World servers Festival Week
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vart sjunde år den 21-28 december infaller en vecka med ökad fokus på världstänande. Detta kommer ur en inre cykel och rytm som vi kan samarbeta med om vi vill.
Här står det lite om Den nya gruppen av världstjänare.
Här finns Världstjänarens mantra på svenska.
Puttar upp denna video. Vi börjar närma oss både 21 december och denna festivalvecka som infaller 21 december - 28 december vart sjunde år.
Hur många år har denna sammankomst anordnats?
Har arbetet givit något resultat?
Jag undrar också, hur kan man tro att man uträttar någon nytta i världen, när det enda man gör är att sitta på sin gump och rabbla massa ramsor?
#3 Var någonstans i informationen som jag lagt in i tråden står det eller sägs det att man bara ska sitta på sin gump och rabbla massa ramsor? Ingenstans är det rätta svaret
.
Däremot så kan man också sitta (eller stå eller gå) och rabla ramsor men det beror förstås på intentionen och vilket mantra, vilken bön eller invokation man använder.
Meditation eller bön, mantra etc kan ge det inre fokus man behöver för att fortsätta arbetet i det yttre. Det inre själsljus man kommer i kontakt med kan man vara i kontakt med under dagen när man är aktiv i det yttre och verksam i någon aktivitet. Vissa perioder kan också ge en större push och ljus från de inre planen så att man har lättare att vara kvar i sin inre själsintention under en längre period när man är aktiv i det yttre.
Veckan mellan 21 december och 28 december kan ge en möjlighet att se saker från ett högre perspektiv. Själens ljus kan ge möjlighet att se saker från ett vidare perspektiv och kanske ge inspiration att förstå hur man kan lösa ett problem och se lösningar och möjligheter.
Om man t.ex begrundar något och belyser med själens ljus så kan det vara möjligt att se någon ny aspekt man inte tänkt på innan. Detta kan man såklart göra annars också men denna vecka sägs vara en möjlig period att få mer inspiration.
"Var någonstans i informationen som jag lagt in i tråden står det eller sägs det att man bara ska sitta på sin gump och rabbla massa ramsor?"
I ditt svar på ditt eget originalinlägg. Du länkar till ett mantra. Om jag inte helt missförstått mig så är era sammankomster "astrala" och kräver inte fysisk närhet.
#5 Detta mantra försöker jag komma ihåg att säga klockan fem (17.00) varje dag. Ofta är jag då på jobbet och upptagen med det som sker där eller så är jag på väg hem från jobbet mitt bland alla andra som håller på med sina förehavanden. Jag sitter alltså inte på min gump och träffar andra "astralt". Men man kan säga mantrat tyst för sig själv där man befinner sig. Det är mer som en påminnelse och en länkning till det inre och sin själsliga intention.
Jag ser det mer som en påminnelse om att alla själar är förenade på det inre planet och att på själsplanet så upplever vi ingen separation från andra människor. Mitt i allt annat som sker på det yttre planet med de liv vi lever i världens larm och med personliga despyter med andra människor och olika infallsvinklar så är det ibland lätt att glömma bort hur man i andra stunder upplever en själslig förening med alla andra själar. En påminnelse varje dag när jag är som mest upptagen av det värdsliga tycker jag hjälper mig att åter knyta an till den själsliga intentionen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lite mer info om New group of worlds servers.