Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1978 ggr
Krissegy
0

Var de min guide!?

Hejsan

Jag vill gärna ta upp kontakten med min guide/ängel, För det känns som om den har dissat mig ett tag nu..men jag undrar för jag gjorde en övning då jag satt tyst och stilla i mitt rum och bad guiden om att göra något ljud eller nått. För att jag skulle veta att han/hon finns..  då  efter en stund kände jag som en pirrning på finger toppen och sen så kändes det som om nån drog mig i håret, är det någon som har någon aning om det var min guide eller bara jag som inbillade mig?

Tacksam för svar :)

(om ni har några egna erfarenheter får ni gjärna dela med er)

What we think, We become

lizaohman
0

Det är klokt att be om någon form av signal, som ni sedan behåller för att du alltid ska veta att det är din guide som du har kontakt med. MEN om det var din guide/andlige ledare denna gång det vet bara DU. Vad du ska akta på är känslan. När du får kontakt med rätt väsen så bör du känna det. Glädje bör vara en stark känsla mellan er. När jag fick kontakt med min andlige ledare första gången så kom det väldigt plötslig och var mycket omvälvande. I ledd meditation ville jag att han/hon (hen) skulle komma nära mig och föreslå ett tecken. Det fick jag, i form av pirrning på ett ställe på kroppen, MEN jag fick också helt plötsligt en känsla av lycka. När min katt, som kom till mig när den var gammal, första gången la sig på min axel/hals i full förnöjdhet då kände jag en slags eufori. Detta visade mig guiden - en känsla av katten på axeln och jag kände den där fantastiska glädjen.

Krissegy
0

#1 Tack oh vad gullit me katten :)

Men förstod jag rätt då att det kan ha varit min guide men även oxå något annat? Hur vet jag hur jag undviker de andra i såfall? :)

Tacksam för svar

What we think, We become

lizaohman
0

Visst händer det att man får kontakt med andra än den andlige ledaren, men om man VET att man har med sig rätt "kille" så fungerar han som portvakt så inget bös slinker igenom. Detta är en säkerhetsgrej. Så först ska du vara på det klara med hur din andlige ledare känns så är du alltid trygg. Det där "något annat" kan ibland vara retfulla och busiga andar som kan luras lite. Din andlige ledare finns till för dig (med flera) för att hjälpa dig att utveckla dig. I takt med din utveckling så kan det tänkas att du får en ny lärare/ledare.

Så gör om övningen några gånger och känn efter ifall det är samma signaler och ge akt på hur du mår. Om känslorna, både fysiska och mentala, är detsamma och positiva så skulle då jag tro att du hittat rätt. Lycka till!

Krissegy
0

Tack så mycket

Jag har en till fråga bara hur visar man till sin guide/ledare att man Vill ha kontakt med han/hon? Tycker de bara är så svårt att veta om min guide är med på noterna… :/

What we think, We become

lizaohman
0

Åh, de är alltid med på noterna Cool

Krissegy
0

Okej va bra Tungan ute

What we think, We become

Krissegy
1

Måste oxå bara fråga vill min gude/ledare ha kontakt med mig?, och hur vet jag de i så fall? ska ´jag be om ett tecken att den vill ha kontakt me mig?

What we think, We become

lizaohman
1

Din andlige ledare finns där för att utveckla dig. Det är hans jobb, så troligtvis har andra sidan försökt kontakta dig hela ditt liv. Ofta genom drömmar t ex! Så du kan ta för givet att han vill ha kontakt med dig. Ofta. Ibland blir de så ivriga så man får bestämma en dag och en tid när de ska söka kontakt annars får man inte sova ifred. Man är ju mest mottaglig när man sover eftersom man är avslappnad. Särskilt i det där mellanläget mellan sömn och vakenhet. Då hör många röster, sitt namn speciellt.

Krissegy
0

Så min guide vill ha kontakt me mig fast vet inte om jag vill..? men hur berättar jag till den att jag vill de? (förlåt om de är mycke frågor, är lite ny på de här)

What we think, We become

lizaohman
1

Genom meditation försätter du dig i ett tillstånd som stillar ditt inre så att du är mottaglig för intryck från andra sidan. Du kan bestämma dig för att nu vill jag träffa min ledare och genom olika tekniker få till ett möte. Man kan känna av sin ledare även utan att meditera, när man väl har fått till ett signalsystem som fungerar.

Så mitt tips är att jobba vidare med meditation, läs på om meditation. Delta gärna i någon grupp som mediterar (finns på alla större orter - och många mindre också för den delen) så har du tillgång till någon att diskutera med. Köp eller ladda ner guidade meditationer. Gå kurs i andlig utveckling, ifall du vill vara riktigt omhändertagen. Finns från gratis till dyr :)

Krissegy
0

okej tack :)

What we think, We become