Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3026 ggr
theone2
5

Kroppar/dimensioner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått frågan om jag kan förtydliga detta med kroppar och dimensioner

Som ni kan se på trädet här så kan vi börja med nummer

10: den står för fysiska kroppen som ni också kan se är fysiska kroppen kopplad till alla kroppar. Den fysiska kroppen utgör den tyngsta delen av dessa kroppar som ni kan se står den ut ganska mycket. Detta är för den är grunden för att arbeta med de andra 9 kropparna. Fysiska kroppen har alla på jorden, träd, stenar, mineraler ja allt har en fysisk kropp för att kunna vara här.

9: Etheriska Kroppen ligger som ni kan se på bilden straxt över fysiska, denna kropp kan man säga är vad många kallar känselkroppen. Om du skall till 4:e dimensionen så är denna bra. 4:e dimensionen är vad vi pratar om paradiset. För oss är den som jorden men mycket mer färger och massa olika väsen. Jag har varit där en hel del. Har till o med en healing från den dimensionen. Mycket naturväsen kommer från detta ställe. Så den är kopplad dit. Denna kroppa har alla människor.

8: Astral kroppen, denna kroppa använder troligen mest om du tränar andligt. Varför mest denna? Astral är samma dimension som de flesta kommer till i sömn (omedveten dröm) eller kan inte nå högre. 99.9% av alla når inte längre med anden än hit. Lägre nivåer av astral. Jag har sett allt för många "döda" som lever på jorden. När jag är i astral o träffar en av dem som drömmer på jorden där så ser den mig inte, den är så inne i sin illusion hela dess undermedvetna styr den dit det vill. Så troligaste är att det är hit du kommer om du kan gå ur dig själv med anden.

7: Mentala kroppen, den är kopplad så klart till den mentala dimensionen som likt astral är 5D. den mentala delen är svårast att jobba med för många så även mig när jag började. den är väldigt stark o vill gärna gå sin väg, den kopplar starkt till undermedvetna och mentala bitar hos dig så den kan bli väldigt seg att använda. Denna kroppa har alla.

6: Causal Kroppen - kopplad till samma dimension som sitt namn. Den finns inte i alla personener, den finns i vissa men är inte aktiverad. Det kräver massa medvetande för att aktivera denna. Man kan säga att medelmänniskan har 3% medvetande och 97% ego. För att aktivera denna och bli kallad man, kräver ca 30 - 35 % medvetande. Så det kräver massa jobb även om man jobbar mycket i detta liv är det troligaste att du inte kommer hit från 3% medvetande. Men det är fullt möjligt dock. Man säger också att man föds om på nytt här, man börjar leva.

5: Buddhic Kroppen: Detta är en kropp som är kopplad till samma namn som den. Den är kvinnliga motsvarigheten till man som jag prata om över här. Denna dimension är väldigt svår att vara i
(talar ur egen erfarenhet), den är också en av två som bildar atman som vi kommer till snart.

4: Atmic kroppen med en dimension av samma namn. Här börjar det bli intressant för en person i dess utveckling. Atmic är en egen kropp men den utgör ändå högsta av dessa kroppar på jorden. Den slår ihop 6 och 5 och bildar vad vi kallar för atman. Atman är den prick som ligger lite dold i denna bild. Atman är ofta kallad för själen. Alla har en själ men få har den aktiverad. De flesta är levande döda här på jorden. Låter tråkigt och jag kan själv tycka det är synd men också upp till var person att ha ansvar för sin utveckling.

3: Denna kropp är inte kopplad till dimensioner kallas för sonen, den utgör 1 av kropparna till en treenighet. Och ligger således som ni ser i en av kanterna av en 3angel.

2: Kallas ofta anden, i denna finns vad man kallar för divine mother. det är näst högsta delen hos dig och utgör andra byggstenen i treeenigheten.

1. Ditt högsta jag kallad för fadern. Fadern är alla kroppar ihop och som jesus en gång sade, lär känna dig själv och du lär känna fadern. Ganska logiskt om vi delar in kropparna såhär.

Så kropparna utgörs av 2 treenigheter:

Första är atman som är 5 -6 ihop som bildar 7 och själen.

Andra är 2-3 som bildar ihop grunden till 1.

Nu skall här tilläggas vitiga saker, de flesta ÄR INTE längre än nedre astral, detta är sorliga sanningen. Där av så har jag ofta märkt att när jag talar om möjligheter för folk så vill de inte tro på att det går. Bara med den inställningen har de rätt men om jag elelr andra kan ge rätt verktyg komemr det gå.

Vart är jag i denna skala av kroppar? Jag är på man alltså nummer 6, jag har fått chansen att "återfödas" o bli man. Med allt vad det innebär.

Jag tar gärna upp mer om dimensioneer för er som vill detta…

sia1348
0

Tack, jätteintressant dethär.

Hur kan man utvecklas andligt på bästa sätt?

Meditation, men vad mera tycker du?

Leder du någon utbildning eller något?

