Varför människor inte utvecklas
Massor av människor tror att det finns en gyllene era för mänskligheten framåt, att framsteg, utveckling och ett globalt uppvaknande av sanning och medvetenhet är precis runt hörnet. Maya kalender pekar på slutet av en mörk tid och början på en ny gyllene.
Vad som förutsågs i Mayakalendern är bra, men det gyllene ålder kommer inte att hända för mänskligheten, och här är varför.
1. Krafterna mot den är för stor. För få människor vaknar, de flesta leds som får av dem med makt som har särintressen och egna djuriska begär de vill inte, kommer inte vakna upp.
2. Mänsklighetens framtid är redan skrivet i högre dimensioner, och dess förstörelse finns där för alla att se. Gå in de högre dimensionerna med astral projektion och meditation och ta reda på själv. Detta är vad det är att vara en sanningssökare - inte en läsare och en hoper om en bättre framtid.
3. The Golden Age förutses i Mayakalendern inte för denna mänskligheten, är det för en annan, ympades med varelser av utomjordiskt ursprung, med avancerade djur, delfiner, vissa hundar osv, med en mänsklig form, efter att ha väntat sin tid i den evolutionära processen. December 2012 är brytpunkt där mörkret blir större än ljuset för mänskligheten, markerar det början på sitt slut.
4. Den mänskliga rasen har inte utvecklas den har snarare gått åt andra hållet och har gjort det i cirka 20.000 år. Den mänskliga rasen kan inte längre skapa verkligt andliga civilisationer med en förståelse för esoteriska principer, såsom de som fanns i gamla tider
5. Den mänskliga hjärnan krymper, det har minskat med storleken av en tennisboll under de senaste 20.000 åren. Om det fortsätter i samma takt, i ytterligare 20,00 år kommer det att vara samma storlek som för homo erectus - apa människan. Detta beror på processen för domesticering, händer det i djur också jämföra intelligens en dingo (tidigt domesticering) med andra hundar så får du se vilken skillnad domesticering gör. I människor har den intellektuella kapaciteten varit utvecklad men det är en liten del av vad en hjärna gör, fakulteterna som krävs för intelligens är mycket mer än så, och de går förlorade. Det är därför människor likt får i dag, är passiva och är så lätt distraherad med underhållning och de enkla slagord för dem med kraft…
Kan fortsätta denna men ja det är 5 anledningar till att folk är får som följer inlärda mönster våra förfäder gav oss. Vi tänker inte själva längre.
Det kan te sig vilseledande eftersom vi har kommit så myckettekniskt, men varje individ får lära sig informationen för dem som gick före. Samhället utvecklas i vissa sätt, men för individer i dag ärsvårare att tänka sig bort från samhället. Och samtidigt somförmågan att bearbeta information har utvecklats, så har också tendenser att ledas, tro och bli tillsagda vad de ska göra. Folk är mindre kapabla att tänka utanförboxen och utvecklar i många deegenskaper får har. Man väljer att lyssna på ovetande, de vetande väljes snart bort.
Andligt är detta en katastrof som de delar av hjärnan som krävs förandlig utveckling förtvinar och håller på att förloras. De flestamänniskor är inte kapabla att uppleva andliga eller esoteriskarealiteter i dag, det är därför de flesta inte har ett intresse i det.Ochvarför de flesta tror på religioner - förenklade versioner av esoteriskasanningar. De är bara, kan något mer. Människan är nudomesticerade människor.
Om rester av den mänskliga rasen överlever kommer sannolikt bli såur artade humanoider som knappt kan överleva.
Lösning - De med kapacitet som fortfarande finns bör människan kämpar för att gå igenom processen till upplysning. Detta kommer att utveckla psykiska förmågorna, öka medvetenheten och intelligens bland annat. Kämpa för ljus och sanning mot mörkrets makter, tro och bedrägeri, och därmed leva ett värdigt liv - det är dinplikt som människa att göra det, och vidta åtgärder för att blomstraeller överleva under de tider framöver. Gör tillräckligt för att undvikaöde för resten av mänskligheten. Inte bara höra någon säga "oroa dig inte, var glad"? - Tyvärr det inte kommer att räcka.
