Angående andar
Hej jo min fråga är hur det är möjligt att en ande fastnar på en bild. Jag menar under livetsgång så ser vi aldrig andar, och helt plötsligt från ingenstans så fastnar de på en bild. Jo min bonus farmor har tagit en bild på sig och sett bara sig på den, senare när vi tittade på bilden igen så var det ett stort ansikte framför hennes som täckte hela bilden. (Det är in photoshoppat) Grejen är att min bonus pappa inte ens har en bild på anden/personen som är framför Bonus Farmor på sin mobil han dog för länge sedan och det finns bara svartvita bilder på honom på papper. Men på denhär bilden så ser man hanns ansikte, rynkor, hudfärg och pilotglasögon. Det skrämmer mig.
Hur kan han ploppa in i bilden efteråt när han inte var där tidigare?
Vad är hanns budskap?
Ska någon nära dö?
Kram :P
Det kan vara andens sätt att skicka en hälsning bara, att tala om att livet aldrig tar slut, att säga att han finns och håller sin hand över din bonuspappa och farmor.
#2 okej aa tack :D
kan man få se bilden? :)
<3 kärlek <3
#2 det kanske betyder att det är dags att ta farväl. Istodant fall skulle jag gå.
Piixy - För det första så är det fullt möjligt att se andar, både med tredje ögat och med blotta ögonen och för det andra så ser man tydligt att bilden är fejk.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#7 bilden är inte fejk.
# 6
Jag vet inte om det är dags att säga farväl. Det enda jag vet är att en dag tar livet slut för oss alla, det är naturens gång. Vi som är kvar på jorden känner stor sorg och saknad men den som har "gått över" är lycklig.
Att säga det där man aldrig sagt, som har med kärlek att göra, är aldrig fel, vare sig någon snart ska dö eller fortsätta leva!
Kram/Nandini
Pixy visst kan man se andar med blotta ögat och är något jag gjort under hala mitt liv. Dom finns där lika naturligt som du och jag och det handlar enbart om hur olika öppna vi är för att se andra dimensioner.
Nu till bilden och är den nu äkta skulle jag råda er att söka upp en riktigt kunnig inom fotografi som kan se på bilden och döma om den verkligen är äkta.
Är den äkta har ni ett praktexemplar av en andemanifestering där andevärlden använt sig av sk ektoplasma för att synas i bild men tyvärr är jag inte övertygad av äktheten men heller ingen fotoexpert så därför tycker jag ni ska ta med bilden till en riktigt kunnig person som kan avgöra och eventuellt ge förklaring.
Jag hoppas och önskar den är äkta men erkänner mig väldigt tveksam tyvärr
och hoppas du inte blir ledsen för det 
Kom ihåg en sak att bara för en ande visar sig antingen för våra fysiska ögon eller via bild betyder det absolut inte att något negativt ska ske,dom som oss vill vara med och ge sig till känna för att vi ska veta att dom lever och har det bra.Mer krångligt eller skrämmande än så är det inte,dom är lika natrurliga som oss och att dom syns betyder inte att något illa ska ske för våra anhöriga eller vänner.
Tänk så här att om du vore på andra sidan och ser dina nära och kära vara ledsna visst skulle du göra allt i din makt för att dom ska se att du fortfarande finns med och har det bra.Det är så enkelt dom fungerar inte mer komplicerade än vi fysiska själar. Tänk även så här att dom som levt med oss i fysisk form är inte mer annorlunda på andra sidan än dom var här.
Avslut behöver vi inte göra för avståndet mellan världarna är så liten så vi finns mitt bland varandra hela tiden,genom kanaliseringar har jag fått att dom befinner sig c:a en meter ovan oss så längre än så är inte avståndet och vi kan när som helst prata med dom som gått över även om vi inte själva lärt oss att ta emot det dom säger så hör dom oss alltid helt utan problem och det kan vi alla vila tryggt i så släpp oron för illavarsel det handlar om värme och att dom vill vara med precis som vi fysiska både på bild eller mitt framför våra ögon 
#10 Frågan är bara varför vissa är så öppna för att kunna se andar med blotta ögonen? Jag tänker speciellt på människor som absolut inte är intresserade, är skeptiska och inte har ägnat sig en tanke på andar överhuvudtaget kan se andar med blotta ögonen?…..medans jag som är mycket intresserad, kan se med tredje ögat, är troende och kämpar och önskar med hela mitt hjärta att kunna se med blotta ögonen aldrig har upplevt detta??
Otur kan det förståss vara eller att andarna inte vill visa sig….men ändå?….det är ju nästan orättvist tycker jag
Vad tror du om detta?
Värmland"
Vill tillägga att jag har varit mycket i spökhus och andra extremt hemsökta ställen. Jag kan kommunicera och se andarna med tredje ögat…..jag har t.o.m börjat att se orber med blotta ögonen…..men att se andar med blotta ögonen är nog det ända som jag inte får uppleva.
Värmland"
Intressanta tankar Ghosthunter men du har ju redan de där,bara se och njut 
Jag pm-ar dig för nu hamnar vi riktigt OT 
Är det så viktigt vad andra sidan gör för oss?
För mig är det iaf viktig att kunna se andar med blotta ögonen. Alla har vi ju våra önskningar och saker som vi vill uppleva och längtar efter!
Värmland"
Hej! Det är inte någon ande som fastnat på fotot. Andeformen är den materiella kroppens livsgnista. Och när en materiell kropp dör sveper, med ljusets hastighet, andeformen över i området på "andra sidan", dvs. i himmelsfären, som ligger som ett bälte runt planeten, och inväntar där nästa inkarnation. Andeformen kan alltså inte fastna någonstans på vägen, eller då göra några andra resor. Detta ligger djupt inom Skapelselagarna. Det som isf skulle kunna vara på fotot är typ fluidalkrafter från någon avliden person, eller fluidalkrafter triggade av någon levande person. Med vänlig hälsning, Eliiza

