Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 985 ggr
[nidlo_1]
0

Frågor, kommentarer

Eftersom att jag har skrivit en del, och postat på detta forum tänkte jag att om någon vill är de välkomna med kommentarer, eller frågor i ämnet.

Det går bra att skicka PM till mig, om någon vill och känner sig motiverad.

Niklas

[Olivergb]
0

Det får bli en fråga till dig men blandat av ett konstanterande.

Många som håller på med andlighet och det mediala är ofta så överlägsna mot andra med samma intresse och de som inte vet och frågar.Jag tycker att det är tråkigt att det är så att inte alla som vill kan få dyva det runt erfarenheter o funderingar.Utan det är någon form av rangordning.

Varför är det så?

Ja det får bli min fråga .

[nidlo_1]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

..

[nidlo_1]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

..

[nidlo_1]
0

#1: Ödmjukhet är inte så lätt att hantera, och man skapar relationen med varandra.

Själv upplever jag att de flesta "lärare" reflekterar en själv, med ett penseldrag av sin egen personlighet.

Ha det bra,
Niklas

[Olivergb]
2

Är det inte så att de som säger sig vara högt utvecklade inom ämnet är de som saknar ödmjukheten.Och som tillämpar rangordning.

För det finns ju dem som är högt utvecklade som aldrig säger att de är det.Och har en otrolig ödmjukhet till allt de möter.

Den stora skillnaden.

[nidlo_1]
0

Jo, visst är det skillnad. Har inte sett någon lärare som har skrytit om sin höga utveckling.

[Nidlo.]
0

Också.

Till slut släpper man även ödmjukheten.

För vad är den egentligen…

Brianna
0

Lite tankar av mig…Det finns många lärare som inte ser sig som lärare, de bara lever sanningen rakt ut och vet inte om något annat. Sen finns det lärare som vet att deras uppgift är att leda andra tillbaka till dem själva. Men det som dessa två olika typer av lärare har gemensamt är ju deras villkorslösa kärlek och kravfria liv.  Däremot finns det massor av människor som är nyfikna på "upplystheten" och läser böcker osv och försöker via intellektet bli upplysta. Dessa personer lever inte som de lär och de vet själva inte om det. De skriver ofta vacka ord från böcker med fina budskap och vill upplysa andra men gör det i blindo…. För de har själva inte haft upplevelsen.

[Nidlo.]
0

#8:Att vara upplyst ligger inte i böcker, nej… Det ligger inte ens i inte böcker.