Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1698 ggr
Isix
0

Någon där ute?

Hej! Jag vet inte hur jag ska börja, ska försöka göra en lång historia kort ang upplevelser i mitt liv!

Mitt intresse av det okulta började redan i barnsbenen långt före jag visste så mycket om det, har varit ett ovanligt stort intresse i mitt liv ovanligt för ett barn så säga..

Jag har ALLTID varit medveten om min "typ" av förmåga redan som liten! Jag har inte alltid förstått den men jag har alltid vetat jag känner/ser/förnimmer/drömmer över det vanliga mer än andra människor det är en sak att säga! I min släkt har vi andliga förmågor känna "Eneriger" "spå och förutse saker" även en lång rad ovanliga upplevelser! Jag är den enda i min familj som tydligen ärt förmågan av just denna typ! men många släktingar har ärvt olika delar! 

Redan i tonåren eller så fort jag kunde läsa/skriva började jag fördjupa mig i alla sorters okulta ting! jag fick min första tarot lek vid 13 års ålder! jag har fortsatt att läsa allt provat på en hel del i mitt liv! Jag har aldrig kunnat släppa den okulta vägen det är något i mig och jag förstår inte vad som det kan vara! Jag blir ständigt påmind om mina förmågor i form av ovanliga upplevelser drömmer om händelser som inträffar (någons död) känner och förnimmer saker! spådomar som slår in jag kan även påverka en hel del saker i mitt liv! jag blir lätt påverkad av energier i olika former ex av fullmånar av saker jag tar i även färger kan påverka mig stark!! Jag kan inte säga att jag har en fult uveklad förmåga jag kan inte urskilja på alltid vad det är eller vad jag känner det är så odtyligt många gånger.. men jag har sett andar och energier men det påträffar tydligen ibland men jag har förmågan se bortom mycket! När min förmåga inträffar får jag en slags bultande känsla i pannan mellan ögonbrynen.. ungefär som ett (hjärta) jag blir "skakig pirrig i hela kroppen" det syns fysiskt tydligt!  jag kan känna sorg/smärta/ångest/glädje alla olika känslor beronde på vad saken gäller även ibland få upp en del bilder.. som kroppen fylls snabbt av en stort upplyftande energi! Det avtar en stund efter jag upphör med saken men det kommer "bara" i dessa situationer ingen annanstans någonsin! Efteråt blir jag väldigt trött.. Jag har även förhindrat att sätta mig sj i olyckor och andra jag tror verkligen något hjälper mig..

Jag har sökt efter en vilig själ som kan hjälpa mig uvekla/förstå min ovanliga sida! den har både varit en gåva en förbannelse på samma gång! Mest för jag vet inte riktigt hur jag ska styra den! När jag vill ha den fullt ut "När jag spår tarot" kan jag inte använda den till hundra och när den vill göra sig påmind gör den det då jag ej är berädd! Jag fick i vuxen ålder en rad olika mängd psykiska sjukdomar trodde allt skulle ordna sig! men jag tror jag missat en viktigt bit…jag började drömma en rad ovanliga drömmar som hela tiden besökte mig skrev ner dem i ett halvårs tid jag sände in dem till någon som kunde tyda sånt! Fick svar att det är något andligt i mig.. men han kan inte riktigt veta veta vad utan mer att alltid handlar om just det .. Trots medeciner och behandligar har min förmåga inte sjunkigt snare tvärtom jag tror inte att mina känslor beror på att något är fel "hos mig" jag känner inte att jag är sjuk…jag har förmågorna som en helt vanliga människa! Folk tyckte det var konstigt jag drabbas av dessa diagnoser.. utan jag mer att jag snappar upp en hel del jag tömmer mig på energi..  och jag tror jag gör mig själv sjuk.. jag har försök söka mig till olika "kunniga" människor men något har alltid kommit i vägen eller så har jag inte hitta någon.. och de enstaka jag har hittat av slumpen med förmågor har inte velat ta sig an mig spå mig osv.. det är ett stort frågetecken!

Loris M
0

Hej!

Ser att ingen fortfarande svarat på ditt inlägg. Tyvärr har inte jag heller några svar men jag kände att jag ville tipsa dig om att ställa din fråga på några andra i fokus sajter som är inriktade på andlig utveckling. Är osäker på om jag får länka här, om det kommer att betraktas som reklam så jag skickar PM.

Det händer utan tvekan väldigt mycket med dig och det känns som att du behöver hjälp med att förstå vad det är, samt att få kunskap om hur du ska hantera det.

Styrke kramar till dig!

/Mesa

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

[rex68]
1

Hej på dig,

Är nog rädd för att vi alla går ensama med våra tankar…

Det värsta är nog när något sker och det inte finns några klara förklaringar. Vad är äkta, vad är falskt, är det gott eller ont…

Meditation har jag själv blivit försiktig med, särskillt allt som har med chakra att göra, eftersom det kan framkalla "fenomen" som nog lite "skrämmer" mig. Däremot har jag märkt att i naturen och i stillhet så öppnas mina sinnen och jag kan se klart.

Många trix som vissa gör för att "förstärka" sin kraft, framkallar mest "fantasifoster och monster", åtminstone för mig. Jag tror att det är bäst att låta egenskaperna växa och utvecklas av sig själv.

Men, det är ju bara mina tankar…

Ha det bra!

Gaiatri
2

Hej isix!

jag tänker att det skulle vara bra för dig att ta reda på lite om andlighet och om psykism och medialitet. För att förstå vad som sker och vad som är utvecklande för dig.

Bultandet som du upplever i pannan beror på att pannchakrat är aktivt. Det låter som att det är lite överaktivt och ansträngt. Men det är helt ok att man känner av det när det används. Just pannchakrat kan lätt bli ansträngt och det är bra att gå varsamt fram i början innan man lärt sig vad som fungerar för en själv.

Jag lägger in några länkar till artiklar på sajten.

Chakran och centra I

Chakran och centra II

Det tredje ögat

Högre och lägre psykism del 1 och del 2