Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 2310 ggr
theone2
0

Andar och utveckling

Jag bads om att göra en bättre förklaring om vad själ är. Så håll tillgodo.

Vi som varelser kan delas in i olika kroppar för att göra detta lättare så kan jag ta från start o sedan förklara dem…

Du har en fysisk kropp likt allt annat på jorden så som träd, stenar och ja allt som finns här har en fysisk kropp den krävs för att kunna vara här. Denna är också den som är den första som påverkas av yttre faktorer så som sår eller slag. Det som är fysiskt.

Etheriska Kroppen - Är också en kropp du föds med liksom den fysiska. Den kan man se tillhöra fysiska i mycket väldigt tätt ihop lite som att ha en energi kopplad till fysiska kroppen.

Astrala Kroppen - Nu är det mer intressant, denna föds du med också och den kan du använda i astrala resor ( 1. nivån av 9 olika nivåer.) Många kan göra astrala resor med just denna kropp . Som ni säkert hört. Eller varit med om.

Mentala Kroppen - Som alla föds med också, denna använder du vid nivå 2 av 9. Dessa nivåer skriver jag tydligare längst ned. Dessa är alltså din grund.. De har ego/känslor ja skadas på olika sätt…Dessa tar med minnen från andra liv.

Causal Kroppen - Denna har INTE alla den måste aktiveras kan också användas i 3 e nivån. Denna nivå har inget ego så den är mycket svår att nå medialt. Det är näst intill omöjligt men det går, detaljrikedomen är jag inte lika säker du når via denna nivå via mediala förmågan då kroppen har ego så kommer det snart förvränga information o känslan av stället försvinner fort har jag märkt. Så rekommenderat är att du går ur med denna kropp eller flera om du har det och tar dig dit den vägen. Denna kropp kan heller inte skadas. Bara slockna om du har för mycket ego då den inte kan leva i en kropp där den inte får plats.

Buddhic Kroppen - Själen kallad, stark energi kan beskrivas lite som en eld (egen beskrivning) aktiveras när du jobbat bort mycket ego annars kan den inte få plats. Vissa har den inte ens vilande utan måste få ned den i sig. Denna del av dig kan nå nivå 4 av 9

Atmic Kroppen - När du har denna (vilket jag inte har) så har du kommit långt, den kräver att du nästan kommit förbi stadiet av ego påverkan. Då denna är kopplingen till ditt högre jag (atman) o nivån är således 5 av 9.

Dessa är dina olika kroppar… För att förstå deras olika inverkan så kan jag gå i detalj på varje… Men detta är översikt på dina kroppar o som sagt jag har inte alla. Visar olika nivåer med för er som undrar om sammanhanget:

9. Empyrean - Egen nivå

8. Mahaparanirvanic - Egen nivå

7. Paranirvanic - Egen nivå

6. Nirvana - Egen nivå

5. Atmic - Atman

4. Buddhic - Buddhic Kroppen

3. Causal - Causal kroppen

2. Mental - Mentala kroppen

1. Astral- Astrala kroppen

Så som ni ser är Nirvana en nivå 6 av 9 där av många beskrivit det för mardrömmen i ljuset. Det syftar till att det är ljust men mörkt jämfört med 3 över. Många buddister som kommer dit kan inte ta sig längre än dit… Då de inte lärt sig om kropparna o dess betydelse. Så de har inte kunskap för att nå högre än nirvana. Så för dem är det en mardröm…

Gaiatri
1

Alla har en kausalkropp men alla är inte i medveten kontakt med kausalkroppen.

Varför vill du försöka nå kausalkroppen medialt? Det mediala tillhör det astrala…

Kausalkroppen består av mental materia och vill man nå medveten kontakt med kausalkroppen så går det. Man behöver inte gå in i eller ur några kroppar, snarare så kommer den trefaldiga personligheten i linje med kausalkroppen och förenar sig med personlighetens medvetande.

theone2
0

Alla har den inte beror på sol och mån kroppar vännen… Det går att nå den medialt jo.. Men du har rätt i att det är bättre att nå den via att gå ur kroppen men ja det är valfritt…

Gaiatri
8

"Men du har rätt i att det är bättre att nå den via att gå ur kroppen men ja det är valfritt…"

Jag skriver inte så alls.. Förvånad Tvärtom! Jag skriver att man inte alls behöver gå i eller ur kroppar.

Medialt är för mig astral närvaro…

Om du kollat lite på sajten så hade du sett att det redan står en hel del om de olika kropparna. Inget nytt här. Men du får gärna utveckla vad du menar om sol och månkroppar, och det har jag redan frågat dig om innan utan att du gått in på det.

vännen…