Hjälp guide inför dollar kollapsen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Information hur man kan skydda sig och förbereda sig inför den största kollapsen igenom historien som vi står inför, när dollar kollapsen krachar, vilket är väldigt snart
jag kommer då inte påverkas så mycket. men det låter som något att kanske förebereda sig inför om man blir träffad så att säga…
Varför handlar alltid alla "föraningar" om katastrofer?
Väntar oss inga stora livsomvandlande goda händelser i framtiden?
Se hur världen var för 500 år sedan och hur fantastiskt vi människor fått det att fungera idag! Demokrati, människovärde, sjukvård, och så vidare. Och vi står inför fortsatt tekniska framsteg som kommer att förvandla saker till ännu bättre och vi har också en stor medvetenhet om jämlikhet och religionsfrihet idag, stort intresse för det andliga och ett nytt filosofiskt uppvaknande!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Cleopatra jag vet inte om du på din andliga resa stött på att det är en ELIT som styr detta system vi idag har bakom ridån, de styr politikerna etc religion, Media,tv vad som visas och trycks etc.
De kallas Illuminati och de manipulerar världen för deras privata intressen och de har sålt ut hela usa/europa i princip, till deras bankvänner,du kanske hört talas om namnen Rothchilds,rockefeller ,dessa är bla med i denna topp elit
och deras agenda är att få total total kontroll över alla länder, Man andvänder rädsla och manipulation i form av egna iscensatta Terrorist dåd och skapar syndabockar som ursäkt för krig sedan kan alla bli misstänkta terrorister och vi fick sedan 911 tex FRA i sverige detta är små steg de sakta tar och inför medans vi folket den större massan hålls i trans i form av TV underhållning dockhusåpor Hollywood filmer i tro om att allt är ok.
och de äger bla en stor privat bank kallad "Federal Reserv" sedan 1913 har de skuldsatt medvetet regeringar (Lånat ut pengar med bindande skuld) och
denna skuld har bara växt och växt så de skapar i stort sett inflation (finanskriser etc) och ekonomi systemet vi har idag kommer att krascha likt som de gjorde på 1930 -talet och det är det ovanstående video vill varna för.
Vi är inta lika självförsörjande många av oss idag som förr, vi vet hur vi beställer Pizza men få vet hur man odlar egen mat, det jag menar är att vi är så starkt beroende av att gå ner till ICA och köpa mat varje dag (många köper bara minimum och har ica som skafferi), få människor lär sig om tex att lagra mat inför vintern eller svåra tider
Vi tar alltid för givet att hyllorna på ica alltid kommer att vara fulla.
Men leveranser etc är beroende av bensin priser och de hör i hop med USA ekonomin dollarn som är världsvaluta, därav allt är så skört.
Illuminatis agenda är bla att ta bort kontanterna helt och införa RFID-CHIP som vi människor skall ha i armen
(chippet är i storlek som ett ris korn med all information lagrad om oss själva samt ekonomi,vart vi befinner oss etc)
likt man gör med vissa husdjur allt för att vänja oss att ge upp vår personliga frihet likt George Orwells 1984 bok.
Jag skickar här en viktig video (10min) som förklarar detaljerat hur banksystemet skapar pengar av LUFT och detta är gjort för eliten själva inte folket som de vill få oss att tro sedan vi är barn.
Riktigt bra klipp! Tack, Stillness.
Och du vet detta därför att…??
Det bästa skyddet är säkert att inte ge sin uppmärksamhet åt katastrofer, ekonomiska kollapser och annat destruktivt! Världen och livet blir som vi är!
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Och vi blir som vi är utifrån det spektrum av världen som vi kan ta in - därför är det bra att ha kunskap om hur världen egentligen ser ut. Ju mer vi ser av världen desto mer av oss själva ser vi och vice versa.
Den indre världen är grundläggande, betydligt större och livsbejakande! Den ger mer förståelse och kunskap om problemen och hur de skall lösas i den yttre världen.
Då ser vi olika på saken, Retep. Från mitt perspektiv så formas vi av den ytte världen.. vilken vi hela tiden speglar oss i och därigenom växer och kan se mer av oss själva.
Jag tror att det är sunt att ha en verklighetsförankring. Man behöver inte bli påverkad av underhållning…man kan välja att bara se det som underhållning.
Och kronan har sällan sviktat så mycket som andra valutor kan och gör. Visst det har hänt ett fåtal gånger och man kan välja att säga att jag vaggas i falsk trygghet av illuminati. Men i slutändan tror jag inte det kommer att ske en otrolig katastrof när 2012 når sitt slut, möjligtvis att man vänder det till en "stort andligt uppvaknande"- bara ett fåtal utvalda kan se, på grund av brist på verkliga materiella och fysiska förändringar i världen.
Det bästa man kan göra är att försöka bygga sig ett bra liv i världen så som den ser ut idag. Trygghet, verklighetsförankring och en ekomomisk plan B om plan A skiter sig.
stass: Jo man får inte bli ett offer och låta rädsla ta över ens liv och hitta lösningar på utmaningarna samt problemen vi ser och kommer få se idag.
Illuminati (eliten) bank eliten vill ha oss rädda och få oss att tro att vi inte har någon makt över våra liv att kunna förändra saker.
Många vaknar ju upp nu och vet om Illuminati samt hur de manipulerar Banksystemet etc
Vi kan inte styra de som händer oss, men däremot hur vi reagerar på det
#11 jo, absolut det är bra att vara sin egen skapare. Att ha en självständighet.
Jag menar bara att en viss skeptis bör finnas. Johovas (eller annan sekt?) trodde att världens undergång skulle komma år 2000, vissa sålde allt och förberedde sig. De var övertygade om sin tro. Som visade sig bara vara en tro och inte hade någonting med verkligheten att göra.
ahh jo du menar religion sekter etc jo det är bra sjukt.
Nä jag pratade om Penga systemet och Illuminati privat ägda banken "Federal Reserv som har skuld satt hela Europa samt USA och kommer krascha systemet för att antagligen införa digitala pengar för mer kontroll av folket.
detta är som sagt inga teorier, det är riktigt hett nu runtom då fler vaknar upp till detta drama och ja tror bankerna har snott över 3 trillioner av folket i usa
#13 fast det är ju helt ologiskt att krascha någonting man tjänar storkovan på.
stilness, det är inte det att jag inte är helt O-insatt, jag är bara skeptisk till att det faktiskt händer. Min jämförelse med religiösa sekter bygger på att en stark tro eller en stark övertygelse inte alltid stämmer. Det behöver inte vara religiöst.
Sen strävar jag själv efter att bli delvis ekonimoskt oberoende av systemet, för att jag tror att det är sunt och för att jag vill stoppa i mig giftfri mat, leva mer naturligt och inte vara en slav under "Lön & Lån"
Jag ställer mig skeptisk till en krasch, vi får helt enkelt se. Men tack för en intressant diskussion =)
#11, Stillness:
"bank eliten vill ha oss rädda och få oss att tro att vi inte har någon makt över våra liv att kunna förändra saker."
Jo, de är smarta.. på så sätt får de oss att jobba extra hårt och spara mycket pengar.. på banken, så klart ;)
En del börjar så klart att leva för dagen och spendera så mycket som möjligt, åker på resor och kostar på sig saker - och upprätthåller på så vis också samma slags system.
Två sidor av samma mynt, bara.
Vi lever alla i olika verkligheter och var och en av oss i två eller flera, helt beroende av vad vi har uppmärksamheten på! När vi tar del av allt som sker i världen och försöker få förståelse och klarhet, försöker finna ett sätt att förhålla oss och känna trygghet. Då faller bilden ofta samman och blir oklar. Den ger oss ingen varaktig känsla av att konflikter håller på att lösas upp, att politiken är samhällsutveklande, att ekonomier blir stabila och hållbara. Var och en som med framgång vill engagera sig i samhällsutvecklingen, i ekonomi och politik, i miljöfrågor osv. för den globala helheten. Måste först och främst ha den balansen, de idealen med sig i sitt eget liv! Allt finns inom, allt kommer inifrån! Alla uttryck vi ser i samhället, i Världen, har alla uppstått och tagit form i ditt och mitt medvetande, i vår känsla och tanke. Alla de rädslor, okunskaper, girigheter m.m. som ligger bakom hur våra samhällen ser ut idag. De kan med kraft och framgång endast lösas upp och ersättas med livsbefrämjande, livskraft i vårt egen personliga och andliga liv och utveckling! Söker vi svaren utanför oss själva,(i tron att politiker och andra skall ge lösningen) utan att först också söka förankring i oss själva, då kan vi inte räkna med att…DET sker som vi har hopp om.
retep: djupt skrivit jag tror jag hajar vad du menade.
Has above so below
Jo jag tror det med att allt är inom oss och det blir projektioner utåt
att människan nu får lära sig att ta ansvar för det de skapar och inte låta någon annan vare sig politiker etc ta det
spännande tider :)
Nu har ju tydligen alla banker avskaffat all kontanthantering. Förutom ica banken. Man kanske skulle byta till den i demonstrativt syfte. Med just kontanthanteringen som motivering.
Finbild du har som ikon e de Phoenix?
Jadu jag är ej insatt men det låter som kanske en grej fast de e rätt stoa va? man skall dra sig bort ifrån de stora bankerna till mindre
Men why inte ta ut hela skiten annars?
Yes its alla Fraud planerad länge av denna Elit kallad Illuminati eliten av frimurarna Rockefeller,rotchilds bla
Tänk dig att de har förbjudit teknik så att vi alla kan ha gratis el Värme etc bara för att de skall tjäna pengar på sina olje bolag etc o förgiftar jorden.
Nu har vi chansen att make a stand alla tillsammans
Nu är tiden vi visar vår karaktär för frihet och rättvisa
:)
Fattar dock inte varför någon skulle vilja vara så fruktansvärt ond mot andra människor…
Ja det är mycket vi inte vet asså, förlåt dem fader de vet icke va de gör
sedan eliten som styr har ju kontakt med Demoner i andra dimensioner kanske förklarar lite? sataniskt
Men vem vet kom ägget eller hönan?
allt verkar ju vara i oss själva med
Jag vill bara säga förbered er med litematföråd , inte fel att ha det hade vi mera förr i tiden inte så beroende av butikerna idag
Acerventus är de phoenix fågeln som ikon du har?
nice :D
Öhhh… Frimurarna var den tidens "fackorganisation" som organiserade byggnadsarbetarna vid den tidens stora byggprojekt, kyrkor, palats o.s.v…
Illuminate var den tidens "vetenskapsmän" och "ingenjörer" som grundade den hemliga organisationen Illuminate (de lärda, eller upplysta) eftersom den katolska kyrkan absolut inte gillade att människor försökte leka Gud och eftersom kyrkan var rädd att kunskapen skulle splittra kyrkans makt över folket.
Jag vet att Illuminate och frimurarna (med flera) har hemliga ritualer och att de nog är en maktfaktor, men att de skulle vara ett ondskefullt hot mot världsordningen, det skrattar jag gott åt! 
Vi kan nog alla bli medlemmar i t.ex frimurarna om vi vill! Det är inte så svårt, ifall man är intresserad. Illuminate vet jag inte riktigt om de är i bruk mer.
Angående dollarkraschen, så bryr jag mig inte en endaste cent…