[trewq]
0

theone: Enda jag kommer på att kommentera är något jag funderat över. Att man för höra hur få som har nått ett stadie av upplyssning. Eller nåt de högre kropparna du pratar om.
Min egen syn är att många i sin personlighetsvärld lever i deras lägre natur fortfarande, och med så många människor tar det tid tills alla når de högre, om det någonsin kommer att ske.
Hur som helst, har inte riktigt trott att det är så ovanligt att komma längre fram, men visst, man bör ju först vara medveten om att man faktiskt är i sin sanning, sedan tänker jag med flera att en reningsprocess kommer.
Då personligheten tömmer allt den har dragit på sig. Allt det som blockerar ens varelse från att fritt leva sitt liv. Kan du placera in en människa utan blockeringar i trädet.

Tack för dina förklaringar!

theone2
1

1: Mitt råd för att nå framåt är först och fråga om vägen de flesta 99.9% vet inte vägen framåt de återkomemr o gör samma misstag o samam sak om o om igen även om de gör dem på olika sätt. De utvecklas aldrig i högre perspektiv.

Ta en som slutar röka som säger nu är jag av med det egot, denne tror sig ha utvecklas. Nästa da ser du samma person börja äta mycket mer, då har du inte utvecklas bara skapat ett annat problem med samma utgång. Folk är döda, de lever inte.

Meditation rekommenderar jag starkt, frågan är bara använder du den rätt? gör du max för att utvecklas eller är det bara en stunds vila för att sedan resa dig o göra om samma sak du alltid gjort o alltid kommer göra?

theone2
0

2: Denna visar uten blockeringar men du behöver inte fundera på det, du har lite jobba kvar men det finns där. Högst upp fadern det är ditt allt. Den som kommit dit vet detta så frågan dör på det sättet den är så medveten så den vet vad det högsta är utan blockar…

[trewq]
0

3: viss meditation är något kul för sinnet. Har själv mediterat för synens skull, för att det känns lite bra. Men nu har jag tröttnat på det sättet, och gör meditation för att renas och för att det ger något, det ger effekt. Det är verkligt, att verkligen vilja komma framåt. Annars blir man en apa instängd i sin bur

4: Jag har nåt min fader, har inget som blockerar längre. Nu är jag här, och kommer att stanna. Skrev på papper, bara skrev och träffade rätt punkt.En ovesentlig sak som har legat framför min syn länge, hela livet sedan jag började tänka efter själv. Skulle kunna säga vad det handlade om, men det skulle vara skrattretande smått vad som fick mig att landa. Det som tog bort min sista blockering, som satt vid halsen. Resten, det är självstädning, ha ha.Cool

theone2
0

5: du kan inte nått din fader, varför? Jo för en som nått så lågnt förstår att inte tröttna på saker. Tröttna på något är egot.

Det som gör dig trött på saker är din vilja som krockar med ditt resultat, det ger dig dåligt tålamod vilket leder till att du tröttnar på det. En person som kommit så lågnt förstår ockås att meditation är grunden för att förstå. Den ser inte "kul" för sinnet vilket i sig är ett ego med. Att se saker kul att göra just då är = oföstånd och det skulle inte en långt utvecklad ens tänka på att göra.

Så du har en bit kvar men bra du jobbar på det.

Som svar på skrattretande, en som förstår folk förstår också att utveckling inte handlar om vad du kan skriva ned på papper utan en helhet. Du kan fått lite upplysning för tillfället om en sak vilket är gott, men det har inget med utveckling att göra…

[trewq]
0

6: Du behöver inte tro mig, jag kommer inte att argumentera om en sådan sak…

theone2
0

Det behöver du inte gav dig bara lite tankar om hur du gör, så kanske du ser det finns lite kvar men om du anser du inte har det så kan ju inte jag ändra det genom att säga till vad du gör. Men öppenhet och ödmjukhet tillhör det högre ;)

[trewq]
0

Klart det finns lite kvar. Där av självstädningen. Vilket innebär allt, och även att säga saker i forum.

theone2
1

Vad är självstädning för dig? Och hur har du gjort?

[trewq]
0

Jag har tränat yoga, jag har mediterat, jag har skrivit på papper ,  jag har skrivit av mig i egna trådar på forum. Med mera. Allt är en omedveten självstädning. Sedan kan du kalla det för  kroppar, och vad du vill som låter bra i andliga kretsar.

theone2
0

Såhär: jag kan skriva 1 miljon böcker, kan meditera hela mitt liv, kan gå yoga överallt. Det är inte vad du gör utan hur du gör det.

Du kan springa hela ditt liv i en skog men aldrig hitta ut du kan även sitta still och inte komma någonstans. Bara för man tränar ger det inte framgång, det visade du på ditt svar om meditation. Det kräver mer än hobby för att nå framåt och veta vägen…

En spirituell skulle aldrig mäta vad de gör som ett mått för framgång utan mer hur det görs och vilken väg de tar.

[trewq]
0

Vadå spirituell?Tungan ute

theone2
0

Det är när man når högre så lever man i vetande inte bara har det som hobby.. Det kallas för just det.

