Hur blir man ande?
Något jag har funderat på länge är lite om andligheten… Det här är nog några löjliga frågor, som man säkert kan få ett skratt utav, men jag bjuder på dem… ;)
- Hur blir man "spöke" / ande? Kan man välja själv, eller "uppstår" det bara? Kanske är det en fråga som man aldrig kan få något direkt svar på, men jag är nyfiken.
- Om man har andar i sitt hus, kan man prata med dem?
Det beror på vilken skola du tillhör.. Vissa säger att när du dör får du valet om du vill stanna kvar eller om du vill gå vidare in i ljuset..
En annan skola säger att du först får valet uppe vid väktarporten (av den som vaktar porten, men då har du redan varit med om en del.
En tredje lära säger att om du dör och du har hämdbeger eller någonting liknande så släpps du inte in, och du blir kvar
Det finns många läror…
Dock har alla någonting gemensamt. Ju längre en ande stannar här på jorden desto mer fördärvad blir själen.. Till slut är det enda som kan hjälpa dem hitta ljusets väg ett medium eller ljusänglar
Primärt existerar en universell Ande som vi alla är andar av! Vi förblir andar i liv och i död, liv efter liv… Att bli ett spöke är inget att trakta efter, då du fortsatt är bunden till det fysiska och Jorden, omedveten om att du är död. Att själen eller anden skulle ta skada av det är en föreställning! Mer sannolikt är att själen själv har valt den erfarenheten.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
#1: så man kan "välja" ?
3#
Det beror på din tro och övertygelse, eller som #2 skrev, det beror på om din själ valt den erfarenheten.
Nu slog det mig,,,,,Vad skulle ni gjort om ni va en Ande 
Och inte hade en kropp att bära på.
Kul tanke tycker jag,,,,,Tänk att kunna sprida positiv energi till de som behöver.
W.lady
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Anden…och din ande, sprider alltid positiv energi! Att medvetandegöra sig om anden och efterhand identifiera sig med den…och inte så mycket med sin kropp…är att göra just det! Att utstråla positiv energi.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Man kan tappa närvaron om det är låga vintriga energier. Jag tycker att jag vill söka i sydligare länder, att nya bättre världar ska öppna sig. På mig har det lyckats bra, jag får mer och oftare kontakt som är kul i sydligare länder.
Man kan säga att vi är en ande i det inre. Vi har fler medvetandenivåer som vi inte är medvetna om.
Andlig utveckling handlar om att komma i medveten kontakt med sitt inre; Själen och Anden. Det sker (på denna nivå) genom erfarenheter under tiden som man är i det fysiska livet.
Andar (spöken) är människor som har dött och finns i astralvärlden/andevärlden. De som vi kommer i kontakt med är oftast jordbundna andar. Om de är jordbundna behöver de ofta hjälp att komma över i en icke jordbunden del av astralvärlden.
I astralvärlden stannar man under en tid och går genom nivåer av astrala vibrationer tills man bearbetat erfarenheter på jorden och tillägnat sig erfarenheterna. Samma sak sker sedan på mentalplanet. Därefter vilar man ett tag på själsplanet innan resan går ned i fysisk inkarnation igen.
När man har dött och går igenom faserna på de olika planen så är det fysiska livets skeenden inte ens fokus. Det finns andra världar att utforska. Det finns en del vars uppgift det är att hjälpa oss men många är upptagna av sitt eget bestyr på det astrala planet och att genomleva erfarenheter.
Spöken = andar som inte har gått över till andra sidan.
Andar = dom som har gått över.
Det är de korrekta beskrivningarna om man ska vara petig!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"