Hej kära folk :)
Hej.
Är ny här och har smygit runt i ifocus.se men nu har mitt utveckling stannat på samma punkt och vet inte hur jag kan utvecklas… härinne kan kanske hjälpa mig om det nu finns vänliga själ (som jag ha sett hos er härinne) som kanske kan bidra och få mig att utveckla.
Undrar om någon som kan se hos mig och dela av med sin visdom/kunskaper till mig.
Jag vet faktiskt inte vad gud(gudarna) vill mig men just nu förstår jag mig inte på vad dom vill mig, kanske med er hjälp som kan förklara för såna mig som är helt nytt i såna område :).
Om ni anses att era budskap är alltför privata så PMa mig.
Stort tacksam för er ev. tålarmod med mig och mina skepticism :D .
/shiva 108
Hej Shiva 108! Det är inte mycket du berättar om dig själv eller var och hur det är att du stannat i din utveckling. Vad tänker du dig att nästa utvecklingssteg skall vara? Vet du vad guden Shiva står för och symboliserar? Känner du till att talet 108 är ett starkt symboliskt tal i den Vediska traditionen? _Peter
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Retep: Hej. Ja jag är medveten om vem shiva är och 108 står för buddism/hindu med olika betydelse.
Men inte helt 100% säker och är typikt "kristen" uppfostrad men är ny i andlighets ormåde och gillar shiva som en symboliskt av gud(gudarna) som tex Elohim.
Jo jag har valt medveten om att inte säga för mycket för då annars är det som "avslöjandet" som eventuell förstör utvecklingen, det är därför jag låter er med era förmågor att ni kanske förstår bättre (med era kunskaper) än mig och som hjälper mig mot rätt rikning i mitt utveckling.
Hoppas att ni förstår vad jag menar :) .
/Shiva
retep: Eller så har jag tänkt fel… ??? 
Min erfarenhet säger att det är just genom "avslöjandet" som vi öppnar upp för både personlig och andlig utveckling. När vi vågar se och för oss själva avslöja vem vi är och vem och vad vi vill utvecklas till. Det är då som Universum och livet ger oss en plattform att bygga det nya på. Detta faktum är bland de grundläggande egenskaperna och krafterna som just Shiva är en symbol för. Det nerbrytande som ger utrymme för det uppbyggande. Den tillit denna vetskap ger till livet, gör en i sin tur orädd och trygg med att våga avslöja sina känslor, tankar och önskningar. Man avslöjar egentligen aldrig något för någon annan än sig själv!
Peter, där har du en bra poäng :).
Ja… en kort o enkel av hela situation:
Fick en upplevelse hos en (en av släktningen som kunde healing) som gav mig healing och då såg hon något hos mig som hon bara log och säger att jag har en bra aura och att jag har naturlig healing förmmåga men vi var tvunga att avsluta pga en grej som dök upp.
Jag vet inte om det stämmer men fick några upplevelse dagen efter jag fick healing på min hjässen :). Det händer liksom något i min fysisk/andliga sidor… det är något som jag har svårt att beskriva, b.la. fick se aura mera tydligare nu än förut men ser endast vita sken från huvud men inga färger… men minskade med tiden. Beror kanske på bristande meditation?
Men upplevelsen och händelse kring i mitt liv har varit som en grekiska mytologi berättelse :).
Fattar inte vad gudarna vill med mig, känns som gudarna tyckte att det är rolig att spela mig spratt… jag gillar själv bus och spela spratt så jag förvånar mig inte at gudarna är som jag :D.
Hoppas att någon av er som har förmåga att se saker i t.ex. mig och berätta mera för mig än som hon som jag träffat. Min största önskan är att veta 100%igt vem jag är och vad jag är och min urspung (förra liv) och varför är jag här på just denna jorden :) och vad är mitt öde? vad är jag skapta för? .
Peter, blev de bättre nu eller? :) .
Tack det blev mycket bra! Ser att du har skrivit på healing fokus också och de kan säkert ge dig bra svar. Jag tänker att du skall vara regelbunden med meditation och ha tålamod med att låta dina erfarenheter få mogna. Att få veta vem man är är också en del av utvecklingen, något som hela tiden förändras. Det är inget du till 100 % kan få veta innan du är upplyst, i detta liv eller ett kommande. Ditt ursprung är att vara människa, med en Själ som i detta liv utvecklas vidare med hjälp av din person, personlighet. Ditt öde är att bli befriad från ödet och se att du är skapt för att bli medveten om Själen och Gud.
Hej.
Jo har skrivit där också för att få fler info och testar också och försöka förstå kunskap och visdom runt i spiritualitet.
"Ditt ursprung är att vara människa, med en Själ som i detta liv utvecklas vidare med hjälp av din person, personlighet. Ditt öde är att bli befriad från ödet och se att du är skapt för att bli medveten om Själen och Gud."
Hur menar du med att mitt urspung är att vara människa? menar du att jag har varit människa i förra liv? eller hur menar du? menar du mer som "hindu begrepp" om att man är en människa och är här för att få upplyst(mer som almänn begrepp) eller?.
