Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1353 ggr
[Kotten110]
0

cirka 2 år sedan!!

Runt år 2010 hade jag kontakt med en via internet och vi diskuterade  övernaturligt/andar/och annat intressant.  :)  

I ett rum i ett hus ville jag ta detta till sin spets,testa att få bort något mörkt som följde mig.

Lansade på ryggen med huvudet mot något mjukt  fick där val om att fortsätta leva bland andar i huset under sommaren  ,  eller gå mot andra sidan.

Snart blixtrade till i nacken var efter allt blev i omgivningen varmt och mjukt… Som en suddig duk runt allt.

Är lite intresserad av vad det här betydde. Har jag gått vidare  ? Eleler finns jag kvar där någonstans.

Berätta gärna om ni  har minnen från denna sommar om liknande upplevelser. Kanske hade jag nu valt att gå upp från golvet och fortsatt vad jag höll på med

(läs på översiktligt om MAYAKALENDERN)

retep
0

Av det du skriver får jag intrycket att du dog, då du landade på ryggen med huvudet mot något mjukt?! Men jag antar att du är i livet eftersom du skriver det här? Var det din egen ande du upplevde eller någon annans?…När du fick val att stanna och leva bland andar i huset, eller gå mot andra sidan? Så vad menar du med "Har jag gått vidare. Eller finns jag kvar där någonstans"? Uppenbart är det inte Du som gått vidare, eller är kvar där någonstans! Inte såvida att du inte av någon anledning identifierar dig med anden du mötte där i huset med andar. -Eller har jag kanske helt missuppfattat vad det är du menar med det du skriver?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kotten110]
0

Hej retep!

Minnet av händelsen var att kroppen upplevde det som en död men något visste att denna känsla inte kunde vara sann. Dock under två-tre sekunder var jag visserligen osäker på om kroppen skulle dö.

Mörkret som följde mig var inte gott i den bemärkelsen att  den ville mig gott. Har faktiskt haft deprimerade tillstånd sedan ung ålder och tanken är/var att mörkret representerade tillståndet som fanns då

retep
1

Tror också att depressiva tillstånd kan representera och alstra mörka sidor hos en. Jag tänker att det inte är så lyckat och bra för en att ägna sig åt sådant som kontakt med andar om man är depressiv eller obalanserad på annat sätt!

[Kotten110]
0

Men om jag nu gick vidare och vandrade mot ljuset  vad representerar då illusionen? Jag har även alltid varit lugn och tagit det lugnt bakom det depressiva.  Oskyldig

retep
0

Kanske var eller representerade illusionen en nära döden upplevelse?

[Kotten110]
0

Kan tyvärr inte placera denna upplevelse men att jag dog vet jag att det inte var eftersom att jag lever. Finns väl olika synsätt…upplysning…pågående meditation…jag VET INTE!

[Kotten110]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En video där illusion nämns…

Namaste!