Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3673 ggr
franzeen
0

hjälp med drömtydning :)

Hitta ingen bra grupp att lägga detta inlägget i…

Jag behöver hjälp med dröm tydning.

Någon som vill ge sina tolkningar?
Alltid lättare att bolla fram… :)

Jo, jag drömde att jag satt i en bil, en slags corvette utan tak och vi körde på en väg, en asfalterad lång backe!
Den blev brantare och brantare. Till slut var det nästan en spik rak backe upp.
I verkligheten är jag svin rädd för sådana branta backar, det känns som man ska trilla av/Ner, och mina andra drömmar har jag vaknat när jag drömt om sånna branta backar innan.

Men i denna drömmen var det inte lika skrämmande hade typ ett lugn i mig.

När jag kom upp för backen var det en yta som också var brant, typ en stor parkeringsplats fast det var lutad precis som vägen upp dit.
Där var en kvinna som stod där också med sin bil, men hon fick tydligen inte vara där.
Det var endast V.I.P (så att säga) för Donald Trump (han som är så rik och framgångrik)
Skulle vara där, och jag skulle träffa honom av någon anledning.
Men jag tyckte synd om kvinnan så jag pratade med Donald och fråga om hon kunde få stanna och det fick hon, för hon ville bara titta på utsikten. Vilket var underbar, fast jag knappt våga se på den.

ps. det var en VÄLDIGT stark känsla när jag vaknade, har kvar det ännu liksom. Det händer inte alltid. ds.

Nu när jag har skrivit ner drömmen, klarnar budskapet lite för mig.
Men är det någon som endå vill komma med sin tolkning, det är intressant!! :)

Kram på alla!

Nandini
0

Hej franzeen!

Så här tolkar jag din dröm:

Drömmar handlar ju om oss själva, så jag tyder din dröm att de här bägge kvinnorna är du. Olika sidor av dig. Den ena sidan kämpar i uppförsbacke för att få det bättre. Kan handla om att få det materiellt bättre och bli sedd. Att bli någon.

Den andra kvinnan är din undangömda, obekräftade och osedda sida. Egentligen är det hon som vill ha det bättre. Det verkar som du nu har insett att hon behöver tas om hand och behöver vägledning, och den enda som kan göra det är faktiskt du.

Din väg till framgång är att ta hand om dig själv, att se dig och att älska dig själv. Inget yttre kan någonsin göra det åt dig. Det blir bara kamoflage.

Det här är som sagt min tolkning. Att förstå och tolka sina drömmar är verkligen en väg mot självkännedom! Jag har lärt mig massor om mig själv och eftersom jag skriver ner mina drömmar kan jag gå tillbaka och hitta symboler i drömmen som jag inte förstod just när drömmen var, men som blev till en aha-upplevelse flera månader senare.

Ha det så bra!

[eken77]
0

TS: Får en känsla av att det var en färgstark, dröm, men en kärlekskänsla, och en tacksamhetskänsla som kan jämföras med mycket emotionellt i bagaget.
En ren astraldröm, vill jag benämna!

[Torahzen]
1

Bra tolkning av #1. Du har tagit dig upp för många hinder och är nu framme vid att skörda dina framgångar.

Tips, skriv drömdagbok så kan du se om visa teman återkommer och hur du utvecklas!

franzeen
0

Åh tack Nandini, eken och Torahzen så jätte mycket för era svar och tips!

Verkligen.. TACK!

Jag har precis börja skriva ner några av mina drömmar och ska verkligen fortsätta. Jag känner att jag får mer och mer budskap genom dem nu :) och självkännedom! J

[eken77]
0

Självkännedom, och drömmar hänger nog samman ja. Man kan ju se drömmen som den del av människan där naturlig meditation sker.