Lite funderingar om andlighet och drömmar
Har lite funderingar kring det andliga och andar i drömmar. (Är ny här!!)
När jag var 2 år gammal tog min pappa livet av sig, tragiskt nog har jag haft det väldigt väldigt extremt struligt de senaste åren men nu står jag på fötter och känner mig som en, gudinna! Menmen… Nu till mina frågor..
Tror ni på att andar kan besöka en i drömmar? Jag drömmer ofta om andar, och jag blir alltid rädd i drömmarna och springer ifrån stället som anden befinner sig på men då står det alltid en mörkhyad kvinna som ber mig gå in till anden igen och att jag inte skall vara rädd.
Sist drömde jag att det var en ande hemma hos min mor och att jag sprang ut, utanför våran dörr stod den tjejen igen och sa till mig att gå in igen och inte vara rädd. Att jag var den enda som kunde leda bort anden till den ljusa sidan? Gjorde det med mina händer. Jag kommer alltid ihåg mina drömmar precis som om jag upplevt det, och vissa drömmar lever jag fortfarande kvar i känns det som….
Har alltid fått höra att jag är väldigt speciell och min släkt säger ofta att jag är väldigt öppen (förstår ej) och andlig. Så nu till mina frågor;
Tror ni det är möjligt att jag haft kontakt med andar i drömmarna?
Om jag är öppen och andlig, kan man vidare utveckla det? Alltid velat gå till ett medium och jag är som fastklistrad i det andliga men för att inte glömma - MED STOR RESPEKT!
Hoppas någon orkade läsa allihopa och kanske kan ge mig lite mer info…. =) kramar till er allihopa!
När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.
Måste även tillägga att jag drömt att jag vart något änglalik, en ängel.
Inte någon alls..?
Ddet är klart man kan möta andar i drömmarna. Har jag gjort några gånger, och ibland när jag skall lägga mig brukar jag dra täcket över huvudet för, det KÄNNS som att andarna finns i mitt rum.
Dock ser jag dom inte, men kan iofs se som ett vitt glimmande i mörkret ibland. Jag vet inte vad det kan betyda, för det kan lika gärna vara mina ögon som spelar mig ett spratt…
Sedan kan man så klart inte säga om man möter en ande i en dröm eller bara en drömfigur som spelar ande. Dock kan du fråga figuren i drömmen om det är en riktig ande, eller bara en drömfigur skapad av ditt eget drömego.
Tror att du får sortera fram lite vad du vill med ditt inlägg för jag ser inte riktigt om du bara vill skriva av dig, eller om du har någon fundering eller om du bara är ledsen för din pappa.
Kram!!
Det blev jätte rörigt! Förlåt!
Jag är inte ledsen över det med min pappa på det sättet utan mest synd att jag aldrig fick lära känna honom.
Jag får också sådana känslor ibland innan jag ska gå och lägga mig, jag ser ingenting men det KÄNNS som att det är något i mitt rum…
Men det jag ville är somsagt, frågor, funderingar… kan man möta andar i drömmar? Och om man kan det, varför gör man det? Är det någonting man kan styra över?
Och sedan tror jag, men jag kan ju somsagt inte heller veta, men jag har på känn att den personen som står bredvid mig varje gång i en andedröm på något vis är någon som jag har känt… antingen min pappa eller någon annan nära fast i en annan kropp… Och det är läskigt, om det skulle vara så.
Jag vet inte om man kan styra att möta andar u drömmar, men det tror jag attman kan göra. Finns något som kallas för typ vakna drömmar, och där är man visst vaken som man är på dan fast det är dröm på natten.
Varför du möter dom i drömmen, är väl kanske av samma anledning som du möter dom på dagen? Att de vill visa sig för dig, och om det kanske är t.ex. en slags skyddsande, eller guide så kanske den bara vill ge dig någon trygghet som den har svårt att göra på dagen.
Det där om någon i en annnanan kropp kan jag inte kommentera för det har jag aldrig varit med om i hela mitt liv. Bara då en vän önskade en annan kropp till en vän, via nätet, men det är inget att dra upp igen då jag tycker du kan söka ditt svar från ditt inre…
Där finns allt du någonsin kan tänka dig att förstå, och där finns alla dina andra, och alla dina drömmar, och alla dina fantasier, och ALLA dina hemligheter, och även kanske du finner din saknade pappa där inom dig om du är nog öppen.
Jag vet någon som fick möta sin guide för inte så länge sedan. Han fann ett lugn efter det, även om det visst inte var första gången han mäött sin andeguide.
Hur som,
Lycka till!
Gör som kvinnan i drömmen säger-Försök att inte vara rädd ;) Ta det med nyfikenhet & glädje att de väljer att komma till dig :)
*Kärlek & lycka*
Försök att kommunicera med dom i drömmen. Skriv ner det du vill fråga eller säga i drömmen, läs det för dig själv innan du lägger dig, kanske så lyckas du förmedla något till dom genom så vis..Man vet ju aldrig.
*Kärlek & lycka*