Vara nära vid dödsögonblicken.
Jag har varit med när personer lämnat jordelivet, tror inte det är bara slumpen att dom just när jag är ensam med dom så väljer dom att somna in, iförsig nära släktingar men vi har varit flera som vakat, och det är nästan som om jag anar att nu kommer det att hända något, även om jag önskar det motsatta.
En person berättade lite kort till mig om att vissa människor behövs i samband med att man dör?
Vad tror ni, kan det vara slumpen att sen 07 har jag varit med 3 st övergångar, jobbar inte inom vården.
Hej. Det är ingen slump, vissa har den förmågan att vid dödsögonblicket finnas till och guida till andra sidan…
Det är möjligt att de valt att gå över när du varit i deras närhet. Jättefint att du kan vara som stöd för dem. Jag tänker att döden egentligen är en övergång och att det inte innebär egentlig död, utan det är den fysiska kroppen som dör.
Jag tror absolut att det kan behövas stöd speciellt om man är lite orolig för vad som kommer att ske efter döden.
Det kan ha med önskningar att göra

eller för att du ska lära dig något av just den typen av situation än att du behövs för personens övergång. För hur går det då med dem som dör själva?
Alis volat propriis 

Jag har inte varit med när en människa dött men jag har varit på andra sidan och följt med några gånger (även sett det på håll vilket också är en syn utöver det vanliga). Jag har minnen av mitt förra liv, precis innan jag gick över och själva ögonbllicket.
Alis volat propriis 

När människor är svårt sjuka och är nära så kan jag få besök av deras ande som gör en astralfärd tillsammans med sin guide eller att jag råkar vara i närheten när personen är sjuk. Jag brukar visa dom ljuset och kärleken även ge dom det . Men sen händer det också att jag hjälper dom över till ljuset. Jag agerar som en hjälpande trygg hand för dom som är rädda att kliva över