Annons:
Läst 2782 ggr
frejjali
4/10/13, 12:11 PM

Hjälp mig att tyda tecknen?

Under en meditation i förrgår (den 8/4) fick jag upp vad som såg ut som en slags rebus.

Först såg jag ett svärd som drogs ut ur ett hjärta (hjärtat var naturtroget, svärdet skulle kunna varit en stor dolk, dock lite gammaldags).

Sedan såg jag två människogestalter som stod med ryggarna mot varandra och sedan sakta gick åt varsitt håll. De var bara som skuggor, jag kunde inte urskilja vilka de var med andra ord.

Efter det såg jag ett par underarmar, helt klart manliga, som kavlade upp skjortärmarna. Skjortan var röd eller blårutig, minns inte exakt.

Slutligen såg jag en stor rovfågel som slog med sina massiva vingar, som om den höll på att lyfta.

Är det någon som kan hjälpa mig att tyda detta?

Annons:
lizaohman
4/10/13, 1:08 PM
#1

Mediterade du runt ett problem/fråga eller bara annars? Har du haft något problem som du brottats med nyligen?

frejjali
4/10/13, 3:12 PM
#2

Jag hade inte tänkt meditera egentligen, bara vila en stund, men kände att jag liksom drogs iväg.. Det jag tänkte på innan var om jag kan ha någon själsfrände där ute någonstans och hur jag ska hitta honom isf ;) I övrigt består mina problem mest av ovisshet; om jag kommer att få något. :)

frejjali
4/10/13, 3:13 PM
#3

… hitta något jobb snart, skulle det stå… 🙂 Hihi.

lizaohman
4/10/13, 9:04 PM
#4

Du är nog den som bäst kan tyda rebusen, precis som när man drömmer. Enbart drömmaren vet vad han/hon lägger in för betydelse i symboler. Men om du utgår från din fråga om själsfrände, så öppnar sig en del intressanta tolkningar. Men gör ett försök själv först, så får vi se ifall jag är inne på samma linje 🤔 Jag vill inte påverka dig, så jag väntar tills du sagt ditt.

frejjali
4/10/13, 11:30 PM
#5

Spontant tänkte jag att någon av oss, eller båda, håller på att läka från sådant som gjort oss illa och därav gestalterna, att vi går ifrån det som inte är bra. Men sen tänkte jag att vi kanske rör oss ifrån varandra som det är just nu…
Armarna fick mig att tänka på arbete, kanske att jag har en hel del jobb framför mig om jag vill hitta honom?
Och fågeln vet jag inte riktigt hur jag ska tolka. Stark och självständig, kanske skygg, men kämpar för det den vill ha..?
😕
Är väldigt nyfiken på din tolkning!! 🙂

lizaohman
4/11/13, 2:51 PM
#6

Först såg jag ett svärd som drogs ut ur ett hjärta (hjärtat var naturtroget, svärdet skulle kunna varit en stor dolk, dock lite gammaldags).

Läkande (hjärtefrågor), vilket skulle kunna tolkas som att du antingen lär dig stå på egna ben eller att din själsfrände är på väg

Sedan såg jag två människogestalter som stod med ryggarna mot varandra och sedan sakta gick åt varsitt håll. De var bara som skuggor, jag kunde inte urskilja vilka de var med andra ord.

Skilsmässa (behöver inte vara bokstavlig, kan symbolisera saknaden av själsfränden men också att man fjärmar sig från det gamla - kanske bryter mönster?)

Efter det såg jag ett par underarmar, helt klart manliga, som kavlade upp skjortärmarna. Skjortan var röd eller blårutig, minns inte exakt.

Arbete (du hade frågat om detta också) vilket du också var inne på. Men för all del, håll gärna kollen på omgivningen ifall någon kille har för vana att kavla upp ärmarna (och/eller bär rutiga skjortor). Min man kavlar alltid upp ärmarna och bär gärna rutiga flanellskjortor 😮

Slutligen såg jag en stor rovfågel som slog med sina massiva vingar, som om den höll på att lyfta.
Andlig tillväxt !

Annons:
frejjali
4/11/13, 3:16 PM
#7

Åh, tack! Jag har faktiskt fått fram liknande budskap med tarotkort också, så jag tror din tolkning är ganska klockren 😃
Andlig tillväxt känns tryggt och bra, jag jobbar hårt med att övervinna min rädsla.
Angående arbetsföra män med skjortor… Det känns som ett vinnande koncept, eller hur?! 😉
Tusen tack för hjälpen!! 🌺

Upp till toppen
Annons: