We are born into slavey
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
David Icke går här igenom tillsammans med andra andliga lärare varför våran värld är upp o ner och hur vi kan hitta tillbaka till oss själva och där igenom tillsammans skapa en bättre värld
vill vi ha fred i våra liv var fred
Vill vi ha kärlek i våra liv var kärlek
:)
Hej!
Även om vi som människor var fria från systemet hade vi ingen chans att klara vardagen med mat osv. Systemet ger ju mat och håller ordning vi kanske inte betraktas som individer…men testa vara utan hem och mat från ICA…och se hur länge det tar innan du vill tebax till systemet.
Man har väl friheten att skapa EKO-byar, m.m.??
Bara ett galet sinne mår dåligt i slaveri…Om 2000 år kanske vi är fria från systemet…
Å andra sidan.
Det finns inget vi kan göra.
;P
Det finns inget vi inte kan göra!
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Ha, kan du flyga?
Visst kan jag…om det är det vi väljer att göra, det som gör skillnad!
…Jesus gick ju på vatten så!
Jesus initierade något…Den stora skaran var inte redo då. Vill vi, så kan vi vara det nu!
Hej retep. Redo för vaddå?
janne560
Att leva i och med kärlek!
Lät ju flott
Det finns flera olika saker som vi kan vara slavar under - tankeformer, begär, känslor, vi-och-dom tänkande, etc. Det som man själv identifierar och upplever som att det begränsar är det som man får försöka förändra.
Men alla känner sig inte som slavar i "systemet" utan det ger en trygghet för många. Vad är det som är kärnpunkten i detta som videon i #0 vill förmedla? jo, jag anser att det handlar om att man börjar förstå att livet handlar om mycket mer än bara det materiella. Är det någon annans fel att livet innehåller så mycket materiellt intresse och skulle det verkligen vara annorlunda om man levde utanför "systemet"? Jag är inte så säker på det. Utan tvärtom tror jag att det handlar om en inre frihet som många längtar efter.
Friheten kommer innifrån. Oavsett hur det ser ut i omgivningen. Man känner sig fri och inte bunden till någon eller något. Man gör det bästa av situationen där man är, och det innebär ofta att det är mycket man kan behöva jobba med i omgivningen. Man ser att det är mycket som inte riktigt stämmer i riktiga mänskliga relationer, själnärvaro i det yttre livet är många gånger ganska liten. Men det är det som man får jobba med.
Men fastän att det yttre materiella livet inte är helt genomsyrad av själens högre förståelse och medvetande så kan en individ ändå uppleva sig som obunden och fri. Man kan då leva i samhället och verka där utan att känna sig bunden av det system som vi byggt upp.
Men när upplevelsen är att det är "dom andra" som är roten till allt som är fel så är man fortfarande slav under personlighetens tänkande.
Makthavarna är också slavar under systemet. Och ju större begär man har efter materiell makt och pengar, desto större makt utövar systemet på en.
Det är en lång process och mycket gamla vanor som man behöver bryta. Men en förändring kommer innifrån. Därför sägs det att man behöver börja med sig själv. Ur den förändring som man skapar genom förändrade mönster hos sig själv, kommer de lösningar som man behöver för att kunna vara en del av förändringen till ett bättre samhälle.
Och, vad skulle allternativet vara?
Vi behöver alla mat, kläder, bostad och pengar för att köpa det vi inte själv kan tillverka.
Hellre lever jag som "slav" i samhället med fri vilja att säga och göra som jag själv vill, än som "fri" i ett samhälle med anarki och våld eller ett samhälle under förtryck.
Tack Gaiatri!
Som vanligt ger du ett sakligt och insiktsfullt förtydligande
Alternativ?
Finns många förutom ett samhälle som det ser ut nu, med en central hjärna som styr och att vi kan säga till om vilken hjärna som styr var fjärde år.
Snacka om att filmen missbrukar ordet slav.
Världen har fungerat på det här viset sen första början. Du är slav under dina instinkter.
Samhället är ni alla, så om ni anser att ni inte är individer får ni gärna göra det, men jag anser att jag är en individ. Och samhället verkar inte ha några som helst problem med det.
