Utveckling??
Detta är väldigt viktigt för mig….för mitt självförtroende och utveckling….så pleeeeaaaaaase svara om ni kan!!!
Under den senaste tiden kittlar det och trycker lite lätt på mitt kronchakra. Tidigare har det bara gjort så när en ande har varit närvarande, men nu är det nästan konstant.
Min fråga är: Kan detta betyda att jag håller på att utvecklas medialt och vad betyder det i så fall????
Kram!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Det låter som att du har kontakt med själen. Själsenergin känns som ett tryck eller pirrande på hjässchakrat. Man kan också känna liknande känsla på pannchakrat ibland. Själsenergin kan kännas med en viss kvalitet eller vibration och man kan lära sig att känna igen vibrationen från sin egen själ.
Tack Gaiatri, frågan är då varför det håller på så intensivt och hur ska jag göra för att det ska sluta?
Värmland"
Gör du någon meditation eller någon annan andlig övning, tex yoga eller nån chakraövning etc.?
Ghost!
Du har varit medial länge, och det har du vetat. Så vad undrar du egentligen över?!
Gaiatri - Jag mediterar mycket!!
Nidlo - Jo jag har varit medial på en låg nivå och vill komma upp till en hög nivå helt enkelt. Det är mycket som jag inte kan…..jag är egentligen inte alls duktig om man jämför med många andra.
Värmland"
#5: Vill du berätta på vilken nivå du befinner dig?
Också, vad kan du inte som du skulle vilja kunna.
Nidlo - jag kan kommunicera med andar, men väldigt begränsat…..jag ser bara inre bilder och får bara nåt enstaka ord till mig ibland. Jag känner kvarvarande energier väl och jag kan psykometri och att läsa av bilder.
Jag vill kunna höra och se andar med mina blotta öron och ögon….det är det som står högst på min önskelista nu!!
Värmland"
#5 Om du tycker att det är för intensivt så behöver du nog minska på meditationen eller sluta under en period. Det är de andliga övningarna, meditation, yoga etc som sätter igång mycket energi i chakrana och jag tycker att det är bättre med "lagom" takt när det gäller det andliga. Du känner bäst själv när det är för mycket. Energisystemet kan bli överbelastat och istället kan man försöka utveckla det andliga med en viss balans.
Det är svårt att veta hur olika personer upplever olika övningar och meditationer. Vi har olika förutsättningar och reagerar på olika sätt. Det som fungerar bra för en person kanske ger oönskade effekter på en annan.
Okay, tack för tipset
Värmland"
#7: Att se andar med de fysiska sinnena som syn och hörsel är nog näst intill omöjligt i dagens värld. Glimtar då och då…visst. Men att ha förmågan helt är det nog lika bra att inte förvänta sig.
Även "de mest utvecklade" människor ser oftast inte mycket mer än den värld de lever i.
Meditation ger olika effekt på olika personer som Gaiatri skriver. Även ger det inte riktigt samma resultat för någon som nyss börjat, och fortfarande befinner sig med större delen i den personliga världen.
Alltså; släpp lite på önskningarna som inte kanske är så realtistiska, och beroende på hur du använder meditationen…hur ofta, hur länge…ta det lugnare
Gh.
Jag märker att ju mer djupare jag går i min andlighet, desto mindre "ser" jag med mina ögon.
"Den dagen du vet och känner vår närvaro utan att se, då är du fullbordad" Kloka ord från mina vägledare.
Min tro är också som så, att de som ser med sina ögon och inte med känslan, kan också vara dem som har en bit kvar på vägen.
Mitt tips, som jag sagt innan är att "släppa" allt och låta det komma. Jag vet att det låter lättare sagt än gjort, men jag har en stor erfarenhet av det själv.
Mina vägledare sa också "Du ska kunna känna vår närvaro utan att vi ska mätta ditt ego" Ja, jag kämpade för att se och missade poängen.
Sajtvärd på Övernaturligt
Nidlo - Jag skulle nog hellre vilja säga tvärtom……jag tycker det verkar bli mer och mer som ser andar (ja om man inte jämför med riktigt långt tillbaka i tiden)
Jag tror, nu när jag observerar hur många det är med olika svar, att andliga upplevelser är mycket personligt och att det nog inte finns nån som kan säga exakt vad som är rätt eller fel. Det gäller alla liknande trådar som jag har läst, så det är inte bara här och nu!
Värmland"
Gh.
Ja alla upplevesler är olika, hur hade det sett ut annars :) Vi är olika som individer och tolkar saker på olika sätt.
Det jag däremot kan hålla med om är att de "uppenbarar" sig mer och mer, men inte för att mätta en förtjusning att se - för vad är syftet då?
Att människor ser och känner av mer, är just pga att fler öppnasnu och fler blir intresserade. Men "målet" är inte att vi ska se dem bara, vi ska lära känna dem och ta emot dem som en del av oss.
Nyfikenhet och känslan av att vilja se för "skoj skull" kan locka till sig annat är just ljusa energier/själar/andar.
Om jag vore på andra sidan skulle jag nog känna en besvikelse om alla ville se mig hela tiden, att de var nyfikna, spända men missade innebörden. "Ni ska känna oss lika nära som er människor"
Jag vill också säga att vi är som sagt människor och "det okända" (nu syftar jag inte på serien) och sådant vi inte kan ta på abstrakt, det gör oss nyfikna. Så det är inget "konstigt" att vi söker och letar efter egna "bevis" men jag talar utefter deras synvikel, så de talar med mig.