Skrev lite fort detta men jag tror ni fattar grunden vill ni ha djupare säg till
Aha, du är domedags profet….
Låt mig gissa… det är då bara din lära som kan ge rätt väg till sanningen och vetskap?
Eller finns det någon annan lära som du har respekt för än det som kommer från din mästare?
Domedag oj nej, det skulle vara fel sätt o se det men med facit som vi nu har så visar vi inget annat.. Sedan om min "lära" är rätta hmm det får du utveckla finns ett sätt och hindra dödande, tro och allt annat negativt, förstå det och jobba emot det.
Inte säga det fixar sig och sedan var det bra med det. Så som vi nu gör så är det en väg vi går o den är inte framåt..
Finns det någon lära som du respekterar eller tycker är bra förutom den som din mästare presenterar?
Och var kommer det du tror på. Vad är ursprunget?
Du har delvis rätt.
Medvetenheten ökar, och det innebär också att saker ställs på sin spets. Vilket betyder ett skifte, de som har haft det bra förut lider stor risk att få det sämre under kommande tider.
De som har haft det dåligt kommer att få det bra, och kanske himmelskt.
Himmel blir helvete, och helvete blir himmel.
Detta för att saker skall, och kommer att balanseras. Inga kommer att ha överflöd, och inga kommer att vara fattiga.
Om nu hjärnan krymper, är det sannolikt för att intelligens kräver inte en överdimensionerad hjärna. Einstein hade en mindre hjärna än medlemänniskan. Intelligens, det är inte att tänka ut saker, intelligens är toomhet. Intelligens, det är att vara öppen, vilket kräver förhållandevis små resurser, och mindre hjärnor.
Det handlar inte bara om att gå bortom någonting, och gömma sig. Allt är tanke, och meditation. Meditation kan lika gärna vara i vardagen, för det är naturligt.
Inga vitamintillskott, att äta det som finns runt hörnet är människans naturliga sätt. Att ha sex är naturligt, men att ha en drift som fungerar när man skall få barn.
Allt är naturligt, det är vårat delande sinne som gör saker o-naturliga. Men kärlek, öppenhet, och förnuft räcker långt.
Även de som mediterar gör dumma, elaka saker…
Tänk men inte för mycket, meditera om man vill, och har möjlighet. Ja, gör det som faller in med förnuft, och medkännande. Det räcker långt att bara förstå orsak och verkan. Som att kasta en boll i luften, och se hur den studsar.
Jesus hade en gång en vän, en lärare och den var mycket provocerande. Det var vid honom som Han renades, och de dog ungefär lika död.
Från bl.a. Svt play.
Om det finns något mer att lyssna på än min lärare? Ja självklart men jag lyssnar sällan på de som bara säger saker i sitt ovetande. De jag frågar vidare på eller ifrågasätter vissa delar o de blir arga, sura och känner sig påhoppade. Dessa människor reagerar för mig på ett ologiskt sätt. Att ifrågasätta är nyttigt, jag får göra det med mig, andra gör det med mig inte blir jag arg för det.
Så visst kan personen jag pratar med hålla en bra nivå där inte de djuriska drifterna tar över dess vetande. Men så sällan jag finner dessa. De flesta tror så mycket, de har inget vetande. De tar citat från tidningar/tv och annat för över det som ett vetande men har själv aldrig ens funderat vidae på det. Inforamtionen är för dem en sanning, sedan när man ifrågasätter denna för mig illusion så skyddar man sig med alla möjliga saker. Istället för att kolla om det som sägs verkligen är det som är.
Djuriska drifter är människans drifter. Människa är djur, och resten är ditt med andras påhitt.
Man kan plocka det som stämmer från tv, om man är ärlig, och trovärdig nog med sig själv och sitt inre.