Ja, jag har förstått vikten av kunskap och visdom som leder till upplysningen och det är våra, människor, ödet är att bli befriad från våra materiala sida.
Eller menar du att det är min nuvarande öde är att bli befriad från materiala bojor?
Förstår du hur jag menar? Har tyvärr inte skrivarens gåvan men försöker iallafall… :D
Menar att du varit människa i många, många tidigare liv och att du i detta liv har möjlighet att utvecklas till upplysning, befriad från Alla bojor, inte bara materiella. Jag menar att det egentligen inte finns något öde, att det är något vi själva skapat och lever under. Att det är något som upplysningen slutligen befriar oss från.
Jo jag är fullt medveten om att jag är här med min kropp är till för att lära oss och uppnå upplysningen och att bli befriad av männsklighetens bojor.
När jag mediterade då kändes som om jag ändrar min huvud till som oval form och att min utseende är inte som vad jag har just nu. Efter meditation satt jag och funderade då kom jag på ankheaton och UFO folk som visas i den senaste indiana jones film.
och undrar vad har egyptens mytologi med mig att göra… :). vet att det händer mycket under meditation som en del som jag inte förstår budskapet bakom.
När jag tittat din info sida och ser att du har mycket kunskap inom meditation och såna hindu influerade kunskap. Undrar om någon har upplevt såna upplevelse inom meditation? vad betyder såna förnimmelse eller budskap .. hittar inte bra ord till men…
Om det har med Egyptens mytologi att göra, eller inte…förblir kanske en obesvarad fråga. Mer troligt är att det var en upplevelse av din egen ljuskropp eller astralkropp du fick under meditationen. En fin och härlig erfarenhet!
Hej!
Ibland kan man tyvärr stanna kvar i meditationen när den avslutats och fastna i en mindre bubbla under dagen vilket inte rekommenderas. Ser oftast till att bli färdig innan jag lägger mig ned för att vila och komma tillbaka ur "avslappningen"…
Är inte alls en meditationslärare men kanske kan du jämföra "meditationen" med att man till exempel stannar kvar ett tag innan man tar sig upp på morgonen och låter tankarna gå förbi, lite som kontemplation. :)
Släppte fokus på mantrat/andningen för några dagar sedan vilket gjorde attfokuset automatiskt lade sig vid tredje ögat och sedan gick det lättare och slappna av. Hur gör du för att gå in i denna övning ? Hur avslutar du? Vilar du och reflekterar efteråt som man kan göra efter drömmar
Säkert är det så att vi går i dvala då det är starka press från utsidan för att i den vara med oss Själva tills tiden kommer då man tar sig ut igen till utsidan. Dock är min andliga kunskap låg.Har bara erafenhet att luta mot
namaste
Hej Shiva 108,
Jag har inntryck av att du frågar explicit efter informationer om dig själv som faller under begreppet clairvoyant-information.
Många som deltar här på detta forumet är säkert teoretisk kapabel till det,men personligen ville jag anbefale att fysisk oppsöke en clairvoyant(någon som du anser att vare bra på det och-som jag personligen tror-icke är i släkt ,eller relaterad til dig från innan)person och inte att prova att få djupe svar ( och någon av frågane du nämnde går väldig djupt!) via et sånt forum som dette.
Fins många duktiga sånne personer i sverige här,om det är det du är interesserad av.
Mvh,
Elliid.
Elliid, kan hålla med om att man inte skall gå för djupt utan att veta vad man gör. Min erfarenhet är att sinnet innehåller många ställen att fastna i,, speciellt om man har lätt för att falla i sämre mående. Även forum…se upp…
Hej shiva 108!
Jag är inne på samma spår som Retep i denna fråga. Vem du är och vad som är meningen med ditt liv kommer i och med att du öppnar upp och själv säger vad du vill och vem du är. Du sitter inne med svaret. Lyssna på ditt inre och din intuition. Det är inte redan skrivet hur du kommer att leva ditt liv. En person som tyder din aura eller energier och strömningar i ditt liv ser genom sin egen världsbild och tyder utifrån dennes perspektiv. Man kan ta emot information från andra eller fråga om det andra kan se eller uppfatta men det är ditt inre och din själ som har svar från ett högre perspektiv.
Jag har själv sökt mycket information om mig själv genom yttre källor som tex astrologi, men jag har till slut lärt mig att det är utifrån där jag är nu som jag kan växa och utvecklas. Känner jag att det är något jag vill undersöka och utveckla så finns det ofta något i det som bidrar till helheten i det jag gör. Om jag sedan byter spår och gör något annat så är det helt ok och jag har tillägnat mig en hel del från det jag gjorde tidigare.
Jag tror att man behöver inte tänka för stort utan mer utifrån där man är och vad man har möjlighet att utveckla just nu i det liv man lever. Du säger att du vet inte vad gudarna vill med dig, och jag tror att du kan hitta möjligheter och finna ut vad som är möjligt genom att på något sätt göra något som utvecklar dig själv och/eller bidrar till omgivningen och på så sätt växa utifrån där du är nu.
Jag tror att det finns många möjligheter att ta och flera vägar att gå som för oss mot samma mål.