Så egentligen är det ingen mening att fråga om saker med andra ord…
Värmland"
Gh, nu använder inte du iphone, men du kan säkert leta reda på honom ändå.
Jag lyssnade till en känd hypnotisör igår (som spelar in meditationer för att nå sin inre kärna bla) och en tanke sa mig att du kan också vara blockerad i ditt kronchakra (andra chakran också)
När jag inte är renad och balanserad, når mina vägledare inte fram och då får det "putta" på mig genom någon annan
Sök på Glenn Harrold.
det kan vara så, för jag har aldrig haft det minsta tecknet av nån vägledare.
Värmland"
Varför skulle det inte vara en mening att fråga saker?
Jag vet inte om du misstolkade mig?
Man bör fråga för att veta.
Du upplevde sig, jag upplevde så. Vad kan vi komma fram till? Inget rätt och inget fel, men dela erfarenheter.
Sen är det också som så att vi alla är i olika steg i vår utveckling och det är därför vi behöver varandra, för att som sagt få tips eller råd
Ingen kan säga vad som är sanningen, då varje person besitter sin egen sanning.
Har du läst Betty Shines böcker? Det var genom dem jag började hitta mitt "sanna jag"
Sök också på chackrabalanseringar, guidade om du hittar. Mycket "problematik" sitter just i evnt. blockeringar i våra chakran.
Jo men, jag har varit med på sajterna här ganska länge nu och varje gång som jag ställer en fråga om andlighet så blir svaret olika. Jag var lika dum och ställde en fråga ännu en gång och jag kommer garanterat med frågor i fortsättningen också. Man kan se det som underhållning och se vad folk gör, men inte nåt att kunna lita på…tyvärr!
Värmland"
Synd att du känner så Gh. Du låser dig och blir inte nöjd med svaren.
Jag vet inte vad jag ska ge dig, för att göra dig nöjd?! Och vet du? Allt handlar om att du kommer se svaret själv, för det är det ända sättet som mättar oss - att se, att veta, att känna osv.
Jag har kikat i en del böcker om olika upplevelser. Ibland tycker jag att saker överdrivs enormt (men vem ger mig rätten att säga att det är överdrivet) då jag upplever det olika.
Ett forum är till för frågar och med det även svar - oavsett om man blir nöjd eller inte 
#12 Menar bara att det inte är meningen i fysisk kropp att se väsen som de fysiska sinnena inte kan se. Ögonen använder man för att orientera sig kring objekt, för att inte snubbla på något t.ex. För att kunna se växten att plocka till maten, eller djuret att fälla i skogen.
Det inre ögat. Det ögat, den synen ser mer än så. Som nämnt… När man stänger den yttre blicken och är seende innåt ser man inte bara objekten. Man ser inuti dom, runt dom. Man ser…framåt i tiden, hur saker kommer att gå, hur konversationer kommer att bli.
Vad denna handling skapar lite längre fram.
Man övergår från objektseende till allseende. Man kan inte se allt. Vad man kan är att se in i sig själv och se ut ur resten, för ens inre ögon är allas inre öga.
Det finns olika uppfattningar om det andliga och därför är ibland svaren mycket olika beroende på vem man frågar. Jag har liknande uppfattning som sagts i tråden redan att den andliga utvecklingen eller den själsliga utvecklingen inte direkt handlar om att se andar. Den andliga utvecklingen som det oftast skrivs om på denna sajt handlar om att komma i kontakt med sin egen själ. Lära känna sitt själsliga inre och utgå därifrån i det dagliga livet.
De andar som man kommer i kontakt med förekommer på astralplanet. Där finns också mycket illusion precis som på detta det fysiska planet. Det finns till och med ännu mera illusioner på astralplanet vilket gör att vi behöver lära oss urskiljning på detta plan.
Jag tänker att vi nu är på väg in i en närmare kontakt med det astrala och fler möter väsen därifrån, men det gör också att illusionerna växer och det är svårt förstå allt man upplever och möter i och med detta. Det gör också att vi får ta in en mycket större värld och det medför att det kan bli mycket förvirrande. Jag tror inte det är meningen att vi ska ta in allt och gör vi det så kan det bli kaos.
När man ser astralt så använder man oftast solarplexuschakrat. Jag är av den uppfattningen att vad vi nu behöver är att lära oss att leva utifrån de högre chakrana. Dvs från hjärtat och uppåt. Använder man sig av solarplexus så kan det bli mycket förödande om man inte är fokuserad i de högre chakrana.
Jag håller med dig i det du skriver och framförallt det här
_Jag är av den uppfattningen att vad vi nu behöver är att lära oss att leva utifrån de högre chakrana. Dvs från hjärtat och uppåt. Använder man sig av solarplexus så kan det bli mycket förödande om man inte är fokuserad i de högre chakrana.
_Jag försöker inte fokusera så mycket på chakran längre, då jag märker att jag är som "bäst" när jag bara "är" (om du förstår vad jag menar utan att låta som "jag kan allt" för så menar jag inte)
Däremot så är det dessa chakran vi bör arbeta med på olika sätt, som att hålla dem rena, balanserade och hela.
Jag gör min dagliga universum_trapp_regnbåge_färd
Jag ser mig själv gå uppför en trappa med sju vackra, färgstarka, rena och kraftfulla steg. Ett för varje chakra. På toppen omges jag av virlar av färger.
Då är jag balanserad (för det bör man vara även om man inte "använder/tänker" på att arbeta med sina chakran)
Poängterar att där vi nu är i utvecklingen har nog chakraterna mycket att arbeta med.