Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2666 ggr
rgocial
0

skyddsängel?

Hej,

Har fått ett svar på min fråga där jag undrade om jag hade en skyddsängel. Det är en "han" och har varit med mig sedan jag föddes. Nu ndrar jag om denne skyddsängel har något namn och hur jag ska få reda på det. Jag har jättesvårt att meditera. Har försökt med pendeln men utan resultat. Nu kallar jag "honom" för Gabriel som ju r namnet på en ängel. Finns det någon därute som kan hjälpa mig. Är ju så intresserad, men komer ingen vart….

kram o trevlig helg

MVH

lizaohman
3

Jag har fått lära mig att vi alla har skyddsänglar men att de sällan har ett namn som vi förstår det. Det är varelser som inte är människor. En del ger namn till sin ängel som den oftast godtar eller så kan man få höra ett namn som man kan använda. Min tro är att det går utmärkt att kalla din ängel för Gabriel. För att komma vidare bör du lära dig att stilla dig själv i ditt inre, det är vad man gör under en meditation. Så det är precis det du ska fortsätta jobba med. Köp en CD med ledda meditationer så får du hjälp (eller ladda ner från nätet). Jag har också haft jättesvårt, men det är bara att kämpa på. 20 minuter varje dag, helst på morgonen, så ska du se att det ger resultat! Lycka till.

rgocial
0

Tack Lizaohman för ditt svar. Jag ska köpa mig en cd och försöka lära mig att stänga ute allt som stör min meditation…Vore en dröm att lyckas som du gjorde till slut. MVH

yamher
2

har du någon som du alltid har varit "knuten" som finns på andra sidan? Kanske en farmor som du brinner lite extra för eller någon annan. Om du ber eller söker hjälp vem är den första du tänker på eller känner inombords att du skulle vilja ha hjälp ifrån? Den personen är det allt som oftast.

Tillskillnad från #1 har jag erfarit och lärt mig att det allra vanligast är att ha en själ som skyddsängel. Oftast är det någon i vår omgivning som redan har en varma och kärleksfulla band till dig. Eller någon som du har haft en relation med i ett tidigare liv som följer med dig (oavsett handlar det först o främst att ni har band till varandra).

Dessa själar lyfts upp till en ängels status, med samma behörighet o skyldighet. de får vingar.

Visst kan vanliga änglar också vara skyddsänglar men ofta av anledningen att personen mår dåligt och /eller behöver ett starkt skydd. I all ära, men det är snarare ett proffesionellt jobb tillskillnad från dem jag nämnde först som har band till dig. Änglarna stannar oftast så länge vi behöver dem sedan fortsätter de till nästa.

Sen finns det ärkeänglar. De ansvarar för oss människor generellt och har änglarna till förfogande. Att ha en ärkeängel som skyddsängel är väldigt väldigt ovanligt och rör sig då om att "täcka" upp för någon eller ett extra starkt skydd.

Angående namnen skiljer de sig ganska mycket. Många av ärkeänglarna har namn som slutar på -el men långt ifrån alla.

En del av namnen har vi tagit med oss ner på jorden och är allmänt kända.

Som Mikael, Gabriel och Rafael.

Men sen är det upptill var o en. Antingen vill de se något annat eller så verkar det inte fint nog… Jag hoppas att du lyckas finna din ;)

Alis volat propriis Oskyldig

[_mobiltelefon]
1

Hallå

Jag tycker att en skyddare skall vara ett stöd i varje läge främst i frihet och kärlek. Sedan om de lägger sig i och vill ha mer än de får har de egna problem och bör själva reda ut. Men en från andra sidan är som jag vet upplyst själ och de ställer aldrig till problem. Möjligen du som tolkar denna ande som otrevlig? För övrigt så öppnar meditation…mer än stänger..även om det är ett bra tips för att  utvecklas!

kram.

lizaohman
1

Det finns många traditioner runt änglar, från de gamla grekerna, aztekerna osv. Du får bilda dig din egen uppfattning. Sant är att du troligtvis får beskydd från döda anförvanter, om du då vill kalla dem skyddsänglar så gör så. En bra sida att börja läsa på om änglar kan vara denna: http://www.anna-lena.se/alltomanglar.html Anna-Lena skriver om mycket annat intressant också och försöker hjälpa till på alla sätt hon kan.

Cool

rgocial
1

Tack alla fina människor som svarat på min fråga…Ska försöka med meditation nu och hoppas att jag ska lyckas….Vill ju så gärna lyckas precis som ni har gjort. Hör av mig om det går bra…det är ni värda att veta… Oskyldig. MVH

yamher
1

personligen anser jag Anna_lena ha en vag syn på änglar

eller läs den artiklen jag skrev på andlig utveckling;

http://andligutveckling.ifokus.se/articles/4f8dcbacd4ebea6c37000d28-anglar?discussions-1

Alis volat propriis Oskyldig