Andliga energier
Hej!
Skriver mitt första inlägg här i forumet.
Det är så att jag undrar om fler har känt av att "energierna" eller vad man ska kalla det, som finns omkring oss känns annorlunda?
Jag har haft så mycket sorger i livet som jag inte kunnat släppa taget om för att gå vidare. Så för ett par veckor sedan så hade jag en dröm (eller mellan sömn och vakenhet) där jag såg jorden utifrån rymden sett hållas upp av en stor, vit örn samtidigt som jorden liksom "droppade" nedåt. Låter väldigt abstrakt, men kan inte beskriva bättre.
Efter detta så har jag mått mycket bättre andligt, känner att det gamla inte tynger mig längre! Förut kunde jag älta gamla saker hela dagarna, nu är det som bortblåst.
Sedan känner jag av energier ofta när jag ska sova, att det liksom vibrerar och jag ser ljus när jag har ögonen stängda. Vissa dagar känns det extra mycket, andra knappt alls.
Är det någon annan som också upplever detta? Jag har googlat runt lite och hittat om 2012 och medvetandehöjning.
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Jag har inte så mycket mer att säga än att jag också har märkt av detta. Luften vibrerar "mer" och energier strömmar genom mig väldigt mycket.
Jag har också läst om medvetshöjandet, och kontakten jg hr med mina andliga vägledare säger att vi går in i en ny era nu som sakta men säkert ändras ungefär från och med nu och en tid framöver. Vi kommer att bli mer medveten om energier och det andliga.
Altt gott!
#1 Hoppas verkligen att det blir så. Hade varit mycket spännande tycker jag :)
Hej TS, låter som att du upplevt en så kallad sömnparalys. Om man inte haft en tidigare så kan erfarenheten vara omvälvande.
Hej Pjotrs-matte!
Wow vilken härlig upplevelse
Jag kan ju ej exakt säga vad du varit med om men det är ej omöjligt att du mötte en hjälpare som hjälper till och "helar" "renar" dig från dina negativa energier, upplevelser som du samlat på dig. Därav är det som bortblåst. De dagar du känner att han arbetar med dig kanske du har varit mer i ett negativt flöde av energier.
Jag tycker du ska försöka att meditera fram din hjälpare och höra om han har några budskap till dig. Börja medvetet att tänka på hur du andas, dra djupa andetag och fokusera inte på något utan låt allt bli stilla, därefter kan du uppmärksamma vad du får för budskap genom känslor, tankar, syner mm.
Tänk på att vi drar på oss massa energier från olika miljöer, tankar, mat, dryck. Om du har en speciell känslighet så kan du också bli en dammsugare där allt fastnar och då är det viktigt att du håller dig ren.
Lycka till på din nya andliga resa och väg.
Kram
Absolut, jag känner verkligen en skillnad sedan slutet på december.
Om du söker på ascension symptoms på google, vilket du kanske redan har, så upplever man många symptom i enlighet med listorna.
Jag har själv fått en boost och börjar få en återkoppling till de spirituella planen på senaste. Under en lång tid innan har jag bara försökt hitta plats i "systemet" och mått mer eller mindre dåligt hela tiden då jag inte känner mig hemma.
Nu när jag börjar få mer koppling till det spirituella upplever man lite saker som att se saker i ögonvrån, höra saker. Min pojkvän ser ljusskepnader, osv.
Det ska tydligen vara helt normalt och det tror jag också. Även vårat sovmönster har ändrats.
Men den största ändringen är att jag verkligen kan se en god och kärleksfull värld framför mig, och jag har riktig tro till det. Jag -vet- att det kommer. Det känns underbart. Har alltid bara varit ledsen för världens tillstånd tidigare. Inte kunnat känna och se en underbar framtid, vilket jag kan nu. Jag tror det är pga mer koppling till de andra planen, där tid och rum inte riktigt finns på samma sätt, det mesta existerar "på samma gång" där, vilket gör det lättare att hämta energierna från "den goda framtiden", och känna det i "vår dimension". :)
Bara min tro dock! <3
Jag märker av mera energiströmmningar genom kroppen och jag ser också mycket mera saker i ögonvrån än tidigare
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
I den gamla nordiska mytologin och religionen sågs örnen vara "helig" och kontakten mellan himmel och jord.
Helt klart fick du den styrka du behöver för att acceptera och gå vidare. Den gav dig det du sökt
Hej
Min ex make dog för några månader sedan, både jag ock barnen var helt förkrossade. en kväll när jag hade gått och lagt mig och var på gränsen till att sova, fick jag uppleva att där var två eller tre ljussken som for runt i rummet. helt plötsligt for det ena ljusskenet ner på mig och jag ryckte till och var klarvaken jag sa till mig själv " vad fan var det där". Efteråt när jag tänker på det var det precis som jag var utanför kroppen och kunde se hela rummet som var upplyst av dessa ljussken och samtidigt kunde se mig själv ligga i sängen.
Dagen efter pratade jag med min son och han berättade att när han satt vid sin dator kunde han känna som någon tog han på ryggen och när han tittade back for ett ljusklot runt på väggen för att senare försvinna.
Vad var dessa ljussken??