fast det håller inte jag med klart att själar kan komma ner. de flesta skyddsänglarna är egentligen själar då det är den andra delen av vårt lärande o mening för oss.
Alis volat propriis 
Själar är en sak, andar/andeformer är en helt annan…nämligen…och får inte förväxlas med varandra… Med vänlig hälsning, Eliiza

och hur skiljer DU en ande från en själ då? Enligt dina egna ord naturligtvis.
Alis volat propriis 
Utefter vad jag, och många med mig, studerat och lärt. Den kort-kort-korta versionen: Själen=känslornas centrum=psyket. (Halvmateriell) Säte: Bröstregionen. Anden=andeformen=vår inre odödliga livsgnista. Vilken vi inte skulle kunna leva utan en endaste sekund. (Finmateriell) Säte: Hjärnan. Med vänlig hälsning, Eliiza

oki doki, tack för du svarade mig. Jag med fler delar inte din/eran syn.
Alis volat propriis 
Detta är absolut inte fråga om någon syn/åsikt. Detta är vad forskare, kunniga och visa människor har kommit fram till genom många, många gedigna år av studier och vittgående undersökningar. Det finns böcker och texter skrivna där det hela förklaras mer ingående och i detalj, tillgängliga för dem som är ärligt sökande… Med vänlig hälsning, Eliiza

böcker är skrivna av människor.
Alis volat propriis 
Ja, naturligtvis…och… Vi lever i en materiell värld… Men den nedskrivna informationen måste ju komma någonstans ifrån…och vara grundad på allehanda sätt… :-) Så, vart vill du komma…? Med vänlig hälsning, Eliiza
Är det inte bättre att gå efter egna erfarenheter och sin egna tro istället för böcker?
Värmland"

ibland kommer det från andra sidan, ibland som inspiration från andra sidan eller oftast rent påhitt eller önsketänkande av människor. Så allt som skrivs är definitivt inte något som kommer från andra sidan. Någonstans ska vi också lära, och det sker inte serverat på silverfat iaf.
Man bör har stor insikt på vad man själv ser, erfar och räcker till. En optimist ser ljuset i tunnel, en pessimist ser mörkret i tunneln. Realisten ser tåget komma. Man kommer långt med den insikten.
Alis volat propriis 
Jag håller med dig, yamher. Men visst finns det många böcker som talar sanning och som överensstämmer med ens egna erfarenheter…..jag tror ändå att det finns en grundlära någonstans, men säkrast är ju naturligtvis om man själv upplever det!
Värmland"
Bilden i #5 är uppenbart photoshopad.
Jag har gått Foto A och Foto B så jag vet hur man upptäcker spår av photoshopping.
Det kan vara bra att förklara hur jag tack vare min erfarenhet kunde avgöra att den här bilden är photoshopad och alltså inte ett foto på ett riktigt spöke. Plus att ni på det här sättet också kan lära er hur ni kan avslöja liknande fejkbilder till framtida tillfällen. :)

