Varför känner jag så?
Hej!
Vet inte riktigt om detta hör hit men gissar att det hela kan ha nåt med energier och så att göra =)
Det är så att jag känner mig väldigt nere när jag är ensam hemma… Det går bra om jag vaknar och sambon redan åkt iväg på jobb eller nåt men är jag vaken och så när han åker nånstans känner jag mig bara deppad och nere och orkeslös =/
Detta har hållit på ca. 2 veckor nu… Undrar om jag på nåt sätt är beroende av hans energier? Eller vad är det som orsakar dessa känslor?
Jag saknar honom ju inte om han är borta en dag och jobbar eller så… jag känner mig bara deppig, nere och orkeslös =/
Har ni nåra idéer på vad detta kan bero på?
Jag blir glad och energisk igen när han kommer hem tillbaka =)
Eller är det så att vi har negativa energier i huset som påverkar mig när jag blir ensam? Att de håller sig på avstånd så länge "karln i huset" är inne….
Dessa känslor dyker även upp fastän han bara är ute på gården och grejar på….
Kan tillägga att huset är gammalt, byggt på 1800-talet… Och det händer & sker en massa i huset hela tiden…
Hur upplever du det utanför hemmet om du tex är ensam på stan eller promenerar i naturen?
Känner mig ganska normal då :-\ fast alltid litet piggare om han är i närheten…
Upplever det liknande i huset här. Bor rätt långt ned bredvid skogen. Kan vara så att miljön och det "stora huset" skapar ensamhets känslor…
Det kan mycket väl vara så att du plockar upp känslor från tidigare boende. Det händer mig hela tiden. Jag mediterar och under meditationen drar jag ihop auran som ett skydd, fyller mig med lila ljus som också omsluter mig helt och hållet (även under fötterna). Det brukar lätta då, särskilt om man upprepar detta dagligen. När du andas kan du också andas in ljuset och släppa ut ångest/ensamhet/negativa energier.
Hej sofia.
Tror att det du beskriver kan komme utenifrån eller innifrån(eller ev.vara en blanding,men for praktisk skyld kanske bäst att skilja det i första omgang..).
Första möjlighet är -relativt -lättare att få grep på.Tips har du jo redan fått här.
Nummer två mycket krångligere eftersom alt vårt indre är så j..la komplex plus dynamisk.
Att vara själv, "i sitt eget fält" är en stor skillnad till att vara i samspel med en annen person och "fältet" man lever i da(på alle plan,medvetet och omedvetet och energiplan oxå..)
Den andre personen är jo oxå under visse omständigheter en (välkommen)distraktion från sitt eget fält ,fordi att vara i dette är-väldigt…- lite roligt ibland,for olike årsaker.
Utav egen erfarenhet villa jag brukt samme ord som du brukte for att beskrive upplevelsen när den andre personen drar bort och det verkar som om ens energi drar med den,plus lite ångest,som är svårt att beskriva och få grep om.Och ett intressant-paradoxalt- fenomen är att det faktisk verkar lättare när den andre personen redan är borte när dagen börjar.
Men ångest (och andre känslor ) kan oxå vara bara ett praktiskt (dvs dynamiskt)medel til nåt annat mål, tror jag.Så ibland kan det vara viktig att följa efter ångesten,se vad den vill,det kanske ligger nåt helt annat i grunnen.
Praktisk sett kanske ta en kort paus et par dager (eller längre fordi "tap"-känslan från den andre personens energi bruker att bli störst första dagene innan man verkligen faller i sitt eget fält,men det är vel olikt från person till person..),välja medvetet att vara själv och beskäftiga sig med sitt indre på något sätt som är effektivt for en,vad det nu kan vara.
Helst oxå ta en kort paus samtidigt från den yttre omgivningen,det är iallfall lättare for att verkligen komme sig kort"utanför" det man verkar ha kört lite fast i.Det ytre och inre går jo oxå dynamisk inni varandre hela tiden ,på gott och ont.
Bara et forslag.
Allt gott.
Menar du att jag ska lämna min sambo som jag älskarför att jag känner mig nere utan honom? :-\ hur går det ihop??
Hej
Var har någon menat att du skall lämna din sambo? Uppfattar saken som att det har mer med miljön du är i när du är ensam…
Syftade på #6… Förstod säkert fel hennes inlägg…
Som jag ser det så behöver du samla och använda dig av din egen energi! Har du nog med egen energi och vet hur att samla ny, då kommer du också lättare att känna dig harmonisk och stabil när din sambo inte är där. Vet inte om du medvetet är en energitjuv? Men om du är det med din sambo och kanske även med andra? Då är det inte så konstigt att du känner så här.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Vet inte var energi kommer från men att den inte kan skapas eller förstöras. Handlar kanske om balans och hur mycket energi man kan använda för stunden.
Visst är det så janne560, att energi är något som finns oändligt och för evigt. Det vi gör är att integrera med den och generera den som livsenergi i våra liv, i kropp och sinne. När vi medvetet öppnar en kanal till den Universella energin flödar den helt automatiskt in och uppfyller oss.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Om det är så att du känner av tidigare boende i huset och gamla energier så kan du också rena enerierna i huset med tex salt. Ställ ut ett fat eller en liten skål med lite salt i rummen där du vistas. Det kan minska gamla känslor som finns kvar i huset från tidigare boende. Byt ut saltet då och då. Känns det bättre i huset så har energierna renats.