Djuriska drifter har vi håller med om detta men det går och jobba bort det egot inom oss. Till saken hör att få fattar hur. Man försvarar hellre drifterna än att se om det går att göra något åt dem..
Men, enda saken man kan "göra åt" drifter är att lösa upp dom. Antingen har man sex, eller mediterar som för upp sexualenergi genom kroppen. Dock kommer inget att ta bort de djuriska drifterna. Eller?!
Det beror på syftet med sexet, det finns något som heter alkemi. Det bygger på att man kan ha sex, men målet är inte orgasm/utlösning utan att genom alkemi ändra en energi som är förstörande till något bra. Sex i sig är en drift men dess energi kan du ta vara på utan att låta driften ta över.
Detta kräver massa övning och görs inte över en natt heller inte med vem som helst. Men det går.
Alkemi? Du menar "tantrayoga".. Haha, är nog samma sak different names.
Ja det är lika varann men nja, jag kan gå in närmare på det sedan om du anser det viktigt för dig? Det lilla jag skriver på dessa öppna forum är bara för att lägga ut en krok se vart de som vill någonstans finns. om de finns ;) elelr om det är allmänprat om saker som i slutet är ……. …… ….. och inget mer (dör ut i inget)
Jag finner inte någon mening med "kallprat" det tar tid och glöms i samma stund de hittat något annat att prata om så som väder o vind, galen granne eller annat man är glad över/stör sig på. Det hoppas mellan massa åsikter men leder ingenstans. Bara ventelera mer negativitet.
Storhetsvansinne är att tro sig själv allför stor, allsmäktig och allvetande. Storhets-vansinne eller Stor-hets-van-sinne.
Ödmjukhet däremot är att se allas storhet och inse att man själv är och vet varken mer eller mindre än någon existerande varelse. Ödmjukhet är också motsatsen till storhetsvansinne.
Det ligger så klart i människans natur att vilja vara större och mäktigare, veta mer osv. Det kallas evolution och är det som leder framåt ---->
Men framåt behöver nödändigtvis inte vara rätta platsen att vara. Varande är bara varande - motsatsen till blivande. Blivande leder framåt och bort medan varande sker i nuet och är en form av jag är (eller "Jag är redan…").
Dåtid <----------------------X----------------------> Framtid
I nuet sker varande (Var ande)
#12 Nejdå, jag har redan en källa till det ämnet men tycker inte att det är viktigt över huvud taget.
Jag är rak inte har jag storhetsvansinne för det. Jag anser bara att folks samtal om inget inte är något jag behöver sitta o lyssna på om det inte är så att deras kallprat betyder något för dem men då blir det substans i det…
Du menar att du bedömer det som att du är rak och att du inte har storhetsvansinne?
Jag menar.. en kan väl bara veta vad den är i förhållande till någon annan eller andra?
Utan du inget jag..
Hmm jämför inte så. Jag säger det jag vet och tycker. Sedan hur du tar det är inte mitt val. Om du vill sätta mig i ett fack som sådant så är det inte mitt problem. Synd du gör det då jag inte bryr mig ett dugg om hur du skriver eller vem du är bara vad du vet. OM du inte vill veta vem jag är så fortsätt såhär.
Annars så släpp vem jag ev är och läs det du anser dig viktgit eller släpp det.
#17: Tycker du inte att du läser in lite väl mycket i vad andra skriver? Med tanke på att du påstår dig vara så pass objektiv som du faktiskt gör.
Du tror dig veta en sak medan en annan kanske vet helt annat om samma sak. Hur går dessa två personers respektive sanningar ihop? Vem vet egentligen? Bara för att du tror dig veta så innebär det inte per automatik att du faktiskt vet.
Allas egna sanningar är subjektiva sanningar som tillsammans är hela sanningen <---- den objektiva sanningen.
Öppenhet och slutenhet är två motsatser. Den som är öppen för andras sanningar kan se större sammanhang. Den som sluter sig för andras sanningar kan bara se sin lilla subjektiva del av sanningen.