Titta på de vita detaljerna på fotot av kvinnan (tröjan, väggen bakom) så ser ni att de är grådaskiga/gulaktiga. Det här resultatet får man om man inte ställer in vitbalans i kameran ordentligt när man tar bilder i dålig belysning inomhus.
Titta sedan på de vita detaljerna i mannens ansikte; vid hårfästet på mannens höger och på huden bredvid ögonen. Här är den vita mycket ljusare än de vita i fotot på kvinnan. Den här vitheten når man om man ställt in vitbalansen korrekt under goda ljussättningar, exempelvis i studio eller - som är troligast i det här fallet - utomhus i solljus.
Sätt sedan det ena fotot över det andra i två skilda lager, sudda ut runt "spökets" ansikte och ändra transparensen på spök-lagret så att det blir genomskinligt. Ta-da! Du har ett spökfoto.
Synd att den som pysslade ihop bilden missade att man kan vitbalansera i photoshop. Då hade det varit lite mindre enkelt att avslöja den.
Fan nu blir jag förbannad! Den e ju inte photoshopad. Vad förstår ni inte?
What we think, We become
Är du verkligen så naiv?
Vad var det Du inte förstod i min förklaring till hur man avslöjar att bilden är ett montage?
Vilket tycker du själv verkar mest trovärt; att en död person skulle manipulera ett foto eller att en levande person skulle göra det? :)
En död! De var väl antagligen ett budskap, hur dum får man va? Om Piixy inte har gjort något med bilden har hon ju inte det. Om du vill kan du ju starta en egen tråd om photoshop. Men T.S fråga var inte om den var photoshopad utan annat. Läs frågorna.
Hej då¨.
What we think, We become
Det är ett spöke!
Det är inte photoshoppat!
Skulle du tro på mig bara för att jag sa det?
Om inte; vad är skillnaden och hur avgjorde du att bilden i #4 inte är photoshopad?
Har du någon utbildning inom fototeknik och efterbehandling?
En annan sak som avslöjar fotot i #4 är nämligen att de två bilderna som har använts har olika upplösning. Bilden på kvinnan har en högre upplösning, och bilden som lagts ovanpå henne har lägre upplösning (om jag fick göra en kvalificerad gissning så beror detta på att bilden i det översta lagret har skalats upp; alltså "zoomats in", och därför blivit grynigare).
"En död! De var väl antagligen ett budskap, hur dum får man va?"
Tror man att det är mer troligt att en död person har manipulerat ett foto än att en levande person har gjort det… Så är man, i min mening, inte i position över huvud taget att ifrågasätta andra människors intelligens.
Det är klart att man i första hand söker logiska förklaringar till oförklarliga fenomen, det tror jag nog att vi alla göra även om man gärna vill tro att det överjordiska varit inblandade.
Jag har själv en del fotovana och håller med i ditt resonemang, Starman, under förutsättning att det är den jordiska teknikens lagar som gäller. Problemet är dock att redan när vi accepterar att det finns något överjordiskt, en andra sida eller vad vi nu vill kalla det så måste vi också acceptera att teknikens lagar inte är en begränsning längre. Om en avlidens själ kan manifestera en bild av sig på ett befintligt foto så kan den garanterat också välja om den vill göra det med eller utan vitbalans. En vild gissning är att anden är ganska ointresserad av vitbalans och om bilden ser photoshoppad ut eller inte.😉
Att för övrigt prata om vem som vet "sanningen" om andra sidan, vilka jordliga beteckningar som är korrekta och hur det egentligen förhåller sig med det överjordiska upplever jag som lite förmätet. Hur mycket man än forskar och skriver artiklar och böcker och oavsett hur många personer som ställer sig bakom ett uttalande så kan vi omöjligt veta. Det kanske inte ens finns ett svar utan tusen! Svaret kanske inte heller är konstant över tiden, eftersom linjär tid förmodligen inte existerar i det överjordiska. Vi kan bara spekulera och försöka lägga vårt eget pussel utifrån de bitar av information vi får. Det skulle dessutom inte förvåna mig ett dugg om vi avsiktligt får olika information om hur det ser ut och fungerar "där uppe" eftersom vi har olika referensramar och olika lätt för att ta till oss olika typer av scenarion. Det viktiga är sannolikt inte de faktiska detaljerna utan intentionen och sammanhanget. Ett visst mått av ödmjukhet torde vara på sin plats när vi pratar om det överjordiska.
För egen del tror jag att mannen på bilden valde att visa sig framför din farmors ansikte som ett tecken till henne att han finns hos henne och aldrig lämar henne även om hon inte längre ser honom. Hon har kanske känt sig ensam och sorgsen på senare tid och behövde ett budskap. Jag tror faktiskt inte att budskapet är till dig utan till henne. Hon kanske kan ta det till sig även om hon inte vill prata om det?❤️
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
Oberoende äkthet eller ej så ryser jag när jag ser bilden och känner någon konstig form av obehag =/ Det var inte samma med den andra bilden som lades upp i #32…
Förmodligen för att jag i princip erkände att bilden i #32 är ett photoshopmontage.
Det spelar förresten ingen roll vad du känner, bilden i #5 är med största sannolikhet photoshopad och jag har förklarat hur man avgör detta.
Jag hade en inställning när jag tittade på bilden att den kan vara fotoshoppad, men den var endå obehaglig…
Och tyvärr, man kan kanske inte alltid dra teknik över allt, javisst, det kan hända den ser fotoshoppad ut, men den behöver inte vara det…
Om du är så totalt skeptisk för allt sådant här är du nog på fel sajt ;)