Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1074 ggr
Gaiatri
3

NASA om 21 december

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I denna video förklarar NASA varför jorden inte går under 21 december. Videon verkar vara tänkt att läggas ut dagen efter 21 december så det låter lite konstigt i början på videon. Det är dock en del intressanta saker de säger om 21 december 2012 och Mayakalenderns slut.

Som jag också ser det så sägs det i videon att en cykel slutar och en ny cykel börjar på nytt. Mayakalendern är ju uppbyggd av flera cykler som är delar av större cykler. Lite som roterande kugghjul som roterar med andra kugghjul vilka det finns olika längd och omkrets på. Enligt denna video så är det en cykel på 5125 år. De säger att enligt teologin hos Mayafolket så skapades världen för 5125 år sedan. Men det är vad jag förstår isåfall en av flera världar. Jag har hört andra från Mayafolket som talar om att vi nu är i fjärde (tror jag det var) världen. Detta är ju en cykel som menas när de pratar om världar.

Kalendern går tillbaka mycket längre än så i de större cyklerna eller hjulen. Flera miljarder år tillbaka. Så tideräkningen är mycket lång.

Precis som med ett år som också är en cykel så går vi efter att cykeln tagit ett varv tillbaka till ursprungsläget. Och sedan fortsätter det cykel efter cykel med nya varv.

Andra förståsigpåare skriver om en cykel på nästan 26000 år som nu snart har gått ett varv och att det är den cykeln som gör att det är lite uppståndelse runt 21 december 2012. Den cykeln på 25868 år (tror jag det var) och cykeln på 5125 år sammanfaller och det ger en del förnyelseenergi. Om man nu tror på sådant Flört. Men precis som med ett nytt år så kan man kanske känna att det gamla året har gått och ett nytt med nya möjligheter startar. En del ger nyårslöften för att man vill försöka genomföra det man tror är riktigt. Det kan man göra nu med. Sätta intentionen för vad man tror är riktigt och utifrån ett större perspektiv där vi alla är en del av livet på jorden och att vi alla får plats och kan bidra till helheten.

retep
1

När vi nu i ett paradigmskifte, vetenskapligt och andligt ser 21 december 2012 som en avgörande datum, som undergången…och eller starten på en ny tidscykel, med stora individuella och globala utvecklande händelser Då vill jag gärna igen markera något av avgörande betydelse för det vi skall minnas och vakna upp till. Även om jag har försökt belysa Transcendentalt Medvetande, allas vår gemensamma Källa med ord och begrepp som Oceanen, Enhetsfältet, Rent Medvetande, Det Absoluta, Fröet o.s.v så vet jag att det är svårfångat om man inte haft eller har någon tydlig erfarenhet av transcendering, av att ha gått bortom sin vardagsmedvetenht, sina sinnesupplevelser, känslor och tankar. Jag vet också att även om man inte har någon direkt erfarenhet av finare medvetandenivåer, eller någon teknik att ta sig till Källan och Transcendentalt Medvetande. Så är det ändå så att vi alla ganska spontant, mer eller mindre medvetet får del av de livsbejakande och utvecklande egenskaper som stiger upp i våra känslor , tankar, ord och handlingar från Källan inom. När man är medveten om att allt vi känner, tänker och gör i den yttre verkligheten, i de liv vi lever, har sin grund och sitt ursprung i Det Transcendenta, i Källan inom. Då vet man också att allt i Världen av kaos och elände är ett uttryck för okunskap, rädsla och bristande erfarenhet av våra inre gemensamma kvaliteter av Universell Kärlek och harmoni… Det som är på väg i Världen är en ökad kollektiv medvetenhet! Även om den inte alltid syns mitt i kaoset, sker det likväl om än dolt för mängden. Vi är så vana vid att det är genom intellektet, genom hur och vad vi tänker som utveckling sker. Att det är genom tänkandet som kunskap vidgas och fred skapas. Då glömmer vi, eller rättare sagt då har vi ännu ej blivit påminda om och medvetna. Insett att allt vi är och gör har sin grund, oändliga kraft och hela potential i Källan. Att det faktiskt är allt brus i vårt sinne, i vårt intellekt och vardagsmedvetande som hindrar det naturliga flödet. Att det är vårt egos föreställning och bristande helhetsyn, som ger oss illusionen, att vi kan tänka fram fred och harmoni. Ett rätt beteende som få alla andra att bete sig, tycka, tänka och vara lika insiktsfulla som vi. Jag är övertygad om att om vi i våra egna liv väljer att transcendera och gå bortom det som sker på intellektets, tyckandet och tänkandets nivå. Då kommer Källans alla goda egenskaper spontant och naturligt strömma ut och vederkvicka hela vårt kännande, tänkande och handlande. Vi kommer naturligt att utvecklas till kärleksfulla, insiktsfulla, kreativa, fredliga medmänniskor. Som i sin tur likt ringar på vattnet sprider sig i det kollektiva medvetandet. Peter

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn