Pappa =(
ja som sagt ,min pappa dog för ca 8 år sedan han bleb bara 42 år ! jag kan inte sluta tänka på honnom ,varje dag varje vecka blir jag ledsen o går undan .
har en tjej på fb som säger att han har varit o hälsat på hoss henne när hon mådde som sämmst .
Jag vill ju träffa säga farväl (som jag alldrig fick gjöra) se han min vackra fina pappa som hadde så många vänner
Vart kan jag få kontakt med han ,eller någon som kan samtala med han ??
jag vill veta hur han mår o bara säga att jag saknar o älskar han o jag är lycckligt gift o har värdens underbaraste barn =))) (gråter )
mvh malin
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
o så kulle jag vilja veta om han hadde mycket huvudvärk ,jag är orolig då jag har fått några konstiga anfall migrän aktiga men ändå konstiga blev alldeles varm o genomsvettig ,snurrade framför mina ögon o konstig syn ,då detta på gick i ca 20-30 min
Super tacksamm för svar !!!
Från pappas flicka <3
Ha de gött
Det låter som att du hade en panikattack.
Jag skulle råda dig att kontakta vårdcentralen, där har de personer som är vana vid liknande frågor, som du kan gå till och prata med och få tips och råd om hur du bearbetar sorgen.
Malin, han vet att du saknar honom och vet att du har fina barn. Han vill säkert att du ska fortsätta ditt liv och göra det så lyckligt som det bara går. Minns honom med tacksamhet och var glad för att du fick en sån underbar pappa. Har du svårt att släppa sorgen så försök att prata med någon. Kyrkan brukar ha sorg grupper där man kan få hjälp. Kram
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Hej Malin,
Har du provat att prata med någon professionell som kan hjälpa dig att bearbeta sorgen? Du behöver inte bära sorgen längre och behöver hjälp att finna en väg till bearbetning.
Här är en länk till en artikel på sajten: Till sörjande människor
En annan länk till ett program från UR Samtiden - Att bearbeta sorg som är mycket bra och ger en del tips om vad man kan göra själv.
Kram
jag saknar ihjämig !!!! min pappa ,nu har jag fasen gråtit varje dag sen fars dag =// jag mår inte bra =(( jag vill ha min pappa veta vad han tycker vad han gjör hur han mår =((((
Ha de gött
Gå till vårdcentralen GENAST!
Stor kram till dig Malin. Jag förstår att du saknar honom.
Har du sett att det finns en sajt som heter Sorg.ifokus. Det kanske kan ge något till din egen process att läsa om andras upplevelser och kanske kan du få lite tips om hur man kan gå vidare.
Tack va snälla =)) jag måste ha en puch ,faan jag har INGEN jag kan tynga mig på buuuuu gick till läkaren ,måste utreda det med mitt huvud men han sjukskrev mig !!är som ett koli=(((
mvh malin bakgrunder räkor växter www.familjensnygg.se
Ha de gött
Tråkigt att du inte fick hjälp av läkaren att hitta någon professionell att prata med.
Eh, vad fick dig att tro att hen inte fick hjälp från läkaren?
Hon fick en tid med psykolog och blev sjukskriven, det är två stora steg mot att bli bättre. Hoppas du bara läste fel och inte läste som Satan läser bibeln mao att du tänker att läkarkåren enbart är inkompetenta Big Pharma-hajar. :/
Malin! Om du tar råden i tråden på alvar och faktiskt går i terapi, då kommer du också att få hjälp! Om det är så att du är öppen och intresserad av andlighet (då menar jag inte genom kontakt med andar) och vill få någon slags förståelse och bekräftelse om din Pappa. Då skulle jag vilja ge dig tipset att lugna dig, vara uppmärksam och lyssna. På så vis kan din Pappa tränga igenom din frustrationsfylda sorg och meddela dig att han nu mår bra och att du också kan tillåta dig att vara trygg, lugn och må bra. Om du räknar med att få svar på hur din Pappa mår m.m. då behöver du förstå att en sådan kommunikation bara sker på en kravlös och harmonisk nivå.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
#10 Det står ingenstans i tråden att läkarbesöket ledde till en tid med en psykolog.
"gick till läkaren ,måste utreda det med mitt huvud men han sjukskrev mig"
Det här tolkar jag som att hen fått en tid uppsatt för att utreda hens psykologiska tillstånd. Ofta blir man sjukskriven till det att man har fått en läkarkontakt upprättad.
Japp ,läkar tid har jag fått på massa olika ställen ,har jag vet inte va det heter i huvudet .sjuk mm=///
Ha de gött