Himmel - öppenhet - gränslöshet - ingen början & inget slut - frihet
Jord - uppdelning - gränser - början & slut - begränsning
Förening leder till enhet.
Mycket bra formulerat gonzo: "Den som är öppen för andras sanningar kan se större sammanhang. Den som sluter sig för andras sanningar kan bara se sin lilla subjektiva del av sanningen."
Det stämmer mycket väl. Det lägre mentala planet är mycket serarativt och vi har på denna nivå ganska avskilda tankevärldar som är våra egna tankesfärer. Ju mer vi förstår och ser andra tankar och idéer och utvecklar medvetenhet om andras sanningar (tankesfärer) desto öppnare blir sinnet. När vi bygger broar till andra tankar och idéer så öppnar vi upp sinnet och avskildheten på mentalplanet minskar. De högre mentala nivåerna är upplysta av själen och på den nivån upplevs ingen separation från andra människor och tankarna har ett helhetsperspektiv och större förståelse för olika tankeriktningar och uttryck i världen.
#0 "Mänsklighetens framtid är redan skrivet i högre dimensioner"
Nja, delvis men inte alla detaljer och hur vi agerar i olika faser och cykler. Hur vi väljer att agera är beroende av vår medvetenhet och hur vi väljer i de olika situationer vi ställs inför. Vissa saker är redan förutbestämda därför att det är konsekvenser av tidigare handlingar som inte längre går att neutralisera eller förändra. Andra saker är möjliga att förändra och vända båten i tid och byta riktning. Det är inte alltid lätt att urskilja vad som är möjliga scenarion och vilka som är redan förutbestämda.
Akasha arkiven (där det står skrivet) är det flera som läst och fått ut olika tolkningar och profetior ur detta som inte stämmer överens med andra tolkningar och profetior som andra personer läst i akasha arkiven. Dessa arkiv ses genom den värdsbild man redan har. Därför är det man ser färgat av illusioner.
Så var den tråden med "trasad" synd.. Jag släpper denna tråd…
#21 Vadå, för att alla inte håller med dig och att du inte får den upprättelse du behöver? Hur är det egentligen med din egen förmåga att ta kritik, när du samtidigt klagar på att "alla andra" inte kan det?
Nej inte alls, det är bara så att jag inte ser meningen med att skriva med(om saker som för mig inte stämmer. Jag har lärt mig välja mina vänner, kamper, framtid mer. Bara prata strunt som denna tråd blev nu finneer jag inte intresse i.
Kom med konstruktiva saker och frågor som din nu så svarar jag men annars har jag annat och lägga tiden på än att prata med folk som vars uppgift tycks vara att leta saker och bråka om.
#23 Får man fråga varifrån du hämtar dina teorier? Baserat på hur du uttrycker dig, så verkar du i princip anse att du sitter på "facit" till hur världen fungerar.
Vad kallas detta facit och hur vet du att det innehåller sanningen?
Det får du fråga…
Kul skämt.
Kan du vänligen svara också? Vill du inte att flera människor ska få ta del av denna djupa kunskapskälla?
Djupa *ler* detta är ju ytligt. Men jag förstår.
Bästa stälelt o leta detta på är.www.belzebuub.com Det är ganska mycket åt det hållet…
Varför är tråden trasad? För att inte alla håller med dig? Är det inte så att diskussion brukar leda till större förståelse? Eller du kanske (liksom många sektledare) bara vill att vi ska lyssna på dig och inte ifrågasätta?
Ifrågasätt du eller bara fråga ditt val..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#27 okej, som den här videon talar om…
Det förklarar en hel del.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Och den här videon…
Med tanke på att du theone har gått över gränsen i ett flertal kommentarer som jag behöver gå igenom och ta bort eller redigera, så borde du fått skrivförbud på sajten för länge sen.
Men eftersom jag lagt in dessa videos så avvaktar jag så att du har en chans att säga något om det.
Tänk på hur du uttrycker dig!