Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3993 ggr
maribell
3

lugnande ordspråk

Hej!

Här kommer ett härligt ordspråk som jag fått av en mästare.

"Ditt minsta arbete på det inre planet är värt mer än allt, som du

verkar i den yttre världen."

_Oskyldig
_

Gaiatri
1

Så sant.

[Jerrie09]
0

Fysisk materia och saker är bundna till oss, vårat sinne. Släng en sak, och du slänger alla problem med den saken. Testa nästa gång du är nere…tomhet, är frihet.
Inre tomhet blir yttre sådan :D :D :D :D :D

I bliss/Jerrie

gonzo56
0

Beror väl kanske på hur man verkar i den yttre världen..

Du är dina handlingar

[Jerrie09]
0

Man är inte sina handlingar. Man är ren sanning och perfekt som man är. Lär att Älska den du är oavsett handlingar. Idioter och hycklare, lögnare och mindbenders talar om handlingar och personlig förändring. Personen dör och bakom den finns evigt jag. Tomhet är frihet, lärdom och kunskap är bullshit. I bliss/Jerrie

gonzo56
0

#4: "Tomhet är frihet, lärdom och kunskap är bullshit."

Och din tomhet är fylld av åsikter om kunskap?

[Jerrie09]
0

Bland annat, gonzo56. Vad är din tomhet fylld av…? ;)

Mvh

gonzo56
0

Min tomhet är tom. I övrigt är jag full av bullshit.

szirius
4

#0 fintGlad

En liknande: Det viktiga är inte vad du GÖR, utan vem du ÄR när du gör detGlad.Skön tanke i en värld av karriärshetsFlörtTungan ute

#4 Man är inte sina handlingar. Man är ren sanning och perfekt som man är. Lär att Älska den du är oavsett handlingar.
Idioter och hycklare, lögnare och mindbenders talar om handlingar och personlig förändring. Personen dör och bakom den finns evigt jag. Tomhet är frihet, lärdom och kunskap är bullshit.

Det borde väl gälla alla…att alla är ren sanning och perfekta som de är…och att man ska lära sig att älska även andra oavsett deras handlingar? Hur kan man då kalla någon annan idiot och hycklare? De är ju inte sina handlingar….Obestämd

# 7 SkrattandeFlört

[Jerrie09]
0

#8 Ja, det gäller alla. Det fina med saken är att alla är perfekta precis här och nu, som de är. Rajneesh tillåter alla i hans ashram.
Ingen är perfekt, men alla duger. :D

lizaohman
2

En sån tröst för oss soffliggare ;)

gonzo56
0

#9:

"Ja, det gäller alla. Det fina med saken är att alla är perfekta precis här och nu, som de är. Rajneesh tillåter alla i hans ashram.
Ingen är perfekt, men alla duger."

Jag får inte ihop ditt eller Rajneesh resonemang här..

Först säger du att:

"Det fina med saken är att alla är perfekta precis här och nu, som de är."

För att i samma inlägg påstå att:

"Ingen är perfekt, men alla duger."

Kan du utveckla lite? Vad är perfekt? Är det något som du ser som ultimat och obefläckat?

[Jerrie09]
0

Jag tror du/ni förstår vad jag menar. Behöver inte upprepa mig för erat nöjes skull…

szirius
4

Vad jag inte fick ihop var att #4 först skriver att alla är perfekta för att sedan kalla folk idioter och hycklare…Obestämd

[Jerrie09]
0

Jag tror du/ni förstår vad jag menar. Behöver inte upprepa mig för erat nöjes skull…

[Cleopatra]
2

Eftersom det du gör är en följd av ditt inre så görs alla förändringar inifrån.

[Jerrie09]
0

Kan inte hålla med dig. Alla förändringar sker inte från det inre.
För mycket meditation är skadligt.

[Cleopatra]
1

Vem pratar om meditation? Jag menar allt som kommer ifrån vårt inre, tankar och känslor - det som avgör hur vi agerar.

stillness
0

Tomhet = inget och allt om jag förståt det rätt

ljud tex kommer ur inget ett helt spektrum tystnaden gör att vi utskilljer ljudet där av Djupet, samma med tex vad är det som gör att ett rum kan finnas? 4 st väggar sedan tomhet.

David Icke pratar väldigt tydligt och med bra exempel om Allpossibility in the silence där vi finner gud/oss själva.