[trewq]
0

Okej, tack för din förklaring.Glad

sia1348
1

theone2

Dina frågor är mitt i prick. Jag mediterar säkert inte rätt eftersom jag inte kommer framåt.

Har lagt ut massor med tid och pengar för att få hjälp att utvecklasandligt, men med dåligt resultat. Väldigt få som jag mött har haft något att ge.

Berätta konkret vart man kan vända sig, någon som verkligen kan och vill hjälpa. Lite olyckligt när så många ser det som ett levebröd att ordna en kurs med meditation utan att ha dess mera på fötterna.

[trewq]
0

http://www.aypsite.org/index.html

Här finns meditation.
Hehe, ja, man kan bli lite kall om man inte vet att sätta på sig strumpor då och nu.

sia1348
0

Som jag säger, det är inte meditationsmetoder som jag sakna, inte heller litteratur, utan gurun som kan vägleda och som ser vad som behövs och var jag befinner mig.

Det är säkert svårt och ett stort ansvar. Jag har alltid varit lite försiktig kanske det hämmar mig.

[trewq]
0

Du har kanske missat mig då jag lagt ut massa videos med

http://www.youtube.com/user/Moojiji/videos

http://www.youtube.com/user/SatsangWithMooji/videos

Lite motsägelsefullt dock, för förra länken har attityden att gurun finns på insidan. Men jag ser faktiskt både inre och yttre vägledare. Musik är en förfinad vägledare, och det finns många bra budskap där att finna.

sia1348
0

Ja tack, men dethär är inget nytt. Jag vet inte, vad jag inte har testat.

Vi har så många vägledare som inte själva vet vägen, då syftar jag på kyrkans folk.

[trewq]
1

Det är ju inte så kul att sitta vid en skärm och se människan. Träffar man honom får man nog inte bara höra, utan se, och känna också. De har energier som får människor att försvinna, och lösas upp.

Har själv mediterat via kyrkan för att ha något att göra. Inget fel på den människan. Dock låg själva stället alldeles bredvid kyrkogården, så blev rätt störd av diverse andar, och energier, m.m.
En vägledare bryter ned ditt ego, och det gör oftast inte präster. De har bara en utbildning genom kyrkan vad jag vet.
Vissa får det att börja brinna rätt snabbt, det är meningen.
Du skall brinna från ditt inre, ditt ego skall brinna. Kvar blir den verkliga människan, utan trubbel. Var bara balanserad, och låt resten vara.
En del brinner upp på en gång, och en del försöker, men egot dödar sig själv. Ego äter ego, tills inget ego finns.
Det är historian som inte har ett slut.

trewq

theone2
1

Du kan känna av en människa via en skärm med, det är bara denna 3D värld där man sitter i en låda o tror att något hindrar. Ut ur lådan o se vad som finns utanför..

[trewq]
0

Absolut, sinnet är en farlig låda att hamna i. Bara det att man sitter i lådan, och kommer inte ur den innan man dör. Bara att scceptera och låta flöda, resten sköter sig själv om man inte gillar att kämpas så klart. Kan ju va kul de med..!

theone2
0

Jag ser kanske inte kämpa som kul, mer nödvändigt. tyvärr kan man inte röra sig framåt genom att sitta och vänta på att saker skall hamna i knät på en. Medvetenhet och förståelse kräver jobb varje sek hela tiden.

[trewq]
0

Ah, och vad händer om du int jobbar då? Man har inget val att göra annat änå jobba. Vissa jobbar hårdare, andra jobbar lite mer neturalit i farten, typ.
Ni kanske tror att jag är uteliggare med bärbar dator eller?.. ( )

theone2
0

Jag tror inget om dig det vore ju absurt att tro saker om någon jag inte har någon bild av.

Många tycks tro att genom jobb når man framgång det bara blir så. Detta är i sig en stor lögn. Om du inte vet hur du skall jobba så kommer du ingenstans, om du inte jobbar för det komemr du ingenstans och om du inte styr dit du skall ja då är du kvar på samma ställe.

Jag brukar säga om folk att de ofta är som båtar i hög sjö. De bara flyter omkring där utan att själva styra båten. De tror att vågorna tar en rätt. Tyvärr funkar det inte så du måste hitta vägen genom vågorna och styra båten dit.

Sedan om du bor på gatan, hus, slott spelar ingen roll lika för alla..

[trewq]
0

Visst lev du på ditt sätt, så  lever jag på mitt. Går ju int o diskutera med folk som har huvudet i  sanden. Lägg ned och blocka för svar om du vill diskutera, eller sluta slösa min tid, okej?!Skrikandes

theone2
1

Jag ser det bara som vi har olika åsikt i detta. Ta detta inte personligt det vore dumt. Jag tar inte dina åsikter personligt. Så släpp ilskan och läs på.

Ilska gör bara du mår dåligt i onödan.

[trewq]
0

Jag har ingen ilska för den försvinner om jag uttrycker den. Stäng boken och gör nåt vettigtSkrattande