Finns Sol i andra sidan?
HeJ!
Min bästa vän gick bort nyligen. Jag drömde om honom efter begravningen. Han visade mig rund där han befann sid, det var väldigt fint, han sade att där han är nu Solen är mycket större!
Så undrar jag finns det sol i andra sidan eller det var bara en dröm?!
I andra sidan finns säkert samma som här ungefär, men kanske på ett sätt som är lite bättre. Själen vet sin plats här, och man kommer hit av någon större anledning. Skulle själv se andra sidan som en plats för vila innan nästa inkarnation, men synen ändras på det med. Är ju faktiskt en tro, för vad jag vet har ingen kommit fram till ett godkänt svar på frågan med vetenskapliga medel.
Tack för svaret. Han visade mig rund litegran. Det var så fint. Han var så glad. Det kändes att det var inget dröm utan det var på riktigt. jag gråter mindre efter att jag har sett detta.
Han visade mih vägen, det var en vit och blå tunell som hade glitter på hela vägarna. Vi gick igenom tunellen med otroligt hög hastighet som jag kan inte beskriva. liksom på en sekund åka från Sverige till ett annat land. på en gång. Det känns så verkligt
Till saken hör att andra sidan är lite fel ur vinkeln den sidan o vår. Det är en annan dimension, denna dimension bygger självklart på denna med andra dimensioner så klart så kortfattat:
Du lever med fysiska kroppen i en 3D värld som du troligen vet så ser du allt i 3D här.
När du dör lämnar du 3D världen och går till 5D världen troligen astral nedre. Det betyder inte du lämnar 3D världen bara din fysiska kropp som du just nu är medveten i som gör medvetandet flyttas bara till en 5D värld i form av astral.
Så dennes ande har bara bytt dimension inte sida. Det är samma sida men annan dimension av den. Så självklart finns där sol.
#2 Någon vit och blå tunnel har jag alrig sätt. Men det gäller att vara stark så att man klarar sig både fysiskt, och psykiskt här på denna sidan. Andra sidan är mjukare helt klart. Därför man kan se den som en vila jämfört med här.
4: vet inte hur ofta du besöker "andra" sidan medvetet, men skillnaden är inte stor. Troligaste är att de som är där inte kan via för deras vilja att komma tillbaka hit är starkare än deras förmåga att uppfatta sin omgivning.
Likt du är här är du även där… Ingen skillnad.. Om du inte utvecklar dig så klart och börjar se din omgivning "luktar på blommorna" istället för att springa över dem..
#3 Gillar din förklaring här! Har faktiskt bildliga så kallade minnen från andra sidan. Den stämmer mycket väl överrens med din förklaring. Se det som att allt är täckt med ett slags glasmaterial på andra sidan. Kanske från det glittret i #2 kommer? Väldigt skarpt, och klart, mycket färger och en hel del natur.
Självklart spelar det in i vilken själagrupp man tillhör. Alla kommer inte till samma andra sida, eller samma del av världen. Men har man kontakt så är chansen stor att man ses igen efter livet i fysisk form. Man är och förblir form, men med olika inre kvalitéer. Vad som finns bortom det är nog en annan historia.
#5 Jag besöker medvetet källan varje dag i meditation. Men minnen från en astral andra sida så att säga har jag, och bilder med det. Som skrivet i 6:an.
Att inte springa över några blommor gör jag nog inte så ofta medvetet i alla fall. Man kan inte lukta på alla blommor, om man har viktigare saker att ta hand om. Brinner det i ett träd, eller ett hus så luktar man inte på blomman innan man släcker elden.
Annars får du gärna lära mig konsten att lukta på blommorna medans jag släcker eldar.
7: Jag vet inte vad du syftr på källan… Finns ju olika källor beroende på vad du suftar till. Jag stressar aldrig i andra dimensioner av den anledningen att ju högre upp du kommer i dem destomindre ego måste du ha. Stress är ego, det förstör din syn. Du kan inte se klart om känslor tar över ditt sätt o se världen.
Jag kan se innan någon skall dö att de skall dö, hänt på sjukus X antal gånger. Jag kan tolka detta som stressande och vilja göra något åt det. Eller konstatera att så är fakta och jag kan inte göra något. Jag tar inte in det personligt elelr stressar över det.
Lika om ett hus brinner kan jag släcka det om jag kan o kan jag inte behöver jag inte stressa över det heller. Men självklart skall man göra vad man kan, men du kan lukta på blommor släcka bränder och vara vart du vill (inom ditt max) samtidigt. Kräver bara vetande om kropparna.
Jag har hjälpt 5 personer samtidigt på distans, alla 5 var oberoende av varann visste alltså inte om varann. Jag kunde få fram fakta om deras liv, boende, omgivning, barn, jobb samtidigt som jag själv satt o jobbade med ett dataprogram. Så visst kan du lukta på blommor och släcka eldar…
8: Syftar till en form av källa som finns där inga tankar finns, eller inga fantasier om vad man helst fantiserar om. Det är som ett tomrum, utan ett tomrum ens.
Det du pratar om här är för mig mitt medvetande det inom mig när jag är medveten, vissa når medvetandet i meditation andra klarar det genom att ha det hela tiden. Jag klarar långa stunder vara i detta tillstånd. Dock kopplar inte medvetandet mig till källan än utan min uveckling, om jag kan få frigöra mitt medvetande från kroppen till en fri energi kan jag röra mig till källan tids nog.
Väldigt bra, mycket väl godkänt ;) Hur du menar med att koppla medvetandet till källan förstår jag, men inte riktigt att ditt medvetande ska få frigöra sig. Det låter som att dö.
Brukar hålla mig i mitt center så gott det går. Vet att jag inte är fullständigt fri ännu, kanske det du menar med frigöra sitt medvetande.
Menar att man sitter i sig själv tills man på något reagerar. Så är faktiskt den naturliga rengöringsprocessen. Men man kan ha knep, som att skriva, och meditera. Resten blir lite filosofi…
#0 Vi skapar det som finns på astralplanet. Så vill man ha en stor sol så kan man troligen se en sådan.
Vill du läsa lite om astralplanet och vad som sker där efter döden så finns artikelserien om Döden - det stora äventyret. Här är en länk till del 8 som beskriver de olika underplanen på på astralplanet.
Tack så jätte mycket för ditt svar ch för länken.
12: har rätt i drömmar och undermedvetet målar du vad du vill i Astral ( du ser inte nivån) utan ditt undermedvetna. Detta är i sig inte negativt om du är i en dröm o gör det kan du se dina egna känslor. Om du dödar mycket i drömmar så är du troligen arg ;) Ja du fattar och många som dör är kvar i drömmar, de lever via sitt undermedvetna, inte medveten om vart de är o vill tillbaka till jorden.
Medvetet så hamnar du troligen inte i lägre astral ( där undermedvetna styr) utan i mellan och övre där du är medveten om vart du är och där finns också sol. Då astral är en del av jorden med. Men en annan dimension.
Likt ljud finns det olika frikvenser, bara för du inte hör vissa är de inte på någon annan sida de är här men du ser dem inte eller hör.
Tack alla nu känns det bäst. Nu vet jag att jag har gjort en astral resa. Nu vet jag att min vän mår bra precis som jag såg i min dröm, aså astralresan.