Det finns inget slaveri i sverige, utom koppleri ibland(verkligt slaveri). Ge fan i att missbruka termen.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nyheter ifrån www.infowars.com
SPARA MATFÖRÅD IDAG NU ALLA!!!
FÖRBERED ER FÖR PRISERNA KOMMER ATT GÅ UPP!!
SPRID TILL ALLA NI KÄNNER
We are free we are strong
United we belong
Antingen kan man se hierarki och "systemet" som slaveri eller som något som utvecklas eftersom vi är flockdjur med instinkter som lever efter flockens accepterade regelverk.
Systemet är till för att kunna leva i harmoni, skapad av den tänkande rationella hjärnan. Men kanske systemet är lite för inrutat för vår hela själsdel vårt hela känsloregister.
vänstra hjärnhalvan (reptilhjärnan) dominerar i detta system, det finns ingen balans mer gör så lyd order si så ROBOT som skolsystemet för de unga är bra exempel .
mer hjärta behövs ich vi är på väg ditåt nu eftersom fler inser att det inte fungerar med dessa låga energier (EGO)GIRIGHET mera

#20 Reptilhjärnan är inte vänsta hjärnhalvan:p Reptilhjärnan är lillhjärnan.
Alla människor är egoister. Alla. Ingen kommer undan från det.
Kärlek är den ultimata formen av egoism, vilket man märker fort i livet. Är det någonting man dödar för är det just kärlek.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Hej geru tack för att du rättade mitt inlägg :)
Vårt samhälle är dominerat focksuerat på vänstra hjärnhavlan som är mer robot sodlat struktur. den högra är mer out there som har med konst kreativitet etc o göra.
Vi har alla högre och lägre element i oss
vi måste sikta emot de högre energierma som leder till enhet, kärlek och förståelse
#22 Den ena är beroende av den andra för att forma ett medvetande. Ingen av dom kan fungera själv.
Vare sig min högra eller vänstra har speciellt mycket över för kärlek i den form du beskriver den, och förståelse har jag redan. Alla människor är ju unika, så det går inte få alla att tycka om alla.
-Stephen Hawking
#21 Hjärtat är gruppmedveten. Det är genom hjärtat som vi upplever att det inte finns någon separation. Den sortens kärlek som kommer från hjärtat är inte personlig och riktar sig inte mot en person. En person som dödar "för kärlek" är snarare fokuserad i solarplexusenergin än i kärleken från hjärtat.
Men visst, det är många som blandar ihop personlig kärlek (solarplexus-chakrat) och opersonlig kärlek (hjärt-chakrat).
Den opersonliga kärleken är allomfattande och förenar, medan personlig kärlek separerar och ger en tendens till att behålla föremålet för sin "kärlek" för sig själv och vilja äga den/det.
#24 Jag vet att du gärna delar upp saker i olika chakran, men det spelar ingen roll. Alla känslor kommer från samma ställe ändå.
Och utan personlig kärlek finns det ju ingen opersonlig? För först och främst måste man kunna älska sig själv för att älska andra.
-Stephen Hawking
Gaiatri: it makes alot of sense 
EGO LOVE ägande av någon person etc det är ju den gammla världens drama , kontrollbehov och RÄDSLA, härligt att vi utvecklas ifrån det nu i denna tid av upplysning.
#26 Inget kontroll behov i det, eller rädsla. Det är andra känslor.
-Stephen Hawking
Om vi vill förstå den djupare innebörden och skillnaden i det Gaiatri säger i# 24. Då behöver vi inse att känslor av universell kärlek, som ett uttryck av hjärtats egenskaper, i grunden är ren kärlek och inte känsla, känslor! I frågan om känsla och känslors kvalitéer och egentliga värde kan de därför inte jämföras och mäta sig med den universella kärlekskraft som hjärtat representerar. Kärlek är en Universell kraft, en avgörande del av Naturlig, Kosmisk Lag, medan känsla, känslor är våra egna sinnliga skapelser!
Kärlek är ett, resten är AVUND, RÄDSLA, HAT, med mera!