mitt egna fall att jag inte gjorde det.

Eliiza
0

Tiden på "andra sidan", dvs. i andesfären är mycket viktig. Ju tidigare man återföds desto mer är obearbetat sedan det förra materiella livet och desto fler svårigheter får man då att brottas med i det nya…vilket alltså inte bara drabbar den enskilda individen… Den nu alltjämt rådande och kontinuerliga överbefolkningen på vår planet leder således inte "bara" till konkreta effekter såsom miljöförstöring, klimatförändringar, svält, eskalerande sjukdomar, och utrotning av djur etc., utan även till betydligt mer djupgående utvecklingsmässiga gissel för människan… Med vänlig hälsning, Eliiza

yamher
1

nja, både ja och nej. Syftet att komma ner snabbt igen kan skilja sig från olika fall. Samt vårt ansvar att vara skyddsängel, vilket många inte inser eller ser. Så skiljer sig det från person till person som till tillfälle.

[civicc76]
0

Vi får väl åka till Månen och Mars
innan vi spånar om livet efter
döden och före födseln.

[Myy2000]
1

#0 Jag tror att när man själv spontant kommer ihåg tidigare liv, så kan det vara för att man ska få lite extra hjälp för att lösa upp karma/mönster som man inte klarade ut vid den eller de livstiderna. Att man har skrivit ned att man ska minnas, i sin livsplan innan man steg ned till det fysiska planet i denna livstid. Själv kommer jag ihåg flera livstider och kan se hur de mönstren har gått igen i denna livstid. Det ger ett helt annat perspektiv på tillvaron, då man kan förstå att nuvarande relationer även kan påverkas av de roller som vi spelat under andra liv.

[civicc76]
0

#20 ufo är en rätt god anledning att inte friskförklara ngn.?