Andlig utveckling iFokus

Andlig utveckling

Läst 3577 ggr
nicesandra
0

Budskap i meditation?

Hej!

Jag är nybörjare i det här med andlighet och meditationer. Har gått i meditationsgrupper några gånger då vi gått igenom en meditationsresa, mycket spännande! och är väldigt intresserad av detta andliga, men som sagt, färsk! :)

Igår satt jag vid havet och "mediterade"? ja, vad krävs egentligen för att jag skall få kalla det meditation? Jag försökte i alla fall koncentrera mig på mitt innersta. Inte öppna några chakran eller så. Och så bad jag om budskap. en färg, ett djur och en växt, en i taget.

jag fick: indigo-blå, rådjur, ros. rådjur och ros handlar om att jag skall öppna mitt hjärta och använda mig utav min kärlek.

och indigo-blå färgen står för stark vilja och beslutsamhet - hur kan jag tolka detta? är det något jag behöver jobba på? behöver jag bestämma mig för något? behöver jag blir bättre på att bestämma mig, fatta beslut? är inte så bra på det… lite hjälp här?

Otroulig
0

Hej, det är nog endast du som kan känna vad som är rätt. Men nåt som slog mej är även att blått står för halschakrat och kommunikation.  Att du kanske skulle må bra av att förmedla och kommunicera dina tankar eller känslor…

Roligt att du fick så tydliga bilder!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Olivergb]
0

Rådjurets stora uttrycksfulla ögon för med sig en iaktagare som studerar omgivningen och rör sig med lätthet framåt.

Att iaktaga och omvärdera bilden av den tidigare bilden av verkligheten,att släppa de som inte förde gott och låta dom gå åt sitt håll.Och rådjuret går vidare till en bättre och kärleksfullare verklighet.

Gaiatri
1

Så bra att du fått tydliga bilder och budskap i meditationen. Jag tror att förståelsen med den indigoblå färgen kan klarna efterhand som du fortsätter meditera. Och såklart att du kan kalla det meditation Flört när du mediterar och kommer i kontakt med din intuition och lyssnar inåt.

Ghosthunter
1

En fin start, nicesandra…..fortsätt med dina meditationer, det är jättebra. Kolla på mig….jag gick från ingenting till att kunna kanalisera, känna energier, läsa av föremål och bilder..etc…genom att bara meditera, så det är jättebra!!

Tolkningarna är ofta högst personliga och fortsätt att sök svar så finner du nog det snart!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[nidlo_1]
0

Till Ghosthunter:

Så roligt att du börjat meditera. Är det okej att fråga vad för slags meditation du använder?

Vänligen,
Niklas

Ghosthunter
1

nidlo - Självklart…inget speciellt egentligen. Jag sitter bara i tystnad, blundar och slappnar av helt enkelt. Jag har hållt på över ett år nu. Jag kombinerar meditation med att kanaliserar andar och det fungerar bra….jag har som sagt var haft en jättesnabb utveckling i det mediala.

Jag har också testat vägledd meditation…men jag blir nästan lite stressad av det, så jag kör helst i tystnadGlad

Värmland"

[nidlo_1]
0

Den vägledda meditationen blir egentligen meditation i tystnaden, då vägledaren har paus.

Roligt som menat att se din utveckling

Vänligen,
Niklas

Ghosthunter
1

Jo, det kan du ha rätt i, men föredrar ända att sköta det själv. Tack för din vänlighet!!Glad

Värmland"

[nidlo_1]
0

Glad

nicesandra
0

Tack för alla svar :)

Jag fortsätter att meditera, lite då och då

Ghosthunter
0

Ja gör det….meditation är ju också väldigt bra för hälsan!!Glad

Värmland"

linnease
1

Lite sent inne på tråden, men vad sägs om det här:

stark vilja/beslutsamhet - öppna hjärtat - använda kärlek

Låter som att 'om du verkligen är sugen kan du öppna ditt hjärta genom att använda kärlek'!

:)

[nidlo_1]
0

Härligt hur du använder din kärlek, linnease Glad

Vänligen,
Niklas

[rose-m]
1

När man mediterar slappnar man av tankar och stress, gärna i en tyst miljö i naturen, på sommaren kanske……..