Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3187 ggr
ForestSpirit
0

Tredje ögat?

Vid vissa tillfällen så.. oj hur ska jag förklara.. det känns underligt där tredje ögat befinner sig, det känns som att jag har gnuggat med mina fingrar där en stund, föstår ni då känslan? Ömmar? Eller kanske nästan som att någon nuddar där väldigt försiktigt.. Vet inte hur jag ska förklara.

Vad kan det bero på?

Tack på förhand.

ForestSpirit

Theleonora
0

Jag har samma fundering som du har. Mitt tredje öga verkar vara aktivt mycket oftare nu än innan. Och ibland strålar det ner mot näsan. Men oftast känns det som ett tryck/smekning på pannan. Förstår inte vad det är som händer eller varför men ska bli spännande att höra från nån som vet mer.

ForestSpirit
0

kvällen jag skrev detta var det som mest "aktivitet där", så jag testade öppna chakrat och meditera, men fick inget svar från mina andliga vägledare om vad det kunde vara.

Gaiatri
3

Man kan känna av pannchakrat när det är stimmulerat eller håller på att öppna sig och bli aktivt. Pannchakrat är ofta lite känsligt eftersom det är ett chakra som inte används så mycket förrän den andliga utvecklingen sätter igång.

I början så kan det lätt bli överstimmulerat och då kan man minska de övningar man gör ett tag. Det känner man själv om det känns bra eller om det är för mycket så att man t.ex. får huvudvärk. Det kan också vara tvärtom att man kan få huvudvärk när man inte mediterar om man är van att meditera dagligen.

I perioder kan olika chakran öppna sig mer och bli aktiva. Det kan kännas lite underligt speciellt om man inte gjort något ovanligt eller mediterat mer än vanligt. Det som händer är att själsenergin ökar och aktiverar något chakra och öppnar detta och aktiverar olika delar av lotusbladen.

Några artiklar som kan vara intressant att läsa i sammanhanget:

Chakran och centra II

Det tredje ögat

[janne560]
1

Tredje ögat kan vara väldigt öppet, mellanstängt eller helt stängt. Helt öppet upplevs genom att för mig blir det en mörkare ton på omgivningen och allt blir rätt objektivt, som kuber ist för som mer utav en målning.

huvudvärk o meditation får vara osagt

ForestSpirit
0

Tack för svar! Kyss