Affirmationslagen & vikten
Jag minns när jag var yngre & min mamma föreslog att vi använde oss av positiv affirmation för att bli smalare.
Det hjälpte inte nämnvärt.
Annan form av affirmation hjälpte för till exempel vänner, partners och jobb.. Men inte med vikten.
Ordet "inte" & "ej" var förbjudet.
Affirmationen var i stil med "jag väger nu xx kg, är frisk & lycklig".
Även "jag har nu helat allt som förhindrade mig att nå min idealvikt" beprövades.
Jag har alltid undrat varför detta aldrig funkade.
Finns det någon som lyckats med denna affirmation?
Hahaha
Det funkar inte för mig heller
Tror det beror på att man (läs Jag) inte har förmågan att "se" affirmationen manifesterad på det yttre planet och uppammar känslan att det faktiskt är verklighet, det man affirmerat.
Det ska kännas i hela kropp och sinne att man redan har det man önskar.
Sen vet inte jag om "tjat" lönar sig 
/ Carina
Yllhilda,
Det handlar inte om att "rabbla" en affirmation, och pa sa vis attrahera till sig det man vill, som#1 sa, sa maste man kanna med sinnet,
Personligen anvander jag mig inte av affirmationer, det kanns inte bra for mig, inte korta pa det sattet i alla fall. Och man ska bara gora det som kanns bra! Manifesterar medvetet gor jag!!! Och lycklig ar jag :)
Uppskatta, kann genuin tacksamhet for vad du har, for hur du ser ut, for hur du ar!
Hitta saker som gladjer dig, som ar roliga varje dag!
Kann hur lyckan flodar genom dig standigt.
Kommer du till dessa kanslor, sa fungerar aven saker som tex. vikt. (som du formodligen har ett stort " motstand" till)
Men om du rabblar en affirmation utan kanslor, da ar det samma som om du sager Jag vager INTE xxkg, och jag ar INTE frisk och INTE lycklig…
Sa da fungerar det ju inte heller
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Jag försöker känna det. Men samtidigt när viktsaken rabblas tänker jag i bakhuvudet på hur det ska kunna göras eftersom det förmodligen är flea saker som lett fram till min önskan att minska i vikt.
Jag gillar när det är kort, för det är lättare att få in en rytm som känns bra då. :)
Men nu har jag kommit på nåt!
Kanske att man gör små affirmationer som leder till viktminskning. Exempel; "jag är nöjd när jag är mätt.", "jag tar hellre vatten än choklad" eller "jag tar en promenad till dessert".
Kanske inte exakt, men nåt i den stilen :)
Nu e ju inte jag nåt proffs, men jag försöker tänka ur eget perspektiv…
"jag är nöjd när jag är mätt"
känns inte som nåt bra mått, för du kanske är mätt förrn's du redan stoppat i dej för mycket…….
Inte heller känns det som det överhuvudtaget är så lämpligt att nämna choklad eller dessert heller då det som jag reflekterar fokuserar på mat och godsaker ;)
Jag testade detta med affirmationer en gång, en lång gång
för att peppa mig själv under promenad, men det blev så uttjatat….
Jag hade gjort som #2 shiawase sa, fokusera på det som gör dig glad
/ Carina
Men om man har desserten framför näsan eller erbjuds? Då funkar det ju utmärkt. Eller om man har en reflextanke på dessert efter varje måltid.
Det var som sagt bara exempel, för det finns till exempel de som inte slutar äta fast de är mätta.
Men det är rätt att man ska fokusera på det som gör en glad.
Att vara centrerad i andningen gör mig inte glad men det gör mig tillräckligt pigg för att undvika saker som faktiskt är farliga för mig och för omgivningen.
Tacksamhet tror jag med är en stor nyckel verkligen. Då ökar man sin medvetenhet om allt vi har. bara det att vi kan andas :D det är kärlek och tacksamhet
Visst ar det sa stillness,,,, en sak som tex. vikt ,, "problemet" ligger ju inte i vikten,,
vissa kan ata hur mycket som helst och vara jattesmala,
vissa ater inte alls mycket men blir aldrig jattesmala,
Det ar sa mycket annat motstand som ligger i bakgrunden.
Sa att bara ta en affirmation ur luften,,, det ar inte sa Attraktionslagen verkar.
Det handlar om att hitta in till sin karna, till sig sjalv, att kanna tacksamhet och karlek ,att hoja sin vibration och ma bra, och pa sa satt attrahera saker som ligger inom samma frekvens som jag sjalv sander ut.
Da fixar sig saker som vikt (eller sa kanns det helt oviktigt helt plostligt
)
Att fokusera pa nagot nar man ater dessert , sa att man inte ska ata den, det ar endast positivt tankande. Positivt tankande kan hjalpa till att inte kanna daliga kanslor, men positivt tankande gor inte att du gar ner i vikt:)
MEN positivt tankand kan gora att du kan lattare undvika det som du anser vara orsaken till viktokningen.
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Law of attraction med bla BASHAR 
Det finns en enkel lag man kan hålla sig till om man vill gå ned i vikt:
Motionera mera, stoppa mindre i kakhålet.
Att sitta och önskedrömma kommer inte hjälpa dig.
star man håller med dig där en hel del utan tvekan :)
lite så orsak o verkan
Om du har mycket övervikt och inte lättar
hur sunt du än äter eller hur mycket
du än rör på dig, så rekommenderar
jag att du går till vårdcentralen och
kollar upp din sköldkörtel. Kan vara så att du har underfunktion,
"hypotyreos" och får käka Levaxin som är ett hormon. Man börjar med låg dos och ökar allteftersom tills balans hittats.
Visst ska man visa tacksamhet och känna lycka över det
man har osv, men i ärlighetens namn ska det inte överskattas!
Jag kan tro hur mycket som helst men har jag förlorat ett ben
så inte kommer det åter för att jag affirmerar fram det.
Eller?
Lycka till 
/ Carina
Nej, har du forlorat ett ben och inte tror att du kommer att fa tillbaka det,,, sa far du ju inte tillbaka det heller (hihi)
Shiawase
Försökte du göra dig lustig över någon annans tillstånd, eller tror du på allvar att man kan få tillbaka ett amputerat ben genom att önska sig det?

Starman,, Nej, jag forsoker absolut inte gora mig lustig over nagon annans tillstand,,,Tanker inte heller ge mig in i en diskussion,,,, eftersom jag tror att jag vet(ratta mig om jag har fel) att du inte anser att det finns nagot som Attraktionslagen? Sa att diskutera det har,, ger inget positivt till nagon av oss, tror jag
Nar det galler tradinlagget, sa har jag sagt vad jag tycker ar viktigast, MEN jag haller med dig ocksa Starman ,att motion och mathallning ar viktigt!! Genom att andra sitt tankande (genom positivt tankande eller affirmationer eller pa annat satt) sa kan man steg for steg, upptacka njutning av motion, eller kost som kanns battre just for den egna kroppen:)
Shiawase
shiawase: bra inlägg :)
mycket i livet kan ibland vara paradoxer något jag tycker mer och mer.
kanske är allt som i filmen matrix David Icke säger ju det.
I matrix så är det beroende på vårt tro system hur mycket programmerade vi är som vi inte manifesterar det vi vill.
har även hört flera säger det som tes BASHAR att i oss finns ett tro system och det utgår ifrån det.
sedan kanske man skall leka fram det hela inte ta ALLT SÅ ALVLARLIGT?
ha i åtanke men liksom att bara va i nut surrender to the now ÄLSKA SIG SJÄLV där är ju nyckeln igen älska sig själv är viktigast oavsett hur man ser ut
ÄLSKA ÄLSKA ÄLSKA ÄLSKA DIG ER SJÄLVA
NAMASTE :D
Finns rätt tunga människer som äter oregelbundet och mer och mindre då det passar efter känslan men de går upp i vikt i vilket fall. Viktigt är att äta regelbundet och inte äta socker förutom fruktsocker som är naturligt sedan motionera efter hur mycket man äter.
Du kan motionera mycket men inte få ut något om du inte äter som du skall och då kan man banne mig glömma lhcf och annat tjaffs. En dessär eller en godis i veckan gör ingen skillnad.
Jag har vägt runt 60kg hela mitt liv och har aldrig varit särskilt fokuserad på mat eller på träning. Bara sett till att få relativt regelbunden motion och ätit regelbundet NORMAL mat.
Har inte ens underhudsfett och jag äter mycket som normen tycker men det är bara för att de inte vet hur jag tänker och gör. De ser bara små delar av min verklighet.
:)
Oj, #17
Vilken lyckost du är 
Det finns alla typer, de som kan käka som hästar av allt möjligt och det syns inte överhuvudtaget!
Sen finns det den sorten där det räcker med att de tänker på chokladhyllan i butiken så får de gå och köpa 2 storlekar större brallor ;) Oavsett hur vettigt och sunt de äter eller hur mycket de rör på sig.
Man får kort och gott använda sig av sunt bondförnuft och prova sig fram, känna efter hur man mår både kroppsligt och mentalt av kroppsformen.
Är man kraftigt överviktig och uppfyller alla kriterier för att eg. kunna hålla sig normalviktig tycker jag man ska gå till farbror doktorn
=)
/ Carina
Jag tycker det har svängt ut från affirmation och in i annat territorium.
För att åter tala om affirmationer, man ska - som jag fattat det - fokusera på saker som kroppen och man själv mår bra av.
Affirmationer kan användas för att boosta i rätt riktning men löser inte problemet i sig själv.