Annons:
Läst 6779 ggr
beyondforever
10/8/12, 4:18 PM

Uppvaknande? Kundalini? GALEN? Vad?

Delete delete delete.

Och så skriver jag igen.

Vad är det som händer?

Börjar från slutet.

Eller från senaste fasen.

Eller så får det bli rörigt. Allt är ju rörigt nu.
(Och så ser jag då allt är skrivit klart att texten har radbrytningar lite där den vill….. URSÄKTA!)

Liten intro: Jag har påbörjat en totalt upp och ner inre resa som började i
januari. Jag vaknade upp och ”poletter” började trilla ner. Sitter här 10 månader senare och har totalförändrats. Det ”går av sig självt” (njaaa). Jag har liksom ”vaknat upp”.

Hoppar till nuet:

Jag har börjat förstå (med Egot (???) skrikande ”Du är GALEN” i bakgrunden) att detta är ju spirituellt. Eller jag har väl alltid varit det (eller är jag galen? Jani ser ju hur det står till för tillfället.). Har rest bakåt och börjat förenas med barnet som samhället/egot format. Eller det är en konstant process, men nu förstår jag ju något iaf. Är ju inte i total overklig dvala.

Men nu behöver jag LANDA. Få ihop kropp, knopp, å så resten…

10 månader har alltså gått. Har fortfarande bölder, svettningar, insomnia,
bortdomningar (kollades upp i våras -  ingen förklaring). Detta kom någon vecka efter "poletterna" började trilla ner.

Jag har slutat se tv, bry mig om tidigare folk i mitt liv (ingen fattar ju NÅTT!), Slutat röka, slutat äta kött. Bryr mig bara om tak över huvudet, mat i magen osv. Allt annat är överflöd. (Och så vidare). Detta gjordes innan jag började leta på nätet…….

Jag har numera förstått att smärtorna och vibrationerna och så vidare hör ihop med att min kropp läker (chakrana har jag förstått?). Det sker ”automatiskt”, jag kan ligga och ”dö i plötslig sorg” (med inre vibrationer i hela kroppen samt smärta a la kyla/hetta samtidigt där det "arbetas") för att sedan bli så fridfull så det går inte att beskriva.

När det går från hjärtchakra upp till nacken har jag även spasmer eller vad det då ska kallas?! Nacken liksom rör sig och så rätar ut sig, sträcker på sig? Samt klump i halsen och halsbränna, det är som så tydligt att det går från chakra till chakra.

När jag går från ogrundad till grundad är det som att händer tar tag i höfterna och trycker ner mig, ändrar kroppshållning och det är stor skillnad (så tack, nu vet jag skillnaden, har nog aldrig varit grundad…) Det sker ofta tvärt när jag gör det. Alltså inte smygande utan bam så "landar jag". Är väldans tacksam att jag använt google och hittat info om grundad/ogrundad.

Har tryck i hela huvudet som kommer och går, mest kring vänster öga, jag är ”lobotomerad” och trög, är liksom bara här o nu (men ändå inte, grunda innebär inte ”verkligheten” för mig, hur ska jag ”landa på riktigt???”).

Suddig syn vänster öga. Ibland känns det verkligen som att någon står där. När jag blundar är det sällan helsvart nu för tiden. Här om dagen i duschen såg jag verkligen ett ”öga”, stod och funderade över den där Ganesh… hade tvål i ögonen, öppnade i panik. AJ. Rolig första tanke, citatet: "An eye for an eye, and the whole world goes blind." (Går den så?)

Kittlas uppe på skallen det gör det nästintill hela tiden. Kan säga att det är
krypningar nere i sexuella regionen nu… det kan gå vågor av jaaaa, lust? I ”hela kroppen” med början där nere….

Innan jag hittat info om uppvaknande, chakran osv så har jag varit med om att elefanten Ganesh ploppade upp i huvudet då jag cyklade (början av sep). Skrev ner men la åt sidan (jag-vill-inte-vara-galen-jag-låtsas-som-ingenting-för-tillfället)

Vaknar ett par nätter senare av en "polett". Skriver snabbt ner och somnar om.

Fattar inget på morgonen? Det står: I am IAM.

Öh? Lägger åt sidan. Skriver ner några mornar i rad direkt jag vaknat. Kanske en vecka efter Ganesh dök upp i huvudet (första ggn, inte i duschen dvs), då läser jag följande:

I am IAM.

Of what service can I be?

Trust the process

Count your blessings

Wake up

Let go

Mellan varje mellanrum så har jag ju kört min "bön" (va, har jag bett hela mitt liv?)

Ungefär samma varje kväll:

”Snälla ge mig styrka, vägledning, stöd, tack så mycket Universum”

När jag läst detta då började jag googla intensivt.

Mera…

Jag var ute och gick förra veckan och tänkte, ”Det MÅSTE ju finnas andra som mig där ute. Men VAAART? Ska jag älska allt och alla och ingen älska mig” ungefär så. Och detta ploppade upp: ”Search your heart, search your soul”… öhhh det är en låt men vilken, ahhh, google: Bryan Adams, (Everything I do I do it for you.)

Lyssnar och funderar, ingen idé att analysera, fast nu ligger den i spellistan.

En morgon skrev jag ner detta: Little star, rise beyond forever, where rainbows meet.

Är det något som finns i en låt? Jag är iaf inte så där "poetisk".

Har även detta nerskrivet:

You deserve everything.

You deserve it all.

För att du har mer att visa.

(Ni ser jag är lagomt hit o dit just nu…)

Sen är det ju betydligt mer, i våras och under hela mitt liv, ser jag nu så här
i efterhand. "Star meets angel" är tex en fras som gnagt i huvudet sedan tidigt i år.

Nu avrundar jag, vibrerar så förbaskat. Jo har ”haft spasmer” i högerhand tidigare. Testade sätta hand o penna mot papper. Handen rörde sig av sig, fy så skumt, men det var inget ”vettigt”. Men det var en stark upplevelse för det var en snabb inre resa samtidigt med glada minnen med min farmor (död sedan 18 år). Var som att se film.

VAD SKA JAG GÖRA??????????? (Är jag ens i ett passande forum?)

Annons:
retep
10/8/12, 5:35 PM
#1

Allt du gör, gör du i huvudet! Vill du det så fortsätt! Om inte, välj något annat! Eller kort och gott, gör mindre och låt dig bara vara?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

simpel
10/8/12, 7:20 PM
#2

Det finns "andra" där ute, om det är kundalini det här. Det skulle det eventuellt kunna vara sett till en del saker du nämner. Jag är inne i kundalinisvängen, men det är inte alls den sortens kaos för mig, utan en ganska lugn process sedan det började för ett par år sedan. Det finns en del saker angående det du skrivit som jag nog kan kommentera och vidare ge ett par tips o så, bolla lite fram o tillbaka osv.

Men det känns lite knepigt att sätta igång och ge råd bara på basis av den här sortens röriga och lite desperat rop på hjälp. Du inser kanske att det är svårt att veta vem man har att göra med när man ser något sånt här?

Har du familj och så som kan ge dig allmänt stöd, även om de inte förstår vad som pågår just med detta? Ungefär hur gammal är du;myndig? Vad gör du i vanliga livet;jobbar/pluggar/annat?

Har du nån teori om vad som fick det att börja; har du hållit på med något innan det satte igång, andliga övningar tex? Annat som kan ha utlöst det?

Gaiatri
10/8/12, 7:45 PM
#3

Hej beyondforever,

Kan du förklara vad du menar med poletter, är det energi du känner av eller menar du insikter?

Hur började det, och har du gjort någon speciell andlig övning som satt igång det hela, och håller du i så fall fortfarande på med dessa övningar eller har slutat med dem?

Jag lägger in en länk till Kundalini.se ifall du inte sett den sidan. Det finns en del man kan läsa där.

Sajtvärd på Andlig utveckling

Gaiatri
10/8/12, 8:07 PM
#4

Några fler länkar: på sidan Esoterik.se finns dessa två artiklar, Kundalinienergin 1 och Kundalinienergin 2

Sajtvärd på Andlig utveckling

beyondforever
10/9/12, 3:19 PM
#5

Hej, tack för era svar. Jag är gift, 30+ år och jag började bara inse saker och sätta ihop mitt liv, poletter är både aha (insikt) samt fysiskt, men det kanske är så alla reagerar då dom plötsligt förstår något. Det fysiska är ett "rus" ett "WOW"… en"kick".

Jag har inte gjort något annat än slutet på förra året: Nu får det fan vara nog, jag vill börja leva. Och så började jag fundera över vad jag vill, vem är jag osv och det bara lossnade…

Det är det fysiska som jag är så förvånad över. Sen blir det grötigt när det är som lager av lager som skalas av mig. Nu är det jag (hjärtat) som identifierat huvudet (tankarna, den jag "lärt mig vara"). Det är som att jag hittar mig själv och då "raserar" "den andra". Som ex.vis: Det finns inga måsten, jag behöver inte prestera för att vara lyckad, etc. Utan att allt det  ligger inom mig redan. Medans jag tidigare levt efter "Man ska""Du måste"… för att vara rik, ska man ha mkt pengar. FÖr att vara lycklig, känna kärlek osv så ska man jaga runt efter det. Dvs: Absolut ingen självkänsla innan osv.

Så det hela började väl som en klassisk "personlig utveckling"-resa… (vet inte hur "djupt" som är vanligt).  

Men som sagt att kroppen reagerar så här, är inget jag kunde föreställa mig.

Jag försöker vara ute mkt, ta det lugnt, ge kroppen vad den behöver, försöker att inte tänka så mkt och inte läsa på så mkt eller hålla på med annat än grundande, har aldrig hållt på med yoga (nu gör jag trädet för att grunda, samt balansövningar för att vara här och nu), Mediterat har jag kanske gjort 10-15 ggr tidigare.

Vill inte göra något som ökar på det som sker, tänker att det är något som händer för att det är rätt tidpunkt, att det eg är bäst att bara låta det sköta sig själv.

Stödet finns väl på ett sätt, men inte direkt så det går att verkligen prata djupgående. "Jag har behov av att vila och ta igen mig", "jag behöver gå ut och gå", etc. "Visa respekt, tack"… Så på så sätt får jag ju "stöd", jag har ju inte blivit bortföst utan dom förstår ju att jag går igenom en STOR förändring. 

Ska prata med sjukvården i morgon, har fått tid, tänker att problemen "med huvudet", de fysiska kan ju vara så mkt annat. Dom har enbart tagit blodprover och kollat utslagen/bölderna tidigare…

Jag har problem med att sitta ner just nu, det blir värre om jag sitter eller ligger. Ska ut i naturen en sväng.

Tack igen för att ni svarar, ska kolla igenom igen när det lugnat sig.

:)

simpel
10/9/12, 7:50 PM
#6

Hej igen,

Det var lite kontrast från första inlägget. Det låter som om du har någorlunda koll på livssituationen iaf då, även om det blir lite kaos med det här och de omställningar som kan följa. Det är ju bra. Det är nog också vettigt att du kollar så det inte är något annat medicinskt som spökar.

Så några funderingar från mig då. Om jag tolkar dig rätt så vandrar de här olika upplevelserna uppåt steg för steg för varje chakra nerifrån och upp och sedan börjar det om längst ner igen? Det är ganska typiskt för kundaliniprocessen och du verkar ju tro det själv så vi kan väl resonera som om det är det då o se om ett par tips kan underlätta.

I varje svep så bearbetas en del av det som finns i respektive område och det påverkar också i stort kroppen och funktioner som hör till det området; fysiskt såväl som känslomässigt och mentalt. Vad som händer i detalj är däremot individuellt, eftersom alla har olika sorters skräp i bagaget. Ibland kan man känna att det händer saker på olika nivåer samtidigt också och det är som jag tolkar det relaterat till att man har flera olika lager av kroppar som bearbetas på olika nivåer. Mönstret som helhet är lite krångligt och jag har inte kartlagt det så systematiskt mer än i anteckningar till o från så min bild av det inte helt klar o färdig. Så jag låter det vara med det. Men i vilket fall… När processen sedan blir klart med huvudet i ett svep, tenderar det att bli så att mer skräp fälls ut i kroppen och så börjar det om nerifrån igen.

De delar där man känner mer obehag o smärtor kan man tänka sig som de delar där man har mer blockeringar/problem och som då blir flaskhalsar. Låter man det löpa på av sig självt och bara känner på vad som pågår i processen tenderar det att jämna ut sig så att större delen av systemet gradvis får ungefär samma kapacitet och alltså kommer i någorlunda balans. Då kan man periodvis känna väldigt lite av det hela, även om flödet finns där i bakgrunden. Men gör man saker aktivt som exv chakrameditationer, eller har intentioner om en viss utveckling, kan detta påverkar förloppet i viss riktning och då ge ny obalans tills det funnit en ny jämvikt.

Det kan alltså räcka med intentionen för att påverka vad som sker. En del kanske går o önskar snabb utveckling, talanger de har hört något om, upplysning, eller vad som helst. Men vill man ha sånt så måste skit ur systemet och önskar man att målet ska nås fort måste också skiten ur systemet fort. Så man får vara lite försiktig med vad man ber om, och även gärna vara precis i hur man formulerar det för sig själv och ha en klar uppfattning om hur man tänker sig det. Du skriver tex att du under lång tid bett om styrka mm. Jag vet inte vad du lägger för mening i det, men det skulle kanske kunna tolkas som att du vill ha snabb utveckling? Tänker du dig det som något i den stilen skulle man kunna säga att du på sätt och vis får vad du bett om (eller så har det bara startat spontant; det här var bara en tanke i förbifarten).

Vad jag skulle föreslå till en början är iaf att du (åtminsone tillfälligt) gör "undo" på din vanliga önskning och istället ber att fokus läggs på balansering av systemet och en lugnare smidigare utveckling. Du kanske tänker att du uppskattar chansen till utveckling i stort (jag får trots allt lite det intrycket), men att du inte vill ha det riktigt så våldsamt och (kanske) inte har så bråttom (o särskilt inte innan du fått bättre kläm på hur du ska hantera det hela). Man kan sätta sig o tänka igenom att det är det man vill. O så bara sitter man o känner efter vad som pågår. Lita på processen, låt uppmärksamheten vila på förnimmelserna i kroppen o följa vad som sker; kanske försöka skicka lite helande positiva känslor till områdena där de värsta flaskhalsarna är om det går.

Att sluta röka är nog bra, det är rätt vanligt att anse att processen vill rena. Mat tror jag man kan äta vad man känner för. Kött äter jag själv och en del menar att tung mat gör processen mindre intensiv, men trivs du med veg är det väl inget fel i det. Prova dig fram till vad som funkar bäst för dig helt enkelt. Jag för min del har väl mest ändrat att jag äter mindre av halvsunkig färdigmat som tex pytt; smaken ändrades och blev mer kräsen på så sätt. Jag har även slutat med alkohol, delvis för jag tyckte baksmällan blev jobbigare även vid måttligt intag, men även delvis för att det verkade skevt att ägna sig åt andlighet och leva med nån sorts reningsprocess och sedan hälla i sig nervgifter. Det är lite knepigt i våran kultur att inte dricka alls, men jag föredrar det så fn iaf.

Oj, tiden går… det här bautainlägget får nog räcka för tillfället.

Annons:
[stass]
10/10/12, 9:36 AM
#7

#6 vilka bra råd! Jag tänkte precis själv skriva att försök att få processen att sakta ner, så hela systemet och sinnet hinner med den. Det kan ju vara farligt att öppna jätte snabbt på en gång.

rex69
10/10/12, 12:34 PM
#8

Hej, hoppas allt är bra med dig?

Blir lite orolig när jag läser din text. Det verkar som att du har en blockering och att kroppen nu börjar gå på högvarv. Ifall det är så, så är det ett allvarligt problem. Det kan rubba hela kroppen och du får kallsvettningar, paniker, kraftig stress och slutligen hjärtproblem. Jag hoppas att jag har fel här!

Först, ifall det de symtomer jag här beskrev är allvarliga, tycker jag att du ska gå till läkare och be att få ett sköldkörtelprov. Det är ett enkelt blodprov som heter T4. Det visar om sköldkörtelhormonen är förhöjt. Isåfall, så blir det medicin. Det är i bästa fall någon tablett per dag i ca ett år, beroende på allvaret. Men, det här ger läkaren svar på.

Ifall, provet är i skick, så kan man börja söka svaret på annat håll. Även den andliga sidan.

Först ett blodprov tycker jag!

All lycka till dig och hoppas att allt blir bra!

fossingen
10/13/12, 5:39 PM
#9

Låter nästan lite farligt. Har av slumt läst om Kundalisymptom och misslyckanden, tycker man ska vara otroligt försiktigt och istället ta den långa svåra vägen istället för korta lätta. Har inte direkt hållt på med sånt där, men haft lite konstiga symtom i kroppen sen början av 2012. Det är väldigt många som förklarar sig "vaknat upp".


simpel
10/14/12, 5:39 PM
#10

Hur går det för dig? Tyckte du det jag skrev var begripligt, eller verkade vettigt nog att prova på? Jag själv har som sagt mest haft en lugn utveckling, men det har å andra sidan gett mig självförtroende att experimentera en del. Så jag har råkat tilta till balansen i systemet ett par gånger på så viss att det har blivit smärtor o så några dagar. Det som har funkat bäst i de lägena för att ordna upp det så det blir balans och flyter på igen är i stort det jag beskrev ovan. Även nån gång när jag tog i för mycket med rensande av gammalt känslomässigt skräp o fick ett eländigt humör var det att sitta o känna vad som pågick o observera processen som fick det att gå över snabbare.

Angående det där att få kroppsliga symtom av obalanser och skräp i de subtila kropparna kanske exv B Brennan Hands of Light kan intressera dig. Den finns på svenska också, men jag minns inte svenska titeln just nu. Det finns kanske fler också, men det är den jag känner till.

För övrigt tycker jag all den här varnings- o skrämselverksamheten lätt blir i överkant. Den är mest vettig för att folk som inte har några som helst förutsättningar inte ska kasta sig in o försöka tvinga igång kundalini, för det kan bli riktigt tokigt. Men har det nu startat spontant för dig kanske det är så som du själv skrev att det var rätt tidpunkt, att det helt enkelt var dags, o i så fall borde du väl ha någorlunda förutsättningar. Jag tycker också det låter som om ditt sätt att hantera det hittills verkar någorlunda vettigt. Så försök hålla modet uppe. :)

beyondforever
10/21/12, 10:53 PM
#11

Hej :)

Tusen tusen miljoner tack för era svar! Jag kollade först nu.

Ja jag är absolut medveten att det är obalans och rajtan tajtan i chakrasystemet. Jag gör väldigt försiktigt, testar mig fram, fokus på rensa, balansera, grunda, centrera…(vad-allt-nu-heter)…

Jo det arbetas nerifrån och upp. Har varit varierande intensitet. Det är VÄLDIGT mkt som pågår inuti mig.

Det har hjälpt mig att laga mat (komponera nya maträtter), baka, måla lite, skriva lite, i väldigt lugn takt… Mitt tryck runt huvudet o dimsyn har försvunnit, är förmögen att använda hjärnan lite mera…

Men(!) jag har haft obehagliga upplevelser i samband med vatten. Jag gjorde fotbad och blev så yr, huvudet ville neråt. Och mina ben ville sprätta iväg, rakt framåt. Tänk er: Stretch - benen rakt ut och överkroppen mot fötterna, huvudet ner i backen dvs.

Sen var det samma sak då jag skulle duscha. Total obalans. Kändes som att jag skulle spola ner mig själv i avloppet, huvudet först.

Jag har även fått uppleva något så… fantastiskt (finns-inget-bättre-ord?) som att vara i mörkaste mörkret med tacksamhet i samma veva, med vetskapen om att ljuset är där samtidigt, fastän jag inte ser det. (Hängde ni med?)

Detta var en oerhört speciell upplevelse, för det "bara lossnade" och massor saker/insikter skedde därefter. Och sen blev det så ljust och fridfullt och en stark förståelse för hur detta med tacksamhet fungerar. Jag var verkligen tacksam i förväg.

Det var rotchakra-relaterat iaf.

Så, vad var syftet med mörkret? Mörkret var aldrig mörkt…

Jag ska se över mina "be om styrka", kanske borde formulera det som "uthållighet"… "ork"?

Jag har tagit blodprov, inga fel :)

Jag bläddrade igenom min anteckningsbok igår, den jag kladdar ner allt möjligt i. Där står det om Batman(!!!!). Frustration av att jag ser namnet, bilder, reklam o i drömmar dyker han till och med upp.

Bläddrade och ser att jag skrivit ner "ATMAN" (skylt i dröm)

Atman lät bekant, så jag googlade………

Tycker det är humor om inte annat. Och att skratta är ju bra medicin.

Gaiatri
10/22/12, 8:01 PM
#12

Så bra att det känns bättre beyondforever.

Ja, det var lite kul att du uppmärksammat ordet ATMAN.

Sajtvärd på Andlig utveckling

simpel
10/22/12, 11:15 PM
#13

Trevligt att det går bättre för dig. :)

Det där med vattnet. Om du känner på känslan en stund, känns det då som den rotation frammåt? Det är ett mönster som kan vara ganska vanligt och om det är stark nog kan det bli lite som att kroppen vill böja sig frammåt. Du skulle kunna föra ut den roterande känslan ur kroppen, flippa den så den snurrar åt andra hållet och sedan sätta tillbaka den igen. Det är ett trick som kallas spinning feelings och är smidigt för att lösa den sortens blockering/mönster.

Styrka, uthållighet, ork; låter som ungefär samma sak i mina öron? Jag tolkar det lite som rot-relaterat, något som skulle öka flödet som om du hade bråttom. Rensar man mer nertill ökar flödet in i systemet men då blir det eventuellt lite mer kaos längre upp eftersom den delen då inte inte hunnit renas i motsvarande mån. Det blir lite som en bred flod som kommer fram till ett smalare parti, kanske med några klippblock dessutom; det blir en fors. Det är möjligt att man gör snabbare framsteg så, men det blir nog en stökigare färd.

Själv tycker jag att balans och att veta att man kan återfå balans är en styrka i sig. Så jag skulle som sagt föreslå att du provar att be om just balansering ett litet tag, om inte annat så bara för att testa och veta att du kan återfå balans om du behöver det. Det är dels en trygghet för att senare kunna experimentera, men även i utvecklingssynpunkt finns det fördelar. Har man balans i systemet är det som en lika bred flodfåra hela vägen och då kan man öka flödet utan att det blir kaos. Jag sitter kanske och ser en film och tänker att nu gör jag ingenting särskilt viktigt ett par timmar så jag kan öka flödet max och rensa på för fullt. O då ökar det också, men blir det för mycket så det gör ont nånstans kan jag minska det igen. Men det är förstås ditt äventyr och ditt val hur du vill prioritera och ta dig framåt.

På tal om film, och Batman. Den gick ju på TV igår och Jokern är något av en trixter, lite som Loke tex. Rätt mycket av det man tror på är inte sant och en del av det tror man ju så ivrigt på att man emellanåt försöker övertala andra. Men då luras man ju, även om det kanske är ovetandes. Drar man på sig blockeringar i halschakrat då? Kanske. Blir man då i sin tur mer lättmottaglig för de olika moderna varianterna av den enda sanna tron? Möjligen. Det som det luras mest om är iaf ofta sådant som det pågår omfattande propaganda för, eller som det är tabubelagt att ifrågasätta. Ungefär som det alltid har varit. En liten fundering jag går och lurar på… Vad är Batmans roll, anti-Joker, anti-trixter? Jag har inte varit nån större Batman-fan och vet inte vad han har för andra motståndare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: