Mitt hjärta stannar
Hej
Det händer mig väldigt konstiga saker, när jag ska sova så vibrerar mitt hjärta väldigt konstigt. Det blir obehagligt att andas och hatt bara försöka sova. Det är nästan varje kväll. Det bankar fyra snabba och sedan är det uppehåll i säkert 10 sek sedan två långsamma och sedan uppeehåll och fyra till fem slag igen och uppehåll. Jag vet inte vad det kan bero på.
Jag var hos en läkare och hon tittade på mitt hjärta på ultraljud och jag hörde hur det slog(väldigt obehagligt). Kan det vara att jag är rädd för döden och inbillar mig? men jag är säker på att detta händer. Läkaren sa att jag har liten ojämdhet i slagen men att det kommer försvinna om 1-2 år. Men nu har det gått mer än 2 år och det har blivit värre. :(
Är det någon som vet vad det och och har någon idé vad jag kan göra?
MVH Piixy
Om du har oregelbundna hjärtslag och besvären har tilltagit, så är det nog dags att gå en sväng till doktorn igen.
För att kolla upp vad det kan vara.
Ta hand om dig.
#1 Tack det ska jag göra :)
Jag tycker också att läkarbesök behövs. Det har också gått lång tid sedan du undersökte det senast.
Instämmer med #2 och #3.Läkarbesök är första viktigaste rent praktiska tilltak i denne praktiske världen tror jag med.
Håper du har en god läkare som vet vad han/hon vet och vad han /hon icke vet.
Ifölge min erfarenhet så vet den mediciniska vetenskapen en god del om hjärtat och dets funktion-sett i rent praktiska och materialistiska termer och använding -och det är nyttigt och väldigt bra.
Det är oxå väldigt mycket om hjärtat som denne vetenskapen inte har den minsta aning om och -min personlig erfarenhet-tyvär har helt grunnleggende missvisande och falska forestillingar om som tyvär rent praktisk oxå resulterar sen i falsk behandling.
(Menar den allmänna mainstream-vetenskapen som bestämmar dagens Medicinala verksamhet .Under tiden har det såklart funnits diverse forskare och läkare som faktisk har forskat med öppet sinn och kommit till helt andra resultat och verksomhet oxå.Många forskare har t.ex. kommit fram till att hjärtat absolut icke kan vara et aktivt organ och att foreställningen om att fysiska hjärtat pumpar blodet runt i kroppen är totalt fel.det är snarare motsatt,hjärtslaget är en reaktion och inte en årsak av cirkulationen,något som intressant nok är just det som bl.a. åndsvetenskapsmänn alltid hävdad,-kan läsas t.ex.i R.Steiner `s bok "åndsvetenskap och medicin")
For mig var det en stor lättnad när jag började forstå det,att det är så mcket mer till saken änn vad läkaren forstår.
Oavsett,lycka till!
#4 Tack jag visste inte allt det där som du skrev om men jag ska till läkaren 7/2
Hoppas det går bra för dig!
I framtiden så är svaret ALLTID: Ring vårdcentralen om något verkar konstigt med din kropp. Du behöver inte kolla med någon på internetforum innan.
Det kan helt enkelt vara så att du är stressad över något, det kan påverka hjärtat. Ett forum för andlig utveckling är inte rätt forum för dig om ditt hjärta slår knepigt!
Du menar att alla läkare, alltså riktiga läkare och inte "alternativa läkare", är delaktiga i en stor konspiration när de hävdar att hjärtats uppgift är att pumpa ut blodet?
Hur lyckas man hemlighålla "sanningen" (Steiners s.k. "sanning") för miljoner läkarstudenter år ut och år in?
Tror du måste tänka om, en gång till.
eller så har du hjärtfel som jag har, ibland så känns det som att mitt hjärta ska stanna och då försöker jag röra på mig men en gång jag gjorde det så höll jag på att tuppa av.. men men hoppas ditt hjärta är bättre än mitt är!