Annons:
Läst 2985 ggr
sveavännen12
2013-03-15 19:43

När själen är i obalans

Jag har en fråga till er; tror ni att det är svårare att öppna upp och kommunicera med andervärlden när själen är i obalans o man inte mår vidare bra? Eller är det så att kan man kommunicera och få kontakt så kan man, oavsett vad som händer i ens liv.

Ha en riktigt skön helg allihopa o njut av solen!!

Annons:
retep
2013-03-15 20:58
#1

Skulle först vilja säga att, det är inte själen som är i obalans! Det är du, personen du som är ur balans och inte mår bra. Tänker att det inte är så lätt och bra att söka få kontakt då.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sjöstjärna
2013-03-16 20:48
#2

Jag tror absolut att det är svårare att få kontakt om man är i obalans. Mår man inte bra själsligt (och det gör man ju inte om man mår dåligt kroppsligt eftersom allt hänger ihop) så tro jag det är svårt att rensa tankarna så mycket och finna sån stillhet att man kan öppna upp en kanal till andra sidan. Det är i alla fall min erfarenhet. Jag har fått indikationer på att jag är medial, men lyckas inte få kontakt för det och det tror jag beror på att jag kämpar hårt för att läka både kroppsligt och själsligt. Jag är helt enkelt för upptagen med annat för att vara tillräckligt stilla inombords för att kunna lyssna ordentligt.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2013-03-16 21:11
#3

Vill gärna förtydliga att det inte är själsligt man mår dåligt och är i obalans! Utifrån vårt individuella perspektiv som personer kan vi må dåligt och vara i obalans. Men själen som förutsättningen och grunden för våra liv är och förblir i balans och mår därmed inte heller dåligt.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sjöstjärna
2013-03-17 11:33
#4

Där håller jag inte med dig #3, det är min uppfattning och erfarenhet att man kan må dåligt på fysisk, mental, känslomässig, själslig och även andlig nivå. Vi består av alla dessa nivåer i våra jordliga liv och kan också ha blockeringar och obalanser på samtliga nivåer. Det är bland annat fullt möjligt, och förekommer allt som oftast, att man tar med sig själsliga och andliga blockeringar från ett liv till ett annat. En del av detta livets uppgift är att läka ut gamla blockeringar och obalanser.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2013-03-17 15:02
#5

Menar att din uppfattning är riktig ur ett perspektiv. Men tänker att när vi som person är i nära kontakt med själen, då är vi också i balans och mår bra. Att själen utvecklas från liv till liv är en sak, men betyder inte att själen har eller bär på obalanser. Själen tar en kropp och utvecklas genom de erfarenheter personen gör under livet här på jorden. När själen inte är här i en fysisk kropp utvecklas den utifrån de betingelser som den astrala tillvaron medger, för denna själ. Men själen som valt att leva i dig och din kropp är i sig hel och i balans. Den uppfattning och erfarenhet du har av att man kan må dåligt och ha blockeringar på fysisk, mental och känslomässig nivå, är helt riktig som jag ser det. När det gäller själslig och andlig nivå. Då är det bortom det du kan uppfatta med känslan och tanken! Utan att samtidigt vara medveten om själen och ha den kontakten genom att erfara, kan du egentligen inte avgöra själens betingelser eller tillstånd.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sjöstjärna
2013-03-17 15:45
#6

Att vi inte kan erfara eller avgöra något är inte detsamma som att detta något inte existerar. Vilket i sin tur innebär att vi kan ha både själsliga och andliga blockeringar och obalanser som påverkar oss på känslomässiga, mentala och fysiska plan även om vi inte har förmåga att uppfatta deras ursprung på de själsliga och andliga planen.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Annons:
retep
2013-03-17 20:14
#7

Det låter logiskt och bra det du säger. Och visst är det så att något existerar bortom, i själen och anden. Men de blockeringar och obalanser du menar att anden och själen skulle ha. Det är för andens del inte är möjligt eftersom anden är oändlig och för evigt det samma, oföränderliga. Själen är under utveckling men likväl utan blockeringar och obalanser som påverkar det yttre livet. Här i det yttre är det däremot både blockeringar och obalanser. Blockeringar som sitter i nervsystemet och obalanser i vårt känsloliv, i våra tankar, handlingar, i fysiologin och kroppen. Om och när vi löser upp dessa blockeringar och är befriade från obalanser, då strålar själen också ren och utrycker sig harmonisk och klar i vår personlighet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sjöstjärna
2013-03-17 21:47
#8

Och hur kan du vara så säker på att din version är den riktiga?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2013-03-18 10:26
#9

Sjöstjärna! Tänker inte att att jag har mer rätt eller fel än du har det! Det är bara mina många regelbundna erfarenheter av det som är bortom, av själskontakt, som bekräftar att det är så.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sjöstjärna
2013-03-18 15:17
#10

Mina erfarenheter håller inte med dig!😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2013-03-18 16:15
#11

Sjöstjärna! Det är helt okey för min del! 😉 Kanske vill och kan du beskriva och ge förklaring kring Anden och Själen? Hur de skulle kunna må dåligt och vara i obalans? Jag skriver i #7 att Det är för andens del inte är möjligt eftersom anden är oändlig och för evigt det samma, oföränderliga. Själen är under utveckling men likväl utan blockeringar och obalanser som påverkar det yttre livet. Hur menar du då att detta inte stämmer med dina erfarenheter?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sjöstjärna
2013-03-18 19:22
#12

Det tydligaste exemplet är att jag upplevt att få healing av blockeringar på själslig och andlig nivå där resultatet av healingen fortplantat sig som effekter på de känslomässiga, mentala och fysiska nivåerna.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2013-03-18 19:51
#13

Sjöstjärn! Förstår inte hur du menar med " upplevt att få healing av blockeringar " Kan du försöka förklara, beskriva på ett annat sätt?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Sjöstjärna
2013-03-18 20:18
#14

Vad är det du inte förstår? Jag förutsätter att du vet vad healing är. Jag har fått healing riktad mot speciella områden, i det här fallet områden på själslig nivå respektive andlig nivå. På något annat sätt kan jag inte beskriva det.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2013-03-18 21:30
#15

Då undrar jag Sjöstjärna, vilken healer har du träffat som har sådan kunskap och förmåga att göra healing på själslig och andlig nivå? Vet att en högt utvecklad upplyst person har förmågan att hjälpa och vägleda en annan själ i sin utveckling. Men som sagt tidigare så är Anden evig och redan fullkomlig på alla sätt! Kanske har du en annan tanke om vad Anden är, vad själen är? Tänker att healern du haft kontakt med kanske gav dig intrycket att healingen var på själslig och andlig nivå? Såklart är det upp till dig att få ha den uppfattningen och tro att det är så.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Sjöstjärna
2013-03-19 11:07
#16

Jag föreslår att du kliver ner från din höga häst och öppnar upp för möjligheten att det finns andra sanningar än din egen.

Nu avslutar jag den här diskussionen eftersom den uppenbarligen inte leder någonstans och dessutom helt har kapat TS ursprungliga avsikt.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

retep
2013-03-19 11:29
#17

Sjöstjärna!

Tycker nog inte alls att att våra inlägg är så långt ifrån ämnet!

För min del har jag bara velat påpeka att det inte är på grund av själen att man kommer i obalans och mår dåligt.

Det är personen, nervsystemet, sinnet, alla känslor och tankar som är i obalans och mår dåligt!

Den här dialogen har säkert lätt till nya tankar även för dig, men helt säkert varit betydelsefyll för många andra!❤️🙂

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: