vem är tjuven?
I somras blev mina föräldrar lurade av en tjuv han stal deras båt värd ca 120 tusen han skulle sälja den åt dem men stack med den och hörde aldrig av sig igen. Det är polisanmält och de har gjort en efterlysning på denna man då han har lurat flera personer han har varit efterlyst i 1 år men då han går under falsk identitet så hittar dem inte honom. Är det någon som kan se något om honom? namn? vart han befinner sig? bakgrundsfakta om honom? eller kan ni se vart båten är? vem han har sålt vidare den till?
Hoppas och tror att polisen kommer att ta honom en dag men pengarna eller båten lär mina föräldrar aldrig få se igen tyvärr :/
Tacksam för all hjälp!
Hej,
Intressant =) Jag vet hur killen som stal båten ser ut han är lång, mörk, inget hår, mörka ögon, från sydamerika skulle jag tro typ colombia.
Personligen tror jag att båten finns kvar i norden då den inte är värd så mycket och vem skulle frakta en båt så långt bort för dem pengarna.
Men jag ska forska i det du sagt =) tack för att du delar med dig
hälsningar
Alltså. Du vet att det är olagligt att anklaga människor för brott utan den minsta indicie som talar för dina ord? Det kallas förtal och är i högsta grad straffbart.
Har kontaktat Eric Prezant om detta, får se hur han väljer att svara.
Ok. Fast han kanske bor vid sydamerika som du sa? då kanske han tog båten och sålde den för mycket pengar i dollar så att säga?
Jag vet inte :P det är bara en tanke. Lycka till med att hitta tjuven! :)
#5 kul det är du igen..
Först så anklagade jag inte! Någon sa till mig hans namn och vart han var. izadora ville veta vad vi fick så jag berättade vad jag har fått. Jag skrev också att detta har alldrig hänt mig förr så jag vet inte om det är sant eller inte.
Fast någon sa det till mig, så jag berättade bara vad jag fick. Och jag är inte straff myndig så spelar ingen roll. Kan inte du bara lämna mig ifred? så fort jag ser ditt namn så får jag lust att spy. Helt serriöst lämna mig ifred.
Jag har tagit bort kommentarerna med namn och länkar. Det är bättre att skicka de namn du fått fram och vad du tror med PM. Personen är inte dömd för något utan det bara är ett namn du fått fram och det kan vara någon med liknande namn eller med ett helt annat namn. Precis som starman säger så är det förtal. Om ett rykte kommer ut och det inte är sant så är man ändå fläckad framöver.
Väldigt tråkigt att det finns sådana människor. Helt utan vett och skam i kroppen.
Jag kunde försöka hjälpa, men befinner mig just nu i en period med mycket arbete och stress, ja du vet vardagen… Sådant grumlar min syn riktigt ordentligt och de bilder som kommer ska man ta med en nypa salt.
Har ändå en bild av att båten ligger vid vatten, bilden går mycket i blått (vatten?), grått och lite grönt. Tolkar det som att det finns berg eller än mer troligt fjäll i bakgrunden. Det verkar vara någon fiskehamn, med bryggar. Verkar vara en röd byggnad till höger om mig och en djupblå byggnad bakom mig. Verkar ligga något i vattnet som stör min syn, kan vara så att något ligger där som hör till mannen eller båten. Det är ett litet tappat föremål.
Mannen kan jag inte se, men får en stadsbild av ett 3-4 våningshus i sten, grå/rött till färgen. Nedrevåningen verkar ha stora butiksfönster, men tror att det kan vara bank eller något liknande, verkar inte vara butiker, bilarna står parkerade med fronten mot huset. Vet inte varför den här bilden kommer.
Försöker se stadens namn, men här flimmrar flera bilder förbi. Vilket betyder att man inte kan lita på synen. Kan börja på K eller S. Av någon anledning får jag en tanke att det kan handla om norra Sverige???
Ja, vet inte om det var till någon hjälp… Hoppas att polisen lyckas bättre ändå. 
Ha det bra!
Tack för att ni tar er tid att "få upp info" och skriva ner det till mig. Det uppskattas! Ja, jag hoppas också att polisen tar honom/dem snart!
Ingen som kan se något om tjuven?
Jag är nog rädd för att det är extremt svårt att få en klar bild av tjuven även för de med den starkaste ESP-synen (Extra-Sensory-Perceptions).
De bilder som kommer består oftast av t.ex. tydliga färger, känslor, temperaturer, ytor (som gräs, sten, trä…), ibland byggnader och sådant. Små detaljer, siffror och bokstäver är extremt svåra, de är för abstrakta. Om vi kunde se sådant klar, skulle vi alla vara lotto-miljonärer och det är vi inte.
Även storlek och avstånd är mycket svårt.
De bilder man kan få av människor, är oftast färger på kläder, vilken typ av kläder (svårt) och i vilken omgivning de befinner sig i (ganska enkelt). Bilden som kommer är oftast "direktsänd" alltså gäller just nu. Lite kan man zooma bakåt eller framåt i tiden, men det är svårt, åtminstone för mig.
Det är möjligt att det kunde hjälpa lite om man hade ett föremål av tjuven eller båten, som man kunde "känna" energin från och om man visste ungefär inom vilket område man ska söka.
Jaha då är det inte riktigt som på film då ;) det här är den bilden jag hittade snabbast på min dator nu, men den kanske är för "otydlig"?

Oj, det var ingen liten båt att tappa bort.
Får ingen klarare bild, men har en känsla av att båten är dold på något sätt och att den har stått orörd en tid. Tror nog att båten hittar hem igen, men det kan ta en tid.
Har ni försökt göra en efterlysning i t.ex någon stor båttidning, eller media för köp/sälj annonser? Om inte, så gör det! Gör även en efterlysning på Facebook. Där finns mycket folk som gärna hjälper om dom kan.
Gjorde en snabbsökning på nätet och hittade, larmtjänst.se Man kunde också efterlysa båten där. Det finns flera liknande sidor.
Har en känsla av att det kommer ett tips som leder till att båten hittas, men att tippset kommer "senare" ungefär som på vårsidan.
Ge inte upp! Har det bra…
Tack för alla tips jag ska kolla upp det!
Trevlig helg =)