En liten fråga..
Igårkväll när jag låg och slumrade, precis innan jag skulle somna, låg jag och tänkte på ett ställe där jag har varit förut på konfirmationsläger.. Det sägs att en pastor har tagit livet av sig där och även mördat hela sin familj. På mellanvåningen intill en dörr finns en mörk fläck intill dörren till vinden, det sägs vara hans blod.
I alla fall. Jag låg och tänkte på detta stället, och jag vaknar till panikslagen av att någon i princip ropar ut mitt namn väldigt skarpt, som att jag gjorde något jag inte borde göra. Jag blev väldigt förvirrad och lite orolig.
Vem ropade mitt namn? Någon av mina andliga vägledare? En ängel? En bortgången släkting? Jag vet inte.. Jag kände inte igen rösten. Det lät väldigt skarp. Jag kände mig lite som när jag var liten när mamma sa åt mig att jag gjorde något jag inte fick göra.
Tacksam för hjälp.
Det kan ha varit så att du var precis på väg att somna in.
Hör själv många röster och ibland röster som skrämmer mig till spikrak upp i sängen när jag är på väg att slumra till.
Ofta följer de med mig in i drömmarna, så jag har alltid tänkt att det är något min hjärna gjort när den är på väg att gå in i "vänteläge". :)
Man kan även få ljudupplevelser under hypnagoga och hypnopomps sömnparalyser, så även där kan det finnas en förklaring.
Jag brukar också i vanliga fall höra röster lite i bakgrunden precis innan jag somnar, och jag brukar faktiskt ha lite tröst i det för då vet jag att jag kommer att somna snart. Jag brukar ha så svårt att somna om kvällarna. Men detta var så skarpt att jag vaknade till.
Man kan ju gott och väl undra vad det egentligen är :)
Tror helt klart att det var din guide som varnade dig 
Intressant och gratulationer! Du har en skyddsängel eller guide som vakar över dig.
Jag skrev för en tid sedan som svar på en fråga om min egen upplevelse av "rösten". I min ungdom så var det en röst som kanske en handfull gånger väckte mig när väckarklockan inte hade ringt och jag var sen till skolan. En gång har jag hört rösten nu i vuxen ålder och det var också i samband med att jag borde "vakna upp".
Får jag fråga om det var en man eller kvinnoröst?
Var rösten mycket skarp, klar och tydlig som om någon hade stått alldeles intill dig och sagt ditt namn högt?
Har du kanske kännt dofter som t.ex tydliga och kraftiga blomdofter som kommer alldeles nära?
Angående den där spökhistorien om pastorn och fläcken, så gissar jag att det bara är en historia och inget att ta på allvar. Det skulle vara ganska ansvarslöst att lämna kvar blodfläckar efter sådana grymma händelser.
Det där med att vakna efter att man har slagit av larmet i sömnen känner jag också igen, det är som att någon manar mig till att vakna, och när man väl gör det så känner man att man har sovit över.
Jag skulle säga att det var en mörk kvinnoröst. Jag minns inte riktigt om det kändes som det var alldeles bredvid mig, jag tror det med var att den skar igenom mina egna tankar.
inga dofter har jag känt av.
Jag kan så här i efterhand kanske tro att det var någon av mina andliga guider, för jag har bett om att få en bättre "kommunikation" med dom.
Jag har också hört en stark och helt klar mansröst. Det var när jag och mina barn, då 5-7 år gamla satt i bilen på väg till dagmamman på morgonen, jag hade bråttom och hade glömt säkerhetsbältet och när vi kommer åkandes så hör jag en mansröst säga; Sätt på dig bältet,
jag vände mig om och såg ingen och barnen hade inte hört något, jag sätter på mig bältet och kör en bit till och då är det en poliskontroll där. Jag har inte hört rösten igen men det var så HÄRLIGT. Va spännande att ni också har hört Rösten…..
#6 jag är nästan säker på att det är en ängel eller andlig vägledare som varnar eller försöker ta kontakt. Och det tycker jag känns skönt :)
Var glad och tacksam för "rösten"!
Om du vill, så kan du i stillhet be "rösten" om godhet, kärlek, kunskap, visdom och annat gott, och jag är säker på att du kommer att få svar, men svaren kommer inte som den samma skarpa rösten, den rösten är bara en slags varningssignal, de (svaren) kommer bara att plötsligt finnas inom dig! Det som tidigare var "luddigt" och osäkert, kommer plötsligt att bli självklart. Glöm inte att känn ljuset, ljuset och godheten är viktigt!
Jag tänker väldigt mycket på detta faktiskt, mest omedetvetet kanske. Varje kväll ber jag i det tysta om att få vägldning (speciellt lite nu eftersom jag känner mig lite vilsen) och bekräftelse om att någon är med mig. Skulle säga att jag känner mig rätt så vilsen när det gäller min andliga utveckling.. Känner att jag kan så mycket mer men jag vet inte hur jag ska anamma det. Men det kommer väl i all sin tid när det är dags :)
Allt har sin tid och med tiden kommer du att utvecklas. Det är ganska enkelt för din guide att hjälpa med kunskap och visdom och sådant, den kunskapen kommer rakt inom dig. Även t.ex nytt arbete och sådant kan du få hjälp med eftersom guiderna verkar ha ganska god kontakt med andra guider och på så sätt kan påverka varandra och de människor som guiderna hjälper. Det blev lite luddigt, men du kanske förstod?
Lita alltid på dit goda hjärta och "känslan i magen", när du är tveksam och osäker så får du din hjälp där.
Ha det bra!
Har du avslutat ditt konto rex68?