LoA i det fördolda
Attraktionslagen fungerar betydligt mer i det fördolda och så mycket sker undermedvetet. I det yttre har vi mycket fokus på olika önskningar vi vill få uppfyllda i våra liv. Men LoA är så mycket mer och är verksamt på olika nivåer och områden i våra liv. Eftersom den är så nära sammankopplad med Karma och allt vad det innebär, så är det också svårt att se alla samband och helheten kring skeenden i våra liv. Att mycket sker undermedvetet och fördolt betyder inte att vi inte kan få mer insikt och förståelse. Det handlar till stor del om hur vi utvecklar vår uppmärksamhet och uppfattningsförmåga. Och därigenom också utvecklar ett mer öppet och medvetnare förhållningssätt till det vi önskar attrahera i både det inre och det yttre.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en Video med David Icke om Law of attraction och hur det skapar våra liv.
Han säger bla om ens livssyfte inte innehåller att skaffa en ferrari,så spelar det ingen roll om man har klistrar ferraris på väggarna (affirmation?) det kommer inte att ske
vad tror ni kunniga om det?
Vårt livssyfte är inte statiskt utan dynamiskt. Och för att det skall vara så i våra liv krävs att vi utvecklas och utveckling är något vi själva styr över! För att förstå hur, kan vi behöva se på Karma ur ett nytt perspektiv, där det finns möjlighet att göra andra val. Att medvetet välja att levandegöra och uttrycka kärlek i alla sammanhang, vid alla tillfällen. Att vi kan välja bland flera val, som ex.vis lägga tid och uppmärksamhet på att önska en Ferrari, eller Lexus. Kanske få uppfyllt en önskan, eller komma till insikt om att livets syfte kanske handlar om att slutligen bli befriad från alla önskningar. Att då kanske vilja göra val av större värde och betydelse för sitt liv.
Hej
Mitt liv var på flera sätt bättre innan jag fann så kallade andar, andlighet, och meditation. Inte för att detta är i sig något dåligt men då kanske även law of attraction fungerar på samma sätt. Teorin är människoskapad och framlyft mänskligt :) Med andra ord säger det sig självt att man dras till lika att man ses igen utan att kanske vilja det helt och fullt.
Att vara medveten är inte alltid lycka. Tänk på ett djur…..det kanske är lyckligt i sin omedvetenhet ett med allt ? Hur många gånger tänker ett djur på law of attraction.
Det hela med upplysning loa är både skrämmande och kan slå fel på flera sätt. Tänker tvärt om att man inte styr alls. Se på vad som finns i butikerna….detta köper man med pengar som man fick hos arbetsgivaren. På det kan man lägga allt som man möter i vardagen de situationer man tror man har koll på.
jag lever hellre i glatt omedvetande än i ett helvete där man vet allt.Jag vill inte veta något för ju mer man vet destå sämre mår man. Är inte det människans Värld?!
Hej! Det gäller att skapa sin egen " himmel " här "nere" i "helvetet"
Det är när man ser ur dimman som man inser och blir rädd (vanligt?) men man skall inte analysera.
Ju mer man vet, desto öppnare blir du, jag kan hålla med dig om att det KAN ses som skrämmande men det blir vad du gör det till.
Det är också viktigt att komma ihåg! Analysera inte och var positiv!
Kram!
När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.
Kotten110! Ser ut som du missat hela poängen med LoA när du säger att LoA är människoskapad. Djur kan inte och behöver inte tänka på LoA de, följer redan LoA instinktivt och naturligt eftersom det är en Universell lag. Att du inte vill vara medveten utan hellre lever omedveten, det är inget annat än dina egna rädslor. Rädslor som står invägen för en massa gott och fint, du skulle kunna få i livet.
LoA verkar ju vare sig vi ar medvetna om den eller inte.
Varat syfte ar ju att expandera,kanna gladje och njutning, och det gor vi ju INTE genom att manifestera matriella saker, Men jag tror att dessa yttre onskningar tillsynes , matriella och kanske ytliga, onskningar kan leda oss in till oss sjalva, att SE och UPPTACKA oss sjalva och inse att det ar ju egentligen inte sjalva saken vi vill ha utan vi soker ju efter att upptack JAGet och koppla upp till det, kanslan vi hittar dar, da vi inte kommer att ha nagot behov av en materiell onskan.
Och utan den insikten eller upptackten, kommer du heller inte kunna utfora medvetet skapande eller manifestationer.
LoA verkar som sagt oavsett av vad vi an gor,,, vissa hittar till sig sjalv genom det yttre,, andra genom att direkt soka sig till den inre karnan!!
Sa tanker jag:)
OCH sa mycket harliga livet ar nar man inser att man kan skapa sin tillvaro bade inre och yttre helt sjalv!! Varje dag, varje upplevelse, varje handelse, kontrast ar underbara och lyckliga:)
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Även om sökande och önskningar i det yttre så småningom leder oss vidare till att att upptäcka JAGet och lycksaligheten inom oss själva.
