Kristus Återkomst
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Inom många religioner och kulturer så finns det berättelser om och tro på en återkomst av en stor anlig ledare. Som kan hjälpa oss med det andliga perspektivet och förmedla en ny tid av förening med det gudomliga.
Denna stora andliga ledare har olika namn i olika kulturer, men ses esoteriskt som en och samma. Ett av namnen är Kristus och Kristus sägs enligt esoteriken vara en titel och ett ämbete.
Tror ni på att Kristus kommer tillbaka och på något sätt visar sig för oss igen?
Här är en video på engelska om Kristus återkomst.
The reapperance of the Christ, volum one
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Del två: The reapperance of the Christ, Volume two
Jag tror att det är kristusmedvetandet som kommer att öppnas upp i oss människor istället. Kram
Jag tänker att kristusmedvetandet är en del av Återkomsten. Vi får lättare att nå vårt inre kristusmedvetande i och med att det sker ett närmande från de inre planen. Kristus och Hierarkin kommer i närmare kontakt med oss och det medför en höjning av de andliga energierna. Det inre och det yttre blir mer samstämmigt. Den inre verkligheten och de andliga mästarna blir igen uppenbarat för mänskligheten.
Jag tror inte att det blir andliga mästare, mer att inkarnationer går vidare. En gång var det mikroorganismer sen blev det djur sen människor sen utvecklade människor och nästa gång blir det himmelska människor, dvs om kanske 1000 år eller kanske tidigare? Det låter rimligt och är förenligt med testamenten, johannes uppenbarelse.
Vi utvecklar oss känslomässigt uppåt, och det är någonting i kosmos som för känslorna uppåt och inkarnationerna. Nu har vi ju läkarvård som är avancerad, om ett tag har vi högre grejer.
Hej Gaiatri, med flera!
Fina videos. Dock skulle jag tro att de bästa författarna förblir okända!