Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 1602 ggr
lemarie
0

Träna upp sin intution?

Jag är ny här och har nyligen blivit intresserad av det mediala.. eller egentligen har jag alltid varit intresserad av det men på senare tid har jag velat veta mer om det helt enkelt! jag tror på mycket, tidigare liv, själsfrände, ödet, liv efter detta. ja.. För en tid sedan fick jag sån stark magkänsla, det var som jag blev knockad faktiskt. aldrig varit med om det tidigare. Jag dejtade då en kille jag gillade, men fick syn på denna andra, då han såg mig i ögonen var det enda jag kände att det är ju Han. han är den rätta! känner inte killen överhuvudtaget men varje gång jag ser honom känner jag det hela tiden. han är som mig, han är Han med stort H.

det är rätt läskigt men jag tror mycket på magkänslan så därför undrar jag om det finns tips här på hur man kan träna på att få en starkare intution?

[yodhe]
3

Hej lemarie!

Det där låter fantastiskt tycker jag…klart du kan träna upp dig..

Övning ger färdighet, sägs det ju..haha..

Jag skulle rekommendera att du börjar meditera..

Om du aldrig har gjort det förut..så finns det massor av bra trådar här inne att lära sig ifrån..gå in under länken *meditation' så finns det där..

man brukar börja med korta stunder för att bygga upp en vana att sitta still.. det kan vara svårt i början..och att inte ha för höga förväntningar på att något ska hända..det ger sig på vägen..och blir enklare för var gång du gör det..

Men med meditation öppnar du upp alla dina sinnen, inte bara ett..

Så lycka till…Glad

Yodhe