Menar jag att det är både generöst och storsint av oss som redan har dessa erfarenheter av det högre JAGet, att förmedla och tillkännage detta enklare sätt.
Visa på en genväg till att upptäcka jaget och insikten att kunna utföra ett mer medvetet skapande och manifesterande.
"What the undeveloped man seeks is outside; what the advanced man seeks is within himself." - Confucious (551-479 B.C)
Nice bild by the way har fö rmig Confucious var Vegan 
Mer troligt så var han vegetarian.
En litet inflik…Som vegan vill man kanske inte använda mjölkprodukter!? Men liksom kor som betar gräs och i sin kropp omvandlar det till mjölk. Så gör också honungsbin, som tar upp näktar ur blommor och i sin kropp omvandlar den till honung.
Det stämmer det vegan = inga djur produkter.
Hittade denna video om ConFucious
lite om honom om någon e intresserad o se
:)
Som sagt en liten inflik…honung är också en djurprodukt…men inget dödande, inget animaliskt, endast något som kor och bin bjuder på.
Kor bjuder på kan ju diskuteras, kossorna är utsatta för en hemsk och brutal insudtri där man ser dem inte som respekterade djur utan som Penga genererare.
Kalven tas bort ifrån modern när den är liten och mamman tvingas mjölkas till xtrem gränsen sedan hon kasseras och blir slaktad.
hoppas inlägget väkte lite tankar
:)
Stillness! Vad du skriver i din kommentar är ju helt riktigt och rent för 👿- ligt! Men det är kött, ägg och mjölkindustrin det är fel på, okänsliga människor, giriga affärsmän och aktieägare. Om alla hade varit humana och respektfulla i vårt förhållande till djur, då hade vi också kunnat hantera allt det här med djurhållning annorlunda och på ett djurmant sätt.
Ja det är så himmla brutalt, om slakthus hade glasväggar!
Ja jag tror att vi är på väg åt rätthåll, en medvetenhet om att äta mer hälsosammare sprider sig mer och mer och fler tror jag ser samband med hjärtkärlsjukdomar pga kött,ost etc
och sedan får vi inte glömma de stackars djuren
de är våra bröder
Jag tänker att vi i allt det här inte behöver känna medlidande och själv lida. Medkänsla är mer livsbejakande och livskraftigt! Lidande är en del av livet och den omtvistade frågan är om djur lider så som vi kan göra och tror att de gör?
vad är skillnaden på medkänsla och medlidande?
tror jag förstår men jag väntar på ditt svar :)
att djur lider det tror jag verkligen hur menar du ?
Jag ser medlidande som något mer handlar om att lida med, att själv lida för att någon annan gör det. Det är väldigt energidrenerande och ganska okonstruktivt? Medkänsla är mer att känna med och förstå att någon annan har det jobbigt, men det kräver inte energi på samma sätt vilket gör att man kan vara mer konstruktiv till att ge stöd och hjälp. Ingen skall behöva lida verken människa eller djur! Samtidigt ser vi att det är en del av livet och hur vi uppfattar verkligheten. Jag tror också att djur lider men inte på det sätt som vi lider. De har en helt annan verklighetsuppfattning och ett begränsat förstånd kring lidande. Det här är inget bra svar och förklarar inte heller vad lidande är. Lidande är mer eller mindre, vilket på något vis betyder att det kan vara mer men också mindre eller kanske inte alls? Beroende på med vilken verklighet och medvetenhet det uppfattas.
Skillnaden mellan djur och människa är att människan är mer ansvarig för sina handlingar och för utvecklingen. Människan har en fri vilja som gör att vi har en större frihet att välja. Vi får det vi önskar. Men det är inte sammma sak som att det vi önskar slår in i detta livet eller att önskningarna blir våra i det fysiska livet. Mycket av det vi skapat, vare sig det är bra eller dåliga vibrationer, möter vi efter den fysiska döden. Mycket drar vi till oss i astralvärlden eller ännu senare i devachan. Där utarbetas mycket av våra lägre och högre önskningar.
Om önskningarna manifesteras på det fysiska planet så behöver det inte vara i detta livet utan kan också ske i en senare inkarnation.
den som inte själv upplevt smärta kan inte förstå hur det är etc
att kunna göra medvetna val och inte döda andra eller plåga andra djur.
Att djuren inte vill bli dödade kan man lätt förstå
Jag tror att verkligen att de känner smärta dessa fina djur.
tänkvärda ord nedan
“I have learned from an early age to abjured the use of meat, and the time will come when men such as I will look upon the murder of animals as they now look upon the murder of men
Leonardi Da Vinci
Stillness! Alla har eller kommer att uppleva smärta och lidande i sitt liv.
Det är klart att djur känner smärta och rädsla. Djur som blir jagade under jakt uppvisar ofta mycket rädsla.
Väldigt bra video av
DAVID ICKE